Jump to content

Photo

Highlander - The Remake


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 May 2008 - 20:36

There Can Only be One Highlander Remake
Source: The Hollywood Reporter
May 20, 2008


Summit Entertainment is bringing back to the big screen the 1986 sci-fi cult hit Highlander, with Iron Man co-writers Art Marcum and Matt Holloway on board to pen the redo, says The Hollywood Reporter.

The Russell Mulcahy-directed original starred Christopher Lambert, Sean Connery and Clancy Brown as immortal beings. Lambert played Scottish swordsman Connor MacLeod, Connery an Egyptian and Clancy a barbarian known as the Kurgan. The movie spawned four sequels and three television series.

Summit acquired the rights to remake the cult classic from Davis/Panzer Productions. Peter Davis, one of the original producers of the 1986 film, will also produce the new version of the film.

Summit takes on 'Highlander' redo
'Iron Man' writers on board for script

By Borys Kit

May 20, 2008, 02:39 PM
Who says there can be only one?

Summit Entertainment is bringing back to the big screen the 1986 sci-fi cult hit "Highlander," with "Iron Man" co-writers Art Marcum and Matt Holloway on board to pen the reimagining.

The original "Highlander" starred Christopher Lambert, Sean Connery and Clancy Brown as immortal beings battling among humans, hunting down one another and collecting more power. Lambert played Scottish swordsman Connor MacLeod, Connery an Egyptian and Clancy a barbarian known as the Kurgan. "There can be only one" was a line repeated throughout the film. The movie spawned four sequels and three television series.

Summit acquired the rights to remake the cult classic from Davis/Panzer Prods. Peter Davis, one of the original producers of the 1986 film, also will produce the new film.

By acquiring the rights to the property, Summit gains a recognizable brand and a franchise with worldwide popularity amonng both the young and old.

Summit's president of production Erik Feig, along with the company's senior vp production Geoff Shaevitz and creative executive Gillian Bohrer, will oversee the project for the studio.

Marcum and Holloway, repped by ICM, also penned a remake of Sam Peckinpah's "Convoy."


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 May 2008 - 20:50

Satt just och funderade om man skulle posta om det här... :P

Men behövs det verkligen en remake på första highlander filmen?

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 20 May 2008 - 20:53

Haha. Man skulle väl kunna säga att alla Highlander-filmer efter den första mer eller mindre är remakes, eftersom ingen av dem hänger ihop på nåt speciellt bra sätt.

Kan ju vara en bra idé att rensa brädet och börja om från början iaf. Det funkade ju mycket bra för Highlander: The Series.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#4 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 May 2008 - 21:03

Ja. Eller rättare sagt, det behövs en rejäl reboot för den franchisen. Vi har massor med filmer, men inga som har med varandra att göra? Usch! :(

Jag ser serien (och filmerna till den) som de riktiga eftersom de i alla fall är konsekventa. :P

Nåja, bara filmen inte slutar med att Connor får the quickening så...
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#5 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 20 May 2008 - 21:30

Men behövs det verkligen en remake på första highlander filmen?

Tja, den här gången kanske inte behöver ha vajrarna fullt så synliga eller slottsruiner av papier maché :P

Har inte sett första filmen (den enda som räknas, imo) sen jag var 20-nånting, men förutom ovanstående och den så att säga "tidstypiska" musiken borde den ju hålla än. Fast det kanske är bäst att låta den stanna som minne.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#6 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 May 2008 - 22:04

uj, nej. Den ser hemsk ut i dag... :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 May 2008 - 22:36

Jag tycker inte att det behövs en remake. Visst, lite väl rörigt blev det med filmerna men ändå.
Möjligen en remake av 2:an. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 20 May 2008 - 22:40

Möjligen en remake av 2:an. :P

Jag kommer inte ihåg vilken som var vilken, vad var storyn i tvåan?

Winter is Coming


#9 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 May 2008 - 23:07

Highlanders var utomjordingar. Michael IRonside kom från rymden och Sean Connery återuppstod på en teaterscen. Hallelujah! ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#10 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 20 May 2008 - 23:11

Beror på vilken Highlander 2 man ser på. I ursprunget så är de odödliga utomjordingar som blir skickade till jorden. I "Renegade version" (bättre version, men fortfarande en hopplös röra) så handlar det om en utdöd civilisation som skickar folk in i framtiden (genom tidsresor, då).

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#11 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 May 2008 - 23:20

Beror på vilken Highlander 2 man ser på. I ursprunget så är de odödliga utomjordingar som blir skickade till jorden. I "Renegade version" (bättre version, men fortfarande en hopplös röra) så handlar det om en utdöd civilisation som skickar folk in i framtiden (genom tidsresor, då).


Den där Renegade versionen har jag nog aldrig sett , tror jag :unsure:

Andra filmen förstörde ju hela Highlander historien.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#12 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 20 May 2008 - 23:26

Ingen större förlust. Renegade Version är bättre, men ingen av versionerna är speciellt bra.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#13 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 May 2008 - 09:44

Inte sett Renegade versionen, men jag tyckte det fanns något charmigt med just att de var utomjordingar. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#14 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 May 2008 - 11:23

Alla Highlander filmer är dåliga filmer. Tror inte att en remake kan rädda ett redan förlist skepp.

Edited by Cartman, 21 May 2008 - 11:24.


#15 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 May 2008 - 11:37

Inget stort fan hör jag? ;)

JHighlander är tufft. Och högst oplitiskt korrekt. Tror inte den skull få gjorts i dag om den kommit då...


(Hugga huvudet av folk för att lösa problemen? Sch'yeah righ... :P )
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#16 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 May 2008 - 11:45

Nope, dom filmerna ger mig ingenting. :)

#17 Fantastix

Fantastix

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 59 posts

Posted 21 May 2008 - 11:51

Borde inte filmens tagline säga allt?

There can be only ONE!


Kommer inte att ses om den inte kommer på någon filmkanal och man själv är sängbunden med någon förfärlig sjukdom.

#18 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 August 2008 - 14:29

Highlander revamp to star Kevin McKidd?
Sources say that the Journeyman-ing Kevin McKidd, who saw his time travel sci-fi drama sink last season with US audiences, has been approached to head up a remake of Highlander. Speaking to a Dublin radio station, the Scottish actor reportedly has revealed that he is in line to take the lead in an update of the classic warring immortals movie.

While nothing is confirmed, or even halfway definite for that matter, we could see this one happening. And it would make a change to actually have a Scotsman playing the titular Scottish character rather than a Frenchman with a limited grasp of English, as Christopher Lambert was in Russell Mulcahy’s 1986 original.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#19 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 September 2009 - 13:08

Regissör klar.

Justin Lin vars främsta "meriter" är att ha regisserat "Fast & Furious" och "The Fast and the Furious: Tokyo Drift".

#20 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 September 2009 - 15:59

Oh Highlander, en av mina favoritfilmer(dessvärre bara första filmen)! Men jag har inga stora förhoppningar på remaken. Vore kul om den blev bra dock. :P

#21 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 September 2009 - 17:42

Vem bryr sig om filmerna? Det är serien och Duncan som gäller!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#22 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 September 2009 - 20:14

  


Edited by Chrille, 22 November 2020 - 21:38.


#23 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 September 2009 - 23:45

Lite B att de ska introducera ännu en Macleod. Alltså, det kändes krystat till och med för Duncan. Så bu, usch och fy för det.

I övrigt låter dock spelet intressant. Glatt noterar jag att det står till Xbox, vilket är ett måste för att ett spel ska vara intressant (för mig). Spelets tema tilltalr mig, men det är ännu för lite info att säga bu eller bä.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#24 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 14 February 2011 - 08:50

Art Marcum och Matt Holloways manus gillades inte så Melissa Rosenberg ("Twilight" -franchisen) har anlitats för att skriva om det. Och än så länge är fortfarande Justin Lin listad som regissör.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#25 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 14 February 2011 - 12:43

Hm... En reboot av Highlander skulle faktiskt inte störa mig. Om den har något att tillföra, vill säga. Det som har gjorts hittills hänger som påpekat väldigt dåligt ihop, och ettan var inte så fantastisk den heller, även om den var mysig.

Tvåan är där emot fantastisk. Det är imponerande hur fulländat idiotisk den lyckas vara i varje steg den tar. Mycket intressant ur ett... perspektiv.

Posted Image