Jump to content

Photo

Boktips...


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Sci-Fi Nytt

Sci-Fi Nytt

    Senior Commander

  • Admin
  • 297 posts

Posted 18 November 2013 - 04:12

Det är väldigt kul att det börjar komma relativt mycket svensk fantastik nu för tiden, tillsammans med diverse småförlag som vågar satsa på sådant som de stora drakarna kanske inte gör (vad vet jag, kul är det iaf).

Extra kul är det när någon man känner innan äran och berömmelsen ger ut någonting, därför presenterar jag härmed:

Skymningssång av Patrik Centerwall (nej, boken är inte skrynklig, den är tryckt så).

Nyligen utgiven som ebok också, går att köpa på till exempel Dito eller på Kobobooks för en billig penning (17 noveller för under 50-lappen är ju nästan gratis).

Så, grattis Patrik till boken!

Stöd svensk SF/Fantasy-utgivning nu när den existerar. Har ni svårt att lista ut vad som finns så kom över till Gävle på Swecon 2014 (Steampunkfestivalen) nästa år och prata med författare! Enda problemet för mig blir nog att lista ut ett sätt att få eböcker signerade...



Originalartikeln

#2 Bones

Bones

    Ensign

  • Members
  • 34 posts

Posted 22 November 2013 - 10:28

Och det går just nu att vinna boken: Allt du behöver göra är att komma med förslag på en omöjlig novellsamling, skriven av en död eller fiktiv person. Läs mer här: http://undrentidefor...n-skymningssang (och sista tävlingsdagen är förlängd till 30/11, även om det står 16/11 på sidan).