Jump to content

Photo

Wonder Woman


  • Please log in to reply
120 replies to this topic

#1 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 01 October 2010 - 23:57

Säger man här

http://www.deadline....david-e-kelley/

Wonder Woman skulle fungera rätt bra som TV-serie om den skulle hämta sin inspiration från nuvarande serierna av J. Michael Straczynski. Och Joel Silver förlorade ju sin producent-roll med filmprojektet eftersom alla hans försök till att göra långfilm av WW misslyckades. En cool karaktär när hon är skriven rätt. Får se vad som blir av det här projektet.

Edited by super85, 02 October 2010 - 00:00.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#2 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 02 October 2010 - 00:35

Har väl börjat få upp ögonen lite granna' för WW's potential nu, till slut... =) Tack vare JMS. ( DOCK...! Så tyckte jag han tappade lite greppet efter #600 och 601, 602 var rätt dåligt. Han liksom flackar i storyn av nån anledning... måste vara lungproblemen hans.)

Så det här skulle man nog ta en titt på iallafall, för att se hurdant det skulle vara.

#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 October 2010 - 09:09

Kan helt klart vara värt att hålla ögonen på. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 02 October 2010 - 11:20

Så tyckte jag han tappade lite greppet efter #600



Så han tappade greppet efter ha skrivit en några sidor lång prolog i #600?, det var ju det enda han bidrog med i den tidningen,rätt tidig burnout i sådana fall. ;)

Jag gillar det han gjort med henne hittills.Är säkert någon form av "temporary change" men han har lyckats göra det tillräckligt annorlunda för att skapa lite "buzz". Hennes jacka som JMS och Jim Lee designade är dock fortfarande väldigt 90-tal. De två herrarna borde ha kollat lite på modetidningar etc för att få en uppfattning hur kvinnor klär sig numera.. Hans "Superman" tycker jag har varit tråkigt skriven. JMS är verkligen hit and miss med mig. Men hittils är det intressant.

Att jag tjatar så mycket om dräkten är ju för att hela den revampen kändes, förutom att få lite intresse från mainstream-media, som något av en "Pitch" för en TV-serie eller film. Därav känns det som den här möjliga TV-serien skulle vara inspirerad av JMS serier. Sen annars när man tänker på vilken typ av "Cast" en serie av Kelley skulle ha så är nog George Perez lysande run från 80-talet också en möjlig inspirationskälla.

Edited by super85, 02 October 2010 - 11:21.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#5 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 03 October 2010 - 22:46

En live-action film vore ju väldigt nice som det har varit så mycket tal om men det lär väl inte hända. Men en live-actionserie? Vette fasen :unsure: Kanske om den tillhörde samma kontinuitet som Smallville så det kan bli gästspel från andra kända DC-hjältar. Och på sikt vore det nice med en Justice Leagueserie *drömmer mig bort*

Winter is Coming


#6 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 05 October 2010 - 12:49

Skulle inte ha något emot om TV-serien skulle vara i samma universum som Smallville. Men hoppas att serien är helt annorlunda annars, och hoppas verkligen att det är WONDER WOMAN , och inte en tonåring utbytesstudent från Grekland som ska "find her destiny", och då skulle serien säkert heta "Amazon" eller nåt. Förutom att Joel Silver aldrig fick nånting gjort med filmrättigheterna så verkar det som att Warner Brothers (precis som de flesta andra filmbolag) inte vill göra superhjältefilmer om kvinnliga karaktärer. TV-serien är kanske då lättare att sälja.

Edited by super85, 05 October 2010 - 12:50.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#7 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 01 November 2010 - 22:04

Tanit Phoenix, möjligtvis en Wonder Woman kandidat.

http://www.bleedingc...e-wonder-woman/

http://www.imdb.com/name/nm1801063/
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 November 2010 - 09:18

Hmm. Hon har passerat nästan helt under min radar. Lord of War har jag sett, minns dock inte riktigt vem hennes karaktär var.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 January 2011 - 18:49

Verkar inte bli någon WW serie

How Marvel was responsible for killing that Wonder Woman TV show | Blastr

David E. Kelley's imagined Wonder Woman reboot will be staying in his imagination: EVERY network has passed on his pilot script. Although Deadline calls it a case of "unfortunate timing," it turns out each network passed for a different reason.

