Jump to content

Photo

Fast & Furious Filmrace! (Samlingstråd för samtliga filmer)


  • Please log in to reply
94 replies to this topic

#51 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 August 2012 - 10:12

Vad var toalett-scenen för någon? Minns inte riktigt.

De där knäppa spanjorerna spränger att avloppsrör och avloppsvattnet trycks tillbaka bakvägen och förvandlar tillfälligt toalettstolarna till små fontäner.

Den minns jag inte alls. Skumt. Minns du på ett ungefär när den är i filmen så att jag kan kolla upp det lite mer noggrant? :)

Det är när de förbereder stöten på militärpolis-kontoret, kollade upp det och scenen ligger ca 1 timme in i filmen.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#52 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 August 2012 - 16:13

Tack. :) Då måste jag givetvis kolla in den scenen lite närmare.

#53 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 May 2013 - 17:44

MovieZine har en rätt underhållande artikel inför F&F6 om det där med trafikvett.

 

Inför "Fast & Furious 6": Vett och etikett i trafiken - Aktuellt - MovieZine.se

  • »På tal om polis... för böveln, har man farbror konstapel med blåljuset på bakom sig så finns det bara två alternativ: stanna och stanna snabbt. Förhoppningsvis är det bara ett trasig bakljus eller att man kanske höll lite över hastighetsmätaren. Eller så har man ett trasigt bakljus, kör 100 över hastighetsbegränsningen med ett kassaskåp fastkedjat i bakänden på bilen!« — [Källa]

Taskigt läge. :P


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#54 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 July 2013 - 18:10

Fast & Furious 6 (Furious 6) (2013) [#06] [US]
I KORTHET: När du jagar vargar måste du jaga med vargar. Allas vår favoritpolis Hobbs kallar in Dom, Brian och resten av gänget för att stoppa en terroristgruppering baserad i England.
DET BRA: Riktigt bra story och det är faktiskt riktigt kul att se våra anti-hjältar på lagens sida för en gångs skull. Riktigt kul med twisten mot slutet (vem Owens kontakt på insidan var), tänkte aldrig tanken om den möjligheten. Hobbs och Dom funkar väldigt bra sida vid sida och är avgjort något jag skulle ta mer av. Dwayne Johnson verkar f.ö. vara i sitt esse och levererar oneliners som till och med är roliga. Jag tycker också man för tillbaka Letty in i filmerna igen på ett snyggt sätt; undrar om det var ett medvetet val att vi inte fick se Lettys krasch på riktigt i 4:an? Så det skulle finnas "en dörr öppen" för henne? Det mest troliga är väl att det är på det viset. Michelle Rodriguez gör en bejublad comeback i filmserien iaf och har några riktigt snygga fightingscener mot Gina Carano. Väldigt kul att man inte kastar ut Elena nu bara för att Letty är tillbaka, karaktären fick en rätt trevlig uppföljning. Trevligt välkordinerade actionsekvenser som lämnar en hel del utrymme för storyberättande.
DET DÅLIGA: En sak som jag uppskattar med den här serien är att man låter tjejerna ta plats i den, därför är det lite småtrist att man skickar tillbaka Mia in i bakgrunden (även om det ligger bra i storyn) och att man tar död på två kvinnliga karaktärer .
SOM HELHET: Furious 6 är en lika trevlig film som sina föregångare (eller ja, de flesta av dem iaf så förtjust i 2:an och 3:an är jag inte). Man passar på att föra in några av elementen från filmseriens början igen: street racngen och snygga/häftiga bilar, även om det är i en begränsad form.
PS: Med eller utan Justin Lin så är då jag redan pepp på sjuan.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#55 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 July 2013 - 00:42

Är Riley (Gina Carano) en av dom två kvinnliga karaktärer som får stryka på foten?

 

Ett bra skrivet omdöme som får den där positiva effekten av att man vill se omnämnda film per omgående. Och den verkar inte ha så många avigsidor heller, vilket avgjort är bra. Jag ser fram emot att avnjuta den själv framgent. Och med tanke på hur positiv jag har varit till tidigare filmer så lär det nog bli svårt att inte gilla den här. Dessutom är det bara kul med fler filmer när dom är så bra som inom denna franchise.



#56 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 July 2013 - 09:04

Japp. Om jag inte missade något så är det nog tyvärr så.

 

Det är definitivt en film man kommer se om. :) De lyckas ju hela tiden förnya konceptet tillräckligt för att väcka nytt intresse för filmerna. Det skall bli väldigt intressant att se hur man väljer att gå vidare efter den här.


