Jump to content

Photo

Battlestar Galactica Säsong 1 och 2


  • This topic is locked This topic is locked
201 replies to this topic

#51 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 November 2005 - 22:24

Efter alla mail om frågor om själva serien kanske dom tänker om :unsure:

Efter att ha sett del 2 av miniserien, så ändrar jag min mening helt ang. den.
Den var ju riktigt bra :) inte lika seg som första gången.
Tänk vad en omtitt kan göra :D
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#52 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 18 November 2005 - 05:14

2x10

Efter att ha dalat lite under den senare delen av (första halvan av) säsongen så rycker den upp sig rejält i detta avsnitt. Mång intressanta utvecklingar när dom båda besättningarna möts. Intressant hur olika dom utvecklats. Det är kul när serier tar såna här ordentliga vändningar. Och vilken cliffhanger. Jobbigt!!

Jag vet, jag behöver inte vänta alls lika länge som vissa andra har gjort men ändå...

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#53 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 November 2005 - 09:13

Såg ungefär hälften igår kväll. Riktigt bra! :thumbsup: Gillar att trots att en katastrof är närstående så är det ingen direkt hets som genomsyrar programmet, kanske därför som den uppfattas som seg? Helt OK är mitt betyg hittils. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#54 Tash

Tash

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 56 posts

Posted 19 November 2005 - 03:01

BSG är nu mer ett psykologiskt drama, än action-dito. Därav att en del tycker den är för seg. Personligen tycker jag den är bland det bästa som producerats inom genren (för tv i vart fall). Den är, som jag ser det, ultimat SCIENCE-FICTION... som alltid, traditionellt och mestadels, handlat om psykologi och humanism kontra teknik och religion.

Men numera har sci-fi kommit att stå för "rymdaction". Inget fel med lite jävlar och anamma, för all del, men det är de berättelser som bygger på karaktärerna som i slutändan vinner. Och det gör BSG. Jag älskar t ex SG-1, men ändå är det inte många avsnitt som jag - så här i efterhand - kan minnas. BSG kräver mer av tittaren, eftertanke och reflektion: "Exakt vad är det som pågår?!?", typ. Vem är Cylons Gud? Och deras, närmast, gudsfrenesi - vadav kommer den sig av? Var det deras skapare som programerade in den? I sådana fall varför - och, inte minst; VEM/VILKA skapade dessa kopior?? Osv, osv... MYCKET intressant, men kanske inte någon space-opera... Men sådana serier har vi redan ett flertal av, eller?
”Shit, Bubba Ho-tep comes out of that creek bed, he’s going to come out hungry and pissed. When I try to stop him he’s going to shove this painted can up my ass and he’s going to shove me and that wheelchair up Jack’s ass” - Elvis ”Sebastian Haff” Presley

#55 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 November 2005 - 09:13

Såg andra hälften igår. Tycker att man (iaf miniserien) har lyckats med en bra blandning av faktisk handling och action. Det finns en liten del stimulans i serien, även om den duger aldeles utmärkt och slötitta på så (iaf första rundan) så stimuleras du till att själv försöka ligga steget före Cylons planer. jag fasthåller, som i mitt tidigare inlägg, att det saknar den här riktiga hetsen som normalt förmedlas när katastroferna anhopar sig. Och det gillar jag faktiskt. Gillar dessutom slutet som lovar mer men som ändå bjuder till ett "slut" om serien inte fått sin förlägning i säsong 1.

Betyg för MiniSerien i sin helhet, det var länge sedan en Scifi serie fick mig så här fast. Så bästa möjliga betyg får miniserien. Den är BRA.

Edited by XC-SE, 19 November 2005 - 09:15.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#56 Tash

Tash

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 56 posts

Posted 20 November 2005 - 06:35

Och då är du "bara" vid början, XC...
”Shit, Bubba Ho-tep comes out of that creek bed, he’s going to come out hungry and pissed. When I try to stop him he’s going to shove this painted can up my ass and he’s going to shove me and that wheelchair up Jack’s ass” - Elvis ”Sebastian Haff” Presley

#57 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 November 2005 - 09:07

Mmm... Jag vet. :D Få se om min entusiasm håller i sig genom säsong 1 också. Vad jag gillade med miniserien var just att det var så mycket annat än bara "pang pang" uppe vid stjärnorna. :)

Edited by XC-SE, 20 November 2005 - 09:07.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#58 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 22 November 2005 - 01:17

Haha, idag fick jag svar på mitt mail som jag skickade den 9 november! Värre än singelpost.

Nej tyvärr har vi inte resterande avsnitt inköpta!

Där dog det hoppet. Med ett utropstecken tom.

#59 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 22 November 2005 - 02:25

Dom kunde ju iaf ha provat sända den på en bättre tid för att se om intresse fanns för en fortsättning... :rolleyes:

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#60 Imperator Yax

Imperator Yax

    Commander

  • Members
  • 192 posts
  • Gender:Male
  • Location:Helsingborg

Posted 22 November 2005 - 09:28

Synd att de inte sänds!
Jag har de flesta på hårddisken iofs.
/Yax av klanen Yax, född på Heera år 12345 e.a.u - den yngsta Cam-Haar mästaren av första graden genom tiderna år 12406 vid den ringa åldern av 61 år - grundare av det triponska imperiet år 12487 (eller år 0 e.t)

#61 annedal

annedal

    Cadet Second Year

  • Members
  • 11 posts

Posted 28 November 2005 - 09:25

Galactica Renewed For Season Three

SCI FI Channel announced that it has renewed its original series Battlestar Galactica for a third season. Production on the 20-episode order is slated to begin in Vancouver, Canada, in February 2006 for premiere later in the year, the network said.

The entire ensemble cast returns for the new season, including Edward James Olmos, Mary McDonnell, Katee Sackhoff, Jamie Bamber, James Callis, Tricia Helfer and Grace Park. Also returning are executive producer and writer Ronald D. Moore and executive producer David Eick.

Currently in its second season, Galactica is a hit with audiences. The second season resumes with new episodes on Jan. 6, 2006, as part of the winter premiere of SCI FI Friday. Battlestar Galactica is from NBC Universal Television Studio.

http://www.scifi.com...ex.php?id=33290

#62 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 December 2005 - 19:36

Piracy Issues Gives 'Galactica' Center Stage
http://www.syfyporta...cle.php?id=2159

Source: Broadcasting & Cable

Just how bad is piracy affecting television shows like "Battlestar Galactica"? Enough to make network executives realize they have an untapped market, and even more than enough to do something about it.

Although a lot of the discussion was about Katie Couric's rumored defection to CBS, NBC Universal Television Group President Jeffrey Zucker recently told Broadcasting & Cable's Ben Grossman that people illegally downloading shows is an even worse problem than originally thought.

"Every week, there are 436,000 illegal downloads of 'Battlestar Galactica,'" Zucker said. "Clearly, someone is downloading it and watching it on a smaller screen. Ever since iTunes went online with video, there have been 500,000 downloads per week. It's pretty clear people want to watch this stuff. Now, given that we are selling 'Battlestar Galactica' for $1.99, there is finally a legitimate model in place."

NBC Universal was the second major network to join up with Apple's iTunes, just behind Disney's ABC in offering programming for download to computers and to video iPods. In NBC's initial offering, shows such as "Battlestar Galactica" and others will now be available for $2 each.

And it's not going to stop there.

Over the next couple of weeks, in fact, we will have many more announcements about many more shows there," Zucker said. "We see it as a brand-new business, and it will be run like any television network. I don't think there's a limit as to how many show we can have available."

"Battlestar Galactica," starring Edward James Olmos and Mary McDonnell, airs Fridays at 10 p.m. ET on the SciFi Channel, a subsidiary of NBC Universal. New episodes of the show's second season will begin next month, with its third season beginning in June.


Misstänker att de flesta här kommer ha mest behållning av den sista raden. ;) :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#63 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 December 2005 - 20:24

6 januari sätter Sci-Fi fredag igång igen :thumbsup:

It's pretty clear people want to watch this stuff.