Kelley, the man who brought a sensitive yet determined Ally McBeal to television, had met with DC Comics and had written a pilot, which he shopped around.

According to Deadline, "the project was never considered a fit for Fox and was taken to the network mostly out of courtesy." The CW couldn't afford the cost of the superhero show, and because of NBC's "managerial changes," the network couldn't dredge up the "licensing fees." CBS considered it but ultimately said no.

But Deadline says the reason why ABC rejected it was "politically motivated."

With its empowered female lead, Wonder Woman seems well suited for the network, but word is a potential DC-Marvel clash got in the way. ABC parent Disney acquired Marvel last year for $4 billion, and ABC and Marvel have been busy developing Marvel properties, including a Hulk series with Guillermo del Toro and David Eick and an adaptation of a Marvel female superhero, Jessica Jones, with Twilight writer Melissa Rosenberg.

Since Disney owns both Marvel and ABC, it might cause strife within the Disney family if ABC looked to DC instead of closer to home.

Now we can honestly say that Wonder Woman (and her alter ego, Diana Prince) was the first casualty in the Marvel/DC wars.

(via NYMag)



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#10 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 10 January 2011 - 20:36

Den där artikeln tycker jag är löjlig... Hur kom man ens på idéen att skicka serien till DISNEY'S TV-KANAL??

Såvitt jag vet... så har aldrig Marvels ägare fått idéen att försöka lansera en Marvel tv-serie på WB's hemkanal... the WB. :\ ( Även innan uppköp då. Det faller lite på sin orimlighet.)

Tråkigt att WB inte ville investera i en potentiell efterföljare till Smallville iallafall. Raven känns inte riktigt som att det är en logisk ersättare.

#11 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 January 2011 - 20:15

Känns som det bästa trots allt.

Winter is Coming


#12 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 January 2011 - 23:36

Njaaa... nog hade det varit kul med en Wonder Woman på TV... :D Kan tänka mig att själv ge karaktären en ordentlig chans i det mediat. Har lite svårt för henne i serierna ofta, får jag erkänna.

#13 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 13 January 2011 - 00:19

Den där artikeln tycker jag är löjlig... Hur kom man ens på idéen att skicka serien till DISNEY'S TV-KANAL??


Materialet passade den kanalen rätt bra, sen kan det ju lika gärna ha blivit så att de som pitchade till den "glömde" Disney/Marvel-kopplingen, trots WBs uppryckning när det gäller att producera välgjorda grejer med DC karaktärer så lyckas de ju med saker som att börja filma en Watchmen-film innan man äger alla rättigheter, och så följer man upp "The Dark Knight" och "Watchmen" med en rulle som "Jonah Hex". Känns rätt logiskt att nån glömt/inte brytt sig när man pitchat den.

Känns som det bästa trots allt.



Håller inte riktigt med, det bästa vore ju klart att hon fick en egen film, men eftersom action-serier/filmer med kvinnliga hjältar bara görs då och då så känns det som mest realistiskt att man ser en live-action Wonder Woman i antingen en TV-serie eller en Justice League film. Och en JLA-film ville inte WB göra eftersom även utan kända skådespelare så hade de räknat ut att budgeten skulle extremt hög.

Raven känns inte riktigt som att det är en logisk ersättare.



Raven känns som något man "garanterat" skulle ha framgångar med tonårs-publiken. Lite Emo/Goth/vampyr-vibbar med den karaktären.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#14 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 January 2011 - 18:12

David E.Kelley är optimistisk om att serien dyker upp nästa år.

http://www.hollywood...n-complex-71674
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#15 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 22 January 2011 - 13:05

Ett mirakel tycks ha skett, för Wonder Woman har plockats upp av NBC.

http://insidetv.ew.c...-a-home-at-nbc/

The ol’ girl will fly this fall after all: NBC has picked up the Wonder Woman pilot from David E. Kelley. Ironically, NBC was the final network to pass on bringing back the superhero over a week ago, but that was before the new regime was officially in place in light of the impending Comcast takeover. Robert Greenblatt is now spearheading primetime as chairman. (On Thursday, head of programming Angela Bromstad announced she was leaving).


Undrar om David E. Kelley kände till att det här skulle hända, med tanke på hur optimistisk han var tidigare?

Så om allt går enligt planerna, kommer vi få se WW i live action för första gången på mer än 30 år. Jippie. :D
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#16 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 22 January 2011 - 13:37

Detta har jag svårt att ta som goda nyheter, NBC har blivit min nya hatkanal. Deras senaste superhjälteserie The Cape har hittils visat sig vara ganska rutten och dessutom förstörde de Heroes efter en strålande första säsong och en halvbra andra. Att satsa en tusenlapp på att den blir nerlagd efter en halv säsong är ingen vågad satsning precis.

Winter is Coming


#17 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 22 January 2011 - 15:19

Själv är jag mer bekymrad över Kelley's grundidé, som verkar gå ganska långt ifrån vad Wonder Woman är i serierna. <_<

Nåja, man kan väl titta på piloten iallafall...

#18 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 22 January 2011 - 16:24

Själv är jag mer bekymrad över Kelley's grundidé, som verkar gå ganska långt ifrån vad Wonder Woman är i serierna.


Har det dykt upp detaljer om hur Kelleys concept ser ut? det jag läst har varit väldigt kortfattat och jag har inte hört något annat egentligen än typ att det är "modern" och "modern kvinna" och det vanliga man brukar höra när någon försöker få ett projekt med en kvinnlig superhjälte att funka. Har jag missat något?

EDIT : Jo, jag missade visst något, Predabot har läst den här artikeln antar jag.

The project is described as a reinvention of the iconic D.C. comic in which Wonder Woman -- aka Diana Prince -- is a vigilante crime fighter in L.A. but also a successful corporate executive and a modern woman trying to balance all of the elements of her extraordinary life.


http://www.deadline....ck-kings-drama/

Plus det som finns i artikeln som Swedissuperhero postade.

The pilot’s cost may not be a concern to Greenblatt, the wunderkind who revitalized Showtime with critical faves like Dexter and Weeds. One factor that seemed to have sunk the Wonder Woman project the first time around was the price of rebooting the series, with the studio requiring a rich license fee to bring the iconic character back to life. But then, NBC has been down this road before: It rebooted Bionic Woman. Kelley’s take incorporated the superhero’s signature lasso, cuffs, and plane in the script, and insiders said it was a serious, non-campy take on the DC Comics character. For years, various writers and producers (including Joss Whedon) have tried to bring back Wonder Woman, but the character has proved difficult to resurrect




Låter bra och värt ett försök. Och väldigt glad att man ger en fin och viktig karaktär som Wonder Woman en chans. Finns alltid en risk att nånting blir mindre bra eller misslyckas, men det är värt ett försök. Man har gjort så många försök till att ge henne en egen film, och det har alltid misslyckats, så go for it. Tack NBC och Warner Brothers, och bra jobbat från DC, vet att Geoff Johns och Diane Nelson verkligen velat få ett Wonder Woman projekt att funka. Det tog ju väldigt lång tid för Green Lantern att få grönt ljus på riktigt, man hade manus med både Eddie Murphy(!) och Jack Black(!) på g och man gick fram och tillbaka i åratal innan en seriös film blev av. WB/DC har ju en lång historia med att ha problem att faktiskt få grejer producerade, så jag tillhör den kategorin fans som säger att största problemet är att folk inte fått rätt pitch eller bara inte riktigt fattat materialet. En modern version Wonder Woman kan fungera, det är jag övertygad om.

Och sen till det där med "reinvention" , gissade lite att det ordet skulle användas, "vigilante crime fighter" funkar med tanke på hur serietidningen är efter JMS "revamp". "Corporate Executive" låter som väldigt mycket David. E Kelley. Well hon är inte advokat i serien i all fall. Spännande att se vad det här blir, nu när jag hittade infot med "Corporate Executive" så kan jag säga att just den biten känns lite konstig. Annars låter det helt ok.

Edited by super85, 22 January 2011 - 17:25.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#19 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 22 January 2011 - 18:26

Själv tycker jag det låter som att dom vill göra henne till nån sorts kvinnlig Batman, och så ska det ju inte vara. :\

Att hennes lasso och osynliga plan är med tycker jag dock låter lovande, förvisso. Fast iof, varför hetsa upp sig? Egentligen är jag ju inte nån WW-puritan, har trots allt inte läst så mycket. Kanske att man skulle gilla den här serien ändå, när man väl får se den? Kelley är ju ganska duktig på drama annars.

Nån som vet om han varit inblandad i nåt action-betonat projekt tidigare dock?

#20 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 22 January 2011 - 18:57

Nej du har ju i stort sätt tidigare skrivit att du har svårt för Wonder Woman som karaktär osv, har du kanske läst mer med henne och ändrat dig? det skulle jag se som bara nånting positivt. Rätt många som verkar ogilla henne innan man har någon hum om hur bra hon kan vara skriven och hur roliga vissa serier med henne har varit.

Att hennes lasso och osynliga plan är med tycker jag dock låter lovande, förvisso. Fast iof, varför hetsa upp sig? Egentligen är jag ju inte nån WW-puritan, har trots allt inte läst så mycket. Kanske att man skulle gilla den här serien ändå, när man väl får se den? Kelley är ju ganska duktig på drama annars.



Det låter i alla fall seriöst. Att det är menat som en serie med hög budget och vars producenter och manusförfattare är de som gör stora och populära produktioner. Sen är ju Kelley någon vars serier ofta har väldigt många kvinnliga tittare, och att skriva bra och populära kvinnliga karaktärer brukar beskrivas som en av hans styrkor. Om pilotavsnittet sen är dåligt så är det bara att medge det och titta på något annat. Jag tycker att Smallville (som tagit en rad friheter med Supermans mytologi) är en rätt jäkla ojämn serie. Jag har alltid följt den serien, till och från liksom, och den har ju pendlat mellan rätt kassa säsonger till att ha riktigt bra säsonger och ibland helt lysande avsnitt som förra säsongen och även några under nuvarande säsong. Det är en jäkligt ojämn serie men den har gått väldigt länge och har skapligt med tittare. Svårt att tänka mig att Wonder Woman når samma populäritet, men som jag sagt tidigare så är det värt ett försök.

Nån som vet om han varit inblandad i nåt action-betonat projekt tidigare dock?



Monster-rullen "Lake Placid" är väl närmast jag kan komma på. Det är ju mest TV-serier som handlar om advokater som varit Kelleys grej. Men sen var inte t ex Jon Favreau en kille jag genast tänkte skulle vara perfekt för att göra en Iron Man film. Kanske så är Kelleys manus riktigt bra, eller så är det bara skapligt eller sämre. Rätt ofta så har ju manus arbetet varit de största svagheterna när man försökt göra kvinnliga hjältar i den här genren. TV-serierna "Bionic Woman" (moderna remaken) och "Birds of Prey" som hade rätt många kvinnor inblandade i att skapa serierna och skriva manus var ju riktigt usla.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#21 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 23 January 2011 - 02:11

Måste nog erkänna att vid närmare eftertanke så var det nog inte för att man blivit helt frälst på WW än, var nog mer den klassiska nörd-vreden, principen att det inte ska kladdas och ändras på förlagan av hollywood.

Har dock börjat få upp lite mer ögonen för WW nu dock, men än är man nog inte nåt riktigt fan. Men jag har börjat se potentialen som finns där... Dock så är man nära hela tiden att droppa JMS WW nu, för så bra var det inte, och den nye killen som skriver är ju en jämra färsking som gör färdigt nån annans grejor, inte mycket till passion där inte. :\

Ett av problemen som jag har haft med karaktären WW innan, är nog att hon känns omänskligare, mindre "riktig" än till och med Superman själv, som annars är paradexemplet på en sån karaktär. Det är som att som hon skrivs ofta, så är hon nästan som nån sorts robot, perfekt på alla de vis, nästan som att hon knappt har några känslor alls. Men vad man förstår från Golden Age serierna och karaktärens ursprung så ska hon väl INTE vara sån... men likförbannat är det så hon framstår allt som oftast.

Omöjlig att relatera till.

Försöken som gjorts hittills för att ingjuta nån sorts mänsklighet i karaktären känns mest underliga och missriktade... Som att hon vred nacken av Max Lord, i ett plötsligt emotionellt infall ( eller var det kall logik? Är banne mig svårt att avgöra vad som var intentionen..). Känns inte alls som nånting som gör mer mänsklig och relaterbar måste jag säga.

Kanske att en tv-serie är precis vad som skulle göra susen? Att humanisera karaktären lite grann.

#22 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 23 January 2011 - 21:51

och den nye killen som skriver är ju en jämra färsking som gör färdigt nån annans grejor, inte mycket till passion där inte. :\


Måste verkligen undra hur du får Phil Hester till en färsking? killen är väl runt 45 år gammal och jobbat med serier i runt 15 år. Sen har han blivit Eisner-nominerad för serien "The Wretch". Han gjorde ju en lång run på Green Arrow som tecknare, och var med när man relaunchade den tidningen med Kevin Smith ett antal år sedan. Att han gör "färdigt någon annans" grejer har väl mer att göra med att JMS valde att skriva både "Superman" och "Wonder Woman" men efter några månader kom på att det är skojigare att göra graphic novels istället. Nästan som JMS var den vars passion för karaktärerna tog slut.

Ett av problemen som jag har haft med karaktären WW innan, är nog att hon känns omänskligare, mindre "riktig" än till och med Superman själv, som annars är paradexemplet på en sån karaktär. Det är som att som hon skrivs ofta, så är hon nästan som nån sorts robot, perfekt på alla de vis, nästan som att hon knappt har några känslor alls. Men vad man förstår från Golden Age serierna och karaktärens ursprung så ska hon väl INTE vara sån... men likförbannat är det så hon framstår allt som oftast.



Tycker flera karaktärer kan ha problem med att författarna inte riktigt vet hur man ska göra sitt jobb. Nästan alla karaktärer från 30-40 talet är förbannat roliga på ett politiskt inkorrekt sätt. Superman och Batman beter sig som galna r*vhål och Wonder Womans tidning är riktigt jäkla bisarr. Det är kul, och de karaktärerna skulle nog inte passa in i ett Justice League. Tycker att nästan alla karaktärer har mänskliga drag i sig som man kan relatera till. Jag kan egentligen relatera till den typen av livstil t ex James Bond eller Tony Stark har men de har en hel del mänskliga drag som man kan förstå och relatera till. Vet en hel del kvinnor som gillar Wonder Woman, som gillar en kvinna som står för sina åsikter och inte accepterar att bli behandlad sämre än någon annan. Sen kan man ju skriva det misslyckat, så att hon framstår som för "perfekt" eller tråkig, men sånt brukar vara ett fel hos författaren och inte karaktären egentligen. Många som inte gillar Superman har berättat att de älskar "All-Star Superman" och hela den tolkningen av karaktären av Grant Morrison och Frank Quitely. Finns andra exempel också.

Omöjlig att relatera till.

Försöken som gjorts hittills för att ingjuta nån sorts mänsklighet i karaktären känns mest underliga och missriktade... Som att hon vred nacken av Max Lord, i ett plötsligt emotionellt infall ( eller var det kall logik? Är banne mig svårt att avgöra vad som var intentionen..). Känns inte alls som nånting som gör mer mänsklig och relaterbar måste jag säga.


Som sagt, jag kan inte relatera till att vara en vapen-designande playboy med granat-splitter nära hjärtat,jag har ingen robot-utrustning och jag har inte större problem med spriten heller för den delen. Men det finns andra mänskliga drag man kan relatera till. Jag tycker att den där scenen du återberättar var helt glasklar och tydlig. Wonder Woman är en krigare, en amazon. Situationen var ett typiskt superhjälte-dilemma som oftast slutar med att hjälten "hittar ett bättre sätt!" eller att hjälten misslyckas och lär sig en läxa. Superman inspirerar folk genom att leda med sitt exempel och visa för mänskligheten hur bra man kan vara, Batman däremot skrämmer sk*ten ur folk, men har sin "moral code", på samma sätt som så många andra hjältar. Wonder Woman är en amazon, och på många sätt gör hon det logiska beslutet, Max Lord är ett ont äckel och hon gör sig av med honom eftersom han hotar hela världen just då. Poliser och militärer tvingas göra tuffa beslut varje dag, det är en del av att vara en människa och ibland göra saker som gynnar andra människor och själv ta sk*ten för det. Den typen av scener används ju ibland i filmer, T ex sista scenerna i "Dirty Harry". Kändes mest som folk lackade ur för att det var Wonder Woman som gjorde det. En kvinna som rakt av tog ett beslut utan att fråga en massa män om det är ok att tänka själv. Blev en massa tjafs om den scenen också, förstår kritiken i att man visar överdrivet brutala grejer i superhjälte-serier, sånt kan jag förstå och hålla med om i viss mån. Mina favoritserier, som är från 70 och 80-talen är betydligt mindre våldsamma rent visuellt, eftersom på den tiden på grund av censuren så fick författarna och tecknarna vara lite mer klyftiga än idag. Om DC hade haft Lobo göra ett sånt beslut så skulle folk tyckt att det var riktigt "kewlt", kanske även om typ Guy Gardner hade gjort det så hade nog många fler tyckt att det var häftigt.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#23 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 January 2011 - 21:26

Jag måste ju gå in i försvar till Phil Hester också, som gjorde bilder jag verkligen gillade till Kevin Smiths Green Arrow. Han har även tecknat Irredeemable Ant-Man hos Marvel som var väldigt bra, och han verkar ha en gedigen DC-bakgrund. Så där snackar vi i alla fall mer passion än JMS, som sällan verkar ha passion för det han skriver, mer att han gör ändringar som han tycker och till och med själv går ut i intervjuer och utan särskilt mycket självinsikt "hyllar sig själv".

När det gäller Wonder Woman har jag aldrig riktigt fastnat för henne, men hon är cool, hon har haft en del roliga duster med Batman, t.ex. Och de där tre, WW, Superman och Batman står på något sätt för en viktig helhet i JLA. Om de nu ens är med där numera.
*Hockey och superhjältar*

#24 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 26 January 2011 - 20:09

Jo. Som jag nämnde , Hester är ju känd och respekterad inom serieindustrin, och såpass Hypad som Green Arrow var under Smiths run, och såpass bra som den sålde då (var en TOP-10 Bok, GREEN ARROW!) så är ju Hester allt annat än någon "färsking". Och sen ser han ju serier som sitt yrke, och inte en häftig hobby.




McG påtänkt som regissör för pilotavsnittet av Wonder Woman. Rätt bra tycker jag, med ett välskrivet manus så funkar det nog bra.Kul om det blir McG som regisserar, då skulle det tyda ännu mer på att NBC/DC/Warner Brothers vill göra det här till en stor och hypad produktion.

http://spinoff.comic...er-woman-pilot/

Lake Bell vill spela Wonder Woman. Hon har tidigare varit med i Kelleys "Boston Legal".

http://www.imdb.com/name/nm1128572/

http://uk.eonline.co...nder_woman.html

Hon har karaktär. Det skulle inte vara ett dåligt val, rätt många lär vilja spela rollen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#25 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 January 2011 - 20:24

Okej, det är en tv-produktion. Men McG? För mig är han killen som gjorde Charlies änglar och Terminator: Salvation. Inget förtroendekapital för mig i alla fall. Lake Bell ser intressant ut dock. :)
*Hockey och superhjältar*