Jump to content

Photo

Wonder Woman


  • Please log in to reply
106 replies to this topic

#26 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 05 May 2006 - 11:34

Rätt säker på att Lindsey inte får rollen. Morena Baccarin eller någon totalt okänd skådespelerska far rollen, gissar jag.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#27 Nille

Nille

    Commander

  • Members
  • 187 posts

Posted 25 May 2006 - 16:54

Både Rachel Bilson och Rachel Weisz skulle nog passa som Wonder Woman. Men Bilson kanske som sagt är lite för ung. Salma Hayek eller Catherine Zeta Jones skulle kanske också funka och Monica Belluci är ju otroligt vacker!

Rachel Bilson: http://www.sexydeskt...831280x1024.jpg
Monica Belluci: http://www.sexydeskt...821280x1024.jpg
Salma Hayek: http://www.sexydeskt...011280x1024.jpg
Catherine Zeta Jones: http://www.sexydeskt...a371024x768.jpg
Rachel Weisz: http://www.sexydeskt...291280x1024.jpg

Nån som vet vad filmen kommer handla om? Förutom just Wonder Woman? :P Undrar om den kommer att utspela sig under andra värdskriget eller i nutid.
Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#28 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 27 May 2006 - 12:21

En gång nämde Whedon att filmen inte skulle vara i nutid, eller att den skulle blanda, och att Wonderwoman inte skulle vara i nutid,medans delar av filmen skulle vara det. Men det var för typ ett halvår sedan,vet inte vad han gjort efter det,eller i vilket skick manuset är just nu. Bra sida den där sexydesktop :) .
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#29 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 May 2006 - 14:25

Ohh... Älskar när man blandar in lite äldre saker i nya filmer så det bir en slags nutidsretro. :wub:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#30 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 27 May 2006 - 15:58

Nja, alltså Bryan Singers Superman Returns verkar bli mer nutids retro. Det som Whedon snackat om Wonderwoman, som jag uppfattat skall alltså Wonderwoman ha sina äventyr under någon annan epok,medans delar av filmen utspelar sig under nutid. Hur det nu sen blir,vet ingen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#31 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 May 2006 - 16:39

Där blev Superman avgjort mer intressant. :D

Jag gillar filmer som utspelar sig i andra epoker också. ;) det blir lätt lite tröttsamt med alla filmer som skall utspelas 'nu' som sedan känns lite passé efter ett par år. :)

Edited by XC-SE, 27 May 2006 - 16:43.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#32 Nille

Nille

    Commander

  • Members
  • 187 posts

Posted 28 May 2006 - 04:45

Bra sida den där sexydesktop :) .


Hehe, visst är den :)
Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#33 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 28 May 2006 - 17:46

Jag gillar filmer som utspelar sig i andra epoker också. det blir lätt lite tröttsamt med alla filmer som skall utspelas 'nu' som sedan känns lite passé efter ett par år




Problemet är att den typen av filmer brukar sällan tjäna de pengar filmbolagen vill. Har svårt att se t ex att Joss Whedons Wonderwoman skulle utspelas sig på 40-talet,men vem vet,kanske han får sin vilja igenom.

Superman Returns utspelas 2006,det är bara att Singer velat att mycket av filmen ser ut som Fleisher studios animerade Superman serier från 40-talet och Alex Ross moderna,men lite retro teckningar/målningar. Folk kommer ändå ha laptops och Ipods i Superman Returns. Om Singer velat att filmen skulle utspela sig på 40-talet skulle nog filmbolaget nekat.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#34 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 May 2006 - 18:12

Problemet är att den typen av filmer brukar sällan tjäna de pengar filmbolagen vill. Har svårt att se t ex att Joss Whedons Wonderwoman skulle utspelas sig på 40-talet,men vem vet,kanske han får sin vilja igenom.

Om WW skulle visa sig utspela sig på 40-talet så bokar jag min plats på bion omedelbart bums! :D

Edited by XC-SE, 28 May 2006 - 18:14.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#35 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 June 2006 - 21:17

Wonder Woman May Spring From India
http://www.sliceofsc...ing-from-india/

One of our fans by the name of Thomas dropped a tick in our ear about some latest developments over in the Joss Whedon camp and its all about Wonder Woman casting that comes right out of left field, but looks to be right on the mark.

Evidently Joss and company are in negotiations with actress Priyanka Chopra to play the lead in his next big blockbuster comic-to-movie project. It had been thought from the beginning that Morena Baccarin (Firefly/Serenity) would get the nod. Morena, however, has since signed on to do several guest spots on the hit TV show "Stargate: SG-1" portraying Vala's daughter who is really a super-Ori. It is possible that scheduling conflicts between the two projects have brought all this about, or it could also mean that Baccarin was just one of many serious candidates for the famous comic heroine.

Chopra is a huge star in Bollywood and throughout Indian feature films, but is relatively unknown by Western audiences. She will be starring in India's answer to Superman this year in the big screen "Krrish".


Edited by XC-SE, 23 June 2006 - 21:18.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#36 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 23 June 2006 - 21:48

hmmmm


Posted Image
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#37 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 23 June 2006 - 23:36

Jag tvivlar på att det här är sant, med tanke på att Whedons manus inte är färdigt och WB inte har gett det sitt godkännande än. Varför skulle han börja på rollbesättningen när det inte är spikat att han får jobbet?

#38 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 24 June 2006 - 13:07

A) antingen ett totalt falskt rykte

B) den här indiska tjejens agent har försökt få WBs intresse för henne. Det är vanligt i Hollywood att agenter försöker få sina skådespelare "attached" till filmer som är i tidig skede av produktion,ofta då manus och andra saker inte är färdiga.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#39 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 June 2006 - 13:58

Om man bortser från att det antagligen är helt osant - skulle hon funka?

Edited by XC-SE, 24 June 2006 - 13:58.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#40 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 24 June 2006 - 14:41

Hon är vacker. Hon är rätt ålder (född 1982) och förhoppnigsvis så är hon rätt lång (hon har vunnit Miss World tävlingen om jag inte misstar mig). Sen har jag dock ingen aning om hur hennes engelska låter,eller om hon är en duktig skådespelerska. Bollywood filmer är liksom inte riktigt min grej. Wonderwoman ska ju ha ett något grekiskt utseende,hon Chopra ser kanske inte ut som en 100% indier,men jag vet inte. Om Whedon skulle nu välja att casta henne så litar jag fullt på att han skulle ha gjort ett smart val.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#41 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 24 June 2006 - 21:46

Jag skulle i alla fall inte klaga om hon får rollen, om man ska döma efter utseendet. Exotisk är hon och ser ut att ha stort självförtroende, det gillar jag. :) Men som sagt, man vet ju än så länge inget om hennes skådespelarförmåga eller hennes engelska. Kanske att de får henne att prata nån slags amazon-dialekt, det är väl inte meningen att hon ska låta som en New York-bo? Bollywood kanske inte är bland det bästa i filmväg, men man ska nog inte alltid förknippa en skådis för mycket med vad han/hon gjort tidigare. Killen som spelade Jum-Jum i Mio min Mio, hade inte han huvudrollen i nån film som det gick ganska bra för ifjol? ;)

OT: Läste synopsisen för Krrish och den lät rätt häftig, även fast de uppenbarligen tagit rätt mycket från Superman. Blev riktigt nyfiken på hur den egentligen är.

Edited by SwedishSuperhero, 24 June 2006 - 21:49.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#42 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 June 2006 - 07:44

Blev också nyfiken på Krrish när jag läste om filmen. :)

Finns det något ställe där man kan få tag på bollywood produktioner? (Utan att behöva vallfärda halvvägs till indien dvs). :unsure:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#43 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 June 2006 - 14:47

Diverse internet-affärer är ju då vägen. Amazon (passande när den här tråden handlar om en amazon :) ) använder väl de flesta?.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#44 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 June 2006 - 16:09

Meh. Måste man handla utomlands för allting? :rolleyes: Börjar på att få tummen ut och skaffa ekort tror jag. :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#45 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 26 June 2006 - 11:11

Vad är sannolikheten för att de får in ett skämt om Amazon.com i manuset?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#46 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 August 2006 - 08:38

Whedon Updates on Wonder Woman

Posted Image (TeaserPoster)

It seems like forever ago when we last had an update on the progress of Wonder Woman. Wait a sec, it was forever ago! Because of this, let me say that it is nice to hear from Joss Whedon with new developments on the project.

Wonder Woman Script Making Rounds
Director Whedon says the script is done and is now in the hands of Warner Bros' execs. Will they dig it? Hard to say, but Joss Whedon spills his thoughts on the matter over at Whedonesque.

And since I haven't posted (anything real) in some time let me bring y'all up to speed. The Brothers Warner HAVE read Wondy Gal, and are arranging a meeting to tell me that it is a perfect crystalline gem and I must not change a word, nay, not a syllable. I'm certain that's how it will go. I'm pounding away on X-men #18 and Buffy #2 and having a blast. Like a "close the blast doors" sized blast, especialy after I saw my first page of Georges Jeanty's Buffy art. That cute little sketch on his website? No, no, silly british man. The real thing is SO deeply cherry. It makes the fun I'm having revisiting these characters increase tenfold. For you Goners folk out there, just know I'm fine-tuning the script, feeling increasingly passionate about it, and I'm anxious to start dribbling out cryptic, frustrating hints. Soon.

Whedon seems pretty amped considering how slow it's been. OK, OK, it's only been slow for us; I am sure he is working his ass off on this one.

Check out his full update on all projects over at Whedonesque.

Stay tuned for updates.

Länkar:
|- Whedonesque

Det finns dessutom en gammal tråd här som tar upp filmen.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#47 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 August 2006 - 14:27

Hmm,kul med en update. Hoppas WB gillar manuset.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#48 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 25 August 2006 - 17:21

Så länge spekulationerna pågår - vad sägs om det här castingförslaget: Indira Varma. Från Rome, ni vet. Visserligen är hon över 30, vilket jag inser diskar henne direkt men hon är banne mig den vackraste kvinnan på denna jord.

Attached File  ep06_3.jpg   47.74KB   50 downloads

Bara en önskedröm. Men det är uppenbart att den här rollen inte blir lätt att fylla så att alla blir nöjda. Idealet skulle ju vara någon som är lång, kraftig, graciös, ung, en bra skådis OCH har sydländska drag.

#49 Nille

Nille

    Commander

  • Members
  • 187 posts

Posted 25 August 2006 - 17:55

Varför skulle en 30 åring diskas? Wonder Woman framställs ju knappast som någon ung flicka i serierna utan som en mogen kvinna.

Edited by Nille, 25 August 2006 - 17:56.

Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#50 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 25 August 2006 - 18:13

Jo, men WB har förhoppningar att göra uppföljare om filmen blir mottagen väl och då vill man inte att huvudkaraktären ska åldras alltför mycket under tiden. Sen har Whedon antytt att det kommer att vara en originstory där WW upptäcker sig själv och sin roll i världen och då passar det väl med någon yngre.