Jump to content

Photo

Famous Zombie Movies


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 16 April 2007 - 15:20

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#2 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 16 April 2007 - 19:17

When Harry Ate Sally: I'll have what he's having. :P

Riktigt kul, jag älskar zombie-humor. Skulle väldigt gärna se fler såna.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#3 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 16 April 2007 - 19:22

When Harry Ate Sally: I'll have what he's having. :P

Riktigt kul, jag älskar zombie-humor. Skulle väldigt gärna se fler såna.



Du kommer garanterat att få se fler, typ en i veckan :D
Finns fler fast sporter på: www.myspace.com/zombiesports

#4 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 16 April 2007 - 20:13

Fan, jag bara ÄLSKAR dina FZM's! Det finns hur många kända filmer som helst som man lätt göra om på det här viset...

#5 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 16 April 2007 - 23:08

Fan, jag bara ÄLSKAR dina FZM's! Det finns hur många kända filmer som helst som man lätt göra om på det här viset...


Tackar grabben! Har du nåra önskemål på filmer du vill se omgjorda så säg till! Det är alltid bra med lite extra ideer.

#6 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 20 April 2007 - 10:58

En extra den här veckan. Lite Harry Potter:)

Posted Image

#7 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 21 April 2007 - 07:30

Briljanta teckningar. Jag undrar hur världen ser ut genom dina ögon. Jag är inte säker på att jag vill veta.

Jag hoppas också att HvZ fortskrider (jag vore en dålig SSS-mamma om jag inte tjatade). Nu när #5 kommer ur pressarna funderar vi på deadline till nästa nummer, och det blir inom en inte alltför avlägsen framtid, och det hade varit kul att ha lite zombisar i urvalet.

Edited by SuperJelcander, 21 April 2007 - 07:33.


#8 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 23 April 2007 - 20:03

Briljanta teckningar. Jag undrar hur världen ser ut genom dina ögon. Jag är inte säker på att jag vill veta.

Jag hoppas också att HvZ fortskrider (jag vore en dålig SSS-mamma om jag inte tjatade). Nu när #5 kommer ur pressarna funderar vi på deadline till nästa nummer, och det blir inom en inte alltför avlägsen framtid, och det hade varit kul att ha lite zombisar i urvalet.


Haha! TAckar så mycket. Hur världen ser ut genom mina ögon va? Ja det är en bra fråga, men jag kan säga så mycket som att jag ser möjligheter till skräck i det mesta omkring mig :) Sen att jag tar mig igenom, i snitt tre till fem skräckfilmer i veckan hjälper oxå till. :D

Oh... HvZ. Just nu går det tyvärr trögt. Jag tycker om mitt manus, min idé å allt men så fort jag tänker att jag ska sätta mig å teckna den så når jag någon form av antiklimax och blir avtaggad. Jag ska se hur fan jag ska göra för att ta mig runt den spärren för jag vill hemskt gärna göra klart den...
Meddela så snart ni har bestämt ett deadlinedatum så ska jag se vad jag kan göra för att klara det!
(Och det är bra att du agera SSS-mamma :) )

#9 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 April 2007 - 20:22

Jag hoppas också att HvZ fortskrider (jag vore en dålig SSS-mamma om jag inte tjatade).


Jag som alltid undrat vem som bar byxorna i din och Fels relation. Nu vet jag ;)

Och Heroes vs Zombies har en skön unik stil. Jag tippar att den bli Bild & Bubblas recensents nästa favorit.

#10 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 23 April 2007 - 20:37

Det är helt klart att den blir allas nya favvo! :thumbsup:

Okej, vad sägs om... Sagen om Ringen till nästa FZM bild? Jag vet, uttjatat men det är klassikerna som funkar bäst.

#11 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 23 April 2007 - 20:52

Fan grabbar! tack för de snälla orden. Blir genast mer taggad till att försöka ta tag i HvZ igen. Har tenta på torsdag men sen så ska vi se vad som kan hända...

Sagan om Ringenhar jag grubblat på men inte kommit på ngt klockrent ännu... denna vecka kommer det tock att bli braveheart och veckan därpå ännu en Gudfadern, men sen... sagan om ringen kanske.

#12 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 25 April 2007 - 09:44

denna veckas zombie movie:
Posted Image

Sen så hade jag tråkigt inatt å funderade på att börja göra politisk satir med zombies (me and my zombies :) )
vad tycks?

Posted Image

#13 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 04 May 2007 - 14:09

Posted Image