Jump to content

Photo

Conan The Barbarian - Remake


  • Please log in to reply
110 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 March 2006 - 16:32

Kanske mest rykten, men kul ändå:

Wachowski Brothers to Crown Conan? March 20, 2006
http://www.canmag.com/news/4/3/3355

Conan the BarbarianNow that the Wachowski Brothers have renewed their popularity with the recent release of V for Vendetta, it looks like the two Matrix-creators are ready to take on another tentpole flick.

Thanks to the heads up for 'shannon,' it looks like Andy and Larry Wachowski are ready to crown King Conan.

King Conan for the Wachowski's

TheArnold Fans have recently posted another recent development for King Conan: Crown of Iron. If the governator leaves office in January of 2007, we could see Conan team up with the Wachowski Brothers shortly after.

Over the years, John Milius (original Conan The Barbarian director) and Robert Rodriguez were going to direct at some point, but things happened and either they left or got fired from the project. It now seems that Andy and Larry Wachowski --the Wachowski Brothers as they are known-- are being courted by the WB to direct KING CONAN: CROWN OF IRON a.k.a. CONAN THE CONQUEROR. They were once going to produce and write King Conan under Milius before they left the project to pursue other things. Warner Bros. knows Andy and Larry are cinema gods and fans rush out to see their films (re: The Matrix Trilogy). The next Wachowski BLOCKBUSTER opens March 17th --V FOR VENDETTA.

My source says the Wachoswki Brothers know the CONAN character like the back of their hands and would love a chance to come back to the project. They of course want Schwarzenegger since they know that the CONAN film fans want to see when it hits cinemas. The Brothers have made billions of dollars for the WB with the groundbreaking MATRIX Trilogy and will continue that cash flow with V FOR VENDETTA. They currently have not signed on to their next project, which makes KING CONAN the obvious choice.

It seems awkward that the Wachowski Brothers would pick a project like King Conan when their biggest films are about a controlling government being overthrown; are we now supposed to cheer for the leader?

If Schwarzenegger does step down from office in January the guy will most likely be bombarded with scripts for both King Conan and Terminator 4. Even though Terminator 4 does have a head start with a 'completed' script floating around, there has easily been more hype for the idea of King Conan.

Stay tuned for updates.

Edit: Döper om tråden och tar bort pollen. Posted Image

Edited by Georgia, 18 September 2011 - 16:09.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 March 2006 - 16:38

Crossover!
:lol2:
Det skulle jag vilja se...
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 March 2006 - 16:51

Hehe... Tyckte själv idén var riktigt intressant. Är dock inte så säker på om jag vill se Schwarzenegger i dubbelroll isf. :blink: :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 20 March 2006 - 17:33

Rätta mig om jag har fel, men berättade inte E-Type för media att han tillsammans med några mindre namnkunnige personer köpt upp rättigheterna till Conan. Tror jag läste om detta för ca 1-2 år sedan.
Ska se om jag inte kan hitta artikeln någonstans..

#5 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 March 2006 - 17:45

FX Postade (vem annars :P ) nyheten om att Paradox Entertainment köpt rättigheterna till Conan. Bla E-Type och Gry Fossell är delägare. Minns att jag såg ett inslag på nyheterna om bolaget och så vitt jag fårstår så äger de grundrättighterna till Conan - och hyr gärna ut rättighet till att skapa Conan produkter. (Vill minnas någon absurd jämförelse med ett hyres hus.)

Edit 1: Paradox Entertainments Hemsida
Edit 2: WB licenserar Conans filmrättigheter (Från PE site)

Edited by XC-SE, 20 March 2006 - 17:57.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#6 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 20 March 2006 - 17:50

Vilken hemsk tanke; att se Arrnuld spela mot sig själv som både Conan och The Terminator.. självklart röstade jag på det alternativet! B)
I love the smell of napalm in the morning

#7 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 20 March 2006 - 19:04

Det är nu drygt två år sedan det lilla svenska bolaget Paradox Entertainment köpte världsrättigheterna för varumärket Conan.
Arnold Schwarzenegger slog i början av 80-talet igenom som skådespelare i just rollen som superhjälten Conan.
– Vi fick genom en tillfällighet möjligheten att köpa rättigheterna till allt kring Conan.
– Vi är ett litet bolag, men bestämde oss för att ändå göra det, och nu äger vi Conan och alla rättigheter runt figuren, berättar Peter Sederowsky.

