Jump to content

Photo

'Flintstones' co-creator Joseph Barbera dies


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 December 2006 - 12:50

'Flintstones' co-creator Joseph Barbera dies

Joseph Barbera, the man who co-created several iconic cartoon shows such as The Flintstones and Scooby-Doo, has died at the age of 95 from natural causes. He passed away at his home in Los Angeles with wife Sheila by his side.

Barbera, along with William Hanna, formed the formidable 'Hanna-Barbera' partnership after a stint working together on the Tom and Jerry cartoon. Along with the aforemention classics, they also created Huckleberry Hound and Yogi Bear.

Hanna passed away in 2001, but Barbera continued to work as an executive producer on contemporary reinventions of the Scooby-Doo and Tom and Jerry cartoons. The pair are widely cited as having a huge influence on The Simpsons.

Warner Brothers chairman Barry Meyer paid tribute to Barbera: "Joe will live on through his work. The characters he created with his late partner, William Hanna, are not only animated superstars but also a very beloved part of American pop culture."

(Källa)

Flinta, Jetsons, Scooby Doo... Ahh dessa lyckliga minnen.


Edited by Garm, 25 February 2016 - 23:46.
Tillägg av tagg.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 19 December 2006 - 13:08

Usch, vad tråkigt att höra. :(


Flinta, Jetsons, Scooby Doo... Ahh dessa lyckliga minnen.



Håller med! :)

#3 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 19 December 2006 - 17:35

William Hanna, Chuck Jones och nu Joseph Barbera. Alla som är ansvariga för de tecknade filmer jag älskade som barn är på väg att försvinna. Det är ju inte så kul. :( Visst finns det flera dugliga profiler i animationsgenren, som Paul Lasseter, Matt Groening, Bruce Timm m fl., men det är svårt att mäta dem med den gamla tidens höjdare.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 December 2006 - 17:41








Edited by XC, 19 December 2006 - 17:44.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)