Jump to content

Photo

Punisher [Netflix]


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 21 October 2011 - 08:39

Såg på SuperheroHype att Fox tänker göra en TV-serie om The Punisher via ABC.

http://www.superhero...s-to-television
 

Set up through ABC Studios, "The Punisher" will take on the format of an hourlong police procedural. In this version, Castle will work by day as an NYPD detective and by night as the Punisher, writing the wrongs that he legally can't.


Har faktiskt själv tänkt att Punisher skulle passa som TV-serie, så jag blev rätt glad när jag först såg den här nyheten.

Fast ärligt talat är jag inte förtjust i tanken på att Frank Castle fortfarande är polis medan han är Punisher. Poängen är väl ändå att han ska vara en f.d. snut som håller sig gömd medan han tar lagen i egna händer? Nu har jag iofs inte läst så många serier med honom, så jag känner inte till hans historia mer än vad jag sett i filmerna.

En annan grej jag är smått bekymrad över är att det kommer gå på ABC. Undrar om det inte hade passat bättre på en kanal som HBO eller Showtime, där serierna brukar innehålla mycket grovheter som våld och svordomar.

 


Edited by Garm, 29 April 2016 - 23:22.
Ändring av trådtitel samt tillägg av taggar.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#2 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 October 2011 - 09:49

För det första så borde Castle vara en ex-militär, vilket han nu kanske kan ha en bakgrund som även i TV-serien. Sen låter det här rätt mycket som en 80/90-tals adaptation av nån seriekaraktär, då när filmbolagen inte brydde sig sådär jättemycket om vad som etablerats i serierna. Och att den är på ABC låter också något lame. En trogen Punisher-serie på HBO skulle däremot vara riktigt bra. När man tänker efter så låter det här på många sätt som en TV-serie från 80/90-talen. T ex en av mina bardomsfavoriter "Dark Justice"(Rättvisans Gång)



Kan ju bli en intressant TV-serie men märkligt hur ett såpass enkelt koncept som Punisher måste alltid ändras och fifflas med.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#3 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 16 May 2012 - 08:41

Det blir visst ingen serie med Punisher, trots allt.

http://www.comicbook...s/news/?a=59782

Kan inte direkt påstå att jag känner mig förkrossad. Tyckte inte att konceptet med en Frank Castle som är Punisher och snut samtidigt lät så lockande. Hellre att de jobbar på en mer trogen tolkning av figuren på en kanal som passar honom bättre. Stackars Frank som inte kan få ett break.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 May 2012 - 17:06

Lika bra, tycker jag. Ska de göra en Punisher TV-serie så ska de göra den rätt. Och helst efter de gammla serietidningarna!
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 May 2012 - 14:57

Vilka gamla serietidningar? Menar du när Punisher blev lurad att jobba för Jackal på sjuttiotalet?
*Hockey och superhjältar*

#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 May 2012 - 17:07

Nej, jag menar de gammla över huvudtaget (men inte de när han blev en "ängel"). Innan han blev en psykopat som dödade sina fiender på de mäst underliga sätten. Jag vet att de flesta älskar och hyllar de nyare serierna men jag föredrar de gammla där han mer var en hämnare som dödade de som verkligen förkänade det men på ett mindre avrättande sätt. Dagens Punisher skulle döda en 18 åring för han stal tuggummi från en tuggummiautomat.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 May 2012 - 05:46

Alltså när kom de ut? 90-talet? 80-talet?

Fast en psykopat har han alltid varit. ;-)

Edited by Kermit, 23 May 2012 - 05:46.

*Hockey och superhjältar*

#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 May 2012 - 23:11

Jo, fast de senare åren så har han blivit totalt galen. Tillochmed hans närmaste vänner är livrädda för att göra minsta lilla fel inärheten av honom. Eller, iallafall sist jag läste.

80- talet och början av 90-talet. Med Microchip, Jigsaw, hur han reste runt i hela världen efter olika gäng.
Visst, i början när han framstod mer som en skurk så var han lika galen som nu (fast då förklarade de bort det med att han hade varit drogad) men när han fick sin egen serie så blev han en anti-hjälte. Han dödade bara om han behövde och de värsta och han gjorde det på ett stiligare sätt. T ex en bil med en skurk i stod och balenserade på en klippa och Punisher bara gick därifrån. Dagens hade fyllt bilen med granater och sedan knuffat ner bilen för stupet. Lika så bara sköt han oftast sina fiender. Nu matar han dem till björnar, sliter dem i stycken, sätter fyr på dem, oftast för minsta lilla. Sista serien jag läste så mordhotade han en ung grabb som stal från en tuggummiautomat att om han såg honom göra om det så skulle han sätta en kulla i pannan på grabben. Och så slet han en journalist i stycken som tvingade sig med på ett av hans uppdrag.
Nej, 2000-talets Punisher har jag aldrig gillat. Första miniserien var OK men sedan blev det förmycket. Fast de var iallafall bättre än när han jobbade för änglarna och hade heliga pistoler. :P
Sedan var jag väl en av de få som gillade de gammla serierna med tanke på att de blev nedlagda.
Fast det är ju klart, det började urarta redan i mitten av 90-talet.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 May 2012 - 03:47

Från början var han ju mycket riktigt en skurk eller bifigur. Särskilt intressant blev det när han och Daredevil möttes några gånger. Sen blev han en av dessa antihjältar som du också nämner, men 90-talet var ju ett decennium då allt spårade ur förr eller senare. Jag tror dock att du tänker på Punisher MAX, vilket förvirrande nog utspelar sig i ett eget universum. Punisher finns också i det "vanliga" Marvels universum, och då är han ungefär som i de där "gamla" serierna du nämner.
*Hockey och superhjältar*

#10 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 April 2016 - 23:19

Det här är precis den typen av nyheter som man vill mötas av när man går online. :thumbsup:



#11 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 02 May 2016 - 22:23

Ja det var goda nyheter, han överglänste Daredevil i princip varje scen!


Winter is Coming