Jump to content

Photo

The Avengers


  • Please log in to reply
188 replies to this topic

#151 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 27 January 2012 - 12:23

Ja mer än så kan det väl knappast handla om. Men man undrar ju vad det kommer att betyda för framtida filmer som baseras på Avengers? Kommer Spider-Man vara medlem i Avengers och kanske även Wolverine? Jag tror ju inte att det kommer att kunna lösas av rena rättighetsskäl. Men kanske har Marvel själva ännu större planer på att skaffa filmrättigheter till alla sina karaktärer? Det vore ju en dröm minst sagt. Tänk er Avengers, uppbackade av Spider-Man, X-Men och Fantastic Four osv. Coolt men det skulle väl bara bli en enda röra till slut. Kanske ska stanna vid en dröm bara.

En så'n grej skulle ha goda chanser att misslyckas totalt. Så är det redan med ett projekt som Avengers. Men det kan gå. Det kan göras på rätt sätt. Och det kan göras på fel sätt. Och vilket sätt man än gör det på lär inte alla vara överens om vilket av dem det är. Johan Wanloo har i alla fall sin åsikt om vad som borde göras.

#152 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 06 February 2012 - 14:55

Super Bowl Trailer!
http://www.youtube.com/watch?v=QM5WuOwpodo

Loki: I have an army
Tony Stark: We have a Hulk!

Oj oj oj längtar som f*n!

Edited by Rick Hunter, 06 February 2012 - 14:56.

Winter is Coming


#153 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 April 2012 - 21:50

Komentarer som "Bästa Sci-Fi filmen sedan Star Wars" får mig att vilja se den här filmen NU!!! :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#154 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 29 April 2012 - 21:34

Ja detta låter mycket mycket bra! Fast jag är inte förvånad egentligen eftersom Joss the Boss står för regi/manus. Ska hasa mig iväg till en biograf också sinom tid så fort jag hittat en lämplig 2D-visning. Och så drog den in 178 miljoner dollar första 2 dagarna och då är USA-premiären 1 vecka bort, imponerande!

Edited by Rick Hunter, 29 April 2012 - 21:34.

Winter is Coming


#155 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 01 May 2012 - 21:01

Nyss hemkommen.. :)

Bästa superhjältefilmen på länge, imho.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#156 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 May 2012 - 18:31

SKa gå se den inom snar framtid.

Är det två scener efter eftertexten?

Stay put! Second after-credits scene for The Avengers revealed! | Blastr
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#157 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 02 May 2012 - 21:04

Ingen aning. Jag missade den i sådana fall eftersom alla givetvis började gå när eftertexterna började och det är så tråkigt att sitta ensam i salongen och vänta på slutet på eftertexterna.

Jag anar att Joss kommer att få ett riktigt genombrott nu på filmfronten efter Cabin in the Woods och Avengers... :) Avengers verkar dessutom bli ett monster i boxoffice-sammanhang.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#158 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 03 May 2012 - 06:02

Man sitter alltid kvar tills ljuset i salongen tänds. ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#159 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 04 May 2012 - 00:29

Wow. Verkligen wow. Jag vet att jag inte borde vara förvånad men ett sånt här projekt ska verkligen vara omöjligt att få till bra utan att det blir en enda stor soppa av det hela. Inte ens Joss Whedon borde kunna klara av det. Men när han äntligen får chansen i en stort Hollywood film och dessutom får förtroendet att skriva manus så växer han bara med uppgiften. Det är egentligen mer förvånande att någon i Hollywood till slut insåg att om man ska göra en superhjältefilm så kanske det kan vara en bra idé att anställa någon som själv skrivit superhjälteserier och låta honom få en aning friare tyglar än vad som annars brukar vara brukligt. Förhoppningsvis leder det här till en tankeställare eller två.

Joss kan förstås sina karaktärer utan och innantill och vet precis hur han ska få ut det mesta av dom. Han tillför dessutom en ordentlig och välbehövlig portion humor som varit frånvarande i samtliga "prequel filmer" undantaget (till viss del) Iron Man. Märkligast av allt är Hulken som efter att ha varit stentrist i två egna filmer helt plötsligt tokäger.Hulk Smash!! :D Mark Ruffalo som här spelar Hulken för första gången gör också ett riktigt bra jobb. Slutstriden på Manhattan är en ren och skär fröjd att beskåda. Det som Michael Bay förgäves försökt lyckas med i tre Transformers filmer bemästrar Whedon direkt. Karaktärer is the name of the game. Det här är Marvel superhjältefilmen som äntligen får allting rätt. Visst ok, det finns klagomål här och där. T.ex. varför Hulken löper amok på SHIELDS skepp och sen är hur kontrollerad som helst (nästan) senare i NYC. Men sånt är lätt att ha överseende när allt annat är så förbaskat underhållande.


Är det två scener efter eftertexten?

Ingen aning. Jag missade den i sådana fall eftersom alla givetvis började gå när eftertexterna började och det är så tråkigt att sitta ensam i salongen och vänta på slutet på eftertexterna.


That's what your smartphone is for. ;) Ok here is the deal: Det finns bara EN scen i eftertexterna och den kommer efter de animerade eftertexterna tar slut. Den andra scenen är av någon outgrundlig anledning exklusiv för jänkarna The US version of The Avengers gets a second post-credits sequence Så det finns mao ingen anledning att sitta kvar och se hela eftertexterna om man inte är en masochist som Synon. :P

Edited by Wylie Times, 04 May 2012 - 01:03.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#160 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 04 May 2012 - 13:18

Jag gick strax efter Stan Lee-cameon, minns jag.. :)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#161 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 04 May 2012 - 16:38

Man sitter alltid kvar tills ljuset i salongen tänds. ;)


:pling:

#162 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 04 May 2012 - 20:44

När Tony kallar Avengers för ett super secret boy band i Iron Man 2, menade han det visst mer bokstavligt än jag trodde...

http://www.youtube.com/watch?v=e9OgM1hQ7C0
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#163 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 05 May 2012 - 21:35

Syrran såg den på bio häromdan och med tanke på att hon inte är en "superhjälte-film-fan" och gav den tummen upp så anser jag det vara ett riktigt bra betyg till filmen. :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#164 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 05 May 2012 - 22:36

Syrran såg den på bio häromdan och med tanke på att hon inte är en "superhjälte-film-fan" och gav den tummen upp så anser jag det vara ett riktigt bra betyg till filmen. :D


Det var ju bra. Själv såg jag den med en kompis som var mer svårflörtad. Efter filmen stod han och pratade med några han kände om att den var överhypad och att de spöade skurkarna alldeles för lätt. *suck* Folk får förstås tycka vad de vill, men det känns lite tråkigt att inte kunna se såna där filmer med andra true believers, särskilt som det här var rena julafton för mig.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#165 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 May 2012 - 00:58

The Avengers (2012)

Ett krig är påväg då en utomjordisk ras väntar på att invadera. Genom Loki slår de till och stjäl jordens kraftfullaste energikälla, Tesseract. Nu måste en udda grupp superhjältar samlas för att stoppa Loki och rädda Jorden innan det är försent.

Superhjälte filmen med stort S! Captain America, Iron Man, Hulk, Thor, Black Widow, Hawkeye (irriterande nog igen utan mask) och Nick Fury. Samt mängder av andra karaktärer som Agent Maria Hill, Loki, Pepper Potts mm.
Sedan så har vi givetvis också Chitauri, mer kända som Skrulls fast en extrem avhoppad variant som bara har visat sig i Ultimate universumet .
Och ni som stannade kvar och såg bonusscenen fick givetvis veta att Thanos var den igentliga skurken bakom allt. Den grekiska dödsguden. Men där fanns även en 2:a bonusscen som tyvärr var exlusiv till USA:
http://www.youtube.com/watch?v=ulrCWIzDNqo

Filmen var iallafall mycket bra. Rätt mycket en perfekt superhjälte film med mycket action och även mycket typisk Joss Whedon humor.
Men där fanns vissa saker jag störde mig lite på. Hulk t ex som gick från ett stort okontrollbart hot till sammarbetsvillig jätte bara sådär och att Bruce Banner gick från att ha ingen klontroll till full kontroll bara för att en gubbe berättar att han verkade unvika skada folk när han ramlade. Sammarbetet var överhuvudtaget en sak jag tyckte gick för snabbt. Captain America och Iron Man förklarade de rätt bra men Hulk och Thor somn var på Jorden under tillfället och missade hela "vi ska enas" grejen så blev det lite krystat. Jag hade velat haft en liten paus mellan striderna där de kunde samlas, diskutera sina problem och sedan enas och ge sig ut i striden istället för att de bara gick från en strid till en annan.
Sedan störde jag mig på att Hawkeye åter saknade mask.
Men utöver det så har jag inget att klaga på.

Det märks att det är Joss Whedon som har gjort filmen. Inte bara på action och humor utan även på de starka kvinnoroller som filmen hade och att Black Widow gick från sidokaraktär till en av huvudkaraktärerna. Han gillar också att överaska som att döda en populär karaktär (Agent Phil Coulson som hittades på för Iron Man filmen men blev så populär att han har fått dyka upp i seriena och animerade TV-serier också).
Filmen är msom sagt en ren njutning. Dock krävs det att känna till karaktärerna eller ha sett de tidigare filmerna för att känna karaktärerna. Ingen tid slösas på att presentera dem utan Joss antar att man redan känner till dem. Men samtidigt så är han snäll och använder i grunden bara karaktärer som har varit med i de tidigare filmerna för att inte förvirra de som inte har koll på serierna.
Jag kan iallafall starkt rekomendera den här till alla som gillar Sci-Fi och Superhjältar. Men jag rekomenderar att ni ser Thor, Captain America, Iron-Man filmerna först (gärna Hulk-filmerna också fast de är mindre viktiga) för att få ut allt av filmen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#166 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 May 2012 - 15:11

