Jump to content

Photo

Grimm


  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 August 2011 - 15:12

TV6 har lagt beslag på en till intressant serie som jag har för avsikt att utforska. Här är deras beskrivning av tv-serien

"Grimm har beskrivits som en kriminalserie med en twist. Det är ett fantastydrama som inspirerats av bröderna Grimms sagor."

Tydligen har den premiär så sent som den 21 oktober i USA så TV6 är verkligen snabba på att sända den här i landet.

Officiell hemsida | IMDb

En mer detaljerad synopsis kan läsas nedan.

Spoiler


http://www.youtube.com/watch?v=LpBzXoOgEWQ

Edited by Georgia, 17 November 2011 - 17:29.


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 August 2011 - 15:53

Låter intressant. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 August 2011 - 16:35

Trevligt att det väckte ditt intresse. :) Då kanske du rent av följer mitt exempel att se vad det är för tv-serie och även skriver lite om avsnitten?

#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 August 2011 - 17:20

Antagligen - skall ge den en ärlig chans iaf. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 August 2011 - 13:17

Trevligt. :)

Vid en första anblick så tycker jag att den här serien påminner lite om Supernatural och den är väl rätt bra. Jag har i och för sig inte sett så mycket av just den, men det jag har sett har varit bra.

#6 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 November 2011 - 17:31

Ikväll startar Grimm på TV6 kl. 20.00 :)

Grimm (TV Series 2011) - IMDb
Grimm TV Show NBC | Grimm Online Series Summary
Grimm - TV.com
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#7 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 17 November 2011 - 22:22

Sett första avsnittet. Inget som direkt imponerade, men jag ger den några chanser till så klart. :)

Gillade bäst grimmens nya 'kompis', blut bad. Cool snubbe!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#8 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 November 2011 - 23:14

Han var rolig :lol:
Vadå! Att pissa in sitt revir är väl helt naturligt :lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 November 2011 - 12:17

Lovande men inte kärlek vid första ögonkastet.

Håller helt med om Blutbad-killen. Undrar hur grannarna skulle reagera om man smög runt på gården om kvällarna och kissade in reviret. :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 22 November 2011 - 13:25

Se där: NBC tror på sin "Grimm" och ger grönt ljus för en hel säsong à la 22 avsnitt. Och inte nog med det så flyttas den från dödens tid, fredag kväll (som den iofs lyckades över förväntan med), till torsdagar i hopp om att locka större publik.

Källa: tv.com

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#11 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 10 December 2011 - 14:53

Fortfarande blutbad som lyfter scenerna när han medverkar. Han är grymm! :P Huvudrollsinnehavarna, de två poliserna, är hur bleka och tråkiga som helst. Men senaste avsnittet var bra tack vare storyn och Patrick Fischler (som jag när jag googlade upptäckte varifrån jag kände igen honom från: Lost!).

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#12 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 January 2012 - 21:29

Japp. Bara konstaterar att det ÄR blutbaden, Monroe (Silas Weir Mitchell), som fullkomligt äger Grimm. Slutgiltiga beviset kom med kvällens avsnitt där han hade stor delaktighet och lyfte avsnittet flera snäpp. De andra skådespelarna/karaktärerna är ett enda stort sömnpiller. Så är det. Han är bäst.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 January 2012 - 22:18

Jag säger som Synon. Monroe är enda ursäkten man har att se Grimm.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 trummelina

trummelina

    Cadet First Year

  • Members
  • 3 posts
  • Gender:Female

Posted 02 July 2012 - 10:42

Har sett hela första säsongen nu och gillar den. Inte världens bästa serie men jag gillar humorn i den, de konstiga sago-karaktärerna och jag gillar stämningen i serien.
Min favoritkaraktär är Captain Renard, sen kommer nog Monroe. :)

#15 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 October 2012 - 13:03

Om någon är intresserad.

@TV6.Se --- I kväll fortsätter vi säsong 1 av Grimm med helt nya avsnitt.


Klockan 21:00 närmare bestämt.

#16 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 October 2012 - 20:04

Oj, nu mao! Tack! :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 October 2012 - 08:20

Grimm fastnade jag inte för och lade ned den och koncentrerade mig på Once Upon a Time istället.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#18 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 October 2012 - 09:32

Här blev det tvärtom. Mycket tack vare Monroe, men även att jag tyckte Grimm var skönare kvällsunderhållning än Once Upon a Time.

Kvällens avsnitt kickade igång serien på ett bra sätt: lagom fart och fläkt, men framförallt introduktion av en ny medlem i gänget (tar det för givet) som gav ett gott intryck och spelades bra av skådisen. Nick har klippt sig och hans kollegor har blivit förtrollade av en kvinna. Se där, XC, lite Once Upon a Time över det hela, du kanske skulle ta upp serien igen? :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#19 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 01 December 2012 - 00:30

Sista avsnittet av första säsongen avverkad. Mitt intresse är faktiskt fortfarande vid liv (trots "cliffhangern" som vart ganska uppenbar vad som komma skulle). :) Nästa vecka kör säsong 2 igång. Najs.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#20 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 May 2013 - 14:35

TV6 sänder resterande avsnitt i säsong 2 med start fredagen den 24 maj klockan 21:00



#21 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 May 2013 - 18:50

Tyvärr tappade jag den helt då 6:an stuvade om som brukligt. :( Nåja, kommer kanske införskaffa boxarna någon gång.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#22 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 May 2013 - 20:14

Jag övergav Grimm för länge sedan. Synd att TV6 dribblade bort dig och andra tittare genom att ändra sändningstid/dag. Men jag tänkte att det kanske var värt att tipsa utifall att någon här fortfarande följer serien.

#23 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 May 2013 - 21:04

Jag tackar för påminnelsen för om jag nu kommer ihåg det kanske jag kikar lite till på den och ser om det är värt ett inköp sen. :)


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#24 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 May 2013 - 22:15

Det var så lite. Tack. :blush: