Jump to content

Photo

Mockbusters! Den Officiella Asylum/Halcyon-tråden


  • Please log in to reply
204 replies to this topic

#1 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:Cork, Irland
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 28 December 2006 - 08:21

Såg den här länken på Millarworld.

http://www.theasylum.cc/

Med filmer som "Snakes on a Train" och "Pirates of Treasure Island"... Man börjar ju undra.

blink.gif


Edited by Garm, 16 June 2014 - 00:14.
Korrigering av trådtitel samt tillägg av taggar.

Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 December 2006 - 09:02

Är det verkligen på allvar?

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:Cork, Irland
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 28 December 2006 - 09:15

Jag är rädd för det...

Det konstigaste är ju att man låter de hållas. Så länge man klassar det som parodi vet jag att man inte kan fällas för copyrightbrott i USA, (pga något i konstitutionen eller något av de tillägg som finns), men de verkar ju ta sig själva på någon sorts allvar. Kanske kommer de undan genom att kringgå internationell lag, typ filmat i Madagaskar eller på Kuba eller något...

Edited by Kenny Starfighter, 28 December 2006 - 09:18.

Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 December 2006 - 09:21

Pirates of Treasure Island (2006)
http://imdb.com/title/tt0811011/

Snakes on a Train (2006) (V)
http://imdb.com/title/tt0843873/

The Da Vinci Treasure (2006)
http://imdb.com/title/tt0810817/

:blink: *Tippar på att dessa filmer snart hamnar på ett ÖB nära dig för fyndbriset 19:-*

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:Cork, Irland
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 28 December 2006 - 09:42

För 19 kronor styck hade jag köpt ett mindre lager av dessa, för att ge bort som presenter i tid och otid. :D

P.S. Fatta att Lance Henriksen är med i både Da Vinci Treasure och Pirates of Treasure Island!! Helt off! :D

Edited by Kenny Starfighter, 28 December 2006 - 09:45.

Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 December 2006 - 09:57

Bara för att de är billiga plagiat behöver ju inte automatiskt betyda att de är dåliga. Kan man skjuta originalet åt sidan för en stund (ca 1½ ser det ut som) så kan säkert flera av dessa filmer vara riktigt bra. Om man gillar B-filmer. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:Cork, Irland
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 28 December 2006 - 10:12

Jag har väldigt svårt att ta en film på allvar och/eller uppskatta den om det inte ligger någon kreativ vilja bakom. När det är så uppenbara plagiat på redan existerande filmer försvinner hela nöjet för min del.

Jag tänker ungefär likadant när det gäller remakes och omvandling av andra medier till film, med det stora undantaget; Om originalfilmen/serien/boken/whatever betydde något för mig tycker jag att det kan vara värt att slösa min tid för att se vad man gör med det nu. T.ex. Transformers, nästan alla filmer på Serietidningar, osv.

Det ska sägas att jag inte tycker att en film är värd att se om jag anser att jag kunde lagt tiden på något bättre. Och oftast tycker jag faktiskt det, även om jag inte har något emot att chansa åtm en gång per film. :)

Edited by Kenny Starfighter, 28 December 2006 - 10:13.

Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 December 2006 - 10:45

Jag har väldigt svårt att ta en film på allvar och/eller uppskatta den om det inte ligger någon kreativ vilja bakom. När det är så uppenbara plagiat på redan existerande filmer försvinner hela nöjet för min del.

Om man läser vidare på Literature for Pirates of Treasure Island och dessutom läser summeringen på The Asylum så är det ganska tydligt att att Pirates of Treasure Island bygger på "Skattkammar Ön" och inte "Pirates of the Carrabien". ;) Jag försvarar inte företaget, det verkar som om det finns en del plågsamt uppenbara plagiat, men det säger inte att man skall se på det hela med ett öppet sinne. :)

Både Pirates of Treasure Island och Jolly Roger: Massacre at Cutter's Cove tycker jag ärligt verkar intressant. :)

Edited by XC, 28 December 2006 - 10:57.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:Cork, Irland
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 28 December 2006 - 11:14

Jo, jag märkte det när jag såg att herr Henriksen spelade John Silver. Intressant casting, men då jag har läst boken otaliga gånger (och i retrospekt tycker jag inte ens om den) dömer jag ut filmen på förhand. Inte för att den skulle vara dålig, men för att jag lätt skulle kunna hitta något roligare att göra. Som att diskutera hur mycket jag inte tänker se den.

Vänta nu... :blink:
Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 December 2006 - 11:31

:lol: Förr eller senare kommer du vilja veta exakt vad det är du dissar och då kommer du se den ändå. ;) Jag har också läst Skattkammar ön, det är inte den bästa bok jag läst, men helt OK faktiskt.

Sett från ett visst perspektiv så är det faktiskt ganska uppenbart att det finns avtryck av gamle Stevenson tom i Pirates of the Carrabien. ;)

Edited by XC, 28 December 2006 - 11:31.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:Cork, Irland
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 28 December 2006 - 11:56

Alltså, det mesta av modern piratromantik innehåller väl spår från skattkammarön? Det måste väl ändå vara den första boken som romantiserar piratlivet? Hur som helst den mest betydande.

Eller?
Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 December 2006 - 12:51

Nja. I "modern tid" så var det kanske Stevenson som lade grunden för piratäventyren. Men faktiskt så förkom såväl romaner som följetonger redan under piraternas egen guldålder på 16- och 1700 -talet. Det har alltid funnits en romantisk mystik över piraterna och deras livsstil. Men visst finns en doft av skattkammarön i de flesta historier som har med pirater och göra.

Edited by XC, 28 December 2006 - 12:51.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 28 December 2006 - 17:09

Egentligen har jag inget att säga alls om detta, men det vart lite väl mycket Kenny och XC i denna tråd så jag tänkte att jag skulle gå emellan :P
:spam:

Winter is Coming


#14 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 28 December 2006 - 17:15

Ingen fara om det är On Topic och jag tycker de sköter sig, så fortsätt diskussionen bara om det är On Topic. Off Topic-prat bör dock inte ske i tråden. Så återgå till diskussionerna.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#15 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:Cork, Irland
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 29 December 2006 - 09:00

Ingen fara om det är On Topic och jag tycker de sköter sig, så fortsätt diskussionen bara om det är On Topic. Off Topic-prat bör dock inte ske i tråden. Så återgå till diskussionerna.


Hehe. En diskussion behöver ju inte alltid ske mellan mer än två människor, och så länge vi har något att tillföra konversationen och inte spammar, så... ;)

Nja. I "modern tid" så var det kanske Stevenson som lade grunden för piratäventyren. Men faktiskt så förkom såväl romaner som följetonger redan under piraternas egen guldålder på 16- och 1700 -talet. Det har alltid funnits en romantisk mystik över piraterna och deras livsstil. Men visst finns en doft av skattkammarön i de flesta historier som har med pirater och göra.


Känner du till några sådana (bra) romaner? Det skulle vara intressant att läsa någon mer samtida litteratur om piratäventyr. (Jag är liiite trött. Höll på att skriva "[...] mer samtida litteratur eller film [...]" :D )
Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 December 2006 - 09:02

Jag är inte helt 100% men jag läster populär historia på i princip regelbunden basis och en artikel för ett tag sedan nämnde saken. Jag vill minnas att Daniel Dafoe sammanställde en bok med "sanna" piratberättelser.

Edited by XC, 29 December 2006 - 09:03.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:Cork, Irland
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 29 December 2006 - 09:21

Tack för tipset, det ska jag kolla upp! :)

Angående plagiering av film igen (kolla, kolla, on-topic igen!), är det någon mer än jag som har sett "The Man Who Saves The World"?;

http://www.imdb.com/title/tt0182060/

Det måste vara bland det skummaste jag sett. En kompis till mig skaffade den på DVD (en bränd skiva i ett svart fodral, beställd från någon turkisk sajt i tyskland...) efter att ha läst om och skrattat åt hela konceptet. Man har alltså kopierat in element från Star Wars i en helt bisarr historia som är så sjukt rolig. Dock är inte riktigt poängen att vara rolig, utan snarare....jag vet inte riktigt vad poängen är. Det känns stundtals som extremt kass och övertydlig parodi, men det verkar som om hela filmen tar sig själv på allvar.

Någon som har fler tips på liknande filmer? :)
Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#18 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 July 2007 - 10:21

Transmorphers! på Bloggywood - En blogg om film.

Posted Image

Från produktionsbolaget The Asylum så kan Bloggywood härmed presentera trailern till Transmorphers. DVD:n släpptes lägligt en tid innan en viss sommarfilm, regisserad av Micheal Bay, hade premiär. The Asylum står även bakom filmer som: Snakes on a train, The Da Vinci Treasure, Pirates of Treasure Island, King of the Lost World. Vilka dessa filmer kom ut i samband med kan ni säkert gissa er till.

