Jump to content

Photo

Iron Man 2


  • Please log in to reply
181 replies to this topic

#26 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 October 2008 - 11:30

The Hollywood Reporter - Don Cheadle Replacing Terrence Howard as Rhodey in Iron Man 2!

October 14, 2008

Postad bild

Don Cheadle is stepping in to replace Terrence Howard in "Iron Man 2," Marvel Studios' sequel to its summer blockbuster.

In the movie, Howard played Jim Rhodes, Tony Stark/Iron Man's best friend and future armor-clad hero War Machine. One scene featured Howard looking at a silver suit of armor and saying "Next time," a line that caused great delight for fans.

But there will be no next time for Howard.

Marvel had no comment, but sources close to the deal said negotiations with Howard fell through over financial differences, among other reasons. Marvel, which had wanted to work with Cheadle, then decided to take the role in another direction and approached the actor, who is shooting Antoine Fuqua's "Brooklyn's Finest" with Richard Gere and Ethan Hawke.

Rhodes is expected to play a larger part in the sequel, which is rumored to go beyond high-tech villains. Justin Theroux is writing the screenplay.

Jon Favreau is returning as director, and Robert Downey Jr. is expected back as billionaire industrialist Stark/Iron Man. Gwyneth Paltrow also is expected to be back as Stark's assistant, Pepper Potts.

Cheadle, repped by UTA, most recently starred in "Traitor," a thriller on which he was also a producer. He will next be seen in DreamWorks' "Hotel for Dogs."



#27 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 14 October 2008 - 11:56

Lite konstigt byte. Visst är Don Cheadle en bra skådis, men jag har lite svårt att föreställa mig honom som Roddy efter att Howard spelat honom. Hade nog föredragit någon i stil med Jamie Foxx, men jag hoppas jag vänjer mig.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#28 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 October 2008 - 11:14

First Showing - Even Terrence Howard Was Shocked About Iron Man 2 Recast

October 18, 2008
Source: NRP

When the announcement hit that Don Cheadle was replacing Terrence Howard as Col. James Rhodes in Iron Man 2, the reaction was severe - most people seemed to really like Howard. Not only was it shocking to all of us, but apparently Howard himself didn't even know until he read the news.

"Yeah, I found that out, too," he said in an interview with NPR recently. "It was the surprise of a lifetime. There was no explanation. But it was gone… just up and vanished." The night after the news was announced, I was talking with another friend of mine, who firmly believed that Marvel had announced this just as a way to get Howard's attention - and that he might be back eventually. Now I'm not really sure what's going on?

Howard added that, "I read something in the trades implicating that it was about money or something. But apparently the contracts that we write and sign aren't worth the paper that they're printed on, sometimes." If you think that's a brutal way to cut off an actor, just listen to Howard's semi-emotional response. "Promises aren't kept, and good faith negotiations aren't always held up. Even friendships, people you support…" That's quite a sad response and it definitely puts a damper in all the faith that we had in Marvel all along. Not that I'm completely opposed to Don Cheadle, but I truly loved Terrence Howard as Rhodey.

If you've got some time to spare and want to listen to a fantastic interview with Terrence Howard, then head over to NPR.



#29 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 October 2008 - 21:40

Samuel L. Jackson Updates his Nick Fury Role in Iron Man 2

Clearly, Samuel L. Jackson has been in some of the most fun genre movies of our time. Over the weekend, he updated one of his up and coming roles as the head agent of S.H.I.E.L.D.
At a press junket on Sunday, Jackson replied that...

"As a matter of fact, IRON MAN director Jon Favreau spoke to me at the Scream Awards last night, and told me that Nick Fury would have a much more prominent role in the second one (Iron Man II)."

Jackson also went on to say that he is looking forward to working with Don Cheadle who will be playing Jim Rhodes (and possibly War Machine) in the sequel


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#30 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 October 2008 - 15:34

OoooK, det var konstigt. Inte so verst glada nyheter IMO. Jag gillade karakteren som den spelades.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#31 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 20 October 2008 - 17:12

Jag såg att de har en poll på Superherohype.com om vem man helst vill se som Rhoddy i Iron Man 2. Just nu leder Terrence Howard med 82,1 %, medan Cheadle ligger på 11,7 %, medan 6,2 % helst vill se nån annan. Inte så kul att vara Don Cheadle just nu, med andra ord.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#32 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 October 2008 - 17:14

Tror han struntar rätt friskt i den där omröstningen om han visste om den. Valet är ju lite annorlunda men det var ju även valet av regissör till första filmen, men se hur bra den blev. Antar att vi får vänta och se hur pass klockt/oklokt val det var. :)

#33 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 20 October 2008 - 19:35

Tja, jag tror inte Cheadle berörs så mycket av en poll på en websida han säkert inte ens känner till, och jag bryr mig väl inte så mycket heller. Jag har hunnit vänja mig vid recastningen vid det här laget och förmodligen kommer flera göra det förr eller senare.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#34 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 October 2008 - 22:27

Downey Jr. extends Marvel deal - Entertainment News, Film News, Media - Variety
Actor to star in 'Avengers,' 'Iron Man 3'

Robert Downey Jr. is certainly living up to his title as Marvel Studios' "Iron Man."

In addition to starring in "Iron Man 2," Downey has agreed to return as billionaire Tony Stark and his crime-fighting alter ego in "The Avengers" and a third "Iron Man" installment, guaranteeing the thesp a superhero-sized payday.

Additionally, Jon Favreau, who will helm the second "Iron Man" pic, will also executive produce "The Avengers," which is skedded for July 15, 2011. Pic will unite the Iron Man, Captain America, Thor and the Incredible Hulk characters.

Company also confirmed that Don Cheadle will replace Terrence Howard in the pic as Colonel James Rhodes in the "Iron Man" sequels, as well as appear in "The Avengers."

Marvel has long refused to confirm until now whether Downey or Favreau were back for "Iron Man 2," despite both being forthcoming with their plans for the sequel, which will bow May 7, 2010.

"Iron Man" has earned $578 million worldwide.

Marvel will finance and produce the pics with Paramount distribbing them.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#35 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 29 October 2008 - 03:24

Intressant! Så Favreau är nu en av producenterna på Avengers? Ja, det är ju egentligen ganska logiskt.

Jag hoppas att fler av dom som är producenter och regissörer på dom andra Marvel-filmerna får vara med och hjälpa till att styra upp Avengers.

Om Marvel fortsätter att ha någorlunda hits, så kan nog Avengers bli en av världens största filmer någonsin, på alla nivåer. Lovande. :)

#36 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 29 October 2008 - 16:08

Hoppas att även Louis Leterrier och de som regisserar Captain America och Thor också får producera eller på annat sätt få in lite creative input.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#37 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 October 2008 - 22:35

Part 1 of Quint's epic interview with Jon Favreau! IRON MAN 2! IMAX! James Cameron's AVATAR! And... Genndy Tartakovsky?!? -- Ain't It Cool News: The best in movie, TV, DVD, and comic book news.

Part 2 of Quint's interview with Jon Favreau! IRON MAN 2, Stark's alcoholism, Empire Strikes Back and THE AVENGERS! -- Ain't It Cool News: The best in movie, TV, DVD, and comic book news.


Och kom i håg, försök hålla snacket om de andra filmerna i respektive tråd.
Jag vet. Det kan vara (och är) svårt när man läser/postar en artikel/intervju som även handlar om de andra filmerna i en tråd.
Ett tips är att svara i den filmtråden man vill prata om och länka till inlägget man svarar på som postats i annan tråd.
(bara klicka på inläggs numret uppe till höger (Inlägg #00) så kommer det upp en länk)
*virriga Georgia slår till* ;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#38 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 November 2008 - 13:05

First Showing - Details on How Terrence Howard Lost His Role in Iron Man 2

November 2, 2008
Source: Entertainment Weekley

One of the biggest behind-the-scenes gossip stories still being talked about in Hollywood is Marvel's decision to dump Terrence Howard for Don Cheadle as Col. James Rhodes in Iron Man 2 (and beyond). Following the announcement, we ran a quote from Howard, who claimed that "it was the surprise of a lifetime." No on really knows the real story (or, at least, won't speak publicly about it), but Nicole Sperling from Entertainment Weekly has uncovered some interesting details and tries to explain exactly what happened.

So the story begins way back during pre-production on Iron Man, where Howard was apparently the first to sign on to the film, making him (somehow) the highest paid actor - even above Robert Downey Jr. Sources later blame "Howard's difficult behavior on the set" and say that "Jon Favreau and his producers were ultimately unhappy with Howard's performance, and spent a lot of time cutting and reshooting his scenes." They must have done a great job, because he seemed like a perfect fit in the final cut. This less-than-satisfactory experience on the first film, which was an amalgamation of Howard being difficult and overly expensive, resulted in Favreau and the producers making a lot of changes for Iron Man 2.

Apparently Favreau and screenwriter Justin Theroux decided to minimize Rhodey's story in the sequel. Subsequently, Marvel tried to go back to Howard with a "drastically reduced offer," because of the smaller role and aforementioned experience on the first movie. It was such a drastic reduction, "estimated at somewhere between a 50 and 80 percent pay cut," that his agents obviously flipped out and questioned the offer. Given Marvel (and Hollywood in general) are frisky, penny-pinching bastards, they decided to go back to Don Cheadle and sign him on before it was too late. Which somewhat clarifies why it was a surprise to Howard - it seems like they didn't even finish negotiations before they signed on Cheadle.


Edited by Cartman, 03 November 2008 - 13:06.


#39 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 November 2008 - 21:31

Splash Page » EXCLUSIVE: ‘Iron Man 2’ Screenwriter Discusses Terrence Howard Departure, Role Of War Machine In Sequel
We may never know what ultimately led to the Don Cheadle/Terrence Howard switch on “Iron Man 2,” and if Robert Downey Jr. knows, well, he isn’t talking (at least to us).

But one reason it definitely did NOT happen is because the character of Jim “Rhodey” Rhodes was scaled back for the sequel, “Iron Man 2” screenwriter Justin Theroux told MTV News.

“I can’t really speak to the plot stuff and all the rest of it but Rhodes is completely present in a very strong and big way,” Theroux said of the man who would be War Machine. “He’s COMPLETELY present.”

The belief that the character was drastically reduced first came to our attention in an “Entertainment Weekly” article, which posited that Theroux and director Jon Favreau were minimizing the role.

“All that stuff that was in the ‘EW’ article,” Theroux started before a brief pause. “I don’t know. I can only tell you what I know which is that from a writing standpoint we didn’t do anything differently [with the character]. It’s not like we were sitting there going, we need less of this or that. We just approached the characters and the story on their own terms.”


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#40 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 November 2008 - 17:52

Iron Man 2 Casting Call? - Superhero Hype!
Source:SpoilerTV
November 25, 2008


SpoilerTV has posted the following possible casting call for Iron Man 2:

Producers: Marvel, Kevin Feige
Executive Producer: Louis D'Esposito
Executive Producers: David Maisel, Denis Stewart, Stan Lee
Co-Producers: Jeremy Latcham, Victoria Alonso
Associate Producer: Karen Johnson
Director: Jon Favreau
Start Date: April 2009

[MALE LEAD]
30s, Eastern European, brilliant, gritty...

[FEMALE LEAD]
20s, beautiful, speaks several languages fluently and is equally proficient in martial arts...

[BRUISER]
Russian, 20s or 30s, at least 6'2", able to perform own stunts, has the build of a MMA fighter...

The sequel hits theaters on May 7, 2010.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#41 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 December 2008 - 16:29

IGN: Tony Stark's Dad Cast?
Shawshank star rumoured to play Howard Stark.
by Orlando Parfitt, IGN UK

UK, December 18, 2008 - There's a rumour (from latinoreview) that Tim Robbins might be set to play Howard Stark (dad of Tony) in a flashback sequence in Iron Man 2.

They report that the scene "is going to set up The Avengers and Captain America films", and that director Jon Favreau cast a well-respected actor as Howard because it was such an important scene.

They also reckon that bow-and-arrow-wielding hero Hawkeye, plus the evil Soviet spy Black Widow who he falls in love with - are also set to appear in the film.
Neither slice of news has been confirmed by the studio.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#42 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 18 December 2008 - 22:02

Lustigt om Robbins verkligen ska spela en vapentillverkare som var med och tillverkade atombomben, med tanke på att han och frun Susan Sarandon är fredsaktivister. :P Men han kan nog göra ett bra jobb.

Hawkeye? Fränt! :thumbsup: I alla fall om det stämmer. Som sagt, vi får vänta tills vi får höra vad studion har för kommentar.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#43 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 December 2008 - 22:06

Hawkeye är en favorit så man kan hoppas. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#44 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 January 2009 - 13:09

Eventuellt är både Mickey Rourke och Sam Rockwell klara för roller i den kommande filmen. Inget är väl hugget i sten än och det råder lite delade uppfattningar om vilka karaktärer dom i så fall ska spela. Men det låter ju iaf intressant.

#45 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 13 January 2009 - 15:40

Tja, att döma av cast-listan som dom hade tänkt sig där uppe, så är nog dom båda bovarna tänkta att vara Crimson Dynamo och Titanium Man. :)

Och dom passar väl bra om Black Widow också ska vara med, idel ryska bovar. Antar att BW och Hawkeye skulle vara med, dels för att båda faktiskt debuterade i Iron Man som bovar i ett nummer, och dels för att dom väl passar in i en story där öststaterna har stulit Iron Man-teknologi.

Lite underligt ter det sig dock, nu när ryssarna och västvärlden, Amerika i synnerhet, är relativt vänligt inställda till varann.

#46 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 13 January 2009 - 16:14

Lite underligt ter det sig dock, nu när ryssarna och västvärlden, Amerika i synnerhet, är relativt vänligt inställda till varann.

- Bråket om den planerade missilskölden i Tjeckien.

- Konflikten om vem som har rätt till gas- och oljefyndigheterna som uppenbaras när Arktis smälter.

- Tjivet om exporten av gas till forna öststater som ryssarna gärna skär ner på, till synes för att utöva politiska påtryckningar.

Och så har vi vakuumhuvudets Sarah Palins uttalande om att hon var beredd att gå i krig mot Ryssland och starta WWIII, över ett regionalt sandlådebråk som Georgien. Relationerna mellan Ryssland och väst har inte varit frostigare sedan kalla kriget.

#47 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 January 2009 - 12:43

Hoppas detta har löst sig när det är dags att börja filma.

IGN: Jackson Out as Nick Fury?
Star says negotiations with Marvel have broken down.
by Jim Vejvoda

January 14, 2009 - Samuel L. Jackson has dropped a bombshell: he just might not be back to play Nick Fury in Iron Man 2 or The Avengers.

Jackson, who made a cameo as the director of S.H.I.E.L.D. at the end of the first Iron Man, told the Los Angeles Times that he heard from his representatives last week that things weren't going so well. "There was a huge kind of negotiation that broke down. I don't know. Maybe I won't be Nick Fury," Jackson said.

He continued, "Maybe somebody else will be Nick Fury or maybe Nick Fury won't be in it. There seems to be an economic crisis in the Marvel Comics world so [they're saying to me], 'We're not making that deal.'"

A Marvel spokesperson advised the paper that the studio "does not comment on active negotiations."

No word yet on who might replace Jackson if the role of Fury is recast, but we all know that Terrence Howard is available. Oh, snap!


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#48 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 14 January 2009 - 13:01

Det behöver inte vara något att hoppas på. Om Jacksons bidrag till filmen skulle vara hans karakteristiska pajaskonster och överspel så är det imo bättre att utelämna honom. Mannen har nästan blivit en levande parodi och riskerar att utgöra en distraktion... framförallt för dom stackarna som har sett The Spirit.

Edited by Mjolnir, 14 January 2009 - 13:04.


#49 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 January 2009 - 23:36

Lite underligt ter det sig dock, nu när ryssarna och västvärlden, Amerika i synnerhet, är relativt vänligt inställda till varann.

- Bråket om den planerade missilskölden i Tjeckien.

- Konflikten om vem som har rätt till gas- och oljefyndigheterna som uppenbaras när Arktis smälter.

- Tjivet om exporten av gas till forna öststater som ryssarna gärna skär ner på, till synes för att utöva politiska påtryckningar.

Och så har vi vakuumhuvudets Sarah Palins uttalande om att hon var beredd att gå i krig mot Ryssland och starta WWIII, över ett regionalt sandlådebråk som Georgien. Relationerna mellan Ryssland och väst har inte varit frostigare sedan kalla kriget.

Allting är relativt får man väl säga... ;) Att jämföra relationen med hur det var under kalla kriget går det väl dock ändå inte?

Nu har vi ju ändå kommers och dialog, det kan man ju knappast säga om KK.

Sarah Palin vinner du dock med, för hon är alltid "rolig" att lyssna på, om vi säger så. :D

#50 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 15 January 2009 - 12:17

Vill minnas att det även under 90-talet var populärt att ha frilansande ryska terrorister som bad guys i filmer och TV-serier, så man ska nog inte dra för stora växlar av det här.