Bra initiativ.

Jag kopierar mina senaste inlägg från TVL:
AtonementMerchant/Ivory-esque romantiskt kostymdrama. James McAvoy gör ännu en solid insats. Framför allt imponerar nykomlingen Saoirse Ronan som också blivit Oscarsnominerad. Det mest imponerande ligger dock i det visuella. Seamus McGarvey (foto) borde få Oscarsstatyetten enbart för 5 minuters tagningen på stranden. Svindlande snyggt gjort.
8/10 Gone Baby GoneBen Affleck kanske ska hålla sig bakom kameran istället för det här är riktigt bra. Nu har jag inte läst boken vilket alltid är en bra förutsättning för att man ska gilla en film som är baserad på en bok. Casey Affleck och framför allt Amy Ryan spelar väldigt bra. Ed Harris är stabil som vanligt. Väldigt bra story också. Jag blev faktiskt sugen på att läsa nåt av Lehane efter filmen.
7/10Blood DiamondBättre än jag hade väntat mig. Jag tyckte inte alls om DiCaprios accent i trailerna men när man ser filmen funkar det faktiskt. Inte heller fullt lika många moraliska pekpinnar som jag hade väntat mig även om det ofta är väldigt föutsägbart.
Att t.ex Dicaprio skulle dö på slutet förstod man så fort karaktären presenterats.
Dessutom är filmen alldeles för lång.
5/10 Broken EnglishGanska ordinär "svårt att vara singel när man är 30 nånting" film. Parker Posey höjer dock som vanligt.
5/10
The Secret Life of WordsOtroligt gripande och vacker film. Den byggs upp på ett stålande sätt
som gör att scenen då Hanna berättar för Josef vad som hänt henne så otroligt smärtsam och man tvingas omvärdera allt som tidigare hänt i filmen.
Lysande musik också. Sarah Polley är grym.
9/10
Edited by Wylie Times, 05 February 2008 - 18:09.