Jump to content

Photo

Mer NS....


323 replies to this topic

#301 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 05 October 2013 - 20:09

Arbetar på två manus just nu, Militant vinter och Tyst, de döda talar, håller på med efterarbetet på båda just nu. Tänkte ni ville veta :D


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#302 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 06 October 2013 - 15:25

Jopp vi vill gärna veta  :thumbsup: . Har du några tecknare på gång? Hur långa blir serierna?


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#303 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 06 October 2013 - 21:19

Nej tyvärr har jag inga tecknare på gång och det blir runt 20 sidor vardera serie plus minus någon sida tror jag.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#304 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 13 November 2013 - 19:56

Jag har knåpat ihop ett manus och layout på 25 sidor. Handlar om min egen antihjälte Skuggfågel, en egen superskurk Kartesch (under utveckling), och tre NS-figurer; Pantern, Graviton och Moose.

 

När jag gör serier skriver jag manus och skissar layout samtidigt. Min kreativitet är ganska explosiv så jag bara kör på när det finns tid och inspiration. Detta ger kanske mindre utrymme för ändringar men det är antingen det eller inte göra serier alls. Och jag gillar ju att göra serier när jag kan. ^_^

 

Hursomhelst så är denna serie fortfarande en skiss, det går att göra ändringar i både text och layout, och jag tar gärna emot feedback från högt ärade medlemmar i redaktionen och från skaparna av de tre NS-figurerna som medverkar i serien (Viktor Matiesen, Daniel Schenström och Adam Karlsson).

 

Serien är upplagd på Photobucket. Jag PM:ar en länk med lösenordet till THE VIKTOR först. Alla andra får tigga lösenordet från honom. Övriga får hacka in på hans forumkonto och stjäla lösenordet eller avläsa hans hjärnvågor medels telepati… ;)

 

Min tanke med lösenordet är att hålla serien lite hemlig. De är visuellt komplett med layout så lyckas jag renrita den så är ju så klart min plan att få den publicerad i SSS, om den blir godkänd.

 

Layouten är gjord i digital form. Min plan är även att "tuscha" den digitalt. Det är lite av ett experiment också. Har inte gjort det på en längre serie förut. Gjorde ett försök med Ärrvålnaden, men den hamnade i frysen tror jag... Jag hade för hög detaljnivå och ambitioner, så jag tröttnade.

 

Tanken med denna serie är att vara lite mer kvick och...artistisk. Ska försöka köra en mindre detaljerad och lite "slarvigare" stil så det går snabbt. Leka mer med svärta och skuggor. Eventuellt använda mig av gråskalor. Få se.


Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#305 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 13 November 2013 - 22:16

THE VIKTOR DEMANDS CODE



#306 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 13 November 2013 - 22:51

THE VIKTOR DEMANDS CODE

 

Men...jag skickade ett "private message" till dig via detta forum och kod/lösenord var med där.

 

TILLÄGG: Tror att PM:et klipper text utan förvarning. Skickade ett PM till Daniel Schenström där jag vet att koden låg sist och den blev bortklippt. Mysko.


Edited by Göta Lejon, 15 November 2013 - 12:46.

Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#307 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 15 November 2013 - 18:34

Har börjat digitaltuscha min serie med Skuggfågel lite smått. Känns bra! Kan nog bli ett lyckat experiment, även om jag märker att jag pillar lite extra med vissa detaljer.

 

Har fått feedback och bra idéer från Viktor och Daniel, vilket jag tackar för! Är det någon mer som känner sig nyfiken och betrodd är det bara att gå och knacka snällt på porten hos THE VIKTORS slott.

 

Blev en liten justering av dialogen på en av sidorna då jag blandat ihop vilka perioder som vilka hjältar dyker upp, försvinner, är med eller inte, men det var en enkel fix!


Just det! En annan sak som dök upp när jag justerade dialogen var att jag vill nämna "chefen" för Nordens Stjärnor under Superstjärneperioden. Är detta fortfarande Greven även under denna epok, om än äldre till utseendet kanske?


Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#308 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 15 November 2013 - 19:18

Det är alltid grefven!  :lol2:


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#309 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 16 November 2013 - 14:04

Tackar, TFels! Då vet jag det. Greven FTW! :dracula:


Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#310 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 22 November 2013 - 00:00

Vet inte exakt var jag skulle skriva det här, så det får bli här, skrivandet på Ghast vs ZSGMMPB har så smått börjat, tog sin tid, men jag tror att jag kan få ut något ur det. Kvaliteten kan vi diskutera senare...


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#311 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 23 November 2013 - 13:17

Trevligt att veta! Ghast är ju återkommande gäst i NS och det är ju ett samarbete (eller möjligen ett roligt straffarbete enligt THE VIKTOR). Så sett är det väl rätt tråd.

 

Sedan så finns det ju en tråd för just nya serier som är på gång. Jag har lagt upp Ärrvålnaden där och nu även Skuggfågel då jag kom på att det kanske är en lämpligare tråd.

Tycker absolut att Ghast vs ZSGMMPB förtjänar en egen tråd där också. ^_^


Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#312 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 23 November 2013 - 17:12

Då manuset snart är klart, blev bara tio sidor, skall bra genomarbeta det lite sedan får vi se vad jag gör med det.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#313 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 23 November 2013 - 18:36

10 sidor låter alldeles lagom, iallafall ur en tecknares lata synvinkel. Önskar att alla mina serier kunde hålla den längden.


Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#314 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 28 November 2013 - 17:56

Här kommer första utkastet på ZSGMMPB vs Ghast! På något sätt år det hela mig att känna mig smutsig. Känns även att jag gick in i det hela alltför seriös hade inte skadat med lite humor.  Någon som känner sig uppmanad att rita den? Kanske en utav de båda som kom på idén och lastade manusproblemet till mig?
 

Nu kanske man kan återgå till något mer seriöst.

Attached Files


Edited by Sret, 28 November 2013 - 18:10.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#315 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 28 November 2013 - 20:48

Funkar bra att läsa! Kanske skulle man kunna hinta något i serien om relationen mellan Lon och Ghast? Gärna en bra bit innan slutet. Då skulle slutet bli fetare. Vore dessutom lite kul om det allra sista som sades kom från tv:n och var: "Och nu, ännu ett avsnitt av Cops". Det har de ju tittat på tidigare.


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#316 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 28 November 2013 - 22:55

Och jag som var så glad att vara klar med den. Haha. Jag skall se vad jag kan göra, för dina förslag låter bra.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#317 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 29 November 2013 - 17:17

Du kan vara lugn, för manuset funkar bra som det är redan nu!


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#318 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 01 December 2013 - 15:35

LOL! Du gjorde det verkligen, Sret! Seriös action, ja. Men humorn ligger ju i THE VIKTORS bisarra zombies och hur de presenteras. Gillar att de kan luras att skjuta på varandra. Ghasts gliring till Lon på slutet ger också en extra skojig knorr. 

 

Tycker även att slutet att funkar som det är. Av allt Ghast säger först så är det för att påpeka för alla att han "hatar" Lon så fort han får syn på honom, oavsett situationen. Lon är dessutom helt med på det. :D

 

När jag läste igenom manuset kände jag att på vissa ställen kunde dialogen delas upp mellan fler rutor. Mest för att ge mer luft och utrymme för bild och reaktioner från figurerna.

 

Eftersom jag börjat tänka layout redan nu innebär det förstås att jag tycker manuset är både bra och inspirerande, så jag kan tänka mig att skissa en första layout. Sedan är det tillbaka till Skuggfågel igen...


Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#319 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 01 December 2013 - 20:24

Layoutskisser på de första tre sidorna av Ghast vs ZSGMMPB finns HÄR!

 

Som ni märker är rutorna lite ur synk jämfört med manuset. Jag förlänger ofta på vissa händelser när jag skissar för att få ett bättre flyt mellan rutorna. Om det resulterar i en extra sida i slutändan tycker jag själv är helt okej. Det är om det råkar bli fem extra sidor som jag själv kan börja undra vad fan jag håller på med...


Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#320 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 01 December 2013 - 21:32

Klart att jag gjorde det, vad då? Tvivlade du på mig? :P

 

Jag ser ingen fara i att du gör det lite ur synk, fast frågan är om manuset i sig är värt några extra sidor.

Nu kanske jag kan återgå till annat som ligger och väntar. Dina skisser gör att även jag vill läsa serien nu...


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#321 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 02 December 2013 - 15:22

THE VIKTOR DEMANDS MORE COMIC!!!!



#322 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 14 December 2013 - 23:37

THE VIKTOR DEMANDS MORE COMIC!!!!

 

Sret demands the same! Or I will turn you into a newt!


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#323 Isegrim

Isegrim

    Commander

  • Members
  • 187 posts
  • Gender:Male

Posted 15 December 2013 - 01:28

Snyggt bildmanus!

#324 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 05 April 2014 - 21:22

Fått det så gått som klart, som sagt, efterarbetet behövs, men här är Nekros första officiella framträdande, fast det är klart, titeln kanske skall ändras? Attached File  Tyst, de döda talar.pdf   29.22KB   5 downloads


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.



Reply to this topic