Jump to content

Photo

Så dött det är här?


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 18 April 2017 - 21:21

Är det inte dags att skrota sajten som med tv-land. Det är så dött  här. Vad är syftet att skriva inlägg och ingen har svarat på flera månader. Vad är syftet att skapa trådämne när det också ligger dött.

 

Sajten har tappat sin  syfte och mening när det det inte finns motiverat folk som brinner för att diskutera. Inlägg som för tenderade till uppmärksamhet och diskussion är verkningslös idag

 

scifinytt avgörande aktivitet upphörde runt 2007 - 2009

 

Vad har scifinytt att bjuda på än intresseklubben antecknar med döda inlägg som aldrig tenderar till diskussion.

 

Scifinytt är ett museum av det som en gång har varit sen 2007

 

Nergången är räknad snart läggs sajten ner för det finns inget intresse. Finns inget syfte att lägga upp nyheter som ingen reagerar på. Storpamparna steg av tåget 2007

 

Nu ser innehållet i genomsnitt ut som tidningen Allers. Inga heta debatter än småprat och krams

 

Även fast det går många nya serier så är det folk med initiativ att diskutera som saknas.


Edited by Supertreck, 18 April 2017 - 21:22.


#2 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 21 April 2017 - 20:39

Mjä, SFN är mitt, så den kommer att leva kvar länge till (även om den skulle bli helt stendöd).

 

Mina efterlevare får väl fundra över vad man skall göra med den när den tiden kommer.. ;)

 

Jo, och det är svårt att tvinga folk att diskussera saker, så man måste låta det ske organiskt, om det ens sker. Är det nån serie ni är intresserad av, tveka inte att skapa ett ämne. Finns det väl en tråd så är chansen att folk postar i den betydligt större.


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#3 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 21 April 2017 - 22:15

Mjä, SFN är mitt, så den kommer att leva kvar länge till (även om den skulle bli helt stendöd).

 

Mina efterlevare får väl fundra över vad man skall göra med den när den tiden kommer.. ;)

 

Jo, och det är svårt att tvinga folk att diskussera saker, så man måste låta det ske organiskt, om det ens sker. Är det nån serie ni är intresserad av, tveka inte att skapa ett ämne. Finns det väl en tråd så är chansen att folk postar i den betydligt större.

 

Det funkar inte när man postat i en tråd om en aktuell serie så ligger inlägget dött. Nystartade trådar ligger dött som inte tenderar till diskussion som förr. Det går massa nya serier borde vara hetaste ämnen. Dessvärre är det inte samma anda som förr då det var aktivt och mängder nya inlägg dök upp

 

Om det var förr så skulle serien Serien Restitution (2014) på Kanal 5 borde varit hett ämne när avlidna personer återkommer

 

Om det var förr så skulle serien Legion och Outcast m.m vara hett ämne som visar på Fox. Fox ingår i de flesta större kanalpaket så många borde ha den
 



#4 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 22 April 2017 - 01:35

Mjä, SFN är mitt, så den kommer att leva kvar länge till (även om den skulle bli helt stendöd).

 

Mina efterlevare får väl fundra över vad man skall göra med den när den tiden kommer.. ;)

 

Jo, och det är svårt att tvinga folk att diskussera saker, så man måste låta det ske organiskt, om det ens sker. Är det nån serie ni är intresserad av, tveka inte att skapa ett ämne. Finns det väl en tråd så är chansen att folk postar i den betydligt större.

 

Som du ser så var det inte nån som reagerade på denna tråd. japp så dött var det.

 

Hur är det tänkt att hålla sajten vid liv som inte förnyas av medlemmar som håller trådar igång? Många nya serier och filmer som i högsta grad borde vara heta trådar, men så är det inte. scifinytt funkade bara på lånad tid men när stammisarna tröttnade så dog allt.

Övriga aktiviteter har också dött som småprat och lekar

 

Se hur lite folk svarar på alla nyheter som publiceras, enstaka inlägg. Inte kan folk bli entusiastiska med den genomsnittliga referensen

Hoppa in i en tråd och besvara en del av lågkonjunkturen som saknar belägenhet, inget händer för det var ju det.



#5 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 24 April 2017 - 20:40

Håller med Peak, händer det så händer det. :)

 

Tycker man här är för lite aktivitet finns det ju många adra ställen man kan hänga på.


Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#6 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 05 May 2017 - 04:27

Håller med Peak, händer det så händer det. :)

 

Tycker man här är för lite aktivitet finns det ju många adra ställen man kan hänga på.

 

Ser du några aktiva trådar om pågående serier. Vilken verklighet lever du i kan man undra

http://scifinytt.se/...php?showforum=3

 

Var är trådarna om aktuella serier som pågår på Fox, ser du dem? Fox ingår i de större kanalpaket. . Så har det ju gått sci fi-serier på TNT.

 

Borde inte kanal5 starta en sci fi-kanal var det i nån tråd, så lustigt. Jakten på tv4as sci fi-kanal var mest spännande förrän den kom igång och så avtog intresset, . men Fox då nähä? Intressanta sci fiserier på kanal 11

 

Ett uppenbart underlag för aktiva trådar. Besynnerligt så verkar fokuset ligga långt utanför linjära kanaler när scifinytt bevisar att serierna är ointressanta.

 

Hur argumenterar du emot detta glasklara faktum?


Edited by Supertreck, 05 May 2017 - 04:30.


#7 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 06 May 2017 - 11:47

Jag argumenterar inte emot att det är låg aktivitet här, det har jag inte sagt.

Men som Peak sa, tror jag inte det är något som kan tvingas fram. Man får skriva om det man själv är intresserad av och se om någon svarar.
Jag har börjat titta in här ett par gånger i veckan och det brukar alltid vara något som skett.
Jag personligen följer inte jättemånga serier just nu. Och endast ett par av dem lämpar sig för detta forum, blir därför inte att jag skriver jättemycket.

Varför startar du inte själv några trådar om de program du är intresserad av och ser om någon nappar?

Som sagt så kan man ju även uppsöka andra forum, man behöver inte vara kvar här om det nu är frustrerande. Så förstår egentligen inte varför vi har den här diskussionen.

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#8 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 06 May 2017 - 14:07

Jag argumenterar inte emot att det är låg aktivitet här, det har jag inte sagt.

Men som Peak sa, tror jag inte det är något som kan tvingas fram. Man får skriva om det man själv är intresserad av och se om någon svarar.
Jag har börjat titta in här ett par gånger i veckan och det brukar alltid vara något som skett.
Jag personligen följer inte jättemånga serier just nu. Och endast ett par av dem lämpar sig för detta forum, blir därför inte att jag skriver jättemycket.

Varför startar du inte själv några trådar om de program du är intresserad av och ser om någon nappar?

Som sagt så kan man ju även uppsöka andra forum, man behöver inte vara kvar här om det nu är frustrerande. Så förstår egentligen inte varför vi har den här diskussionen.

 

Vad blev det när man har kommenterat i nån tråd, näe inget händer likaså i andra trådar. Vad blev det med mina trådar, näe folk deltar inte och allt saknar dialog. Med denna referens så tycker du det är aktuellt med nya trådar när befintliga trådar som man kommenterat ligger döa med sitt senaste inlägg.

 

 

Eller tröttnade folk för att inlägg slås ihop och blir lång lista. Går inte att kommentera respektive person.

Under en timmer tvingas det bli kollektiv dialog. En massa obegripliga kommentarer som inte har nåt samband

 

Det har ju hänt folk undrat vad jag menar så var det kommentarer till nån annan

Hopslagna inlägg uppfattas inte som fristående, det vill säga att bara rör den citerade texten eller inlägger ovanför.

 

Det är logiskt att du ska håll reda på en massa olika ämnen i ett inlägg. Folk ska sitta och leta reda på sitt svar i lång lista, nånstans ska det finnas men var. Folks kommentarer uppfattas inte personligt som blir dolt i en lång lista text.

 

Risken är att folk missat sitt svar för vem kan reagera på respektive kommentar i en stor textmassa.


Edited by Supertreck, 06 May 2017 - 14:27.


#9 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 15 June 2017 - 00:54

Serier som borde vara aktuell diskuteras inte. På Fox går det en hel den Sci fi

 

Outcast

The Librarians

Legion

Limitless

Scorpion

American Gothic

 

Teknisk sett borde dessa serie har större chans att diskuteras jämfört med serier som inte ens visas på nån tv-kanal.



#10 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 17 June 2017 - 21:38

Jo, jag håller med om att tv-serier borde diskuteras mer, men om ingen vill göra det.. :P

 

Personligen följer jag inte så många nu för tiden (jobb och elände), men Doctor Who, Twin Peaks, Game of Thrones (när de startar upp igen), The Expanse och nya Star Trek (när den kommer) är väl primärt de jag följer/kommer att följa just nu.

 

Det kan ju vara så att folk inte gärna vill starta ämnen när de väl dyker upp, men är det någon TV-serie ni är speciellt intresserad av, tveka inte att starta ett ämne för den säsongen.

 

Det kan mycket väl hända att det inte händer så mycket i tråden, men någon aktivitet blir det nog...


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 June 2017 - 21:39

Jo, de har allt blivit rätt dött och jag har inte precis hjälpt att göra det bättre. Men Sci-Fi Nytt har blivit för smärtsamt för mig att gå in på. Alldeles för mycket smärta av gångna tider och förlorade vänner. Det med Garm blev droppen och förstörde allt det roliga. Nu får jag bara ångest av att vara här. Jag hoppas att det ska gå över men varenda gång jag går in här så slår det mig i magen som ett knytnävsslag.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 28 June 2017 - 09:25

Jo, jag håller med om att tv-serier borde diskuteras mer, men om ingen vill göra det.. :P

 

Personligen följer jag inte så många nu för tiden (jobb och elände), men Doctor Who, Twin Peaks, Game of Thrones (när de startar upp igen), The Expanse och nya Star Trek (när den kommer) är väl primärt de jag följer/kommer att följa just nu.

 

Det kan ju vara så att folk inte gärna vill starta ämnen när de väl dyker upp, men är det någon TV-serie ni är speciellt intresserad av, tveka inte att starta ett ämne för den säsongen.

 

Det kan mycket väl hända att det inte händer så mycket i tråden, men någon aktivitet blir det nog...

Jag borde nog posta lite mer, men jag läser det som postas iallafall. Så även om det inte är mycket så är jag glad för det lilla som finns. :)



#13 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 04 July 2017 - 21:04

Välkommen till klubben, men jag har ju tyvärr aldrig postat mycket... Hum. Undrar om jag skulle ta och räkna ut i genomsnitt hur många poster jag gjort per dag sedan jag sparkade igång det här forumet...

 

Som tidigare sagt, SFN:s forum har aldrig haft jättemycket inlägg, inte ens för några år sedan. Nu har det minskat ännu mer (men å andra sidan så finns det ju fler alternativ, allt från Facebook till Reddit) som har tagit över mycket av den roll som forums tidigare haft.

 

Nej, nu skall jag iväg och räkna ut exakt hur många poster jag gjort per dag. Nu blev jag nyfiken... En edit kommer...

 

Edit: Wow. Mer än jag förväntade mig. 2.2 poster per dag, vilket tyder på att det måste gå i vågor för mig,

 

För intresserade så fyller forumet just nu 4854 dagar, eller 13 år, 3 månader och 14 dagar.


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#14 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 06 July 2017 - 12:35

För min del är det blott 0,62 inlägg per dag sedan sjunde januari 2007.

 

Har ju varierat väldigt hur mycket inlägg som gjorts här. Ibland har det varit för många för att man ska hinna med riktigt. Nu är det mer hanterbart. Men för all del, snäppet mer aktivitet hade kunnat vara trevligt.

 

För övrigt konstaterar jag att startaren av denna tråd just nu har gjort precis 2000 inlägg. Grattis till jubileet! Det får mig också att minnas den vana folk brukade ta på gamla Spexforumet, att konstpausa (även kallat snyggpausa) vid särskilt prydliga tal och dröja länge innan de skrev något mer, så att det alltid skulle se fint ut när man kikade på hur många inlägg de hade skrivit.



#15 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 15 August 2017 - 02:03

För min del är det blott 0,62 inlägg per dag sedan sjunde januari 2007.

 

Har ju varierat väldigt hur mycket inlägg som gjorts här. Ibland har det varit för många för att man ska hinna med riktigt. Nu är det mer hanterbart. Men för all del, snäppet mer aktivitet hade kunnat vara trevligt.

 

För övrigt konstaterar jag att startaren av denna tråd just nu har gjort precis 2000 inlägg. Grattis till jubileet! Det får mig också att minnas den vana folk brukade ta på gamla Spexforumet, att konstpausa (även kallat snyggpausa) vid särskilt prydliga tal och dröja länge innan de skrev något mer, så att det alltid skulle se fint ut när man kikade på hur många inlägg de hade skrivit.

 

 

Vakna upp det håller inte för sin granskning. TV-serier upphör inte så är det inte föråldrade serier som visas, men konstigt nog så upphör all uppföljning om pågående serier. Som du ser så tvärdör nya trådar om aktuella serier. Har majoriteten här bara basutbudet ja hmm man kan ju undra varför täckningen är så liten.

 

Inget livat när Arrow och The Flash pågick på Kanal 11. Hoppsan då,  majoriteten hade bara baskanalerna. Jaså det, så folk går in här utan någon referens för en utvecklande debatt, inte så konstigt att det blir så tillkortakommande jahapp jovisst och trådar tvärdör.

 

Det är inte som förr när man fick skapa ny tråd vid tusen inlägg för att inte belasta servern.


Edited by Supertreck, 15 August 2017 - 14:58.


#16 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 16 August 2017 - 01:15

Jo, jag håller med om att tv-serier borde diskuteras mer, men om ingen vill göra det.. :P

 

Personligen följer jag inte så många nu för tiden (jobb och elände), men Doctor Who, Twin Peaks, Game of Thrones (när de startar upp igen), The Expanse och nya Star Trek (när den kommer) är väl primärt de jag följer/kommer att följa just nu.

 

Det kan ju vara så att folk inte gärna vill starta ämnen när de väl dyker upp, men är det någon TV-serie ni är speciellt intresserad av, tveka inte att starta ett ämne för den säsongen.

 

Det kan mycket väl hända att det inte händer så mycket i tråden, men någon aktivitet blir det nog...

 

Du verkar inte sätta några aspekter på varför aktiviteten plötsligt upphör sen drygt 2008. Serier upphör ju inte så nytt folk borde ju strömma in och ersätta aktiviteten, men så var det inte. Hur många aktiva medlemmar är det idag i genomsnitt jämfört sen drygt 2008?

 

Kanske är det så att scifinytt är på väg till samma stadium som tv-land att läggas ner. Ett nischat forum verkar inte hålla i längden när Flashback ständigt är lukrativ av aktivitet. Åhh vips så absorberar nya trådar massa folk som kommenterar, beror det på att sajten inte heter scifinytt? 

Javisst folk slipper diskutera serier.

 

Men var tog alla lekar och fanfiction vägen som förr var så populärt?


Edited by Supertreck, 16 August 2017 - 01:17.


#17 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 21 August 2017 - 10:18

Vad finns att säga

Den 18 augusti startade jag en tråd om varför Richard Dean Anderson kan spela Macgyver. Tydligen så fanns det inget intresse när ingen har kommenterat. Så kan man ju undra var intresset ligger som folk regerar på, det går ju inte att sätta fingret på när aktiviteten idag inte är som sen några år sen.

 

För många år sen så var det vanligt med massa aktiva trådar som diskuterar allt möjligt angående nån film eller serie. Vad var det som hände.

 

Vad är det som sajten ger som princip är en fundamental skrottipp av historien tid som upphörde för flera år sen

Gör scifinytt bra reklam när folk tittar in och massa trådar är sen drygt 2007. Vem vill registrera sig på en sån sajt?

 

Flachback har makten som har oändlig med geist., är för att det inte är en nischad  sajt?

Så kommenterade jag i en tråd om  en rätt ny sci fi film som inte diskuteras här,, VIPS efter kort tid så var det nån som kommenterade, och fler inlägg av andra därpå.

 

Så det kan ju inte vara nåt fel på mina inlägg när folk nästan direkt reagerar på Flachback.



#18 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 18 February 2018 - 23:29

Sci-Fi Nytt är princip lika död som TV-land som lades ner.

 

Det är inte som för några år sen då det fanns massa trådämnen om tv-serier som folk följde. Nu följer folk princip inga serier alls. Man ser bara nåt inlägg ibland med trådar uppdateras långsamt

 

Du är väl här för att diskutera men nu är Sci-Fi Nytts Forum ingen vidare fortlöpande diskuterande när det kan ta några dar till nån kommenterar. Inte är det aktuellt att svara på någons väldigt sena inlägg om ett avsnitt när flera avsnitt redan har passerat.

 

Vad är syftet att folk startar nya trådämnen om TV-serier när nu inte är så samtida aktivitet som för några år sen



#19 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 31 March 2018 - 15:38

Vem kan påstå att Sci Fi nytt inte är död?

 

Det pågår serie på olika kanaler som ingår i många kanalpaket men varför diskuteras det inte?

Du har fel Peak,, ditt resonemang håller inte för sin granskning som saknar relevans. För några år sen så var det livar här, fullt med diskussioner om pågående serier, hur förklaras det?

 

Är det meningen att Sci Fi nytt nu bara lever på gamla stammisar som har vuxit ifrån intresset att följsamt diskutera? Nya medlemmar har ju inte tillkommit och livat upp. 

 

Jag startade en ny tråd om en ny serie The Orville som visas på Fox som har Star Trek-anda,, men det blev stendött. Vad gör folk. Har stammisar slutat se på serier och därför händer det inget?

 

Går du in på en sajt och diskuterar serier, förväntar du dig inte respons i rimlig tid? Men vad uppfattar du forumets funktion när ingen har svarat på flera dar eller veckor? Är det den tidsintervallen du tänker föra dialog på forumet? Jätte bra forum eller hur att nästa svar kommer om några veckor?

 

Men hade The Orville visats för tio år sen så skulle tråden haft stor aktivitet. Titta tillbaks i trådarna hur stor aktivitet det var förr.

 

Nu känns Sci fi nytt som ett museum som visar den aktivitet som var förr. idag är det inte så



#20 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 26 April 2018 - 19:34

Här har vi bevis hur långsökt forumet är

Jag startar en tråd om en serie som pågår på en kanal som många operatörer har i sina kanalpaket, men ingen susning av kommentarer. Nån annan startar en tråd om en serie som inte ens har gått på nån kanal, åh VIPS så dök det upp kommentarer, märkligt nog så anses det mer aktuellt jämfört med sci fi-serien som pågår

 

Hur skulle du reagera om du startar en tråd om en ny sci fi-serie som du förväntar dig att andra ser men så händer ingenting i tråden, helt dött.

 

Nä, Sci-Fi Nytt forum består nu av fåtal utslitna medlemmar som inte orkar vara aktiva som förr. Runt  2007 så upphörde det dagliga aktivitetsflödet om pågående serier. Nya medlemmar har inte ersatt dom äldre stammisar.

 

Idag är det omöjligt att diskutera varje avsnitt för hur ska det går när forumet är så antiklimax av likgiltiga medlemmar som inte tycks nappa på nånting?

 

Det finns därför inga ursäkter för jag är här för att diskutera men hur faaan ska det gå till när folk är så jävla förtegna

 

Inte undra på att många andra stammisar har lämnat Sci-Fi Nytt för länge sen för det ä ju ingen daglig aktivitet för just syftet att kunna diskutera.

 

Ett bra tips här. Gör som ett annat forum, skrota sajten och flytta forumet till Facebook.


Edited by Supertreck, 26 April 2018 - 19:36.


#21 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 28 August 2019 - 22:01

Folk kommer in på en nästan utdöd sajt, kan det inspirera folk att vilja registrera sig?

De tittar runt på sällan uppdaterade trådar och fåtal nya trådar, resten är några år gamla trådar

 

Folk kommer till en sajt som inte representerar det vardagliga som pågår på TV och playtjänster

 

För att kuna snacka så måste du regga dig på en Sci Fi forum från USA eftersom målgruppen i Sverige

är som ingenting 



#22 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 31 August 2019 - 23:04

Hur var det när tv6 hade sco fi fredag så var det fult ös här på forumet

 

-- Men det var ju aktuella serier som visades

 

Jo men folk diskuterade Stargate som redan då var flera år gammal, det är ju märkligt att vissa serier är aktuella 



#23 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 02 September 2019 - 02:07

Ja verkligen. Man kan ju undra vad admin bygger iden på att driva forum som folk inte vill diskutera på

Det är sämre aktivitet än på tv-landet innan den lades ned. Inte ens nån serie som följs

 

Välkommen till Sci-Fi Nytts Forum. Du slipper känna dig ensam- Det finns alltid nån som vill diskutera.

 

Dom äldre tror på ett mindre universum för att hitta sina borttappade glasögon.

Frågan om ett forum med brist av diskussion uppfyller deras villkor?