Värt 100-tals miljoner
Köpet visar sig nu vara hundratals miljoner värt. Hollywoodgiganten Warner Brothers har köpt optionen för att göra en ny film om Conan, och inspelningsstart är planerad till kommande vår.
Artisten E-Type och programledaren Gry Forssell är två av aktieägarna i Paradox.
– Vi räknar med att filmen kommer att omsätta 500 miljoner dollar, berättar Peter Sederowsky.


Någon som vet om Warner köpte filmoptionen innan eller efter att E-Type & Co la vantarna på Conan? E-Type verkar i allafall vara sugen på en biroll i filmen, vilket inte är helt omöjligt med tanke på hans utseende.

#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 March 2006 - 19:15

Paradox Entertainment har tydligen ägt Conan sedan 2002 och fyllde på med resten av Conan-produktionen feb 2005. Sammarbetet med WB offentliggjordes tydligen jun 2005. Filmen är beräknad till 2007 så någon form av info bör väl duka upp snart.

Källor:
|- Paradox Etertainment's Nyhetssida
| |- 2006-02-06 - Paradox Entertainment köper samtliga rättigheter till Conan-författaren Robert E Howards samlade verk
| |- 2005-06-13 - Warner Bros nyttjar option för svensk filmrättighet Warner Bros. executes option for Conan movie rights

Edited by XC-SE, 20 March 2006 - 19:20.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 August 2007 - 13:03

Nu gräver vi lite i hArnolds garderob igen... :P

Conan Film Rights Go to Millennium - ComingSoon.net

Millennium Films has acquired the rights to make a new series of films based on Robert E. Howard's mythical conqueror Conan the Barbarian.

Paradox Entertainment president-CEO Fredrik Malmberg chose Millennium after extricating the rights from Warner Bros. last spring and putting them on the market with strict progress-to-production provisions in mid-June.

Malmberg will produce with Millennium's Avi Lerner, Boaz Davidson, Joe Gatta and George Furla. Millennium either will fully finance or partner with a distributor, with discussions to begin this week.

The company's aim is to start production by next spring.

The franchise that launched the film career of Arnold Schwarzenegger in its first big screen go-round.

Millennium is in production on the Al Pacino-Robert De Niro starrer Righteous Kill and the Sylvester Stallone starrer John Rambo, but the Conan movie will be the most ambitious project it has mounted.

The new version will be more faithful to Howard's original creation than were the Schwarzenegger films.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 13 August 2007 - 13:07

Lite kul med en "halvsvensk" Conan-film iaf.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#11 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 August 2007 - 13:22

Jag vill gärna se en ny film med Conan, gärna av bröderna Wachowski om dom lovar att inte göra allt till en enda stor CGI-soppa. Kan dom lova det så är det ett steg i rätt riktning. Jag har så fina minnen av när jag läste Conan i svensk översättning och utgivning av Äventyrsspel (har jag för mig) när jag var yngre. Sedan köpte jag en hel del böcker på engelska och har varit fast i träsket sedan dess.

En ny film känns helt rätt för mig i alla fall.

#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 August 2007 - 13:26

Observera att Wachowski-nyheten är lite gammal, jag vet inte om och hur aktuell den är.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 August 2007 - 15:31

Flyttas till spoiler forumet.

Bättre sent än aldrig ;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#14 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 13 August 2007 - 15:56

Rätta mig om jag har fel, men berättade inte E-Type för media att han tillsammans med några mindre namnkunnige personer köpt upp rättigheterna till Conan.


Lite sent ute, men jag vill bara slå fast att detta kan mycket väl vara den mest vansinniga idén någonsin. Alla kategorier. :lol2:
Climbing to the Moon...

#15 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 November 2007 - 13:05

New Conan Teaser Poster! - ComingSoon.net

ComingSoon.net has your first look at a teaser poster for Millennium Films' new Conan movie, based on Robert E. Howard's mythical conqueror Conan the Barbarian. The company said earlier this year that the new version will be more faithful to Howard's original creation than were the Arnold Schwarzenegger films.

Posted Image


Edited by XC, 01 November 2007 - 13:07.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#16 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 November 2007 - 14:23

Den känns härligt retro. :)

#17 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 December 2007 - 13:54

AICN blev tipsade om att John McTiernan eventuellt ska regissera filmen.

Har har ju en del bra filmer bakom sig och kanske kan vara ett bra val trots att hans senare filmer är rätt dåliga IMO.

#18 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 December 2007 - 16:48

Det ryktas tydligen om att Gerard Butler ska spela Conan. Jag vet inte vad jag ska tro/tycka om det ryktet.

#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 December 2007 - 10:00

Omsättning på folk tycks det vara på filmen iaf:

Moviehole.net - Conan : The Next Gens?

"Hitman" may have been one of 2007s biggest stinkers - but apparently Hollywood still likes the way director Xavier Gens smells (and really, we all know whose fault it was that this one blew.... and it wasn't the guy in the director's cap with gaffer tape slapped across his smile).

According to Dark Horizons, The 32-year-old French filmmaker is apparently in talks to helm the new "Conan the Barbarian" movie thats seemingly been in the works longer than Schwarzenegger's been governing California. The Arnold-less remake, which Robert Rodriguez was at one time attached to, is set up at Millennium Films who plans to have it in theatres by 2009.

Maybe this time Gens will actually get 'final cut' or at least the power to make a couple of crucial decisions about his film before they lock picture.

Don't consider it a done deal just yet though - a few days back Aint it Cool reported that John McTiernan ("Predator") had actually been approached about helming the new "Conan".


Edited by XC, 29 December 2007 - 10:00.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 January 2008 - 14:35

SuperHeroHype.Com - Lionsgate Boards New Conan Film

Source: Variety on January 11, 2008

Nu Image/Millennium Films has made a North American distribution rights deal with Lionsgate for a new film series based on the Robert E. Howard-created character Conan the Barbarian.

The first film will be written by the team of Thomas Dean Donnelly and Joshua Oppenheimer (Sahara, Cowboys & Aliens).

The film will be produced by Lerner, Boaz Davidson, Joe Gatta, Paradox Entertainment's Fredrick Malmberg, George Furla and Henry Winterstern. Trevor Short and Dimbort are executive producers.

The movie is earmarked to begin production later this year, but the start date will depend on the resolution of the writers strike. Nu Image/Millennium chief Avi Lerner confirmed that he is in discussions to make a WGA deal akin to those brokered with United Artists and the The Weinstein Company Such a pact would speed up the process.


Edited by Cartman, 11 January 2008 - 14:36.


#21 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 February 2008 - 14:04

En riktigt trevlig idé.

Bloody Disgusting - Rob Zombie to Conquer an Empire?!

Thursday, February 7, 2008

Are you guys ready for this?! This afternoon we have confirmed 100% that Rob Zombie has been taking meetings with Lionsgate and Nu Image to get behind the director's chair for their upcoming Conan film! In my humble opinion I think this is fantastic news as I'd love to see Zombie depart from direct horror for a bit and show us what he can do outside of the genre. The first film, which starred Arnold Schwarzenegger, really could use a companion piece and I think adding a darker element to the mix could be pretty awesome. We'll let you know if anything becomes signed, but your feedback could help make this happen.



#22 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 February 2008 - 15:53

Oh, fy... hoppas verkligen att det här bara är falska rykten.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#23 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 February 2008 - 13:14

Att han förhandlar är ju 100% bekräftat om det sedan blir han som regisserar är inte klart än. Jag hoppas han tar jobbet, det känns som att om någon kan göra Conan rättvisa så är Rob Zombie en av dom.

#24 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 May 2008 - 11:16

We have obtained some interesting news regarding the upcoming Conan The Barbarian film! We get the scoop from Peter Lindholm, a writer for the Swedish outfit Metro. We were made aware of this news (and provided a translation) thanks to TMB reader Joel Gustafsson! Here’s a translation of the interesting parts of the (attached) interview with Fredrik Malmberg:

Fredrik is the head of Paradox Entertainment that owns the rights to the Conan franchise. He says that Arnold wants to play the part of Conan if they can wait a couple of years. Fredrik says that they can’t wait that long and Arnold has instead been offered a cameo as Conans father in the movie after the one beeing developed right now. They hope to make three of four movies.

So who will be the new Conan? Someone, maybe unknown, with acting talent like Gerard Butler in 300 or Christian Bale in Batman. Not a bodybuilder.


Källa: The movie blog

#25 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 May 2008 - 11:55

Tror det eventuellt kan vara den här intervjun som MovieBlog refererar till:
Metro - ”Arnold Schwarzenegger får vänta till nästa film”

Kul att det börjar rör på sig. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)