Jump to content

Photo

Nordens Stjärnor: Mer Idéer


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 21 August 2012 - 21:28

(Av nån anledning kan jag fortfarande inte skapa nytt ämne i NS tråden, men iallafall)

Okej, medan jag har försökt att få ihop en bra storyboard med Ragnarök, Law for Hire, Nordens Elit och en massa andra NS eller SSS
passande titlar, kom alla dessa idéer smygande och slog mig hårt i skallen. (owie)


Nordens Stjärnor: Nocturnis Furor
En spin off serie med fokus på Nox och Jeanne Nocturnes äventyr i Limbo, den interdimensionella världen där alla spöken och osaliga andar håller sig till eller försöker smita därifrån för att skapa ofred i den mänskliga världen. Jag har tänkt att den skulle kunna utspela efter Ragnarök eventen. Jag har inte tänkt så mycket, men jag har sökt inspiration från en AMV av en anime serie kallad Soul Eater.
http://www.youtube.com/watch?v=qztch6_Uhuk

Jag vet inte varför, men jag har känt att en helgalen tema på en NS serie är nåt vi behöver, fyllt med nightmare fuel och allt annat mysigt, kombinerad med Hellboy. Om det är nån som är intresserad att göra manus eller samarbeta med storyn, hojta till.

Nordens Stjärnor: ETERNAL PAIN
En annan spin off serie, fast i hel fokus på Jeanne Nocturne som huvudperson efter serien Nordens Elit där hon slutade gruppen friivilligt efter ett fruktansvärd dåd i den lilla staden Märsta. Inget mer att säga, förutom en typisk 90 tals serie med mycket action och bang bang att det är lite av en parodi på en typisk Rob Liefeld serie

Nordens Stjärnor: Nox och hennes äventyr (arbets titel)
Efter jag skrev manuset för NS: Nox vs Zombies, fick jag haft en idé med Nox i fokus där hon utforskar olika övernaturliga fenomen som spöken och annat kul.
Jag har delvis skrivit på ett manus som kallas "Djupt under Ytan" som baseras på en spökhistoria ur inuiternas ursprungliga mytologi, där en fiskare finner en skelett i en sjö, och det fick mig att tänka på vad mer kunde Nox träffa på i sina solo äventyr.
En annan idé är baserad på min facination med spökstäder och Chernobyl, där jag har tänkt att Nox skulle utforska just en övergiven spökstad nånstans i sverige och delta i deras tragiska historia.
Sen den senaste vore schysst att se hur Nox hanterar spöken som hemsöker skeppet Vasa i museet.
Annars vore det på tiden att verkligen ha en story där Nox faktiskt tar itu med Palme Mordet, kontroversiellt må så vara men just nu känner jag att SSS behöver hantera en svensk mysterie.
Jag är säker på att Sret skulle nog säkert kunna slå ihop sina idér här och kanske komma på mer scenarion med Nox' upplevelser med det övernaturliga. Men annars är jag öppen för mer förslag.


Edited by DarkPaladin300, 13 January 2013 - 15:26.


#2 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 21 August 2012 - 21:47

Tja, det enda jag kan komma med i all hast är ett övergivet mentalsjukhus från 50-talet, om det skall vara i Gromköping (då det skall finnas ett som de använde innan Havsbergets Mentalsjukhus byggdes) eller en annan svensk stad eller samhälle bestämmer du, men där skulle nog Nox möta flera spännande spöken och liknande.

Sedan ifall du behöver så kan du använda Nekro, jag skulle kunna tro att han kan koka ihop några riktigt läskiga saker, och det är många av dina idéer där Grom mannen, legenden, myten själv kan delta på något vis.

Edited by Sret, 22 August 2012 - 14:40.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#3 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 28 June 2013 - 15:08

Fick en liten ny idé när jag läste lite igenom min SSS samling och t änkte "hur skulle Plågaren och Jeanne Nocturne hantera ett uppdrag tillsammans, speciellt med hans två fiender som introducerades i nummer 7?" Tfels, har du nåt förslag?



#4 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 28 June 2013 - 16:26

De två fienderna ("Tintin" och Oscar Harbor) är ju inte särskilt genomarbetade. Men låt oss säga att temat är hustrumisshandel, som det var i Plågarens äventyr. Plågaren är ju hjärntvättad att bli förbannad på sådant, så det skulle han bli. Tror att han tillsammans med Jeanne i det närmaste skulle gå bärsärkagång. Inte riktigt, men nästan. Då kan det behövas en lugnare hjälte också, för att balansera upp dem. Kanske Marshall Thunder? Otroliga mannen? Eller Orientens pärla? Nox? Frågan är vilket sorts motstånd som fienderna skulle kunna göra. Min tanke är att "Tintin" manipulerar Oscar och får honom att göra olika saker. "Tintin" håller sig i bakgrunden och jävlas. Oscar har tillgång till samma material som finns i Plågarens dräkt och i princip samma superkraft men inte lika välutvecklad och kontrollerad.


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#5 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 28 June 2013 - 16:31

Vore coolt om Jeanne var den som helt plötsligt blev den resonligare i duon, och det skulle hon verkligen hata XD 



#6 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 28 June 2013 - 17:55

How the hell did I end up being the good cop!?


Edited by Den Gröne Hämnaren, 03 July 2013 - 15:06.


#7 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 28 June 2013 - 18:47

inte SÅ resonligt XD



#8 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 posts

Posted 03 July 2013 - 14:39

Skitkul DGH