Jump to content

Photo

Stargate SG-1: Säsong 7


  • Please log in to reply
323 replies to this topic

#51 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 09 August 2007 - 18:11

Underbart avsnitt, MiniO'Neill var riktigt bra. Det var väldigt många roliga kommentarer i avsnittet, jag skrattade högt flera gånger.
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#52 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 August 2007 - 18:16

Ja, Mini Me var verkligen klockren. :P

Edited by Crusader, 09 August 2007 - 18:18.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#53 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 August 2007 - 18:26

Intressant avsnitt, tanken på att ha en mini-variant av Jack ute i världen skrämmer mig lite... ag menar är världen redo för det?

Lite besviken på att de lät klonen leva. (Av någon anledning).

Edited by XC, 09 August 2007 - 18:30.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#54 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 August 2007 - 18:50

Intressant avsnitt, tanken på att ha en mini-variant av Jack ute i världen skrämmer mig lite... ag menar är världen redo för det?

Lite besviken på att de lät klonen leva. (Av någon anledning).

Jag är besviken på att Jack inte adopterade klonen och att vi inte får återse Mini-Jack.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#55 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 August 2007 - 18:57

Jag är besviken på att Jack inte adopterade klonen och att vi inte får återse Mini-Jack.

Ligger det till på det viset? (Om MiniMe™ dvs) - jag känner att karaktären gjort sitt, väntade mig inget mer avsnitt med honom .

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#56 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 August 2007 - 19:20

Enligt Gateworld.com fick Michael Welch (Klon-Jack) med sig band med avsnitt där han speciellt studerade RDAs agerande. Måste säga att han verkligen gjorde sin läxa, han var väldigt lik. :D

Jack: "I'll tell you what's wrong. I just woke up, haven't had coffee, let alone a pee in seven days...and I find out you stole my ass and made a...mini me." :lol:

Första gången vi får höra musik (sång) i serien. (?) Rösten för Loki gjordes av Peter DeLuise (Producent, regissör mm i SG-1).

Edited by GaterGirl, 09 August 2007 - 19:20.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#57 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 August 2007 - 20:44

Älskade Mini-Jack och tyckte det var en bra twist att det verkligen inte var Jack själv, utan en klon. Annars hade det nog varit för likt Star Trek TNG-avsnittet där Picard med flera blir barn igen.

Tyckte också det var trist att Junior-Jack inte blev adopterad, men å andra sidan: Vem vill leva ihop med en som beter sig, pratar och tänker exakt som en själv? Måste bli riktigt irriterande i längde, såvida man inte har ett tvillingsyskon. Undrar vilka som blev hans förmyndare?

Skulle vilja se hur det går för honom när han blir äldre. Kommer han kanske att gå med i flygvapnet när han växer upp eller om han istället försöker leva det stillsamma liv som originalet aldrig kunnat leva p.g.a. arbetet och sin sons död? Han har ju på sätt och vis fått en "andra chans".

Edited by SwedishSuperhero, 09 August 2007 - 20:52.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#58 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 09 August 2007 - 21:05

O'Neill "ett betydande evolutionärt framsteg"? Jag tror att jag undanhåller mina tankar om det...

Var kom den bisarra tråden ifrån? Seriöst, vad fasiken gör O'Neill så speciell i genetisk bemärkelse? Alldeles nyss var det Jonas Quinn som hade den äran och nu visar det sig plötsligt att en till i SG-1 är en supermänniska. Det hade iaf varit förståeligt om det var Carter eller Daniel som hade intellektuella supergener men O'Neill?

Vilka avslöjanden väntar härnäst - att Teal'c har gener som skulle kunna ge honom en karriär som stå-upp komiker? Att Carter har gener för ett socialt liv? Blir det nåt av det här sen eller rinner det ut i sanden efter att ha tjänat sitt syfte i det här avsnittet?

Frånsett allt det där var episoden en röra utan förankring i allt vad logik heter. Översten som har stridit mot galaktiska härskare och deras arméer och haft en betydande påverkan på hela galaxen går tillbaka och börjar skolan igen? Till synes obekymrad av att behöva lämna hela sitt forna liv bakom sig bara så där? Men får man möjligheten att som 50-åring penetrera 15-årigt lammkött så väger det kanske upp. :rolleyes:

#59 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 09 August 2007 - 21:15

Tja, O'Neill har den där Ancient-genen .

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#60 FAII

FAII

    Commander

  • Members
  • 252 posts

Posted 09 August 2007 - 21:27

Blev lite konfunderad först när Thor sa att han kunde fixa Jacks klon så att han kunde fortsätta leva och växa upp som en normal människa, varför misslyckas dom då med sina egna kloner, innan jag kom på att det var inte kroppen det var frågan om, utan kapaciteten på hur mycket info som ska få plats i hjärnan.

Eh, what? Asarnas problem är att deras kloner inte kan reproducera på biologiskt vis och att de därför måste fortsätta klona sig själva. De har inte längre tillgång till DNA:et från när de kunde reproducera. Och med varje ny generation kloner tillkommer nya problem.

Det är som att skapa en kopia på en kopia. Någonstans på vägen blir det lite fel (förutom när vi snackar om digitala sådana). Och dessa fel kommer vara kvar när man gör en kopia på kopian + nya fel.

Jag kommer inte ihåg när det avslöjas, om det först är i 10x20 "Uneding", men deras nuvarande kloner, ett resultat av Asgarden de hittade i "Revelations", har ett medfött fel som gör att deras kroppar långsamt bryter ner.

O'Neill "ett betydande evolutionärt framsteg"? Jag tror att jag undanhåller mina tankar om det...

Som redan nämnts så har Jack The Ancient Gene. Så betydande är det inte då det finns många fler som har det .

#61 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 09 August 2007 - 22:41

Intressant avsnitt, tanken på att ha en mini-variant av Jack ute i världen skrämmer mig lite... ag menar är världen redo för det?

Lite besviken på att de lät klonen leva. (Av någon anledning).


Fick Stargate-skaparna inspiration av ett avsnitt från TNG där Picard blev ett barn i transportstrålen.

Men här valde dom att barnet var en klon i Stargate.

#62 Nettan

Nettan

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 56 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 August 2007 - 14:26

Mjolnir Postat 9 Aug 2007, 22:05
O'Neill "ett betydande evolutionärt framsteg"? Jag tror att jag undanhåller mina tankar om det...

Mjolnir, Du är inte ensam... jag grubblar oxå på det

Var kom den bisarra tråden ifrån? Seriöst, vad fasiken gör O'Neill så speciell i genetisk bemärkelse? Alldeles nyss var det Jonas Quinn som hade den äran och nu visar det sig plötsligt att en till i SG-1 är en supermänniska. Det hade iaf varit förståeligt om det var Carter eller Daniel som hade intellektuella supergener men O'Neill?

Instämmer med Jag blev verklig förvånad över story med O'Neill.

Jag funderade verkligen över när asgard har gjort en "skyddmarkör" i O'Neills DNA. Det kom jag bara på det kan man bara ha att ske i denna avsnitt "Fifth race" ( 2x15 eller 2x16) eller att jag är väl ändå ute och cyklar. :blink:

#63 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 10 August 2007 - 20:41

Teal'c är fortfarande badass. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#64 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 August 2007 - 21:03

Ja, även om han själv inte tycker det. ;)

Var som jag trodde. Daniel minns så gott som allt och nu börjar han även minnas sin upphöjda tid.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#65 Groundsplitter

Groundsplitter

    Senior Captain

  • Members
  • 626 posts
  • Gender:Male
  • Location:Knivsta

Posted 11 August 2007 - 02:52

Seriöst, vad fasiken gör O'Neill så speciell i genetisk bemärkelse? Alldeles nyss var det Jonas Quinn som hade den äran och nu visar det sig plötsligt att en till i SG-1 är en supermänniska. Det hade iaf varit förståeligt om det var Carter eller Daniel som hade intellektuella supergener men O'Neill?

Instämmer med Jag blev verklig förvånad över story med O'Neill.

