Jump to content

Photo

Vad läser du just nu?


  • Please log in to reply
983 replies to this topic

#76 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 12 April 2005 - 09:33

Ja det är ju rätt störigt det också...

jag antar att det skulle kännas bättre om man gör en grej av det och bygger in det som en komponent i en historia som miller verkade göra, för som det är i filmen blir jävligt fel och grejen med musiken gör ju det inte bättre..

#77 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 April 2005 - 09:43

Jag vet inte, ser det lite som ett av få sätt Matt kan använda för att få lite lugn och ro, så det gör mig inte så mycket. Det finns andra saker jag stör mig på mer, utöver volymen på musiken.
*Hockey och superhjältar*

#78 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 April 2005 - 15:58

Jag har inte hunnit läsa serier på flera månader. Sitter med en 30 cm hög hög olästa serier.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#79 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 April 2005 - 16:02

Jag har inte hunnit läsa serier på flera månader. Sitter med en 30 cm hög hög olästa serier.

<{POST_SNAPBACK}>



Vad har du pysslat med som är viktigare än att läsa serier? ;)
*Hockey och superhjältar*

#80 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 12 April 2005 - 17:49

Det finns ingenting som är viktigare än serier, ingenting :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#81 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 12 April 2005 - 18:11

Jodå ...

Läxor och annat som har med skolan att göra ... :(

#82 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 April 2005 - 20:03

Skolan ja. Jobbar ju på skola nu. Nationella prov...
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#83 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 April 2005 - 20:20

Skolan ja. Jobbar ju på skola nu. Nationella prov...

<{POST_SNAPBACK}>


Hur går det då med "Batterer Batterer"?
*Hockey och superhjältar*

#84 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 13 April 2005 - 06:42

Till er som läser spiderman, tycker ni att den svenska håller bra klass nu? är den amerikanska utgivningen bättre? min ståndpunkt är att när man ger ut så många nummer blir innehållet lidande...kvalitet före kvantitet, när jag läste spindelmannen på 90-talet tyckte jag att kvaliteten var skiftande, vissa nummer var grymma medan andra var urusla, droppen blev klon grejen, tyvärr, sedan förnyade jag aldrig min prenumeration...även om jag köpt vissa lösnummer har de ständigt gjort mig besviken...


...själv läser jag nu (ännu en gång) death: the high cost of living....

<{POST_SNAPBACK}>


Jag läste Death: the high cost of living ganska nyligen jag med. Det är en riktigt bra serie. Faktum är att den nästan är bättre än det mesta som getts ut med Sandman. Den är mystisk, underhållande, lite poetisk och väldigt vacker. Det är omöjligt att inte gilla Death ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#85 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 13 April 2005 - 08:44

...och samtidigt har den också den där glimten i ögat så den blir aldrig pretantiös på något sätt...

Death håller väl rakt igenom samma klass, sandman kunde pendla en del tycker jag eftersom vissa tecknare förstörde hela känslan, men de bästa sandman ögonblicken representerar nog det bästa som någonsin gjorts.

Just nu läser jag ett par gamla nummer av tidningen thriller, stötte på en ny bekantskap i serien "blackhawk" som var riktigt trevlig, någon som läst den? Sedan fascinerades jag av "V för Vendetta", hade glömt exakt hur bra den var. Sedan fanns det även mindre bra serier, "Question" fastnar jag tex inte för...

Läste även en gammal Maxx med bla Green Arrow, American Flagg och Scout. Green Arrow var rätt intressant, långt ifrån en vanlig superhjälte-serie. Scout var rörig och oengagerande. Medan American Flagg hade ett par poänger...

EDIT: Kan ni tänka er att ett nr av Maxx på 80 sidor endast kostade 15 kr...härliga tider, stort utbud och liten kostnad...

Edited by Jazzdevil, 13 April 2005 - 08:45.


#86 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 13 April 2005 - 15:29

Skolan ja. Jobbar ju på skola nu. Nationella prov...

<{POST_SNAPBACK}>


Hur går det då med "Batterer Batterer"?

<{POST_SNAPBACK}>


Det går mycket sakta. Men sommarlovet börjar typ 15 juni så då får man ju lägga på en rem!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#87 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 April 2005 - 15:39

Skolan ja. Jobbar ju på skola nu. Nationella prov...

<{POST_SNAPBACK}>


Hur går det då med "Batterer Batterer"?

<{POST_SNAPBACK}>


Det går mycket sakta. Men sommarlovet börjar typ 15 juni så då får man ju lägga på en rem!

<{POST_SNAPBACK}>



Hoppas det går framåt på sommarlovet. Ser fram emot att läsa dina alster! :)
*Hockey och superhjältar*

#88 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 22 April 2005 - 13:29

Läste precis ut ett nummer av Magnum Special som innehöll enbart serien cat claw. Någon som kom ihåg denna lättklädda dam med kattlika krafter? Magnum Special var en gåva för oss serieälskare och när man nostalgiskt tänker tillbaka på nummer med Camelont 3000, Ronin och Jeremiah är det nästan med glädjetårar i ögonen. Men tyvärr lyckade inte magnum med allt de tog sig för. Magnum Special med Cat Claw är ett utmärkt exempel på det senare. Cat Claw är nämligen en sämre rip-off på allas vår nätkrypare.

