Jump to content

Photo

Breaking Bad och John from Cincinnati


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 17 May 2008 - 10:04

Tänkte bara tipsa om två serier som kanske kunde vara av intresse för SFN-användarna. Båda serierna startar imorgon kväll på svensk TV på samma tid. Jag har sett båda två, och kan kanske hjälpa er i valet.

John from Cincinnati sänds i SVT 2 med start 21.20. Jag gillade serien lite grann men de flesta andra verkar ha hatat den. Lades ner efter en säsong (10 avsnitt). Anledningar att gilla den: En bra Joe Strummer-låt i det snygga introt, sunkiga Cali-miljöer, surfkultur och extremt mycket flum utan någon egentlig förklaring. Gick på HBO förra sommaren.

Breaking Bad sänds i TV6 med start 21:30. Tror inte serien gick så jättebra i USA, men den får iaf en till säsong på 15 avsnitt. Jag gillar den här serien skarpt och tycker den är intressant, välspelad och spännande. Handlar om en lite avdankad kemist som efter att han har fått reda på att han har cancer ändrar attityd radikalt och söker upp en gammal elev som försörjer sig med att tillverka och deala knark med förslaget att de ska börja "koka" tillsammans. Serien tar sig ordentligt efter några avsnitt, och det är verkligen ingen drog-propaganda. Knarkarna och knarket visas upp från de snuskigaste sidorna. Gick på "Mad Men-kanalen" i vintras, alltså en väldigt färsk serie. Tror att serien fick genomgående bra kritik. Som sagt kan den vara lite trög i början, men efter 3-4 avsnitt börjar det bli riktigt, riktigt bra så håll ut :)

Skulle jag välja en serie av dessa två skulle det bli Breaking Bad :)

Edited by Spidde, 17 May 2008 - 10:06.

With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#2 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 17 May 2008 - 11:47

Breaking Bad rekommenderas varmt. Mycket bra serie. :)

JfC tyckte jag däremot inte var nåt vidare.

Edited by Wylie Times, 17 May 2008 - 11:48.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#3 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 May 2008 - 13:28

JfC tyckte jag däremot inte var nåt vidare.


Vilket iofs. är ett skäl för mig att se det... :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#4 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 17 May 2008 - 16:38

Det är iofs sant, ;) Men jag tror inte det stämmer i det här fallet.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 May 2008 - 18:46

Okej, det är ju också ett skäl också att skippa det. Säger Wylie att jag inte gillar det finns det ju en stor chans att så faktiskt är fallet. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#6 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 18 May 2008 - 01:54

Japp, The Wylie har talat. ;)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#7 blodeuedd

blodeuedd

    Captain

  • Members
  • 419 posts
  • Location:Finland - på Pampas slätten
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 19 May 2008 - 09:39

Kollade in John serien...konstigt var ordet, men kunde inte sluta titta för allt var så underligt. Inte precis nån ny favvo serie men skall nog kolla in den
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#8 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 May 2008 - 15:31

Till min stora glädje ser jag att Breaking Bad går i repris idag (23:00-00:00) vilket gör att jag kan följa serien från början. Hoppas att den är bra. :)

#9 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 September 2013 - 22:34

Här är något för alla oss Breaking Bad-fans. Det är så att man blir sugen på att köpa den, lite beroende på priset givetvis. Kom ihåg att klicka på bilden vid behov, för att se den lite mer detaljerad.
 

AMC and Sony Home Entertainment have unveiled an impressive 'collectible replica barrel' set for Breaking Bad: The Complete Series on Blu-ray which hits stores November 26th.
 
All 62 episodes, 55 hours of special features and a two-hour documentary are housed in the barrel, while the box also includes a Los Pollos Hermanos apron, a collectible booklet, and a commemorative Breaking Bad challenge coin designed by creator Vince Gilligan.
 
A7hu9Fo.jpg


Edited by Garm, 10 September 2013 - 22:38.