En väldigt vild gissning: Kan det ha varit så att den här episoden skrevs medan man ännu trodde att Corin Nemec skulle bli kvar i serien, så att det faktiskt ursprungligen var han som skulle stått i fokus för handlingen, och att man när han försvann valde att skriva om storyn hellre än att kassera den? Ett argument för den gissningen är att Daniel hade nästan noll att göra i episoden.

Nej, jag tror inte på det själv. Då tror jag mer på, om jag nu ska kasta ur mig vilda teorier (<- Obs!), att det är R.D.A. själv som i sin egenskap av exekutiva producent visat prov på dåligt omdöme genom att inte kunna motstå frestelsen att låta skriva upp sin egen karaktär och göra honom så märkvärdig som möjligt.

Var som jag trodde. Daniel minns så gott som allt och nu börjar han även minnas sin upphöjda tid.

Nu har det i alla fall hunnit gå ett tag, så det stör mig inte. Dagens episod var nyttig bl.a. just därför att den gav oss ett tydligt svar på var Daniel står i dag.

Visserligen var det lite för mycket av en slump att Daniel mindes alla de här detaljerna just när det behövdes, men jag tyckte ändå det var en bra episod. Den hade en bra balans/disposition; alla karaktärerna användes väl, och episoden arbetade sig metodiskt fram till slutet utan att man fick hela bilden klar för sig redan i första akten eller att upplösningen kom alldeles för lätt.

Ska jag nämna någon detalj som stör mig, så är det den att atmosfären ju skulle vara så giftig att bara Jaffafångar kunde utföra straffarbetet, men ändå behövde SG-enheterna ingen skyddsutrustning (ett alltför vanligt förbiseende i den här serien). Jag vet inte om man möjligen kan skylla på att de aldrig steg ned i sänkan till arbetsplatsen från den höjd där de låg och tryckte - jag minns inte om vi fick klart för oss att de vulkaniska gaserna var spridda genom hela atmosfären, eller om de sipprade fram just där fångarna grävde.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#66 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 August 2007 - 04:08

Seriöst, vad fasiken gör O'Neill så speciell i genetisk bemärkelse? Alldeles nyss var det Jonas Quinn som hade den äran och nu visar det sig plötsligt att en till i SG-1 är en supermänniska. Det hade iaf varit förståeligt om det var Carter eller Daniel som hade intellektuella supergener men O'Neill?

Instämmer med Jag blev verklig förvånad över story med O'Neill.

En väldigt vild gissning: Kan det ha varit så att den här episoden skrevs medan man ännu trodde att Corin Nemec skulle bli kvar i serien, så att det faktiskt ursprungligen var han som skulle stått i fokus för handlingen, och att man när han försvann valde att skriva om storyn hellre än att kassera den? Ett argument för den gissningen är att Daniel hade nästan noll att göra i episoden.

Nej, jag tror inte på det själv. Då tror jag mer på, om jag nu ska kasta ur mig vilda teorier (<- Obs!), att det är R.D.A. själv som i sin egenskap av exekutiva producent visat prov på dåligt omdöme genom att inte kunna motstå frestelsen att låta skriva upp sin egen karaktär och göra honom så märkvärdig som möjligt.

Jag är rätt så säker på att det är som du skrev innan, att den storylinen var planerad för Jonas. Kanske inte att just det avsnittet var skrivet för det utan att de skrev avsnittet för att föra över den handlingen till Jack. Med tanke på att Jonas var extra evolverad och så plötsligt är Jack det också när Jonas lämnat serien, är för stor tillfällighet för att vara just tillfällighet. Dessutom så är Jack inte ensam om det och det är en rätt stor del av fortsatt story och Atlantis så jag tror inte att det bara hittades på snabbt utan att det var planerat så, fast igentligen med Jonas.
Att det skulle vara RDAs grej för att göra sin karaktär märkvärdig tror jag inte ett dugg på.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#67 FAII

FAII

    Commander

  • Members
  • 252 posts

Posted 11 August 2007 - 07:35

Jag tvivlar starkt på att RDA påverkade avsnittet för att göra sig märkvärdig då det var detta år han börja vilja ha mer tid åt familjen och började "phone it in" (eller, tja, redan säsongen innan egentligen).

