Jump to content

Photo

Barbara Streisand


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 July 2007 - 14:11

"Hon spottar oss i ansiktet"
Superstjärnan Barbra Streisands Europaturné är ett fiasko.
Bara hälften av biljetterna till konserten i Globen har sålts - och nu ställer stjärnan in.
Själv skyller hon på halsproblem.
- Hon spottar oss fans i ansiktet, säger Streisandbeundraren Per Fredriksson som nu går miste om sitt livs konsertupplevelse.

Barbra Streisands manager och delar av hennes stab hade redan hunnit anlända till Stockholm och förbereda konserten.
Då kom beskedet – sångerskan ställer in sin konsert i Globen på grund av halsproblem.
– Vad dessa bestod i vet jag inte. Vi har bara fått meddelandet att hon måste vila rösten några dagar, säger Thomas Johansson, styrelseordförande i Live Nation Europe, som äger arrangerande EMA Telstar.
Högt gage

Frisören Per Fredriksson från Örebro hade planerat i veckor för att kunna vara ledig under sin idols konsert. Nu är han arg och besviken.
– Hur kan hon göra så emot oss?, säger Per som betalat 5 500 kronor för sin biljett.
Även Thomas Johansson är besviken:
– I 20 år har vi försökt att få Streisand till Sverige, när allt äntligen är klart så ställer hon in. Inte så kul.
Gaget för Streisands Stockholms-framträdande låg på 17,5 miljoner kronor. Detta resulterade i skyhöga biljettpriser.
Just biljettpriserna har väckt skarpa protester hos fansen.
I Rom växte sig missnöjet så stort att arrangörerna avlyste evenemanget.
Första i Sverige

Spelningen i Stockholm, som skulle ha blivit Streisands första någonsin i Sverige, är den fjärde som ställs in under hennes europaturné. Förutom Stockholm och Rom har hon även stryket Wien och Nice från turnélistan.
Expressen har förgäves sökt Streisands agent Ken Sunshine för att få veta vad hon drabbats av för typ av halsproblem.
Köpta biljetter kan lösas in senast den 4 augusti.


Med sådana biljettpriser det var för att gå och se henne (från 2000kr och uppåt om jag minns rätt) förvånar det mig inte alls att det inte har sålts speciellt många biljetter.
Och om det är pga dålig biljettförsäljning som hon ställer in konserten, är det väldigt dåligt gjort av henne.

Jag är i alla fall lite skeptisk över att det är pga halsproblem hon ställer in. Hon har ju knappt haft några konserter under sin sk. Europaturné
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 July 2007 - 14:19

Läste om det där - och jag tycker inte att det är konstigt att det floppar. Människan tycks ha skyhöga tankar om sig själv om man kan ha mage och plocka ut 17,5 miljon i gage... för en konsert. :P

Edit: Pressmeddelandet från Barbaras officiella hemsida:

Barbra Streisand Official Website | BARBRA STREISAND EUROPEAN TOUR 2007' CANCELS STOCKHOLM SHOW

Doctor Orders Streisand to Rest Her Voice

July 2, 2007 - 'Barbra Streisand European Tour 2007' promoter, Concert Productions International, regretfully announces the cancellation of the July 4th Stockholm show. Following doctor's advice, Streisand has been ordered to rest her voice for several days after developing a sore throat. The tour will now move on to Manchester where she is expected to perform as scheduled on July 10.

"I am disappointed at this unfortunate turn of events and so saddened to disappoint my fans. I was so looking forward to performing in the beautiful city of Stockholm" said Streisand.

The tour apologizes for any inconvenience due to the cancellation. Tickets must be exchanged where they have been bought, no later than August 4th.

Jag vet inte - låter som en ursäkt tycker jag. ;)

Edited by XC, 03 July 2007 - 14:23.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 July 2007 - 15:04

Mystiska bakterier anfaller
Barbra Streisand har ont i halsen.
Därför är hennes konsert på Globen imorgon väldigt inställd.
Och visst kan hon ha ont i halsen, stackarn.
Jätteont.
Den inställda konserten beror inte alls på dålig biljettförsäljning. Nej, nej. Tänk inte ens tanken.
Och själva biljettpriserna har inte heller nåt med saken att göra. Nej, nej. Lägg även den löjliga idén på hyllan. Låt den samla damm ett tag.

Det är ju fullständigt rimligt att folk ska betala mellan 2  100 och 5  500 kronor för att se Barbra. Eller 700 kronor för de åtråvärda stolarna bakom scenen. Vi pratar ändå om en artist som släppte en riktigt intressant skiva – blockbustern ”Guilty” – så sent som för, få se nu, 27 år sen.

Oerhört rimligt.
Jag småler nu.

Dessa mystiska halsbakterier har ju en förbluffande förmåga att attackera showbizprofiler så fort det ryktas om kass biljettförsäljning.
Det är rena epidemin.

Men om Barbra ställde in på grund av svagt publikintresse – lek med den hisnande tanken ett tag – så är det värt en stående applåd.

Det visar att vilka artister som helst inte kan komma undan med vilka rövarpriser som helst.

Ur den synvinkeln är Barbra Streisands konsert ett positivt fiasko.


:lol2:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 July 2007 - 15:32

:lol2: Mitt i prick!

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 Firiel

Firiel

    Ensign

  • Members
  • 34 posts

Posted 03 July 2007 - 22:17

Och jag sitter här och gnuggar händerna av skadeglädje. Uppblåsta personer som tas ned på jorden, underbart. Hånet mot fansen ligger ju inte i att hon ställer in, utan i att enda anledningen till att hon skulle spela för dem var ren pengakåthet. Usch. Hoppas halsen tar tid på sig att läkas. :evil:

#6 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 04 July 2007 - 10:10

Jag tycker det är helt sjukt med prissättningen på stora konserter nuförtiden! Vem har råd egentligen? I helgen var jag på Accelerator-festivalen i Stockholm och där fick jag se de tre som gjort årets överlägset bästa skivor hittills (Bright Eyes, Rufus Wainwright och Jamie T) och en rad andra artister för dryga 500 spänn. Iofs tycker jag det är roligare att gå på enskilda konserterer än festivaler. När det gäller stora konserter finns det ju ofta något billigare alternativ, men då lär man ju inte få se nåt :(

Och Barbara Streisand?!? Nej, tack :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#7 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 July 2007 - 11:44

Om man ska tro på tidningarna, och det tror jag att jag faktiskt gör den här gången

Ljög hon för sina fans?

Barbra Streisands konsert i Globen ställdes in på grund av halsproblem.
Enligt uppgifter till Expressen avbokades stjärnans hotellrum i Stockholm redan för tio dagar sedan - en hel vecka innan hon sedan ställde in.
- Som många av oss misstänkte, säger Per Fredriksson som hade biljett till konserten.

I måndags ställde Barbra Streisand in sin Stockholmsspelning sedan hon drabbats av halsproblem och fått sångförbud av sin läkare.
Beslutet väckte stor ilska bland fansen som betalt dyra pengar för biljetter till konserten som skulle ägt rum i går kväll.
Ytterligare omständigheter kring den inställda spelningen pekar nu på att det inte var halsproblemen som var orsaken.
En källa med god insyn berättar att Streisands samtliga hotellrum på Grand hotel i Stockholm avbokades redan en vecka före hon officiellt ställde in.
Avbokningen av hotellsviterna hindrade inte Streisand från att genomföra sina andra konserter som planerat.
Visade storform

Dagen efter hotellavbokningen sjöng hon i Paris. Fyra dagar senare uppträdde hon i Berlin.
Vid båda tillfällena visade hon storform. Tidningen Berliner Morgenpost gav henne strålande recensioner: ”Hon sjöng som en fjäril”, skrev man.
Först i måndags, tre dagar efter spelningen i Berlin, meddelades det att Barbra Streisands spelning i Stockholm skulle ställas in.
Många fans säger nu rakt ut att det är den klena biljettförsäljningen som ligger bakom den inställda spelningen.
Expressen kunde i tisdags berätta att endast hälften av de 13 000 biljetterna hade sålts. Enligt vad Expressen erfarit rör det sig om betydligt sämre biljettföräljning än så.
Ett ticnet-ombud som Expressen pratat med uppskattar försäljningen till 2 900 biljetter
– De nya uppgifterna är inget som förvånar mig. Hade jag hetat Barbra Streisand och bara sålt knappt hälften av biljetterna hade jag också ställt in, säger Per Fredriksson.
Hävdade halsproblem

På bokningsbolaget Ema hävdade man i går att det var stjärnans halsproblem som var anledningen till att konserten blåstes av.
Barbra Stresand ställde även in spelningen i Rom (15 juni) efter att italienska konsumentorganisationer kritiserat de höga biljettpriserna. Även en konsert i Nice (10 juli) har ställts in.


Streisands inställda spelning – så gick det till


- Barbra Streisands hotellrum på Grand Hotell avbokas.
- Barbra uppträder i Paris. Hyllas på Elysee Palace av President Nicolas Sarkozy
- Barbra uppträder i Berlin. Får strålande recensioner.
- Expressen skriver att spelningen i Stockholm riskerar att ställas in på grund av klen försäljning. Samma dag meddelar bokningsbolaget Ema att spelningen ställs in på grund av halsproblem.
- Spelningen i Stockholm inställd.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 July 2007 - 14:41

Inte förvånande - Stockholm var helt enkelt inte stort nog för divan...

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 July 2007 - 15:40

Var väl bara att byta Globen mot något annat ställe. Har ju hänt förut (George Michael bytte ju från Stadion till Globen pga dålig biljettförsäljning) och de ansvariga (EMA) hade nog kunnat skakat fram något rätt fort.
Men om det stämmer att bara 2.900 biljetter blev sålda, säger jag bara: Dubbelfiasko.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#10 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 July 2007 - 13:30

Jag skulle aldrig betala dom summorna för att få se en av mina favoritartister eller grupper uppträda. Men då många valde att göra det för att få se Barbra Streisand förväntar man sig ju en konsert, kan verkligen förstå hur besvikna många är och det blev väl knappast bättre när man ser på vilket sätt som avbokningen skedde. Riktigt fult!

#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 September 2007 - 18:24

Jo... egentligen borde jag inte men jag kan inte låta bli:

Streisand snubs Oz tour for NZ?

Barbra Streisand is reportedly planning to ditch her 2008 Australian tour and perform in neighbouring New Zealand instead, because she is still upset about criticism that she received from the country in 2000. (Källa)


Edited by XC, 17 September 2007 - 18:24.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 September 2007 - 18:53

:huh:
Här kan prata om långsint.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 April 2008 - 16:40

Streisands operation-miss-popular fortsätter:

Barbra Streisand nobbar Israels president - Nöje - Expressen.se

Barbra Streisand ställer in sin medverkan under firandet av Israels 60-årsjubileum.
Sångerskan var ett av jubileets dragplåster. Nu hoppar hon av - utan förklaring.

Den amerikanska divan har utannonserat att hon inte längre tänker medverka under festligheterna i Jerusalem nästa månad. Streisand var speciellt inbjuden av Israels president, Shimon Peres, och skulle framföra en nytolkning av en hebreisk bön, alternativt sjunga ”Our Father, Our King”.

Enligt Shimon Peres gav Streisand ingen förklaring till sitt plötsliga avhopp, rapporterar nyhetsbyrån AP. Vid årsdagen medverkar dock en rad celebra gäster, bland andra USA:s president George W. Bush samt Google-grundaren Sergey Brin.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 22 April 2008 - 17:51

Är det bara jag som tycker det är"hilarious" att hennes manager heter Ken Sunshine? :)
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---