Verkar som filmen slår alla rekord just nu

"Avengers" slår rekord | Film | Filmer Filmtips Filmrecensioner Filmtoppen | Expressen Nöje


Framgångarna i Europa har varit enorma. Och nu har superhjältefilmen "Avengers" med bland andra Scarlett Johansson och Robert Downey Jr slagit rekord i USA. När filmen gick upp under helgen drog den in hisnande 200 miljoner dollar, motsvarande cirka 1,4 miljarder kronor. Den slår därmed alla tidigare öppningssiffror genom tiderna, skriver Hollwyood Reporter. Filmen sätter nu en ny standard inför den starka filmsommaren.





The Avengers Smashes Opening-Weekend Record with $200.3 Million! - E! Online

The Avengers is the new king of the opening weekend.
The superhero movie grossed a unprecedented $200.3 million in its Friday-Sunday box-office debut, its studio estimated.
The film is the first to break $200 million in three days. It destroyed the mark held by the previous weekend record-holder, Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2.

/.../


Edited by Georgia, 07 May 2012 - 15:13.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#167 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 May 2012 - 18:27

Fantastiskt kul och om det inte var klart innan så lär det vara klart nu att det blir många uppföljare i flera år framöver, både Avengers och varsin karaktär för sig.

Winter is Coming


#168 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 07 May 2012 - 18:45

Väldigt kul att Joss äntligen får den uppmärksamhet han förtjänar. Tyvärr lär vi väl inte se honom producera någon TV-serie igen på ett bra tag.

Hoppas att Edgar Wrights Ant Man film blir av nu,

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#169 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 May 2012 - 18:51

Ja även fast jag tror att Ant Man får svårt att hålla i en egen film men som framtida komplement i Avengers uppföljare så lär det bli bra.

Winter is Coming


#170 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 10 May 2012 - 12:38

Enligt TZM ska försäljningen av shawarma ha ökat rejält sedan det blivit nämnt och förtärt i Avengers:
http://www.tmz.com/2...movie-shawarma/

Edited by SwedishSuperhero, 10 May 2012 - 12:38.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#171 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 10 May 2012 - 15:29

:lol:

Hm, blev faktiskt sugen på att testa själv nu. :P

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#172 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 10 May 2012 - 17:02

Om jag förstått det rätt, ska shawarma vara samma sak som kebab.
http://en.wikipedia....iki/Doner_kebab

Vem vet, om de hade översatt det till kebab i den svenska textningen, kanske kebabförsäljningen hade gått upp i Sverige.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#173 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 May 2012 - 17:54

Om jag förstått det rätt, ska shawarma vara samma sak som kebab.
http://en.wikipedia....iki/Doner_kebab

Inte riktigt men väldigt nära. Den tillhör samma familj som Kebab och Gyros, kan man säga. Den största skilnnaden är nog vad man har till den men jag skulle tro att kryddorna också är olika.

Wikia säger såhär: "The Arabic word shawarma (Posted Image /ʃəˈwɑːrmə/) comes from the Turkish word çevirme [tʃeviɾˈme] 'turning', and has its origins in Anatolia.[3] It is similar to the dish called döner kebab 'turning kebab' in Turkish, and the Greek gyros 'turned', formerly called ντονέρ /doˈner/. A related Armenian dish is "tarna", literally meaning "to turn"."

Men oftast så ser folk inte skillnad. Här i sverige t ex så klassas de alla som Kebab.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#174 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 12 May 2012 - 00:10

Kan någon förklara vad som var så bra med denhär filmen? Rörig sk*t bara....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
:P

Nej, men skämt åsido. Det är nu sisådär 2 timmar sne jag kom hem från att ha sett den, och jag är fortfarande fnittrig som en liten skolflicka som precis sett en poster med en barbröstad Brad Pitt från Fight Club.
Hulk stal filmen för mig. Det tog tre filmer att få allt rätt med honom, men äntligen fick jag se en Banner jag gillade, och en HULK jag fullkomligt ÄLSKADE.
"Puny god" Slår utan tvekan "Hulk smash" från TIH (Vet inte riktigt hur stor spoiler detta kan vara gentligen, men ändå

Och extrascenen; *SQWEEEEEEEEEEEEEEE*
Längtar redan efter tvåan.

Edited by Hofling, 12 May 2012 - 00:12.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#175 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 12 May 2012 - 00:58

Hulk stal filmen för mig. Det tog tre filmer att få allt rätt med honom, men äntligen fick jag se en Banner jag gillade, och en HULK jag fullkomligt ÄLSKADE.
"Puny god" Slår utan tvekan "Hulk smash" från TIH (Vet inte riktigt hur stor spoiler detta kan vara gentligen, men ändå

Håller verkligen med där. Speciellt den scenen, :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter