Jump to content

Photo

Officiella avatar-tråden v3


  • Please log in to reply
349 replies to this topic

#76 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 01 February 2009 - 11:13

Firefly

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image


Jag gillar hur Firefly har två färgskalor - hälften är kallt, ljust och hårt, det är scifi och politik, den andra halvan är varm, mjuk, färgglad, det är western och asiatiska influenser - så jag hade lite roligt med det när jag gjorde avatarerna. :)
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#77 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 February 2009 - 11:25

Intressanta allihop, 3an känns annorlunda mot de andra.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#78 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 February 2009 - 13:56

GG: Snygga avatarer från Lost. Gillar verkligen dom med Sawyer. :)

Vet du om det finns screencaps från SGA-avsnittet 05x19: Vegas online?

XC: Gillar den med Ted på, från AoD. Var originalbilden så att hela hans huvud inte syns, eller har du gjort det själv?

Restless: Fina avatarer från Firefly. Gillar # 4 & 5 i översta raden. :D

#79 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 February 2009 - 14:13

Tack. Det är jag som lagt cropen på det viset. (Ville få lite av rörelse i bilden, som om han kanske lutade sig tillbaka från kameran).

Originalbilden är den här.

Edited by XC, 02 February 2009 - 14:14.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#80 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 February 2009 - 14:29

Aha, okej. Kan tycka att det är lite synd att hela hans huvud inte kommer med, men det är bara jag. :)

#81 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 February 2009 - 14:48

...och här gör man sig besväret för att kanten skall skära genom ena ögat och allt. :lol:

Det är inte helt omöjligt att det kommer en avatar med mer traditionell crop. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#82 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 February 2009 - 15:03

:P

Bara det att jag gillar Ted och hans ansiktsuttryck är så coolt på originalbilden att det är lite synd att en del av hans huvud saknas. Men du behöver inte ändra avataren för min skull. :)

I GGs frånvaro kan jag passa på att fråga även dig. Vet du om vart man skulle kunna finna screencaps från SGA 05x19: Vegas?

Edited by Cartman, 02 February 2009 - 15:04.


#83 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 February 2009 - 15:09

http://collswan.live....com/68312.html

(Tyvärr så är det ett zip-arkiv man får dra ned, allt eller inget mao).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#84 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 February 2009 - 15:34

Laddade ner men typiskt nog har den som tagit dessa screencaps missat biten jag var intresserad av. Hittade bara en som var okej på sin höjd. :(

#85 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 February 2009 - 15:39

Försöker igen då:
http://www.atlantisa...ason5/519/index
http://jumper-one.11...s.php?album=380

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#86 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 February 2009 - 15:52

Första länken var betydligt bättre. Där finns det lite mer att välja mellan. Vill ha en avatar med wraithen från avsnittet då han är uppsminkad som mer mänsklig och iförd solglasögon. Gärna så att man ser ansiktet mer framifrån än i profil. Vet inte om det går att fixa till en sådan avatar och om någon är sugen?

Ingen brådska. Ska ha den efter att jag blir trött på den jag har nu och det är jag inte just nu.

#87 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 February 2009 - 16:20

Jobbar på några redan. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#88 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 February 2009 - 16:37

Första länken var betydligt bättre. Där finns det lite mer att välja mellan. Vill ha en avatar med wraithen från avsnittet då han är uppsminkad som mer mänsklig och iförd solglasögon. Gärna så att man ser ansiktet mer framifrån än i profil. Vet inte om det går att fixa till en sådan avatar och om någon är sugen?

Ingen brådska. Ska ha den efter att jag blir trött på den jag har nu och det är jag inte just nu.

Posted Image

jag gjorde en för ett tag sen. ;)

I GGs frånvaro kan jag passa på att fråga även dig. Vet du om vart man skulle kunna finna screencaps från SGA 05x19: Vegas?

har jobbat idag kom hem nyss. :) kan ju tyvärr inte sitta framför SFN hela tiden. :P

Edited by GaterGirl, 02 February 2009 - 16:59.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#89 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 February 2009 - 16:47

XC: Låter bra. Tack på förhand. :)

GG: :lol:

Missade nog den eftersom jag inte hade sett avsnittet än.

Tycker den var riktigt bra så den sparar jag.

Hoppas du inte tog illa upp. Menade inte att du skulle bo på SFN under ledig tid, som jag ;) utan jag passade bara på att fråga någon som var online.

#90 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 February 2009 - 16:59

ingen fara. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#91 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 February 2009 - 17:23

Minns den GG, tyckte då att det var en underlig bild på en Waraith. :)

SGA 05x19:
Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image
Posted Image Posted Image Posted Image

(Bilder från AtlantisArchive som jag länkar till ovan).


Sedan tänkte jag chocka forumet med lite av en outsider.

Appleseed:
Posted Image Posted Image

(Egen cap. Jag tror f.ö. det är först gången jag gör anime på eget bevåg. :) )


Jag hade lite svårt med och bestämma mig för vilka crops som blev bäst på ett par ställen...

Edited by XC, 02 February 2009 - 17:24.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#92 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 February 2009 - 17:43

Great, dom blev riktigt fina. Gillar ljussättningen i den första och den härligt grå-grön aktiga färgen du fick till i # 4 & 5.

Nu har jag lite att välja mellan. Får se om jag kan besegra beslutsångesten när det väl är dags för det. ;)

Jag tror att anime har förekommit tidigare. Jag vet att GG har gjort några vid ett tillfälle.

Tycker du lyckas bra. Bra cap, båda två. Gillar att ljuset nästan suddar bort leendet i den andra. Man anar att det är någonting där men man vet inte riktigt då det är lite suddigt. Härliga färger och blandning mellan ljusa och mörka partier. :)

#93 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 February 2009 - 17:59

Tack. Den blå/gröna färgen finns i grunden på screencapen, men jag har mixtrat en del med den. På Appleseed-avataren lade jag ett gult lager för och häva fram färgen på Deunan hår lite. (Blev en konstig grå färg på det).

Jag har gjort en del anime på beställning tidigare (vi var flera som gjorde avatarer på "Stormy Night" tex kanske den svängen du mins?) men det här är första gången som jag gör en anime-avatar helt på egen hand. Kul att du gillade dem.

Största problemet nu är att jag blev vansinnigt sugen på och byta avatar igen. :P

Edited by XC, 02 February 2009 - 18:00.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#94 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 05 February 2009 - 22:53

XC: Snygga. :) Jag gillar fyran bäst, wraithen ser lite extra cool ut där. ;)


Supernatural

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#95 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 February 2009 - 12:02

Din nya avatar klär dig XC. :D

Men gjorde du verkligen avatarer utifrån Stormy Night? Hade för mig att det var andra som gjorde dom, eller har jag missat något?

Restless: Läckra avatarer. Gillar den sista av dom översta. Ser att du har lekt lite med ljussättningen och det blev extra "cosy" sådan i den sista. Även #2 i nedersta raden blev fin. Känns som den är tagen från en lätt rökig pubmiljö. :)

Edited by Cartman, 06 February 2009 - 12:02.


#96 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 06 February 2009 - 13:21

Hehe, jag mixtrade en hel del med ljussättningen. Really, jag lekte med ungefär alla funktioner i photoshop som jag kunde komma på, bara för att se vad som skulle hända. "Less is less, more is more" pretty much. :lol:


Veronica Mars

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Den andra är min favorit. :)
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#97 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 February 2009 - 15:41

Jag har då döpt dem till StormyNight (de är kanske feldöpta?):
Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Tror du till och med använda någon av dem.

Snygga restless, gillar den röda färgen i sista. 4/8 är intressanta i sina crops.

Edited by XC, 06 February 2009 - 15:44.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#98 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 February 2009 - 16:20

Heh, det är väl bara jag som är virrig som vanligt. Hade för mig att det var andra som gjorde på beställning åt mig och någon annan (minns ej vem) men att du inte gjorde någon. :blush:

Jag vet om att jag har använt den första och den sista. Någon av dom här och även på andra forum. :)

Edited by Cartman, 06 February 2009 - 16:22.


#99 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 February 2009 - 16:22

:)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#100 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 February 2009 - 19:54

Tre appleseed till. (Org. bilderna googlade).

En mörkare stil än de tidigare.

Posted Image Posted Image Posted Image

Edited by XC, 06 February 2009 - 19:54.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)