Jump to content

Photo

En ny Stargate film på gång ?


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 31 August 2004 - 17:03

Another Stargate film in the works
Posted on Tue, 31-Aug-2004

Sounds like another "Stargate" film might happen after all.

A couple of years back, the Emmerich/Devlin team announced that they had an idea for another "Stargate" film - one that would probably bring back Kurt Russell - but they ultimately scrapped the idea. "Stargate 2" would have shown the connection between the Egyptian pyramids and the Mayan pyramids. A second sequel, "Stargate 3" was also on the drawing board. It was going to connect every myth on Earth, from yeti to the Loch Ness monster. Suffice to say, both films fell apart.

Now, seems the sequel plans are back on, but for something on a much smaller scale - direct to DVD - starring the cast of the "Stargate" TV show, not the earlier film.

GateWorld says "The show's cast and crew ["Stargate SG-1"]have mentioned the project at more than one convention over the past few weeks, and co-executive producer Joseph Mallozzi confirmed to GateWorld that the project is currently being considered -- but isn't a sure thing yet. The story currently being considered is set in the show's second season. Actor Christopher Judge told fans at July's Vulkon convention that he's interested to see how they will get the cast looking like they did six years ago."

A film version of the "Stargate SG-1" TV Show was mulled a year or so back. A Script was even written. What ended up happening though is they decided not to push ahead with a feature film and adapted the script to be a two-part season finale.

Thanks to Dark Horizons


Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 31 August 2004 - 17:06

Är inte så intresserad av filmer baserade på serien, föredrar orginal filmen framför allting och skulle hellre se fler filmer med den som grund.. :)
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#3 nervsjuk

nervsjuk

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 66 posts
  • Location:Köping, längst in i Mälaren..

Posted 31 August 2004 - 18:15

Stargate är en av mina favoritfilmer.. Har den som Special Edition DVD.
Skulle vara kul med en till film, helst med samma skådespelare som första filmen.
Synd att TV3 bara visade en säsong av Stargate SG-1.
Vi i Sverige är så otroligt efter när det gäller serier. Vet inte hur det är med resten av norden.
Ingen kanal satsar på SciFi.
Bara en massa j-vla Big Brother och sånt.

De ser verkligen ner på oss SciFi älskare.

#4 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 31 August 2004 - 21:20

man kan ju alltid hoppas att det blir nått mer med stargate

Stargate 4ever :wub:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 31 August 2004 - 21:38

En film som inte tar upp och berör teveserien tycker jag bara är onödig och slöseri med tid. Att fortsätta direkt på filmen är väldigt, väldigt för sent. Det tåget tycker jag liksom har gått...
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#6 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 01 September 2004 - 07:07

En film som inte tar upp och berör teveserien tycker jag bara är onödig och slöseri med tid. Att fortsätta direkt på filmen är väldigt, väldigt för sent. Det tåget tycker jag liksom har gått...

<{POST_SNAPBACK}>


Det är aldrig för sent... ^_^
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#7 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 01 September 2004 - 12:54

En film som inte tar upp och berör teveserien tycker jag bara är onödig och slöseri med tid. Att fortsätta direkt på filmen är väldigt, väldigt för sent. Det tåget tycker jag liksom har gått...

<{POST_SNAPBACK}>


Stargate tv seriern är enormt populär så att säga att de är försent är väll att ta i... titta bara på star trek som ger ut filmer tv serier i "konstig" ording.....de är nästan bara i sveige där tv bolagen vägra visa stargate

#8 Groundsplitter

Groundsplitter

    Senior Captain

  • Members
  • 626 posts
  • Gender:Male
  • Location:Knivsta

Posted 01 September 2004 - 13:05

Blir det en ny Stargate-film har jag ett önskemål: Att de ger f-n i att göra som i TV-serien, att placera en ring över ena A:et i titeln. Det ser för j-t ut!

Edited by Groundsplitter, 01 September 2004 - 13:05.

Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#9 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 01 September 2004 - 13:06

Jag har inte emot att det blir fler filmer, vad jag menar är att Devlin och Co. redan har missat båtern med vad de nu än kan ha haft i åtanke.