Edited by XC, 13 July 2013 - 09:04.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#57 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 July 2013 - 13:40

Damn. Trodde väl att Gina skulle få vara med i flera filmer framöver. Nu kanske man i och för sig har löst det på ett bra sätt, men på förhand känns det lite som slöseri att låta kvinnliga karaktärer dö i en så mansdominerad franchise som denna.

 

Mmm. Det är sällan man känner att man vill se om filmer, lika mycket som man känner med dessa. Trevligt när sådant händer.



#58 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 September 2013 - 09:34

Det är kanske lite väntat att nu när F&F-serien kommit ifatt Tokyo Drift så gör en gammal bekant comeback i den 7e (och troligen även 8e och 9e) filmen:

  • »Well, looks like that’s going to be changing with the in-production “Fast and Furious 7″, which will feature Lucas Black (Sean Boswell) back in action, with Black signed on for the movie, with options for an eighth and ninth entry as well, making him a new regular.« — [Källa]

Vin Dielsel släppte de två första bilderna från produktionen i veckan för den som är intresserad:
 
Paul-Walker-and-Vin-Diesel-in-Fast-and-F <-- Ser officiell ut.

Vin-Diesel1-650x432.jpg <-- Behind the scenes?
 
Artikeln bjuder också på en intressant trivia notis om TD som jag inte hört tidigare:

  • »Here’s some trivia for ya: Vin Diesel did the cameo at the end of “Tokyo Drift” (below) in exchange for the rights to his Riddick character. Since Riddick’s last outing was the huge flop “The Chronicles of Riddick” two years earlier, I guess Universal didn’t think they had anything to lose.« — [Källa]

Lite småkul så här i Riddick 3 tider. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#59 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 September 2013 - 22:11

Intressanta nyheter. Jag har inget emot att Lucas Black återvänder med sin karaktär Sean Boswell, för jag är ju en av få som faktiskt gillade Tokyo Drift.

 

Och det där med rättigheterna till Riddick är ju häftigt. Den senaste filmen har väl fått bra recensioner tror jag, som om den dessutom drar in stålar så lär väl Universal ångra sig lite kan man tänka sig.


Edited by Garm, 17 September 2013 - 22:12.


#60 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 September 2013 - 08:33

Jag har väl heller inget emot att den filmen knyts ihop närmare med övriga filmserien, den är ju annars lite av ett svart får. Personligen är jag inte för över hövan förtjust i den.

 

Jag kollade av Boxoffice Mojo och Riddick har iaf spelat tillbaka pengarna om man räknar in hela världen. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#61 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 December 2013 - 05:56

Det är med ett tungt hjärta jag meddelar att Paul Walker, bäst känd som Brian O'Conner i Fast & Furious filmerna, har omkommit i en tragisk bilolycka när han åkte en racerbild på en välgörenhetsgala. Även personen som körde honom omkom.
Han blev endast 40 år gammal.
 
Då det hela inträffade för bara några timmar än så är det omöjligt att veta hur de ska göra med Fast & Furious 7 som de höll på att filma just nu men då de började redan i September så är de troligen mäst klara vid det här laget. Troligen kommer väl filmen göras lite till en hyllning till honom och jag hoppas de lyckas ge karaktären ett fint avslut på något vis då det här, på många vis, var hans serie.

Det viktigaste är dock att en bra skådespelare och, efter vad jag har hört, en fin person nu inte längre finns.

 

R.I.P!

 

Källa


Edited by Crusader, 01 December 2013 - 06:00.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#62 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 December 2013 - 09:10

Jag hoppas också man går vidare med filmen och filmserien.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#63 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 December 2013 - 22:33

Meddelas nu att Fast7 kommer (lite väntat) att försöka räddas:

  • »Sources have apparently told The Hollywood Reporter that although production has been delayed, Universal executives and director James Wan met this morning to discuss how to proceed with the film while being respectful of Walker's death. The film was set for a release date of July 11th, but TMZ has reported that Walker was supposed to film several "key scenes" this week, and that other cast members are too distraught to return to the set any time soon.
    The Hollywood Reporter's sources also say that Walker and others were scheduled to shoot more scenes, though they say that a large part of the film had already been shot. Wan and others, sources say, will be discussing the prospect of rewrites to help save the film. Some of these, obviously, would involve writing Walker out of missing scenes, but filmmakers will also have to deal with the fact that the circumstance of his death — a car crash — makes the film's subject matter much more sensitive.«
    — [Källa]

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#64 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 December 2013 - 23:37

Hörde något om att nyckel scener fattades. Det kommer bli svårt för dem att puzzla ihop det. Och, som de skrev, så gör hans död det hela rätt känsligt. De kan inte bara skapa en bilkrach och skriva ut karaktären vilket annars hade varit den enklaste vägen.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#65 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 December 2013 - 09:50

De har absolut en knivig uppgift framför sig, det är nog rätt stora omskrivningar de behöver göra för att få det att funka.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#66 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 December 2013 - 20:20

Börjar ryktas nu om att man inkluderar planer att slopa Fast7 helt i sin nuvarande form och börja om från början... Men besluten är långt borta än så länge.

  • »Update: Universal issued a statement this morning saying that Fast & Furious 7 has been shut down for now. The future of the film in its current incarnation is unknown. /../ TheWrap says a decision on what to do next is still days or weeks away. One source who spoke with the trade claims that the studio is thinking of starting over without Walker’s character Brian O’Conner, while another insists that they can’t imagine cutting Brian’s storyline altogether. Another possibility would be to use visual effects to superimpose Walker’s face on another actor’s body, but insiders say the conversation is not going in that direction right now. At any rate, the cost of scrapping the film won’t be a factor, as losses like this one are covered by insurance. The producers are reportedly taking their time in deciding, as they’re concerned about “preserving the integrity” of their billion-dollar franchise.« — [Källa]

Det har dock redan meddelats att delar av vinsten från DVD-försäljningen av Fast6 kommer att gå till Walkers välgörenhetsfond "Reach Out Worldwide.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#67 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 December 2013 - 22:44

Jag hoppas att de inte rebootar det. Dels för att ingen vill att de gör det men mäst för att Paul Walker nog inte hade velat det. Bästa hade varit om de kommer på att bra sätt att rädda vad som räddas kan och ge karaktären ett passande avslut så att han inte stryks från sin sista film. En idé är ju t ex att Brian blir alvarligt skadad och Dom säger till Mia att ta honom någonstanns säkert. Sedan kan ju Mia vara med i nästa film men berätta att Brian fortfarande återhämtar sig.

En annan sak njag tycker hade varit fin pga omständigheterna är om de kunde sluta med att Brian och Mia kör iväg mot solnedgången.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#68 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 December 2013 - 16:30

Jag tror inte heller Paul Walker skulle vilja en total reboot.

 

Förhoppningsvis kan man komma på en lösning där man kan använda befintligt material. Annars äger jag: karantän för karaktären i 7e filmen (tex genom allvarlig sjukdom eller liknande) och omcastad till den 8e. Eller också lägga karaktären helt på is och ge Mia lite mer screentime.

 

Jag hoppas då iaf att det hör inte innebär att fokus flyttas från Team Toretto till F&F3s Team Sean.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#69 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 December 2013 - 09:54

Vin Diesel har nu släppt det nya releasedatumet:

  • »The last scene we filmed together…
    Fast-and-Furious-7-Paul-Walker-and-Vin-D
    There was a unique sense of completion, of pride we shared… in the film we were now completing… the magic captured… and, in just how far we’ve come…
    Fast and Furious 7 will be released…
    April 10th 2015!
    P.s. He’d want you to know first…«
    — [Källa]

Lite väntat så kommer man försöka använda så mycket som möjligt av vad som redan spelats in, det ryktades till och med att Paul Walkers bror skulle fungera som en stand-in i resten av filmen. det sista tror jag dock vad jag vill om.

  • »To that end, a few different options have been explored. Chris Morgan has recently been working on a revised script that’d allow director James Wan to use the footage of Walker that had already been shot, rather than scrapping everything and starting over entirely. There was also a recent rumor that Walker’s brother Cody Walker could serve as a stand-in.« — [Källa]

Edited by XC, 23 December 2013 - 09:56.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#70 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 January 2014 - 18:29

Fast & Furious 6 (Furious 6) (2013) [#06] [US] ¤ En av julklapparna jag gav till mig själv.
VAD? Hobbs har ett litet problem, en organisation som spänner över 12 länder och som lämnar rättsväsendet maktlösa. I en sista desperat åtgärd rekryterar han Team Torreto; som ställer upp i utbyte mot full benådning.
VEM? Chris Morgan står åter för manus (som han gjort sedan seriens stora bottennapp Tokyo Drift).
VAR? Lite här, lite där. En pilot mot slutet tycks tala ryska.
HUR? På något vis känns det rätt att fortsätta äventyret med att låta gänget för en gångs skull stå helt på rättvisans sida. Story mässigt är det röj från början till slut, dock så kan jag vid en omtitt konstatera att filmen med sina 2 timmar är snudd på lite för lång. Men den är inte på något vis tråkig. Med sina homage till filmseriens ursprung (street racingen har en liten cameo t.ex.) så knyter den an till tidigare filmer på ett bra sätt. Jag tycker givetvis att det är trist att man skjuter av två av de kvinnliga karaktärerna; speciellt om det "bara" är för att ge plats åt Sean från Tokyo Drift (FF3). Men det skall också nämnas att jag inte direkt såg några döda kroppar heller... Appropå kvinnliga karaktärer så var det lite trist att Gina Caranos rollfigur dessutom var en förrädare, nog för att scenen var snygg när Shaw ser ut att vända sig till Letty när han frågar "Kommer du?".
NÄR? Det blev klart tidigare i veckan (eller ja - det ryktas om det iaf) att man kommer pensionera Brian O'Conner under 7e filmen på ett sätt som gör att man kan använda Paul Walkers redan inspelade scener. För egen del hoppas jag att detta inte innebär att man gör sig av med Mia också, vore ju kul om man vågade behålla några av de kvinnliga karaktärerna nu när serien skall integreras med 3:an igen.


Edited by XC, 05 January 2014 - 18:32.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#71 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 January 2014 - 01:04

Jag ser fram emot att få ge mig i kast med den filmen framöver. Jag fick ju film 1-5 donerat till min filmsamling för ett tag sedan och med tanke på hur bra filmerna visade sig vara så är det ju dumt att inte fortsätta att se filmerna.

Jag har hängt med så mycket att jag fick reda på det där om Gina Carano och hennes karaktär. Både att karaktären stod på den andra sidan och att hon dessutom dör . Det ska bli intressant att se hur det passar in i helheten när jag ser filmen. Även hur det känns att dom tar med Sean från Tokyo Drift. i och för sig så gillade jag ju den filmen med.

#72 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 January 2014 - 09:11

Tycker av gjort du skall se den. :) Det skall bli intressant att se om/vad man inkluderar (för) några nya kvinnliga karaktärer (och framför allt vilka) i 7an.

 

BTW, en sak jag reagerat på att Universal verkar ha fastnat för minimalistiska menyner - den här hade en meny i samma stil som "Oblivion" och jag har noterat det på ytterligare en release sedan dess.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#73 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 January 2014 - 01:43

Will do. Fångar väl in den när priset känns rätt. Och det ska givetvis bli intressant att se hur man löser saker och ting med sjuan med tanke på allt som har hänt. Bortsett från den tragiska biten så måste det vara en filmskapares mardröm att vara med om något sådant, för det är nog inte det lättaste att lösa på ett bra sätt. För övrigt så håller jag med dig om att det ska bli intressant att se vilka nya och gamla kvinnliga karaktärer som kommer att figurera i filmen.

 

Så häftigt att Universal fortsätter med den goda smaken att göra menyerna avskalade och attraktiva. Bra att det kommer mer och mer och att någon går mo strömmen med allt interaktivt tjafs som har dominerat så länge. Den till Oblivion var klockren och man trodde knappt sina ögon då den uppenbarade sig framför ens ögon den första gången.



#74 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 March 2014 - 22:32

Nu kommer svaret på vad som kommer att hända med Fast & Furious 7 och svaret är rätt överaskande.
Teorierna har varit många. Bla. att de skulle rädda vad de kunde och sedan hitta en ursäkt till hans försvinnande, att de skulle reboota serien, att hans bror skulle spela honom eller att de skulle klippa bort Walker helt. Hur som helst så skulle manuset skrivas om ordentligt, eller hur?
Men ingen hade väl väntat sig att de istället skulle anställa 4 body doubles och använda CGI på deras ansikten för att filma de scener som inte hann göras och göra färdigt de scener som var ofärdiga med minst lilla omskrivning.
Det här kommer kosta men det är väl också det bästa och mäst rättvisa förslaget då de med det kan ge en värdig avslutning på karaktären och göra Walkers sista film så bra som möjligt utan att klippa bort det han hade gjort.

Källa
 
 
Ett oväntat men bra beslut, tycker jag. Alla blir nöjda. Liknande saker har gjorts tidigare med t ex Oliver Reed och Gladiator samt Heath Ledger och The Imaginarium of Doctor Parnassus.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#75 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 March 2014 - 17:02

Jupp, en bra lösning. F&F har ju håvat in en del pengar och den här lär väl dra lite extra nu när det blev Walkers sista film. Man kommer ju använda cgi i Hunger Games: Mockingbird också för att fylla ut Hoffmans frånvaro. (Appropå exempel).

 

Återstår att se hur man skriver ut karaktären nu, gillar inte riktigt att man använder uttrycket "retired" som använts hittils om det hela. Sedan känns det som om Mia Torreto ryker i samma veva. Och det var ju ett manfall redan i förra filmen på återkommande karaktärer.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)