Jump to content

Photo

Tron Legacy


  • Please log in to reply
102 replies to this topic

#26 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 09 March 2010 - 18:40

Jodå, filmen är häftig. Dock så verkar det som om alla effekter inte var klara till trailern, vilket gör att det ser lite sämre ut än det egentligen var.

Specialeffekterna var ju lite udda i och med att det var tecknat gjort att se datoranimerat ut.. :P

Ett litet utdrag:

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#27 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 March 2010 - 19:06

De kommer i alla fall ifrån "det ser ju helt overkligt och datoranimerat ut!"-kritiken. Eller...den första är ju något helt annat, det visste jag inte ens, att det var tecknat. :)
*Hockey och superhjältar*

#28 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 09 March 2010 - 19:17

Ser riktigt coolt ut nya filmen tycker jag! :). Är imponerad.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#29 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 March 2010 - 19:20

Bara tanken att se den filmen i 3D gör mig väldigt ivrig faktiskt. :)
*Hockey och superhjältar*

#30 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 09 March 2010 - 19:39

Jo, originalfilmen är "fusk-CGI", eftersom datoranimation var alldeles för primitiv för att klara biffen på 80-talet. Funkade mycket bra ändå, imho.

Och eftersom vi får en 3D-bio här i slutet av månaden: Bring it on.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#31 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 March 2010 - 19:49

...och det får tydligen Örebro också! 26:e mars säger SF:s hemsida, så instämmer i bring it on! :thumbsup:
*Hockey och superhjältar*

#32 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 09 March 2010 - 19:50

Japp, 26:e mars vi också. Bra med snabba puckar så att man hinner se Avatar i 3D.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#33 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 March 2010 - 19:58

Har redan sett den i 3D, men nu missar man inte chansen att se Alice i underlandet i 3D heller. Och av de filmer som är på gång just nu verkar Tron coolast att se i 3D då. Nu lyckades jag få med 3D i varje mening. Tradigt kanske. ;)
*Hockey och superhjältar*

#34 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 10 March 2010 - 11:52

Har redan sett den i 3D, men nu missar man inte chansen att se Alice i underlandet i 3D heller. Och av de filmer som är på gång just nu verkar Tron coolast att se i 3D då. Nu lyckades jag få med 3D i varje mening. 3Digt kanske. ;)


Så där. Nu har du 3D i varje mening.

#35 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 10 March 2010 - 20:45

Ja, det här ser ju bara bättre och bättre ut hela tiden. :D

Dessvärre kommer inte jag kanske hinna se den i 3D... :( För Luleå har ingen 3D bio. Det sägs att det är en på G, då grannkommunen Piteå har börjat få mycket mer biobesökare i deras 3D-bio. ;)

Men det lär inte hinna komma tills det är dags... Får väl åka till Piteå då. Vilket lär bli flera rundor, då det kommer TOKmånga suveräna filmer i 3D! 0_0

#36 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 May 2010 - 14:37

Lite bilder och concept art. Den visuella biten ser ju ut att kunna bli rätt bra.

firstshowing.net/2010/04/30/

firstshowing.net/2010/05/07/

#37 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 30 June 2010 - 23:32

I en artikeln på /Film kan man läsa vad en besökare på Amsterdam’s Cinema Expo tyckte om det som visades om filmen. Jag kan säga så mycket som att h*n verkar vara mäkta imponerad :D

Och på Comic-Con avslöjades banners för filmen: comingsoon.net

Håller med er om att det visuella ser lovande ut indeed.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#38 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 06 July 2010 - 21:38

ComingSoon.net har besökt Vancouver och pratat med inblandade i produktionen. Uppdelat i tre delar tydligen och de två första finns ute:

Tron Legacy Set Visit: Part I

Tron Legacy Set Visit: Part II

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#39 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 July 2010 - 08:33

Nya bilder släppta. Återigen, det visuella verkar det inte alls vara fel på. :thumbsup:

Bilderna på /Film

Edited by Synon, 09 July 2010 - 08:33.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#40 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 23 July 2010 - 00:07

På Comic-Con idag så visade trailern upp. Den plus lite annat smått och gott är upplagd på Yahoo! Movies: Tron: Legacy (2010)

Ett gäng var även på plats på presskonferensen:

SDCC: The Tron Legacy Press Conference!
July 22, 2010

In addition to showing footage and debuting the new trailer, the cast of Tron Legacy talked to the press about the anticipated film and revealed that one of the true joys of making the sequel--some 25-plus years after the original--was playing with all of the new technology that Disney poured into the project, including the updated, uber-sleek Tron suits.

"The suits were amazing," said Tron newcomer Olivia Wilde, who plays Quorra in the film. "They are totally revolutionary and were an honor to wear."

The new suits were fitted to each actor using cyber-scan technology in order to create the required skin-tight fit. The suits were created with the highly-flexible, translucent lighting woven into the material - very different from the much simpler suit used by Flynn, Tron, Sark and others in the Tron world from the '80s.

"All we had was spandex suits with magic marker," joked Bruce Boxleitner, who reprises his role as Alan Bradley in the new movie.

Michael Sheen (Underworld, Frost/Nixon), another newcomer to the Tron universe, said one of the coolest images he remembers from the set during the shoot was related to the suits. In one main scene, he recalled being on set with a lot of 'suited' actors. Each time there were suited actors in a scene, director Joe Kosinski would call out - lights, camera... 'light 'em up!'... action!

"It was so cool seeing all of the suits come on at once... you forgot to act!" he said.

Apart from the suits, star Jeff Bridges, who once again plays Flynn, told the press that he had been hearing rumors about a Tron sequel for years leading up to the actual green light, but had given up on it long ago.

"Disney wasn't satisfied with the scripts," he said. "So they waited... and I'm glad they did. The script was great. It tickled the kid in me, just like the first one."

Producer Steve Lisberger recalled the thinking going into the original film versus what it was like going back into the Tron world all these years later.

"When we made the first film, all we had to do was dream," said Lisberger. "Now we have to make all of this real."

Speaking to the story of Tron Legacy, Lisberger said that unlike the original, which was a story of rival video game developers, the new movie centers more around the father/son relationship between Bridges' Flynn and his son Sam, played by Garrett Hedlund. It also speaks to the expanding role of technology in modern lives.

"Technology has a dark side that keeps us from contact with each other and I think this film explores that," said Lisberger.

The production team confirmed that they are looking to do something special with the Blu-ray releases of both Tron Legacy and the original film. No date has been set for either release, but they did reveal they are looking hard at the possibilities of a home 3D release and are watching the 3D television market closely. Kosinski said they will be as 'forward leaning' as they can.

"They are always looking for ways to bring the audience deeper into the movie," added Bridges. "3D without glasses is coming... maybe holograms will be next... or maybe you'll have to take a pill!"

Tron Legacy hits theaters this December.

Posted Image


Edited by Synon, 23 July 2010 - 00:08.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#41 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 December 2010 - 10:40

Är det ingen som är pepp på denna här på forumet? Premiär imorgon, och den verkar framförallt vara en fest för ögat. Men också lite kul att de vågar göra en fortsättning på en 28 år gammal film istället för en reboot. Det har väl inte emottagits så väl vare sig för Superman eller Indiana Jones, men ändå. Själv tycker jag filmen verkar ascool, och jag lyssnar redan sönder Daft Punks soundtrack - det är fantastiskt! Filmen i sig lär väl inte bli en som hamnar bland de bästa Sci fi-filmerna någonsin (typ Blade Runner, Star Wars OT osv osv), men förbannat cool lär den vara som sagt. Varför är det ingen som peppar ?

Edited by Kermit, 16 December 2010 - 10:44.

*Hockey och superhjältar*

#42 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 16 December 2010 - 10:48

Sant, väldigt lugnt här för det verkar vara en cool film, åtminstone visuellt lär man väl inte bli besviken. Posters som cirkulerat är läckra. Själv ligger jag lite lågt då jag vet att jag inte lär hinna se den innan jul. (Och en premiärhelg vägrar jag gå på bio i Stockholm.) Sen tror jag att jag kommer försöka se originalet innan. Eller är det en dum idé? Hm. Nåja, förhoppningen är att se den i januari på bio.

Dock fick jag se den svarta mattan (inte röd som brukligt, me like) som var utrullad utanför Rigoletto i tisdags då den hade smygpremiär där. Temat var is. Läckert!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#43 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 December 2010 - 11:31

Samma här, lär nog få se den i januari. Jag kollade in originalet för några veckor sedan, och den är väl egentligen ännu ett försök att på den tiden på något sätt kopiera Star Wars, inget fantastiskt, ingen otrolig story eller så, men ändå jädrans coolt. Jag minns att den väldigt länge fanns att köpa på DVD i någon special edition väldigt billigt i min hemkommuns "huvudort" Kinna, men av någon anledning köpte jag den aldrig. Jag är väldigt mycket för det där med stämning och känsla, och soundtracket (som återigen är fantastiskt, låter som Daft Punk blandat med typ Vangelis, alltså han som gjorde musiken till Blade Runner och Jean-Michel Jarre) och det visuella gör ju väldigt mycket för mig då.
*Hockey och superhjältar*

#44 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 December 2010 - 18:09

Jag har laddat ned Tron (deras eget fel för att den inte finns att köpa längre och en ny version inte släpps fören Tron Legacy släpps på DVD) så jag hade tänkt se den här på Söndag. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#45 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 16 December 2010 - 18:14

Jag är riktigt peppad! :) Eller... lite av den otroliga pepp som jag hade tidigare har falnat lite granna. :( Främst för att tidiga recensioner tydligen är antingen medelmåttiga, eller rätt hårda... Sen var det jävligt synd att tv-spelet som utspelar sig innan filmen tydligen är rätt dåligt också...

Var många av oss Tron-fans som trodde det skulle bli bra.

Nå, kommer definitivt att se filmen ändå, i 3D!! :D För är det nån sorts film som bör ses i 3D, då är det TRON!

#46 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 December 2010 - 18:23

Sen tror jag att jag kommer försöka se originalet innan. Eller är det en dum idé?

Tycker jag inte :)

Ska själv se den under julhelgen (i 3D) med en vän :D så i fredags kväll uppdaterade jag mig genom att se originalet. Tyckte den höll fortfarande.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#47 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 December 2010 - 18:41

Det kan ju fortfarande vara riktigt bra och coolt, Predabot. Sen när har ljumma recensioner stoppat SFN-människor förut? Lite märkligt att det varit SÅ tyst i denna tråd bara... :)
*Hockey och superhjältar*

#48 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 December 2010 - 19:51

Var många av oss Tron-fans som trodde det skulle bli bra.

Ja, tyvärr så blev gameplay delen lite sådär kopia av Prince of Persia. Men storyn ska vara mycket bra.
Fast gamerplay delen ska inte vara sådär jättedålig heller. Mäst att det är inget nytt och återupprepande.

Edited by Crusader, 16 December 2010 - 20:14.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#49 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 December 2010 - 18:49

Håller förresten med dig, Predabot, om att Tron borde passa ypperligt i 3D. Men jag har själv blivit lite..."äh, ska det verkligen vara värt den där extra femtiolappen eller vad det nu är när biobiljetter redan är så dyra? Vad tillför egentligen 3D till filmupplevelsen"? Har kanske blivit en sursnål gubbe? ;)
*Hockey och superhjältar*

#50 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 17 December 2010 - 19:49

Sen tror jag att jag kommer försöka se originalet innan. Eller är det en dum idé?

Tycker jag inte :)

Ska själv se den under julhelgen (i 3D) med en vän :D så i fredags kväll uppdaterade jag mig genom att se originalet. Tyckte den höll fortfarande.

Hm, får försöka få tag på den så att jag kan se den innan bion då. :)

Jaså, ska du se den med en "vän"... ^_^

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.