Har sett tom avsnitt 8 i säsongen 5 av lost girl, jobbigt att man måste vänta till hösten för de sista avsnitten. ![]()
SFN tittar på TV - Tipstråd
Posted 07 February 2015 - 12:18
Posted 07 February 2015 - 18:29
Så länge?
Antar att man vill dra ut på det, det är sista säsongen nu...
Väldigt trist, den här säsongen har varit bra så här långt.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 07 February 2015 - 19:27
ja, tyvärr.
hade jag vetat att andra halvan skulle visats i höst hade jag väntat att se avsnitten, trodde det bara var 8 avsnitt.
Posted 07 February 2015 - 19:35
Hade väntat jag med om jag vetat att uppehållet skulle vara så länge.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 07 February 2015 - 19:41
Posted 08 February 2015 - 22:10
Edited by Fiskrens, 08 February 2015 - 22:11.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 13 February 2015 - 02:26
På tal om svenska tv-serier så börjar snart Jordskott. På måndag 16 februari i SVT1 klockan 21.00 närmare bestämt. Vilket säkert även kompletteras med flertalet repriser samt sändning i SVT Play.
Den är jag lite, försiktigt, nyfiken på. Jag har sett någon teaser på SVT och läst ytterst lite om dess premiss. Sedan snubblade jag över några artiklar som inledde med liknelser vid en svensk Twin Peaks, vilket är lite avtändande. Men man ska se med egna ögon och inte helt förlita sig på vad andra skriver. Så jag antar att jag ger den en chans.
Posted 13 February 2015 - 08:16
Den skall jag försöka komma ihåg.

Posted 17 February 2015 - 20:30
premiär för True Detective idag på svt 1 kl 22. http://www.tv.nu/p/1...svt1?popup=true
Posted 30 March 2015 - 17:32
Annat är det med True Blood. Av den verkar sista säsongen redan vara avverkad i USA, medan SvT har två säsonger kvar att visa och ingen lust att berätta när de tänker göra det.
Säsong 6 av True Blood börjar att sändas på SVT2, måndag 20 april, klockan 22:45.
http://www.svt.se/tv...la//2015-04-20/
Edited by Garm (M), 30 March 2015 - 17:35.
Posted 04 April 2015 - 05:32
Om någon missat The Librarians och vill se serien, visas alla avsnitt i helgen på FOX (som sänds fritt på boxer hela april).
Lördag avsnitt 1-5 med start 16:00 (-21:00)
Söndag avsnitt 6-10 med start 16:00 (-21:00)
Posted 09 April 2015 - 23:50
Annat är det med True Blood. Av den verkar sista säsongen redan vara avverkad i USA, medan SvT har två säsonger kvar att visa och ingen lust att berätta när de tänker göra det.
Säsong 6 av True Blood börjar att sändas på SVT2, måndag 20 april, klockan 22:45.
http://www.svt.se/tv...la//2015-04-20/
D'oh! Just när jag ska lämna landet för ett par veckor. Nåja, får väl se om jag lyckas kolla in de missade avsnitten när jag kommer hem, eller om den här säsongen är körd... Hur som helst, tack för tipset!
Nyligen har jag sett på Svenska tv-historier. Tydligen var det andra säsongen. Och tydligen kommer första säsongen att repriseras i maj. Säsong två finns i alla fall att se nu på SvT Play. Det är ett avsnitt om Skärgårdsdoktorn, ett om Magnus & Brasse, och ett om Macken.
Posted 23 June 2015 - 06:04
Nyligen har jag sett på Svenska tv-historier. Tydligen var det andra säsongen. Och tydligen kommer första säsongen att repriseras i maj. Säsong två finns i alla fall att se nu på SvT Play. Det är ett avsnitt om Skärgårdsdoktorn, ett om Magnus & Brasse, och ett om Macken.
Säsong 1 finns på SvT Play nu och i ett par veckor till. Handlar om Varuhuset, Spung, Svenska hjärtan och NileCity 105,6.
Posted 13 August 2015 - 10:42
Galenskaparnas & After Shaves 30årsfesten visas på SvT. Första halvan i fredags. Andra halvan nu på fredag. Finns på Play också.
Posted 03 November 2015 - 06:22
Då krockar ju inte musketeers med arrow iaf. :suck av lättnad:
För den som (fortfarande) följer Lost Girl kan jag säga att den gör en uppryckning nu i 5e och sista säsongen jämfört med förra. En del överraskningar och Tamsin är vassare än någonsin.
Har sett tom avsnitt 8 i säsongen 5 av lost girl, jobbigt att man måste vänta till hösten för de sista avsnitten.
Så länge?
Antar att man vill dra ut på det, det är sista säsongen nu...
Väldigt trist, den här säsongen har varit bra så här långt.
ja, tyvärr.
hade jag vetat att andra halvan skulle visats i höst hade jag väntat att se avsnitten, trodde det bara var 8 avsnitt.
Hade väntat jag med om jag vetat att uppehållet skulle vara så länge.
Det var ett uppehåll som heter duga. Undrar vad som motiverar ett sådan långt, det skulle vara intressant att veta. Jag hade också väntat, nu kanske man behöver se om avsnitten inför när fortsättningen börjar att sändas.
5e september började serien i kanada igen, efter 8 månaders uppehåll. och nu har alla avsnitt sänds där men jag har bara sett 2 avsnitt av dessa ännu.
Idag börjar de sista avsnitten (avsnitt 9-16 säsong 5) att visas på TNT Sverige, kl 21:55
Posted 03 November 2015 - 09:29
En bra avslutning på serien kan jag sga som sett alla avsnitten.

Posted 05 November 2015 - 23:49
Tiack för tipset GaterGirl.
Nu har jag förvisso inte TNT i mitt kanalutbud längre, men eftersom hela sista säsongen är slut nu så kan jag fånga in avsnitten på annat håll och sedan fortsätta att se klart.
Känns lovande XC. ![]()
Posted 17 January 2016 - 19:44
Jag tar paus från Ghostbusters-tittandet en stund, med anledning av att jag just fick veta att över tusen titlar kommer att vara otillgängliga på SvT:s öppna arkiv från och med på torsdag. Idén verkar vara att de ska kunna tillgängliggöra fler saker, men att mycket av det bara kommer att vara tillgängligt periodvis. Det kan alltså vara så att varje program som plockas bort nu kommer tillbaks igen lite då och då. Men när vet vi inte, så nu får man passa på att se allt man inte redan sett. Eller ja, så mycket man hinner. För min del har jag börjat med Det finns inga smålänningar... från 1981.
Nu har jag sett alla fyra avsnitt. Det finns också ett par program om programmet, men dem tror jag att man kan se även på torsdag, så jag sparar dem så länge, och har nu börjat titta på Albert och Herbert. Jag har nog aldrig sett första säsongen förr. Den har nog ignorerats vid repriseringar, eftersom Herbert spelas av en annan person än mänskligheten senare blev van vid.
Äsch! Programmen försvann förr än jag räknat med. Så jag missade sista avsnittet av första säsongen. Men de där debattprogrammen borde det i alla fall inte vara för sent att kolla in. Dessutom har jag fortfarande lite Ghostbusters och annat kvar att se på YouTube.
Men framför allt är det just nu så att det återigen blivit dags att spana åt SvT Play. Monica Z såg jag till exempel där nyligen, men nu är det för sent att tipsa er om att den kan ses där. Där emot inte om att diverse andra långfilmer kan det. (Som bråttomast är det för närvarande om ni vill se Mannen på taket.)
Dessutom började femte säsongen av Game of Thrones här om dagen, så den har jag sett första avsnittet av. Inklusive en melodi som är misstänkt lik "Var bor du, lilla råtta?". Är det någon mer än jag som är i takt med SvT:s visning? Eller är alla andra antingen före eller efter?