#68 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 12 August 2007 - 13:52

Jag gillade så som andra här på forumet också gjorde om att Jack sa att Teal'c spelade en Jaffa på TV

Gillade också att Asgarden som kidnappade Jack hette Loke(egentligen Loki men jag föredrar det svenska namnet)

Det senaste jag tyckte var roligt var när Carter sågade en Sci-fi film, när hon säger att rymdvarelsernas åkt halvvägs över galaxen till en planet med 2/3 vatten när vatten dödar de, Jag tror att det var filmen "Signs" hon såg.

#69 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 August 2007 - 18:22

Storyn kändes avlägset bekant... det kanske bara var den där "musiken" de spelade när länken uppdaterades - den påminde en aning om en slinga som förekom i många Arkiv-X avsnitt. :) I övrigt ett trevligt avsnitt med en kanske lite för skarp smak av utfyllnad.

Ahh förresten en lusig grej jag reagerade på:

"Allt vi behöver har vi genom länken". påstod de - ändå gick Nevin i skola? :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#70 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 14 August 2007 - 10:01

Synd att man inte fick se någon dyka med ansiktet ner i en sopptallrik när de var i centraldatorns trans, som i Dark City. Ett visuellt uttryck av "jag är en grönsak".

Men vad var poängen men Goa'uld-benen de hittade? Det sa liksom bara "Goauldisarna har varit här" och sen gjordes inget mer av det.

#71 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 August 2007 - 10:16

Jag tvivlar starkt på att RDA påverkade avsnittet för att göra sig märkvärdig då det var detta år han börja vilja ha mer tid åt familjen och började "phone it in" (eller, tja, redan säsongen innan egentligen).


Du vet att du angav ytterligare ett skäl till varför RDA skulle vilja knycka rollen? Få mer screentime för rollen och mindre att göra?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#72 SaberBlade83

SaberBlade83

    Captain

  • Members
  • 516 posts

Posted 14 August 2007 - 11:35

Jag tvivlar starkt på att RDA påverkade avsnittet för att göra sig märkvärdig då det var detta år han börja vilja ha mer tid åt familjen och började "phone it in" (eller, tja, redan säsongen innan egentligen).


Du vet att du angav ytterligare ett skäl till varför RDA skulle vilja knycka rollen? Få mer screentime för rollen och mindre att göra?

Tror inte de är så faktiskt. Vid den här tidpunkten skulle egentligen Atlantis redan kommit igång, och jag tolkar att det med Jack knyter ihop med det som SGA handlar om dvs Ancient-gene . Det går ända tillbaka till säsong 2 av SG1. Sen om Jonas gäller en liknande sak får vi ju aldrig veta, men det som SGA bygger på så har ju Jack något som inte varje människa har, bara en del av jordens befolkning. Kan ju vara så att Asgards inte snubblat över de innan de träffade Jack. ;)

#73 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 August 2007 - 16:19

Men vad var poängen men Goa'uld-benen de hittade? Det sa liksom bara "Goauldisarna har varit här" och sen gjordes inget mer av det.

Skulle kanske förklara att Goa'uld aldrig lyckades göra detta folk till slavar.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#74 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 14 August 2007 - 17:58

riktigt bra avsnitt, enligt mitt tycke. Roligt att få se Shanks agera lite olika karaktärer.
Han såg ju för skön ut som Keenin :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#75 FAII

FAII

    Commander

  • Members
  • 252 posts

Posted 14 August 2007 - 18:26

Men vad var poängen men Goa'uld-benen de hittade? Det sa liksom bara "Goauldisarna har varit här" och sen gjordes inget mer av det.

Skulle kanske förklara att Goa'uld aldrig lyckades göra detta folk till slavar.

Kanske var det till för att visa att de inte är smarta nog att uppfinna skyddsdräkter? Vad skulle en Goa'uld dit och göra egentligen? Smarta människor skickar Random Shit Jaffa först för att kolla läget. Återvänder de inte skickar man kanske en trupp till. Sen antar man att gaten på andra sidan mynnar ut i en vulkan eller nåt och lägger ner.