Dessa idéer är inte speciellt relevanta längre.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#10 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 December 2008 - 11:19

Dean Devlin Wants to Make 'Stargate' Sequel - ComicMix news
Says Time may be Right for 'ID4' Sequel, Too

Producer/Director Dean Devlin told the press that he has ideas for big screen sequels to his Stargate.

“Roland [Emmerich] and I had always planned to do three films and want to do more,” he said of Stargate which was a 1994 success before finding its true home on television. “MGM has said they want to play out the television series first so we are on the back burner.” Stargate and its spinoffs have been running ever since with the latest iteration, Stargate Universe, due in 2009.

And as to inevitable question about a sequel to Devlin and Emmerich’s most success film, Independence Day, he said, “We never intended to do any films in that series beyond the first one. I think something may happen though as it seems a better idea now the further we get from 911. The visuals of the film would not be much fun in the wake of such a devastating tragedy but since time has passed and the bad guys are aliens and not terrorists perhaps it might be time to revisit it.”


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 December 2008 - 11:29

Men för guds skull.... Ge upp och sluta älta det här! :rolleyes:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#12 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 10 December 2008 - 01:13

Vadådå...? Vissa av oss föredrar filmens vision av Stargate, framför seriens, som skiljer sig nämnvärt. :P

Finns till och med hemsidor som handlar om skillnaderna, och noga utsatt på Wikipedia's. :)

#13 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 December 2008 - 10:05

Givetvis finns det, det. Jag säger inte emot det.

Men det känns liiite sent för det. Som jag skrev för ett par år sedan, tåget har liksom gått nu. Släpp sargen och kom in i matchen liksom. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 May 2014 - 09:09

Roland Emmerich och Dean Devlin är fortfarande intresserad av en ny Stargate-film, inget klart om datum ännu men det slås mer eller mindre fast att de kommer remakea/reimaginea den första filmen.

  • »Metro-Goldwyn-Mayer Pictures and Warner Bros. Pictures, together with Roland Emmerich and Dean Devlin, are partnering to launch a new feature film trilogy that reimagines the 1994 film Stargate. The announcement was made today by Gary Barber, MGM’s Chairman and CEO. Emmerich, who directed and co-wrote the original film with Devlin, is confirmed to direct and Devlin will produce.« — [Källa]

Jag gillar originalfilmen och tycker kanske att det är lite synd, men remakes ligger ju tyvärr i tiden, kanske är det för att kunna plocka skådespelare som man vill.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 June 2014 - 00:24

Originalfilmen har jag gillat ända sedan jag såg den på bio. Svårt att säga hur det skulle bli med flera filmer. Om dessa blir ungefär i samma anda som originalet men att den är så pass mycket uppdaterad så att den passar dagens filmklimat så kanske det skulle kunna bli bra. Vet dock inte om vi verkligen behöver en nytolkning, kan man inte bara spinna vidare från originalet och/eller tv-serierna på ett bra och lämpligt sätt? Inte för att jag vet hur man skulle få ihop det, men det känns fräschare än att göra samma sak igen X antal år senare. Sedan är det ju bra att blicka framåt, men att redan nu planera för en trilogi? Vet inte om det är en så smart idé. Men vi får väl se, den här filmen ligger väl så långt in i framtiden (han ska väl göra ID2 och något mer innan) att mycket kan hinna att ändra sig.



#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 June 2014 - 07:18

ID2 och ID3 kommer filmas rygg mot rygg, så det ligger en bit in i framtiden.

 

Jag blev lite förvånad när jag insåg att han kommer göra en remake på sin egen film, känns inte helt nödvändigt som du säger. Kanske är det för att ta sig runt TV-Serierna som beslutet togs?


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 02 June 2014 - 12:49

Urkorkad idé, lägg ner genast.


Winter is Coming


#18 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 June 2014 - 17:20

Jag håller med. Bygg vidare eller strunta i det helt men reboota inte.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#19 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 02 June 2014 - 21:30

Ska det göras något så vore ju ett avslut på SG-Universe det som kanske känns mest behövligt. Den serien slutade ju lite snöpligt mitt i en hangover....