Nästa säsong av Sherlock vet jag inte just något om, men specialavsnittet går på lördag vid klockan 21.
Och första februari börjar andra säsongen av 30 grader i februari. (Fick för mig att den serien nämnts på forumet förr, men så verkar fallet inte vara. Jag följde i alla fall första säsongen lite halvt, och såg till att åtminstone inte missa sista avsnittet, och tänker nu att jag ju lika gärna kan se andra säsongen också.)
När Arrow och The Flash ska fortsätta väntar jag också på att få veta. Missade några av de senast sända avsnitten, men sådant har brukat gå att lösa, så det får jag förhoppningsvis ordning på innan fortsättningen sänds.
Posted 31 March 2016 - 17:04
Fast Game of Thrones är slut för säsongen, har jag fortfarande en massa grejer att se på SvT Play och Dplay. Förutom de program jag nyss nämnde att jag ser på, lär jag nog snart ge mig på Affären Ramel, Det mest förbjudna, senaste säsongen av Svenska tv-historier, gamla säsonger av En clown till kaffet (för det har jag missat tidigare), och när jag ändå är igång kanske jag kollar in Bornebusch i tevefabriken också (till följd av att jag råkade se ett halvt avsnitt när det sändes).
Ja, nu är det ju för all del inget av dessa program som har överdrivet mycket med sajensficktjön att göra. Men det har väl inte riktigt brukat hindra oss...
Posted 08 April 2016 - 17:13
Jag vill tipsa om miniserien 11.22.63 som baseras på boken med samma titel, skriven av Stephen King. Den börjar att sändas på svenska FOX med start nu på måndag 11 april. Man startar klockan 22.55 med ett dubbelavsnitt. Jag antar att det sedan blir ett nytt avsnitt i veckan på samma dag och tid. Ska man gå efter vad som sägs om denna miniserie på nätet så verkar många tycka att det här blev riktigt bra och en lyckad adaption. Så jag lär bänka mig och titta.
Posted 10 April 2016 - 16:55
Lär spela in och försöka klämma in den.

Posted 11 April 2016 - 16:07
---
Här är ett annat intressant tips som jag fick av XC. En norsk serie kallad "Okupationen" i 10 delar och som börjar att sändas idag i SVT1 med start klockan 21.30 och som har en intressant premiss, en som inte känns helt otänkbar (på pappret i alla fall) för våran region och den ökade närvaron av ryssarna.
http://www.svt.se/ockupationen
Edited by Garm, 11 April 2016 - 16:08.
Posted 16 May 2016 - 05:56
Jag tittar vidare på ovannämnda. Och en del av dem är jag klar med vid det här laget. Under tiden upptäcker jag att SvT har styckat upp filmen Krakel Spektakel i åttaminutersavsnitt. Lustigt grepp, tycker jag. Varför inte bara visa filmen och få det överstökat? Nåväl, jag är ändå för nyfiken för att inte kolla. Handlingen verkar vara en inte alldeles välgrundad ursäkt för att få med diverse olika av Lennart Hellsings figurer. Får se vart det leder. Men den är rätt snygg på sina ställen.
Posted 13 July 2017 - 14:38
Igår satte sig Dobertys Uttrar framför tv-skärmen och kollade på grejer. Mest kortare grejer som i allmänhet hade att göra med Povel Ramel eller Galenskaparna & After Shave. Men därifrån är ju promenadvägen tydlig till Tage Danielsson. Och om honom finns för närvarande en dokumentär att se på SvT:s öppna arkiv. Så det gjorde vi. Såg den alltså. Den heter Utan tvivel är man inte klok och gjordes 1995. Alltså tio år efter att han dog. Hur länge den ska vara tillgänglig hittar jag inga ledtrådar om.
Posted 14 July 2017 - 16:46
Står följande om dokumentären (direkt under titeln):
Sändes 13 oktober 1995 | Längd 1 h 27 min | Kan ses tills vidare