Kollar man in The Asylums lista på filmer de producerat på IMDB så ser man att det är en lång radda. Enligt regissören till Transmorphers, Leigh Scott, så jobbar The Asylum med tighta scheman och liten budget. Tiden från att en film får klartecken att göras tills dess att den finns i videohyllan kan vara så kort som tre månader.

Detta är sannerligen B-filmer. Ett fantastiskt sätt för både filmskapare och skådespelare att skaffa sig erfarenhet (och oftast väldigt underhållande att titta på).



Nu tycker jag att efter du har sett trailern ska ta dig en titt på regissören Leigh Scotts försvarstal till Transmorphers. Det är intressant på många plan. Dels att du får lite insyn på hur The Asylum arbetar, men även Leighs personliga åsikt kring nedladdning av filmer. Notera även hur Leigh skriver att det är “den stora språkbarriären” som gör att alla som inte har engelska som modersmål inte kommer tycka den är lika bra. Hela tråden med meddelanden är faktiskt helt otroligt rolig.

As for you foreign downloaders, I am not surprised that you did not like the film. The language barrier is a big deal.

B-Film är fantastisk! :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 January 2008 - 21:45

/Film tipsade mig om att The Asylum släpper ytterligare 1 fantastisk titel för och frälsa världen.

Tre filmer till och skriva upp på önskelistan:
» Monster (Premiär: 15.01.2008 usa)

» 100,000,000 B.C. (Premiär: 11.03.2008 usa) Trailer (QT)
» Alien vs. Hunter (2007) (Premiär: 19.12.2007 usa) Trailer [QT]

Vilka filmer som stått modell torde vara uppenbart! :D

Edited by XC, 12 January 2008 - 21:55.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 January 2008 - 21:50

:lol:

Har ju sett en trailer på Cloverfield och den här var lite lik den också.
Har ingen aning om vad Cloverfield handlar om, men där var det i alla fall i NY och någon med kamera filmar när hela NY verkar gå åt skogen.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#21 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 January 2008 - 14:31

Postern till Alien Vs. Hunter påminner starkt om en bioaktuell film. :lol:

Vilka underbara trailers. :lol: :lol: :lol:

#22 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 01 March 2008 - 21:57

Asylum verkar ha fått konkurrens: http://www.halcyonpi.../view.php?id=37

:P

Fast å andra sidan, Asylum kommer ju snart med bland annat:

2012: Doomsday

ALLAN QUATERMAIN AND THE TEMPLE OF SKULLS

Street Racer

100 Million BC

Så de har väl fullt upp.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 March 2008 - 22:00

"Revenge has no face" :lol:

Millenium Crisis ( 2006 )

Posted Image

Eons ago, the alien Kluduthu, a vicious and violent race, succeeded in touching off a galactic war. The resulting bloodshed kept their race alive. Now, they're hungry for a repeat of this success.

The Kluduthu initiate terrorist attacks, implicating the Terrans in violence against And... (Källa)

...har jag faktiskt sett. Den är inte så pjåkig. :D

Såg flera filmer som verkar intressanta där... :)

Edited by XC, 01 March 2008 - 22:01.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 March 2008 - 22:19

:lol:
Den sidan ska jag kolla upp.

2012: Doomsday

Finns redan ute, har inte sett den än :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#25 Cactus

Cactus

    Lieutenant

  • Members
  • 84 posts

Posted 01 March 2008 - 22:56

Jag vill citera David Michael Latt, delägare och producent hos filmbolaget Asylum, som säger i tidningen Empire:

Our War Of The Worlds cost half a million, Spielberg’s cost $250 million. Are you going to be 500 times more entertained by the Spielberg version? Probably not.

Snakes On A Train var hiskeligt usel, men fläckvis underhållande just därför. Transmorphers klarade jag inte ens av att se färdigt för det var bara så kasst filmmakeri. I Am Omega var inte så värst, men att se Marc Dacascos sparka stjärt är alltid godkänt.

Man ska också vara på det klara med att Asylum ser till att inte bryta några upphovsrättslagar. Man skaffar en titel som är snarlik en populär, kommande film, sen gör man en story som inte mer än i förbigående liknar storfilmen.

Snakes On A Train handlar om en voodooförbannelse som gör att en kvinna spyr upp ormar på ett tåg.
Transmorphers liknar mer en framtidsfilm som utspelar sig i Terminator-universumet efter Skynets övertagande.
I Am Omega utspelar sig i en värld där mänskligheten dött av ett virus, men har i övrigt inget av "originalets" handling.

Edited by Cactus, 01 March 2008 - 22:56.