#20 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 June 2014 - 10:38

Blastr har en rätt bra artikel om varför reboot är det bästa vägen att gå. Jag håller faktiskt med artikeln lite*, jag gillade också SG1, uppskattade Atlantis men Universe fastnade jag aldrig för och kan ärligt säga att tv-serierna antagligen skulle bli rena blysänkena för en uppföljare till filmen från 94.

  • »Heck, it’s the same thing that finally pushed Star Trek into its own semi-reboot scenario. Once these franchises run for so long and grow so dependent on the past, you start to alienate those casual viewers who beef up the numbers enough to keep the series on the air. Once you reach that tipping point, it's over.« — [Källa]

Reboot är kanske inget jag älskar, men ärligt så är det bättre än att låta tv-serierna döda franchisen helt. Dessutom vet jag inte om jag tycker det är helt rätt att "tvinga" Emmerich/Devlin att respektera produktioner som körde över deras egna möjligheter att jobba vidare med Stargate-världen.

 

*) Stargate Universe var kanske "rätt väg att gå" för sin tids tv-format; men för många av oss som fastnade för filmen 94 och SG1 senare var det bara en snatter-såpa helt utan äventyr.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#21 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 June 2014 - 13:30

Jag tycker det var en rätt idiotisk artikel, om jag får vara ärlig. Star Trek föll inte för att den hade för mycket story för nya tittare att hänga med i (serierna hade knappt något överliggande story arc överhuvudtaget) utan den föll för att de på TV-bolaget blev giriga och försökte få fler tittare genom att göra Star Trek mer "coolt" och sexigt men istället skrämde bort gammla fans och fick inte de nya tittare de väntade sig. Samma var det med Star Trek: Nemesis där de försökte göra om Star Trek till en action film med Picard som en actionhjälte som sköt fiender med ett lasergevär i varje hand.

Varför rebooten fungerade var för att det var mer actionpackat och med nya skådespelare så att det hela inte kändes fel samt handlade om Kirk & Spock för alla älskar Kirk & Spock. Men medans den gick hem i mainstream så gjorde den inte det hos de flesta Trekkies som ser den som nådastöten mot det Star Trek de älskar.

Sedan får vi inte glömma att den senaste filmen fick ett något svalare motagande och risken finns att nästa film, som har en regisör som aldrig har regiserat tidigare, blir en flop och var hamnar Star Trek då? Kanske kan man hoppas på att Disney köper upp det och gör något vettig av det?

 

Tillbaka till StarGate så hade jag hellre sett att de gjorde som de först hade planerat. En uppföljare på första filmen som ignorera TV-serierna om så behövs. (fast allra helst en ny TV-serie i det gammla universumet men det kan vi glömma)

När det gäller TV-serie universumet så har tyvärr fansen svikit och dödat det universumet och vi lär aldrig få se mer av det, tragiskt nog. SG-1 och Atlantis fans bojkottade serien i den idiotiska tron att om den blev nerlagd så skulle de få en ny serie mer i samma anda som de andra 2 (precis som SG-1 fansen bojkottade Atlantis). Men så blev det inte. Tvärt om så lyckades de så bra med bojkotten att de dödade alla planer på SG-1 och Atlantis filmer också samt den planerade SGU filmen som skulle avsluta den serien. Sorgligt nog så är samma fans ute och klagar på att de inte gör någon ny serie och verkar inte inse att det är deras eget fel.

Jag tycker ändå att de skulle ha gjort ett sista försök. En miniserie som klarar upp saker och samtidigt testar vattnet om det finns publik för att fortsätta, innan de helt begraver det. Men det lär de inte göra lika lite som Paramount kommer försöka testa om folk vill se Star Trek i orginaluniversumet igen.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#22 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 June 2014 - 15:45

*) Stargate Universe var kanske "rätt väg att gå" för sin tids tv-format; men för många av oss som fastnade för filmen 94 och SG1 senare var det bara en snatter-såpa helt utan äventyr.

