Jump to content

Photo

Arrow - Alla säsonger

• Please log in to reply
122 replies to this topic

#101 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 October 2014 - 06:51

det är ett dubbelavsnitt på torsdag, start 21:00.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#102 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 October 2014 - 14:13

smart, glömde sätta en timer på torsdagen. :duh:  Går repriser på söndagsnätter. tur det. :)

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#103 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 15 October 2014 - 16:31

smart, glömde sätta en timer på torsdagen. :duh:  Går repriser på söndagsnätter. tur det. :)

Jag fick av en slump reda på i söndags att det hade börjat igen, så torsdagsvisningen hade jag missat. Och illfundigt nog har de just flyttat över den här serien till premiumavdelningen, så att kolla vävledes var inte heller aktuellt. Det fick alltså bli natt-tv. Och så är man tablåslav framöver. Så otidsenligt! Får väl se hur det går...

#104 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 24 October 2014 - 22:42

Såg precis att säsong 1 och 2 finns på Netflix. :D Slipper jag följa serien på kanal 11.  :thumbsup:

Edited by GaterGirl, 24 October 2014 - 22:44.

#105 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 October 2014 - 10:30

Lyllos. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#106 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 28 November 2014 - 02:39

@XC: Korrigerar du trådtiteln så att den indikerar att den från och med nu avhandlar säsong 1-3?

Lite säsongs och seriestarter på Kanal 11.

Agents of S.H.I.E.L.D. - Säsong 2 - Kanal 11 - torsdag 8 januari, klockan 20.00

The Flash - Säsong 1 - Kanal 11 - torsdag 8 januari, klockan 21.00

Arrow - Säsong 3 - Kanal 11 - torsdag 8 januari, klockan 22.00

#107 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 November 2014 - 09:37

Hmm. Går Flash och Arrow parallellt i staterna med? Tänkte på det där crossover-avsnittet det talades om förra veckan.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#108 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 28 November 2014 - 17:16

The CW visar The Flash på tisdagar 20.00 och Arrow på onsdagar 20.00. Båda är på avsnitt 7. The Flash 1.07 och Arrow 3.07. :)

#109 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 November 2014 - 19:21

Låter bra, vi får väl se hur många avsnitt vi får oss till livs innan det är dags för uppehåll. :P

fqq5BYam.jpg

#110 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 28 November 2014 - 22:07

Mmm. Kanske att den här typen av tv-serier får en bättre behandling av Kanal 11. Att dom lägger dessa tre i följd visar att dom i alla fall tror på att det ska generera bra tittarsiffror. Nu är man ju även efter takten som man håller i USA, så om man gör ett uppehåll där så kanske man inte behöver att göra det här hos oss eftersom det finns avsnitt att visa.

#111 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 22 January 2015 - 23:37

Mhm. Thea har alltså blivit en hårding. Vi har visserligen inte sett henne skjuta med båge än, men det kanske är någon liten ledtråd att hon i dagens avsnitt omnämndes som Mia. Passar ju ihop med smeknamnet hon redan haft sedan från början.

#112 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 21 March 2015 - 22:17

Men för bövelen, Kanal 11! Ni kan ju inte göra ett mittisäsongenuppehåll på Arrow samtidigt som ni kör vidare med The Flash!!

#113 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 21 March 2015 - 22:23

ja, dåligt. kommer det mer crossovers, isf kanske jag inte ska fortsätta se flash innan arrow är tillbaka. :(

#114 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 March 2015 - 08:57

Ett knepigt beslut... Är det bara för att klämma in resten av the originals före sommaren?

fqq5BYam.jpg

#115 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 23 March 2015 - 12:39

Får väl hoppas att de låter Arrow komma ikapp innan nästa crossover.

#116 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 14 July 2015 - 11:20

Stephen Amell vet verkligen hur man livar upp en publik.

https://youtu.be/hP3pi_unmf0

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#117 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 14 July 2015 - 17:38

Säsong 3 fortsätter på Kanal 11 från och med torsdag 27 augusti med start klockan 21.00.

#118 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 09 October 2015 - 01:12

Nu har jag till sist lyckats komma ikapp med Arrow, så nästa avsnitt att se, är det som sänds på Kanal 11 på torsdag.

Nu har visst någon av mina klockor gått fel, så när jag klev ur sängen hade programmet redan börjat. Eller inte. Svårt att veta säkert. Men i alla fall så trodde jag att det var så. Fast det spelade inte just någon roll, eftersom tv:n bara brusade ändå. Här springer människor och bygger om hela dagarna. Det kanske är de som har ställt till på något vis. Jag fick alltså kolla detta avsnitt på samma vis som de föregående.

Eftersom det hade visats dubbla avsnitt varje torsdag på sistone, undrade jag varför det inte var så idag. Förklaringen tycks vara att dagens avsnitt var det sista för säsongen. Ledtrådar påstöts om att både fjärde säsongen av Arrow och andra säsongen av The Flash börjar nästa vecka. Tätt efter amerikanska visningen, vad det verkar.

#119 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 09 October 2015 - 09:43

Jag måste säga att den här tredje säsongen har varit lite av en bergodalbana, är inte helt säker på om jag varit så överdrivet förtjust i League of Assassins-intrigen; men Nyssa växte till lite av en favoritkaraktär så inget ont som inte för något gott med sig.

fqq5BYam.jpg

#120 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 11 October 2015 - 13:40

Ledtrådar påstöts om att både fjärde säsongen av Arrow och andra säsongen av The Flash börjar nästa vecka. Tätt efter amerikanska visningen, vad det verkar.

Och det stämmer. På torsdag kör de igång. Tiderna är nu ännu konstigare än senast. För min del hade de gärna fått visa programmen på olika dagar. Att de visar dem direkt efter varandra verkar dock en aning logiskt. Att de visar dem på samma dag med ett avsnitt av Big Brother mellan är där emot bara skumt. Sedan går The Flash i repris på lördagen och Arrow på natten/morgonen till måndagen. Enligt vad jag lyckas läsa mig till bör man se The Flash innan man ser motsvarande avsnitt av Arrow. Det spelar nog oftast inte så mycket roll, men ibland gör det ju det. Samtidigt klurar jag också fram att Blood Rush utspelas mellan Arrow 2-5 och 2-6, och Vixen mellan Arrow 3-15 och The Flash 1-15. Så dem borde man förstås också ha sett vid det här laget. Men det ska man väl hinna åtgärda. det är visst bara sex avsnitt av varje. Fyrtiotvå minuter sammanlagt. Gällande de nu kommande avsnitten heter förresten första avsnittet i Arrows fjärde säsong "Green Arrow". Kan det måhända betyda att han till sist ska få sitt liksom riktiga namn... Nyligen har ju namnet Red Arrow hörts, så om det blir gällande, kan det ju på något vis bli vettigt att distingera på det viset. I och för sig kallades Roy redan tidigare för Red Arrow, fast själva gänget benämnde honom som Arsenal.

Jag måste säga att den här tredje säsongen har varit lite av en bergodalbana, är inte helt säker på om jag varit så överdrivet förtjust i League of Assassins-intrigen; men Nyssa växte till lite av en favoritkaraktär så inget ont som inte för något gott med sig.

Nyssas funktion blev lite skum, tycker jag. Men det kanske mest är baserat på att jag jämför med originalet. Jag menar, varför är det så självklart att hon är "Heir to the Demon"? Visst har det väl framgått att hon har både bröder och systrar? Är de döa allihop? Var är Talia? Är hon död? Har hon gömt sig? Fanns hon aldrig?

#121 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 18 October 2015 - 17:02

Samtidigt klurar jag också fram att Blood Rush utspelas mellan Arrow 2-5 och 2-6, och Vixen mellan Arrow 3-15 och The Flash 1-15. Så dem borde man förstås också ha sett vid det här laget. Men det ska man väl hinna åtgärda.

Vilket nu är gjort. Finns det några fler extragrejer som hör till, som jag har missat? Jag kan förresten inte erinra mig att det i någon av de båda tv-serierna har gjorts några referenser till det som hände i Vixen. Har det förekommit utan att jag tänkte på det? Annars hoppas jag på att det kommer så småningom, och kanske att Vixen själv dyker upp. Megalyn Echikunwoke tycks vara tillräckligt lik sin rollfigur för att kunna fungera att spela henne även kroppsligen. Ligger nära till hands att gissa att detta inte är en slump.

det är visst bara sex avsnitt av varje. Fyrtiotvå minuter sammanlagt.

Fast jag har sett det påstås att Vixen-avsnitten egentligen är en timme långa, och att det jag skulle ha sett alltså bara är någon sorts förkortad version. Det låter konstigt, tycker jag, så jag tror nog inte att det stämmer, men är det någon av er som vet något om detta?

Gällande de nu kommande avsnitten heter förresten första avsnittet i Arrows fjärde säsong "Green Arrow". Kan det måhända betyda att han till sist ska få sitt liksom riktiga namn... Nyligen har ju namnet Red Arrow hörts, så om det blir gällande, kan det ju på något vis bli vettigt att distingera på det viset. I och för sig kallades Roy redan tidigare för Red Arrow, fast själva gänget benämnde honom som Arsenal.

Japp. Nu heter han Green Arrow. På ti'n! Fast jag tyckte inte att sättet han fick sitt namn på verkade så vettigt. Och så är alltså Thea med som entusiastisk sidekick och vill heta Red Arrow, fast gänget envisas med att kalla henne Speedy. Vilket verkar väldigt korkat, med tanke på att hon tidigare har kallats så i sin omaskerade identitet. Sedan har jag i och för sig alltid också tyckt att det på samma vis har varit dumt att Felicity och Diggle inte har haft några kodnamn, utan hela tiden har fått sina riktiga namn vårdslöst runtkastade, vilket borde underlätta för vem som helst att nysta upp alla hemligheter.

Nyssas funktion blev lite skum, tycker jag. Men det kanske mest är baserat på att jag jämför med originalet. Jag menar, varför är det så självklart att hon är "Heir to the Demon"? Visst har det väl framgått att hon har både bröder och systrar? Är de döa allihop? Var är Talia? Är hon död? Har hon gömt sig? Fanns hon aldrig?

Vid närmre efterforskningar verkar det förresten som att Nyssa, i originalversionen, är ett par hundra år äldre än Talia, så då är det kanske inte så konstigt att Talia inte har något anspråk på att ärva ledarskapet. Fast nu behöver detta förstås inte vara sant i den just den här versionen.

#122 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 13 November 2015 - 14:09

Igår visade Kanal 11 avsnittet där John Constantine gästspelar. Trevligt att vederbörande fick någonstans att ta vägen efter att den egna tv-serien blev nerlagd. Men det verkar inte finnas planer på fler gästspel från det hållet. Har ni koll på hur det ligger till med det där? Är det förbjudet enligt direktiv från ovan, eller har de bara inte funderat ut någon fortsatt användning? Nå, jag tänker hoppas på att det blir mer. Om inte just i Arrow, så kanske de kan klämma ur sig en till spinoff där kopplingen vore lite mer uppenbar. Finns ju några titlar man skulle kunna tänka sig där personen i fråga skulle passa bra som en återkommande figur. Förresten får jag nog se till att kolla på ovan nämnda tv-serie också. Har den kommit på dvd än, tro...

#123 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 22 January 2016 - 21:16

Jag kan förresten inte erinra mig att det i någon av de båda tv-serierna har gjorts några referenser till det som hände i Vixen. Har det förekommit utan att jag tänkte på det? Annars hoppas jag på att det kommer så småningom, och kanske att Vixen själv dyker upp. Megalyn Echikunwoke tycks vara tillräckligt lik sin rollfigur för att kunna fungera att spela henne även kroppsligen. Ligger nära till hands att gissa att detta inte är en slump.

Nu så!