Jump to content

Photo

Star Wars - The live action series


  • Please log in to reply
141 replies to this topic

#1 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 08 June 2005 - 18:11

Även om man börjat smälta upplevelsen från "Mörkrets hämnd" så har inte intresset för StarWars svalnat, tvärtom! Som tur är så har George Lucas givit klartecken för den första icke tecknade tv-serien i StarWars-miljö.

Jag har skapat den här tråden med syfte att samla alla nyheter som under de kommande året kommer att dyka upp kring serien; exempelvis rollbesättning, vilka som ska regisera förutom Lucas, vilka gamla karaktärer kommer att dyka upp, vilken svensk kanal kommer att visa den osv..

Det senaste officella nyheten jag har sett angående serien är att den precis som filmerna ska spelas in nere i Australien.

STAR WARS HEADS FOR AUSTRALIA!

Så ser ni några nyheter kring serien så posta dem gärna här :)

Edited by Walker, 13 October 2005 - 19:47.


#2 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 08 June 2005 - 18:45

Låter helt klart intressant! Vi får hoppas att det blir bra också...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#3 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 08 June 2005 - 18:50

Jo man gör ju det. I vilket fall som helst är det kul att sagan inte helt är slut och vi fortfarande kan spekulera om rykten och nyheter.

Mitt drömscenario är en serie som fokuserar på Han Solo och Chewie
Titell - När Chewie mötte Han :P

#4 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 June 2005 - 19:07

Is it gonna be... THE HAN & CHEWIE SHOW?
Hey Folks, Harry here... Um - god I hope not...

Harry:

This isn't a scoop by any means, but it turned my mind to gravy. I had to share it with someone who'd love it just as much.

I was scoping The Art of Star Wars, Episode Three this evening at the bookstore - gorgeous book, by the by - and stumbled on a snippet from one of the Sith concept artists, where he states that Lucas mentioned to them during the design phase that - though this will not be referenced in Ep. III - during the period of the Separatist invasion, Han Solo was living on Kashyyk, being raised by Wookies!

A buddy of mine who works at Fox mentioned a few weeks ago that he heard Peter Mayhew signed a multi-year contract with Lucasfilm before Sith. Could Chewie and young Han be featured on the T.V. show?

This shit fired my imagination. I had to pass it on.

-Baron Zemo


http://www.aintitcoo...ay.cgi?id=20404



;)


Vill dock försiktigt tillägga att Lucas har sagt att det inte kommer vara några huvudkaraktärer från filmerna med. :ph34r:

Edited by Kermit, 08 June 2005 - 19:08.

*Hockey och superhjältar*

#5 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 08 June 2005 - 20:09

Vill dock försiktigt tillägga att Lucas har sagt att det inte kommer vara några huvudkaraktärer från filmerna med. :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>


Så sant så men inget är ju skrivet i sten när det gäller StarWars ("Allways in motion the future is"). Lucas har en förmåga att ändra sig ibland dessutom måste han i "viss" mån anpassa sig till TV-bolaget FOX krav, de släpper inte igenom vad som helst i sitt tv-nätverk. Om man ska se krasst ekonomiskt på det hela så är en tv-serie en produkt som ska generera maximalt med tittare som ska exponeras för reklam för andra produkter. En serie som fokuserar på expempelvis Dexter Jetsers robotservitris (dvs en mindre känd karaktär) skulle inte genera lika många potentiella tittare om den unge Han Solos eller Boba Fetts äventyr. För övrigt när det gäller Solo; finns han på något sätt med i romanversionen av episod III? I en krönika i aftonbladet i våras skrev Jens Pettersson att vi skulle få se en 10:årig Solo skymta förbi i filmen....om nu det är bortklippt/filmat så finns det väl i allafall en liten chans att Solo kan dyka upp i serien.

#6 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 June 2005 - 20:33

Som jag har förstått det behöver inte Lucas lyssna särskilt mycket på andra än sig själv, och bara namnet Star Wars säljer nog redan det väldigt mycket. Rykten går att TV-serien ska utspela sig mellan Episod III och IV och då funderar jag genast på när Obi-Wan och Yoda tog sig in i Jedi-templet och omkalibrerade meddelandet som uppmanade alla jedis att resa tillbaka till jedi-templet. Eftersom de lyckades med det känns det som att det hade någon betydelse och med andra ord kan det finnas jedis kvar där ute. Kanske någon enstaka, mindre känd. Kruxet är ju i så fall att han/hon/de i stort sett måste vara döda när Episod IV utspelar sig. Som Yoda säger till Luke Skywalker i Episod VI: "When gone am I, the last of the jedi you will be".

Annars har Star Wars en såpass stor värld att det knappast är några problem att fixa till några sidohistorier. Bara en sån sak som repliken "Many Bothans died to bring you this information" i Episod VI har sporrat folks fantasi i åratal.

Det finns så mycket att hämta från Star Wars utan att blanda in några av de kända figurerna och personligen vill jag hellre se nya karaktärer än en ung Han Solo t. ex.

Det kan fokusera på en ung jedi som är ensam och övergiven någonstans i galaxens utkant och gömmer sig för imperiet eller kanske ett gäng smugglare. Eller både och. Vi kan få se Rebellernas första stapplande steg som organisation, kanske figurer som Mon Mothma eller varför inte Wedge Antilles? Mindre figurer, ingen Han Solo som pojke, tack! :)
*Hockey och superhjältar*

#7 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 09 June 2005 - 14:18

Som jag har förstått det behöver inte Lucas lyssna särskilt mycket på andra än sig själv, och bara namnet Star Wars säljer nog redan det väldigt mycket. Rykten går att TV-serien ska utspela sig mellan Episod III och IV och då funderar jag genast på när Obi-Wan och Yoda tog sig in i Jedi-templet och omkalibrerade meddelandet som uppmanade alla jedis att resa tillbaka till jedi-templet. Eftersom de lyckades med det känns det som att det hade någon betydelse och med andra ord kan det finnas jedis kvar där ute. Kanske någon enstaka, mindre känd. Kruxet är ju i så fall att han/hon/de i stort sett måste vara döda när Episod IV utspelar sig. Som Yoda säger till Luke Skywalker i Episod VI: "When gone am I, the last of the jedi you will be".

Annars har Star Wars en såpass stor värld att det knappast är några problem att fixa till några sidohistorier. Bara en sån sak som repliken "Many Bothans died to bring you this information" i Episod VI har sporrat folks fantasi i åratal.

Det finns så mycket att hämta från Star Wars utan att blanda in några av de kända figurerna och personligen vill jag hellre se nya karaktärer än en ung Han Solo t. ex.

Det kan fokusera på en ung jedi som är ensam och övergiven någonstans i galaxens utkant och gömmer sig för imperiet eller kanske ett gäng smugglare. Eller både och. Vi kan få se Rebellernas första stapplande steg som organisation, kanske figurer som Mon Mothma eller varför inte Wedge Antilles? Mindre figurer, ingen Han Solo som pojke, tack! :)

<{POST_SNAPBACK}>


Håller i stor med vad du skrivit..förutom att jag gärna återser Solo fast då inte som en pojke utan i 20:årsåldern då han är en käftig kadett i Imperie-akademin. Du glömde nämna Bail Organa, varför inte till en del fokusera på honom eftersom han har kopplingar till Rebell-alliansen. Dessutom skulle Jimmi Smiths inte känna sig för "fin" för att medverka i en tv-serie eftersom han började i den världen..ex NYPD-Blue, LA-Law osv ;)

#8 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 09 June 2005 - 14:37

Many Bothans died to bring you this information"



Läs boken "Shadows of the Empire" där får man svaret. Det kanske inte är 100% officellt men det är ju ändå intressant att se en teori
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#9 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 June 2005 - 18:27

Som jag har förstått det behöver inte Lucas lyssna särskilt mycket på andra än sig själv, och bara namnet Star Wars säljer nog redan det väldigt mycket. Rykten går att TV-serien ska utspela sig mellan Episod III och IV och då funderar jag genast på när Obi-Wan och Yoda tog sig in i Jedi-templet och omkalibrerade meddelandet som uppmanade alla jedis att resa tillbaka till jedi-templet. Eftersom de lyckades med det känns det som att det hade någon betydelse och med andra ord kan det finnas jedis kvar där ute. Kanske någon enstaka, mindre känd. Kruxet är ju i så fall att han/hon/de i stort sett måste vara döda när Episod IV utspelar sig. Som Yoda säger till Luke Skywalker i Episod VI: "When gone am I, the last of the jedi you will be".

Annars har Star Wars en såpass stor värld att det knappast är några problem att fixa till några sidohistorier. Bara en sån sak som repliken "Many Bothans died to bring you this information" i Episod VI har sporrat folks fantasi i åratal.

Det finns så mycket att hämta från Star Wars utan att blanda in några av de kända figurerna och personligen vill jag hellre se nya karaktärer än en ung Han Solo t. ex.

Det kan fokusera på en ung jedi som är ensam och övergiven någonstans i galaxens utkant och gömmer sig för imperiet eller kanske ett gäng smugglare. Eller både och. Vi kan få se Rebellernas första stapplande steg som organisation, kanske figurer som Mon Mothma eller varför inte Wedge Antilles? Mindre figurer, ingen Han Solo som pojke, tack! :)

<{POST_SNAPBACK}>


Håller i stor med vad du skrivit..förutom att jag gärna återser Solo fast då inte som en pojke utan i 20:årsåldern då han är en käftig kadett i Imperie-akademin. Du glömde nämna Bail Organa, varför inte till en del fokusera på honom eftersom han har kopplingar till Rebell-alliansen. Dessutom skulle Jimmi Smiths inte känna sig för "fin" för att medverka i en tv-serie eftersom han började i den världen..ex NYPD-Blue, LA-Law osv ;)

<{POST_SNAPBACK}>




Jag glömde inte Bail Organa, trodde bara inte att man kunde räkna med honom. Och jag vet egentligen inte hur intressant det vore att se dem uppfostra en ung Leia.
En yngre Han Solo kan jag inte se som något annat än varning för fiasko. Hur kan man ens komma i närheten av det skådespeleri för den rollen som Harrison Ford levererade? Näe, hellre nya, okända ansikten och mindre roller som hade stor betydelse för galaxen.
*Hockey och superhjältar*

#10 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 10 June 2005 - 10:47

Jag glömde inte Bail Organa, trodde bara inte att man kunde räkna med honom. Och jag vet egentligen inte hur intressant det vore att se dem uppfostra en ung Leia.

<{POST_SNAPBACK}>


Klart man inte får glömma bort Bail Organa. Tror nog att det finns mer intressanta saker att visa från hans liv än när han byter blöjor på Leia ;)
Bail är fortfarande senator för Alderan så om han är iblandad i serien så kommer det säkert scener från det politiska spelet, kanske rentav ett kort gästspel av kejsaren själv och hans hjälmklädde sidekick :D
Dessutom är Organa precis som Mon Motha involverad i grundandet av rebellalliansen..så nog finns det intressanta saker att historier att göra kring Bail Organa..även om han bara behöver ha en biroll. Huvudrollen blir troligen som du har nämnt någon/några nya karaktärer med knytningen till rebellerna, gissningsvis två relativt unga hjältar (man & kvinna) samt en något äldre komisk sidekick (eventuellt en alien).

#11 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 13 June 2005 - 13:25

Det är ganska tunnsått på nyhetsfronten..men projektet är ännu i sin inledning. Två saker har jag snokat reda på.

1. Manusarbetet ska komma i gång i augusti och Rick "yes man" McCallum är åter iblandad.
McCallum

2. George Lucas har sagt att det finns möjlighet för en StarWars - episod 0-film om tv-serien blir framgångsrik. Dvs att den ska utspela sig under eran för tv-spelet Knights of the old republic.

Pre-Phantom Menace movie

#12 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 14 June 2005 - 12:13

I dagarna har Lucas belönats med "Life Time Achievment Award" av amerikanska filminstitutet. På banketen medverkade alla gamla och nya StarWars-stjärnor; såväl Harrison (Han Solo) Ford som Daniel (Boba Fett) Logan. För tidningen USATODAY nämnde George Lucas att publikfavoriten Boba Fett kanske skulle vara med i tv-serien!!!

Fisher then chatted up her on-screen Star Wars love, Ford, and his real-life lady, Calista Flockhart, who were seated at Lucas' table with Steven Spielberg, Robert Duvall and Lucas' three adopted children, Amanda, 24, Katie, 17, and Jett, 12.

Ford was approached by Daniel Logan, 18, who played young Boba Fett in Episode II: Attack of the Clones. Lucas said Logan's character may be included in his live-action Star Wars TV series, which is in the works.


http://www.usatoday....star-wars_x.htm

Edited by Walker, 14 June 2005 - 12:14.


#13 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 20 June 2005 - 14:15

Ännu fler nyheter börjar "strömma" in. För bara några dagar sedan avslöjade Rick mcCallum att den kommande serien kommer att handla om hur de olika karaktärerna träffas för första gången och Lukes uppväxt. Det börjar mer och mer luta åt att Han Solos återkomst... :D



Rick McCallum, the co-producer of Star Wars the Revenge of the Sith, revealed the details of Star Wars TV series when he was at the press conference in Japan today. The article I read was from the Mainichi Shimbun (Mainichi Paper) web site, a reputable newspaper in Japan.

He said,

The story will take place in about 20 year span between Episode 3 and Episode 4.
It will depict how characters end up being together (didn’t mention who).
It will depict how Luke grows up.

George Lucas will start working on it as soon as he finishes Indy Jones, he said. The production will start next year, and the whole series will be about 100 hours long.


The forcnet

#14 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 June 2005 - 16:49

Fast Luke kan knappast ha träffat Han Solo före episod IV. Han känner uppenbarligen inte igen honom, och det kan inte förklaras med att minnet raderas. Nej, inga fler gulliga ungar i Star Wars nu. Vem vill se en ung Han Solo som likt Anakin sitter och slumpvis trycker på knappar för att därmed spränga fiendernas skepp?

Från början sa Lucasfilm att det bara skulle handla om "sekundära" figurer och det skulle vara så mycket bättre. Det finns mycket mer att utforska där. Vill egentligen inte veta så mycket mer om Han Solo än jag redan vet t. ex.

Bara tanken på en tonårig eller tioårig pojke med svart väst och vit skjorta får mig att rysa.
*Hockey och superhjältar*

#15 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 23 June 2005 - 19:06

2. George Lucas har sagt att det finns möjlighet för en StarWars - episod 0-film om tv-serien blir framgångsrik. Dvs att den ska utspela sig under eran för tv-spelet Knights of the old republic

What!? :o Synnerligen dålig idé, folk kommer tappa förtroendet för Lucas om han gör fler filmer.
------>Sci-Fi Nytt <-------

#16 wookiee

wookiee

    Senior Captain

  • Members
  • 599 posts
  • Location:Nacka, öster om Söder
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 23 June 2005 - 21:32

Luuuuggnn ... ;)

Producenten Rick McCallum chattade med fansen på Hyperspace 8 juni, och här är vad han hade att säga på frågan om det blir några fler filmer:

You must train yourself to let go. The answer is no.

Though, I'd love to do Episode III Vol II, and just Vader destroying everything. That would make $600 million!


Posted Image

#17 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 24 June 2005 - 11:23

Kermit det är än så länge bara min tolkning finns inget som garanterar att Han Solo dyker upp..men McCallum skrev "It will depict how characters end up being together" dvs hur karaktärer träffade varandra.

Min tolkning är att det kanske kan handla om hur Boba Fett och även Han Solo kom att arbeta för Gangsterbossen Jabba the Hutt men även om hur Chewie blev "bästis" med Han Solo. För vilka andra möten kan de handla om?!
Hur Bossk mötte IG-88?! Det är inget man bygger en tv-serie på som förväntas pågå i 100 avsnitt.

Angående en eventuell StarWars-episod 0 film så var det faktiskt George Lucas själv som nämnde detta, men detta projektet låg långt in i framtiden och berodde helt och hållet på hur pass framgångsrik den animerade tv-serien och Liveaction-serien blev.

Personligen tror jag att den här filmen blir av...men det är nästa generation Lucas som gör den/ ger sin tillåtelse för den och de flesta av oss här inne har nått pensionsåldern när den kommer bio B)

#18 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 17 September 2005 - 16:56

Exclusive: Star Wars TV Series Now Hiring
Scribes sought for upcoming show.
by Stax
September 15, 2005 - IGN FilmForce can exclusively report that Lucasfilm is seeking screenwriters for its planned TV series based on George Lucas' Star Wars film saga.

Keeping with Lucas' penchant for security, the show will be scripted at the bearded one's secluded Skywalker Ranch. Work will commence this January. Lucas and his colleague Rick McCallum will produce the still untitled show.

The series is slated to run 50 hours and will be a mixture of live-action and CGI. Principal photography will begin in 2007 with filming to take place in Australia.

While the show will apparently revolve around imperial bounty hunters, there could be other directions taken. The series will take place after the Empire has risen to power.


http://filmforce.ign...1/651192p1.html

#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 October 2005 - 20:17

(Tror det hamnar rätt här).

Feed: Sci Fi Wire
Title: Star Wars TV Shows Ramp Up

Rick McCallum, who served as producer on the recent Star Wars films, revealed to Now Playing Magazine some of the details of the two upcoming TV series based on the franchise created by George Lucas.

Actions Read on


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 07 October 2005 - 22:05

(Tror det hamnar rätt här).

Feed: Sci Fi Wire
Title: Star Wars TV Shows Ramp Up

Rick McCallum, who served as producer on the recent Star Wars films, revealed to Now Playing Magazine some of the details of the two upcoming TV series based on the franchise created by George Lucas.

Actions Read on


Jo det hamnade på rätt ställe :) . Fanns en del intressant info i artikeln, speciellt det här..

McCallum added that the series will have a different tone than the features and will introduce characters that weren't seen on the big screen. "It is going to be much darker, much grittier. It's going to be character-based. [Lucas] envisions somewhere like 100 hours, [set] between Episode III and Episode IV, with a lot of characters that we haven't met, but [who] have been developed in some of the novels and other things. We're really excited about that, because I think finally we're going to have the opportunity to answer everybody's questions once and for all by the time we finish the series.”


Edited by Walker, 07 October 2005 - 22:07.


#21 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 08 October 2005 - 00:06

Som en som tyckte att prequel-filmerna inte på långa vägar nådda upp till originaltriologin så är jag ändock rätt så optimistisk om den här serien.. :)

Darker och grittier får tummen upp av mig.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#22 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 08 October 2005 - 01:14

Men det kommer inte att vara med några Jedis då om inte Ewan McGregor återvänder. (knappast troligt) Eller det kanske överlevde nån fler som dör innan Ep IV.

Men det kan nog intressant i vilket fall. The birth of the Rebel Alliance. Hoppas Ian McDiarmid kommer vara med iaf.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#23 Groundsplitter

Groundsplitter

    Senior Captain

  • Members
  • 626 posts
  • Gender:Male
  • Location:Knivsta

Posted 08 October 2005 - 02:51

Men det kommer inte att vara med några Jedis då om inte Ewan McGregor återvänder. (knappast troligt) Eller det kanske överlevde nån fler som dör innan Ep IV.

Jag ser inga hinder för några Jedi att dyka upp i den här kassakon - förlåt, TV-serien. Tvärtom är det väl nästan en förutsättning för att den ska nå någon framgång, eftersom det är Jediriddarna och de andra kraftanvändarna som kännetecknar Star Wars-universumet och skiljer det från alla andra science fictionserier. Och man lämnade ju en perfekt öppning för dylika interimsfigurer i och med meddelandet som Obi-Wan och Yoda lämnade i Jeditemplet för att varna eventuella överlevande Jedi. Man behöver bara försäkra sig om att de inte överlever sista avsnittet.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#24 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 09 October 2005 - 18:00

Men det kommer inte att vara med några Jedis då om inte Ewan McGregor återvänder. (knappast troligt) Eller det kanske överlevde nån fler som dör innan Ep IV.

Men det kan nog intressant i vilket fall. The birth of the Rebel Alliance. Hoppas Ian McDiarmid kommer vara med iaf.


Kan glädja dig med att Ian inte verkar främmande för att ställa sig i ondskans tjänst ännu en gång
:evil: :thumbsup:

When actor Ian McDiarmid, who played Emperor Palpatine in the films, was asked if he'd be making an appearance in the series, he replied, "I always answer my telephone." He also stated, "nobody really knows the details of the television series, I don't think that's because people are being particularly coy. I just think a lot of things haven't been decided yet. But I know that George's intention is to follow one of the characters who's been less highlighted up to now, but has been very popular with audiences. And sure, if it's the period between the movies, the Emperor has to be referred to. But you'll remember he was referred to often without actually appearing in the first Star Wars movie. And Peter Cushing was his very effective representative. So, I suspect there might be a number of very effective representatives."


http://www.movieweb....ews.php?id=9509

#25 Jaja

Jaja

    Lieutenant

  • Members
  • 80 posts
  • Interests:Starwars och LEGO. Och rock/punk/hårdrock/vad det nu är, såsom The Hives, Green day och Teddybears Sthlm.

Posted 09 October 2005 - 18:17

Serien kommer inte handla om huvudkaraktärerna.
Nej, den ska handla om "Imperial Bounty hunters".

Däremot så kommer den tecknade serien handla om huvudpersonerna.

Jag, som var ett stort fan av serien Clone Wars, är väldigt sugen på den tecknade serien speciellt.