Självklart :D
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#64 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 11 December 2005 - 20:51

Och tredje säsongen börjar i juni! :cool2:

Självklart vi vill titta på BSG, det är ju en av de bästa serierna.

#65 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 11 December 2005 - 21:12

Ja, jag längtar absolut efter säsong 3 av BSG! :thumbsup:
Posted ImagePosted Image

#66 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 11 December 2005 - 22:29

Inte för att jag kommer betala 2 dollar för att ladda ner avsnitt (kan man ens det utanför USA?) men jag köper ju DVD-boxarna så det jämnar väl ut sig. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#67 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 15 December 2005 - 12:51

Mera Lucy Lawless (från Ask Ausiello)

What can you tell us about Lucy Lawless and Battlestar Galactica? I heard she was set for two more appearances. — David

Ausiello: Yes, she'll be back for two more episodes, slated to air on Feb. 17 and 24.


Edited by Wylie Times, 15 December 2005 - 12:51.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#68 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 06 January 2006 - 22:08

Har äntligen sett miniserien och de 2 första avsnitt av säsong 1 )

Denna serie = :thumbsup:

Mycket positivt överraskad måste jag säga .

Fattar bara inte att dessa cylons ( sharon ) inte bara spränger allt i luften :blink:

Är det verkeligen nödvändigt för de ( Cylons ) att gå undercover ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#69 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 06 January 2006 - 22:21

Har äntligen sett miniserien och de 2 första avsnitt av säsong 1 )

Denna serie = :thumbsup:

Mycket positivt överraskad måste jag säga .

Fattar bara inte att dessa cylons ( sharon ) inte bara spränger allt i luften :blink:

Är det verkeligen nödvändigt för de ( Cylons ) att gå undercover ?



Fortsätter du titta så kommer du att förstå varför. ;)
"There once was a man from Nantucket..."

#70 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 07 January 2006 - 13:09

Det er klart jag skal fortsätta :D

När kommer säsong 2 på dvd`?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#71 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 07 January 2006 - 14:30

2x11

Oh my god vad tokjävla bra det här är. Det blev förstås inte den shootout som man väntade sig i slutet av förra avsnittet men damn vilken spänning, vilka intriger. I vilken annan Scifi serie beordrar huvudrollsinnehavaren att en annan officer inom samma flotta ska lönnmördas? Som jag har saknat BSG! Ännu en vecka till upplösningen kommer....


FX: Kul att du börjat kolla. :)

Edited by Wylie Times, 07 January 2006 - 14:31.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#72 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 07 January 2006 - 18:02

Kollade på 3 avsnitt just nu :P

Kan inte stoppa mig själv.

Fatter fortfarende inte Cylons planer ????? Vad er de ute efter ?

Vet inte Sharon på Galactica att hon er en cylon ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#73 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 January 2006 - 18:37

Vet inte Sharon på Galactica att hon er en cylon ?

Nope. No6 (Blonda bruden som är som ett med Baltazar) kommer att beröra ämnet närmare längre fram.

När kommer säsong 2 på dvd`?

Vet inte. :upset: tror inte säsongen är färdigvisad i USA ännu...

Edited by XC-SE, 07 January 2006 - 18:39.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#74 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 07 January 2006 - 19:17

Men jag såg att man kunde köpa säsong 2 på axelmusic.com.... inte gjort det än dock ;)

Men jag satt hela dagen idag och kollade på BSG säsong 2 avsnitt... bara två kvar! Agh! Vill inte att det ska ta slut... kanske ska snåla så det inte blir så långt uppehåll tills säsong 3 börjar...

Edited by Sötnosen, 07 January 2006 - 19:20.

Posted ImagePosted Image

#75 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 January 2006 - 19:25

kanske ska snåla så det inte blir så långt uppehåll tills säsong 3 börjar...

Eller också skyndar dudig på så du hinner med alla avsnitten en gång till innan säsong 3 startar. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)