Jump to content

Photo

Spotify


  • Please log in to reply
78 replies to this topic

#76 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 14 April 2011 - 20:21

Jag tror bara det är fel väg att gå. Det finns redan flera andra betalalternativ, och Spotify har levt på att vara gratis. Att försöka fösa folk mot betalvarianten kommer bara att fösa bort dem istället. Jag har bara betalat för tjänsten enstaka dagar (en tjänst jag alltid tyckt var bra), men tyckt att mycket av den musik jag vill lyssna på inte finns där och därför intye tagit steget ut. Nu blir det antagligen Grooveshark istället; lite bökigare men mer utbud.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#77 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 14 April 2011 - 20:21

Problemet är att när man betalar så blir kraven högre på tjänsten, utbud, kvalité etc och jag tycker inte Spotify riktigt är där än. Betalar själv 99 kr (så kan jag använda den i mobilen) men det är alltför ofta artister eller album saknas för att jag ska vara nöjd. Men om de kan få fler att betala för det de erbjuder så är det ju bra. Det kan ju i förlängningen ge bättre utbud. De har ju ett bra grundkoncept och en bra applikation så de har ju att bygga på. WiMP ser ju i jämförelse anskrämlig ut och är svårnavigerad och svåranvänd.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#78 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 April 2011 - 15:56

Pengar innebär utvecklingsmöjligheter - och pengar innebär också att de troligen får ett bättre läge att komma in på den amerikanska marknaden, vilket i sin tur ger fler artister. Så jag ser bara det positivt!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#79 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 04 May 2011 - 11:20

iTunes - beware! Nya versionen av Spotify gör det möjligt för alla användarna att synka med sina iPods, iPhones och androider. Och vi som kör via iPhone och Android behöver inte längre betala för tjänsten (så lägligt när de nu gjort om gratisversionen...) Spotify har även en egen shop där man kan köpa och ladda hem låtar.

Läs mer på TechCrunch

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.