 

Jag håller med. Och det sista som vi behöver är SGU i filmformat bara för att "knyta ihop säcken". Inte något annat format heller för den delen.


Edited by Garm, 04 June 2014 - 15:45.


#23 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 04 June 2014 - 21:04

Nu ska ni inte blanda ihop idé och utförande!

 

SG1 var den enda av dom tre serierna där man helt tog tillvara grundidén och det var ett gediget hantverk ända till sista avsnittet som enligt mig var ett av dom bästa överhuvudtaget. Ett antal utfyllnadsavsnitt fanns naturligtvis men det kan man stå ut med. Atlantis var också bra men "pajaskaraktärerna" hade man kunnat klara sig utan. Man missade också en hel del med att återge kolonins utsatthet under den första tiden när man fick klara sig utan hjälp från Jorden. Man kom dock i mål även med den serien och den historia som SG1 och SGA tillsammans skapat kan inte göras ogjord. En ny film som på något sätt kolliderar med denna historia känns mycket ointressant. Ska det göras en ny film så bör det vara en fortsättning på något sätt.

 

Med SGU är det helt annorlunda. Det var en magnifik idé som man helt klantade bort genom att fokusera på huvudpersonernas inbördes dispyter och på deras "inre demoner". Dessutom var den alldeles för mörk, varför grotta ner sig i hopplöshet när man lika gärna kan fokusera på hopp. SGU är alltså en fortsättning som hade kunnat göras betydligt bättre och chansen finns fortfarande. Jag skulle helt klart vilja se ett SGU där man tar tillvara idén med den fantastiska upptäcksresan till universums utkanter och där man känner förundran över det man möter på vägen. Ett sådant projekt skulle helt klart ligga mycket högt på min önskelista.  



#24 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 June 2014 - 08:29

@Crusader: Inte mer idiotiskt än det är (av fansen) att kräva att Emmerich skall ta hänsyn till 3 projekt som höll hans egna möjligheter till att göra en uppföljare på Stargate borta i 20 år. Det är självklart tycker jag att han vill använda sin egen vision och egna idéer för grunden han en gång skapade. Och personligen är jag nyfiken. Face it: Emmerich kommer aldrig älska SG1, SGA och SGU; troligtvis betraktar han dem snarare som kusinen från landet - som dessutom tenderar att vara mest i vägen. Sedan har jag lite svårt att tro att Star Trek körde in i väggen bara för att TV-Bolaget valde att göra den "sexigare". Snarare tror jag att man nått en återvändsgränd i berättandet och inte längre lyckades förnya konceptet i den mån det är nödvändigt för att dra folk.

 

@Libby: Fascinerande att du beskriver SGUs problem ungefär som de anledningar jag hade att hoppa av serien. Jag tänkte skriva: Tråkiga karaktärer, som gör tråkiga saker, på ett tråkigt rymdskepp i en tråkig utkant av universum. Personligen tycker jag håller jag SG1 som den enda av serierna som jag skulle lägga ut pengar och köpa på DVD.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#25 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 June 2014 - 14:53

När jag sa att artiklen var idiotisk så menar jag det om Star Trek. Och jag håller inte alls med om att de hade nått en återvändsgränd. Säsong 4 av Enterprise visar klart på det. Jag vet bara att många fans ansåg att Enterprise inte var Star Trek pga dess sexiga scener och försök att göra det coolare. De kallade inte ens serien för Star Trek för att försöka och inte skrämma bort de som inte gillade Star Trek. Men jag vet att många vanliga tittare tyckte ändå den var för tråkig med för lite action och för mycket teknik.

Nej, filmbolaget ville få fler tittare än bara Trekkies och det var det som dödade Star Trek.

 

När det gäller StarGate så håller jag med, vilket du kan se i förra inlägget. Jag menade att Emmerich borde göra en uppföljning på första filmen. TV-serien var ju igentligen aldrig riktigt en fortsättning på den då de ändrade en massa saker. Men en reboot hade bara varit fel IMO.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif