Jump to content

Photo

Thor: The Dark World


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 June 2011 - 22:15

Uppföljaren till Thor är på gång.

Marvel And Disney Setting 'Thor 2′ For Summer 2013; Chris Hemsworth's Back But Kenneth Branagh Won't Return – Deadline.com

EXCLUSIVE: Marvel Studios, which is in production on the Joss Whedon-directed The Avengers, is making a full commitment to Thor 2, with Chris Hemsworth reprising his role as the title hero. Marvel will need to hire a director for that film because, I've learned, Kenneth Branagh won't be returning as helmer. Branagh, who directed the first film and watched it gross $437 million worldwide with a few territories still playing out, will likely be involved in some producing capacity. His exit was "mutual and amicable," I'm told. That means a big job is out there that a lot of directors and their agents will be chasing over the upcoming holiday.

Disney will today finalize a release date for Thor 2, which will be released sometime in the summer, 2013. Disney and Marvel have already slotted the Robert Downey Jr-starrer Iron Man 3 to open May 3, 2013. So figure that Thor 2 will come later in the summer. Developing...


Edited by Georgia, 23 August 2012 - 22:45.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 October 2011 - 22:54

Lite nyheter om uppföljaren



Thor 2 Director & Release Date Update | Thor | Movie & TV News | News | Marvel.com

Marvel Studios announced today that Patty Jenkins will direct "Thor 2," which will be released in theaters on Friday, November 15, 2013. Chris Hemsworth and Natalie Portman will return to star in the film along with Tom Hiddleston. Marvel Studios’ Kevin Feige will produce the sequel to this summer’s blockbuster "Thor," which has grossed over $448 million worldwide to date.

Patty Jenkins previously directed "Monster" starring Charlize Theron, who won an Academy Award for her performance in the film. Jenkins, who received an Emmy nomination for directing the pilot of AMC’s acclaimed series "The Killing," has also directed episodes of "Entourage" and "Arrested Development." Most recently, she directed “Pearl,” one of the five short films that comprise Lifetime’s original movie "Five."

In addition to "Thor 2," Marvel Studios is currently scheduled to release "Marvel's The Avengers" on May 4, 2012, and "Iron Man 3" which is slated for release on May 3, 2013.

Jenkins is represented by CAA, Anonymous Content, and Alan Wertheimer.


More on Marvel.com: http://marvel.com/ne...e#ixzz1ahXTQrFi



CONFIRMED: Thor 2 will be first Marvel movie directed by a woman | Blastr






Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#3 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 October 2011 - 17:53

Intressant val av regissör. Kul att Marvel satsar en del på mer okända namn/från tv-branschen/från teater.

Winter is Coming


#4 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 25 December 2011 - 15:32

Jenkins är ute ur leken och istället blir det tv-veteranen Alan Taylor som tar över. Han har tidigare regisserat avsnitt i bl a Boardwalk Empire, Mad Men och Game of Thrones så det är ju lovande. Frågan är väl om han klarar av långfilmsformatet.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#5 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 27 December 2011 - 09:09

"Han har tidigare regisserat avsnitt i bl a Boardwalk Empire, Mad Men och Game of Thrones så det är ju lovande"

Det låter som att han är i Hollywoodmått ett billigt val och som någon som kan jobba i "nån annans sandlåda", och som kan leverera en typisk uppföljare utan att ha enormt mycket att säga till om. Jenkins hade varit intressant, just för att det var en kvinnlig regissör, vad jag förstått så är t ex Portman väldigt irriterad av regissörsbytet. Inte för att Jenkins hade varit en garanti att filmen hade blivit fantastiskt eller något heller. Kan bli dåligt, kan bli bra.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#6 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 27 December 2011 - 10:02

Undrar om Loki kommer vara med i den här filmen, med tanke på att Avengers kommer att slåss mot honom? Kan tänka mig att om han är med, kommer han inte vara den enda skurken, utan tar hjälp av Wrecking Crew eller Absorbing Man.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 July 2012 - 23:45

Filmen har nu fått en titel. Thor: The Dark World är namnet

Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 22 July 2012 - 03:48

@SSH: Kan nämna att nej, Loki förefaller inte vara den enda boven. ;) Verkar som om att det kommer att finnas en del inspiration från en story på 80-talet, där dom Mörka Älvorna jobbade med förgöraren Surtur, för att förstöra Asgard. ( Ragna-Rock and Roll)

För dom som inte vet, så heter svartälvornas värld SVARTALFHEIM, därav namnet "The Dark World".

Förmodligen kommer det hela vara en build-up till Thor nr 3, där Asarna får kämpa mot självaste ELDJÄTTEN! :D

Han är 720 meter hög. 230 000 ton av rytande, vrålande, glödande, bländande, brännande vrede! SURTUR!!

Kanske att man kan få hoppas på att få se Ragnarök då... Gudarnas fall. Det hade varit svulstigt, och en passande slutkläm på Marvel's Thor. =)

Denna film kommer nog vara av något mindre skala dock, förmodligen bara fullt krig mot en massa alv-varelser av olika slag. Svartalfer är väl tuffa på sitt sätt, men några eldjättar är dom verkligen inte.

Edited by PredaBot, 22 July 2012 - 03:48.


#9 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 August 2012 - 21:14

Det sägs att Christopher Eccleston kanske kommer få rollen som Malekith The Accursed i Thor: The Dark World.

Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#10 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 06 August 2012 - 16:58

Malekith the Accursed är då, för dom som undrar, ledaren för dom Mörka Älvorna i thor's värld. En obehaglig filur som har vissa likheter med Loki, men är betydligt mer känslokall.

#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 August 2012 - 22:31

Och han kommer få hjälp mot Thor. Utöver att Loki återvänder så kommer också Algrim the Strong/Kurse att vara med, spelad av Adewale Akinnuoye-Agbaje (Mr. Eko i LOST).

One of the most powerful of the Dark Elves, in the comics, Algrim is tricked by Malekith into fighting Thor, but surives an attempt by the villain to kill them both. Malekith then decides to take advantage of Algrim’s amnesia and refashions him into Kurse, a being who is two times as strong as Thor. Adding to his skills are his various supernatural powers thanks to being an elf, as well as having a sentient suit of armor that is practically a being unto itself.


Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 September 2012 - 01:38

Det ryktas om att Viggo Mortensen kommer vara med i filmen och spela Dr. Strange . Som sagt, bara lösa rykten men den som har kommit med dem har haft rätt tidigare. Kan ju vara så att Dr. Strange kommer vara den som knyter samman Phase 2 filmerna som Nick Fury gjorde med den första gruppen filmer och att det i sin tur har med Avengers 2 att göra. Men det är aldeles för lösa rykten för att kunna spekulera i det mer.

Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#13 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 April 2013 - 15:47

Första trailern!


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 April 2013 - 21:34

Den första filmen var en riktigt positiv överraskning så jag kommer lätt att se den här med. Och ska man gå efter trailern så ser den här filmen ut att kunna bli minst lika bra som den föregående.

#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 November 2013 - 23:18

Thor: The Dark World (2013)
 
För tusentals år sedan försökte ledaren av Dark Elves, Malekith the Accursed, erövra de 9 världarna med hjälp av ett kraftfullt vapen kallat Aether och ge dem evigt mörker, men han besegrades och hans hemvärld, Svartalfheim, förgjordes för att få hans fiender att tro att han dog.
Men nu har något hittats på Jorden som borde ha förblivit begravt, och Jane Foster med sitt forskar team är mitt i det hela då hon åkt till London för att undersöka ett mystiskt fenomen i hopp om att ta reda på vart Thor tog vägen för 2 år sedan och varför han aldrig återvände till henne. Samtidigt i Asgård har Thor precis avklarat ett långt krig för att få fred i de 9 världarna ovetandes om den fara som lurar och den del som han och hans fängslade onda bror, Loki, kommer att ha i det hela.
 
Sci-Fi Fantasy film om Marvel superhjälten Thor och de andra asagudarna. Uppföljare på Thor (2011) och The Avengers (2012).
Lika bra och fantastisk som första filmen. De som hoppas på en film som utspelar sig mer i Asgård lär inte bli besviken eftersom större delen gör det, tillochmed mer än första filmen. Underhållande, spännande Sci-Fi Fantasy som får en att njuta. Förvänta er inte en superhjälte film för då blir ni kanske besvikna. Den här filmen är mindre superhjälte film än första var och den var inte mycket superhjälte heller. Njut istället av detta Sci-Fi Fantasy baserat på nordisk mytologi. Under hela mitt liv har jag önskat att någon skulle göra en riktigt bra filmserie baserat på nordisk mytologi och Thor-filmerna levererar verkligen där.
 
Men givetvis får vi se karaktärer från Jorden också. Jane Foster's vän Darcy Lewis är med samt den nu galna Erik Selvig.
Försök gärna att känna igen Christopher Eccleston och Zachary Levi i filmen. Tro mig, det är inte lätt. ;)
Jag vill påpeka att filmen har 2 scener under/efter sluttexterna! Missa inte dem! :)
En annan liten påpekan är att Agent's of S.H.I.E.L.D. kommer ha en liten crossover med den här filmen i avsnitt 8 The Well som visas i USA 19/11.
 
Hur som helst, ett fantastiskt äventyr som alla som gillar äventyr måste se, speciellt om man gillade första filmen. Har du inte innan sett första Thor-filmen så borde du skämmas och göra det nu och sedan se den här.
 
Betyg: Awesome+


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 November 2013 - 00:28

Tack för omdömet. Det känns väldigt lovande att du tyckte om filmen så mycket. Själv så var jag länge skeptisk till den första filmen men när jag sedan såg den så blev jag positivt överraskad. Så jag hoppas att den här filmen ska vara minst lika bra om inte till och med bättre än den första.