Den blyga och ambitiösa skolflickan Catty Conner (lägg märke till att initialerna börjar på samma bokstav) blir biten av en radioaktiv katt precis innan hon själv blir bestrålad av radioaktiva betastrålar i ett laboratorium. Känns det igen? Hennes nya krafter gör att hon får chansen att rädda sin rumskamrat från ett gäng med simpla rånare och därefter bestämmer hon sig för att använda sina krafter för att bekämpa brottslighet. Catty Conners är blyg, ordentlig och präktig medans hennes alterego är en lättklädd, kaxig och bitchig brottsbekämpare. Det hela låter kanske inte så illa men handlingen är inte bara snodd utan också väldigt tunn och hoppig. Seriens skapare är uppenbarligen starkt påverkad av superserier och det finns återkommande referenser till olika serer vilket är kul men det kan inte bära upp en hel serie. Inte heller nakenheten räddar serien utan den ständiga obefogade tutt-uppvisningen känns väldigt onödig och man undrar som läsare vad serien har för syfte. Humorn är direkt och överdriven inte alls som spiddes underfundiga dråpliga kommentare utan på gränsen till osmaklig. Var det författarens ambition att göra en parodi eller en humorserie har han verkligen valt ett konstigt tillvägagångssätt. Hade serien varit lite mer lågmäld, mer fokus på personlighet istället för bröst och lite mer historia hade det kunnat bli riktigt bra som det är nu är det oengagerande samtidigt som det ligger på gränsen till löjeväckande och osmakligt.

Edited by Jazzdevil, 22 April 2005 - 15:26.


#89 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 28 April 2005 - 10:42

Cat Claw verkar inte vara någon höjdare ;) Jag var inget större fan av Magnum överhuvudtaget. I och för sig var jag ganske liten när den fortfarande gavs ut, men tidningen var ju alltid fylld av en stor mängd värdelöst våld.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#90 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 28 April 2005 - 17:18

Absolut inte! Under tidningens äldre dagar var det tvärtom mycket värdefullt våld! Eller vad sägs om; Punisher, Batman, Hellblazer, Judge Dredd, Preacher, Liftarens Guide Till Galaxen, Death, Ronin, Camelot 3000, Jeremiah med flera underbara serier. Men visst under magnums tidigare dagar var det bara en våldsammare och naknare version på agent X9

#91 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 29 April 2005 - 14:51

Den tecknaren jag troligtvis mobbat mest på den här boarden. Rob Liefeld,ja han ska teckna två nummer av Teen Titans i sommar.....


Kan inte säga att jag gillar vad jag ser särskilt mycket...

Posted Image


Posted Image


Posted Image


Intressan fysik på tonårshjältar.... :D :rolleyes: ..Enligt Rob så har han alltid varit ett stort fan av Teen Titans och fick manuset av Gail Simone (som skriver fill-in nummren) och redan efter en vecka så hade han tecknat 8 sidor....


Ja...intressant...eller något. 90-talet verkar bli poppis igen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#92 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 29 April 2005 - 15:50

Vilken ålder ska de föreställa? Tjejerna har ju större rattar än samantha fox och victoria silverstedt tillsammans. Hur kommer det sig att stålmannen är med i tonårsgänget?

#93 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 29 April 2005 - 17:09

Det är inte Stålmannen, det är Stålpojken. En klon av Stålis (50% av Stålis DNA, 50 % av Lex Luthor).
Hörde detta om Liefeld för ett tag sen, men ville inte tro det först. lät som ett illasinnat rykte. Men usch säger jag bara. :P
Och Teen Titans som är en av få DC-titlar som jag verkligen gillar... :(
*Hockey och superhjältar*

#94 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 29 April 2005 - 19:31

Det jag finner som sjukast är hur Kid Flash ser ut(killen är väll typ 15...)...och Ravens bröst på sista bilden...också otippat att många karaktärers munnar är öppna......
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#95 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 29 April 2005 - 20:00

Stackars Cyborg. :( Det ser ut som om han ska sprängas vilken sekund som helst ...

Usch för Liefeld! :skull:

#96 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 30 April 2005 - 06:28

Undrar om det inte klagas lite extra för att det är just Liefeld. Tycker att de här bilderna ser ut ungefär som bilder av alla andra tecknare.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#97 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 April 2005 - 08:14

Med Thomas resonemang i åtanke, kommer det här hjälpa eller stjälpa försäljningen av Teen Titans?
*Hockey och superhjältar*

#98 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 April 2005 - 10:34

Posted Image
Liefeld



Posted Image

Posted Image

MCkone


Posted Image

Michael Turner

Posted Image

Posted Image


George Perez


Posted Image

Ivan Reis

Jag ser en sån skillnad att Liefeld är sämst av gänget..


Min gissning är dock att Robban Liefelds två nummer säljer bättre än vad Mckones nummer gjort... skälet för det är att världen är hemsk.

Edited by super85, 30 April 2005 - 10:43.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#99 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 April 2005 - 10:39

Tillbaka till ämnet. Har precis läst de 23 första numrena av Teen Titans vol. 3.
Väldigt bra, det enda jag inte riktigt gillade var när de mötte Legion. Lite för rörigt och oengagerande. Annars har det varit väldigt bra, cool inblick i hur Titans kan bli i framtiden, och en tie in till Identity Crisis var väldigt cool, med en oväntad twist i slutet.
Superboy och Robin intresserar mig väääldigt mycket mer än Superman och Batman.

Det här är DC-tidningen att läsa just nu.
*Hockey och superhjältar*

#100 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 April 2005 - 10:45

Grodlåret missade min post med en jädra massa teckningar. Jag gör comeback här på boarden om 20 min. Ska bara handla mjölk.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight