Jump to content

Photo

Can You Survive the Zombie Apocalypse? - Max Brallier


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#26 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 March 2011 - 09:34

Som påpekat ovan så heter den Kristallfällan. Minns jag det rätt så spelar man i början som Zelda och måste leta upp Link innan han kan börja lägga sig i vad hon gör.


Givetvis är det så. My mistake!

Robert: Tack för hjälpen. Jag har bara spelat det första äventyret i Falken och det tycker jag är väldigt bra. Dels själva berättelsen i sig och hur den är skriven, men även att det var en större utmaning än vad många andra soloäventyr brukar vara.


Precis. Det var kittlande på många plan. :)

Jag hoppas även att du lyckas skriva klart ditt eget soloäventyr eller skapar ett nytt. Det låter mycket intressant med ett Svenskt sådant.


Tackar och bockar. Nu är jag nästan lite sugen att sätta mig ikväll och börja reda ut allt. XD
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#27 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 March 2011 - 14:48

Hoppas att den här tråden gav dig lite inspiration till att sätta dig ned och se över ditt material. Jag skriver lite själv, mest för min egen skull, så jag vet hur svårt det kan vara att ge sig i kast med sådant som har legat lite för länge. Men skam den som ger sig och är man bara tillräckligt envis och målmedveten så skådar man förhoppningsvis ljuset och kan fortsätta. :)

Säg till om du tror att jag kan hjälpa dig på något sätt. Ibland kan det vara bra att ha någon som kan agera bollplank till ens idéer. Jag är inte längre bort än ett PM i sådant fall.

#28 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 21 March 2011 - 10:39

Redan nämnda NS98A -A Ferry Tale är ett äventyr en klasskompis till mig gjorde på gymnasiet. Det handlade om att man gick omkring på en Finlands-färja och träffar personer från klassen och lärare och så vidare. Givetvis kan det hända en massa sjuka saker. Vet inte om spelt någonsin blev riktigt klart.

#29 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 September 2016 - 01:56

Nu är uppföljaren här! Äventyret heter "Highway to Hell" och det är man givetvis nyfiken på. Till den grad att jag säkert köper och spelar det. Finns att köpa via t.ex. SF-Bokhandeln, Adlibris, Bokus, CDON, m.fl.


Edited by Garm, 16 September 2016 - 01:56.


#30 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 September 2016 - 04:49

Jag blev faktiskt en aning besviken på den första så jag väntar nog med att skaffa den nya.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif