Jump to content

Photo

TV 4 Sci-Fi


  • Please log in to reply
339 replies to this topic

#51 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 25 January 2008 - 15:28

de köpt in de första årgångarna av Dr Who och just nu förhandlar om ett anime-paket


Det låter ju helt underbart. :thumbsup:

Men är det gamla eller nya Doctor Who?

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#52 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 January 2008 - 15:35

Ska man tolka citatet "första årgångarna" ordagrant så är det väl dom äldre serierna det rör sig om. Men det är bara min tolkning. :)

#53 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 25 January 2008 - 16:47

Hoppas på gamla. :) Fler människor borde få upp ögonen för den.

Men förhoppningsvis kan dom väl få rätten till den nya också eftersom SVT inte tänker visa mer.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#54 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 January 2008 - 16:50

Jag hoppas också på det. Det finns mycket bra att se på i Doctor Who's långa historia. Tror att om TV4 vill så är det bara att köpa in nya Doctor Who då jag inte heller tror att SVT ska visa mer. :)

Utbudet blir bara bättre och bättre för kanalen.

#55 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 25 January 2008 - 16:55

Det känns också som att dom behöver ett par riktiga långkörare som dom kan visa varje dag och då finns det knappast nåt bättre än klassiska Doctor Who.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#56 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 January 2008 - 18:40

Låter som en kanal som man vill ha. Men tv-movies? Gah, vilket svengelskt uttalande.
*Hockey och superhjältar*

#57 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 January 2008 - 19:52

Heter faktiskt TV-Movies i USA. ;)


Babylon 5... i ordning... Dr Who... det här är ju bara för bra!!! :thumbsup: Tror dock att det är den nya serien av Dr Who. Annars hade de sagt att det är den gammla. Dock hoppas jag de visar den gammla också.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#58 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 January 2008 - 20:04

Ja, det gör det ju, men resten av mailet var på svenska, och vi har ju faktiskt ett svenskt ord för det - tv-filmer. ;)

Betvivlar att jag skulle ha råd med tv4 sci fi, men man ska väl inte vara helt negativ än. Vore kul att ha den. :)
*Hockey och superhjältar*

#59 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 25 January 2008 - 20:56

Kul med Babylon 5 som jag fortfarande inte sett en enda minut av :thumbsup: (Fast den ska jag se på annat sätt B) )

Winter is Coming


#60 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 January 2008 - 20:57

Bara du ser den. Och se då verkligen från början. Skitbra serie. :thumbsup:
*Hockey och superhjältar*

#61 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 January 2008 - 22:22

Vet inte hur många säsonger av B5 jag har sett eller om jag sett alla säsonger eller vilka avsnitt... var så länge sedan. :P :unsure: När var det Marcus dog?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#62 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 January 2008 - 22:45

Idag har dom börjat göra reklam för den nya kanalen på TV4
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#63 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 January 2008 - 22:50

När var det Marcus dog?

Slutet av säsong 4. :upset:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#64 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 January 2008 - 23:33

Crus: ok, tack. :( kanske inte sett sista då.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#65 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 January 2008 - 00:33

Lite halvflummig intervju med programchefen för den nya kanalen. Trodde först den var ny men nätr jag läste genom den så märkte jag att jag läst den innan för rätt länge sedan. Men jag hade redan skrivit så mycket så jag postar det ändå. :P

Han bland annat fastställer att kanalen kommer ha premiär 29 Februari (väldigt passande dag. :P ) och mkommer första par åren sända mellan Lunch och Midnatt men de planerar sedan att öka till dygnet runt eftersom många som gillar Sci-Fi även är vana att sitta uppe på nätterna och kolla.
Det betyder alltså att att det kommer inte bli för många dåliga tider för programmen.

Det jag tycker är intresantast är att programchefen verkar vara mycket kompitent och en som verkligen gillar Sci-Fi och det där han snackar om att det är viktigt att vi i Sverige får en chans att se alla bra Sci-Fi serier som annars inte kommer till de "vanliga" kanalerna.

Han berättar också att planerna är att alla ska få tillgång till kanalen men hitils är bara ViaSat intreserade. (Troligen vill de andra se hur det går för kanalen först. Tyvärr så är det många som ser misstänksamt på Sci-Fi i Sverige som oseriös underhållning)

Han berättar också att i början kommer det i grunden vara Sci-Fi med teknologi och rymdäventyr men att det i senare även kan gå över till monster och skräck.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#66 Cyberpunk

Cyberpunk

    Cadet First Year

  • Members
  • 4 posts

Posted 26 January 2008 - 12:53

Om inte Comhem tar in kanalen i sitt utbud så skaffar jag parabol. Måste ha denna. Måste.
Console cowboy deluxe

#67 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 January 2008 - 13:01

Jag är rätt säker på att dom tar in kanalen. Dom har ju tagit in alla andra TV4 kanaler så varför skulle dom hoppa över denna. :)

#68 SaberBlade83

SaberBlade83

    Captain

  • Members
  • 516 posts

Posted 27 January 2008 - 14:38

Får hoppas Comhem gör det. Tror också att det kommer ske, men jag är bara rädd för att dom startar den så sent att man redan kanske missat någon vecka med program. Men jag hoppas de är bra för en gång skull och tar in den direkt till premiären. :) Tråkigt annars för det är stor tveksamhet om jag kan få in Viasat från lägenheten jag ska flytta till.

#69 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 January 2008 - 15:23

Kommer dom igång så gör dom nog det i tid. Det är lång tid kvar innan sändningarna startar och svaren som vi hittills har fått på om dom ska ta in kanalen eller ej baseras ju på svar som dom skrev när nyheten precis blivit känd. Jag tänkte maila dom igen i slutet av Januari eller en bit in i Februari och då borde dom ha betydligt bättre svar att ge på om dom kommer ta in den, när det i så fall blir, samt om den kommer ingå i paketen dom redan har eller kommer att finnas tillgänglig separat.

Det är iaf vad jag hoppas att få svar på när jag mailar dom framöver. :lol:



--

EDIT: TV4 har nu slängt upp en ny programstartlista som täcker Januari-Mars och där återfinns starttider för några av serierna på TV4 Science Fiction.

Såg även att dom köpt in Mutant X, 7 Days och det skulle inte förvåna mig om det finns fler serier i den där låååånga listan.

Edited by Cartman, 28 January 2008 - 13:32.


#70 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 January 2008 - 15:44

Borta i Rymden = Red Dwarf :rolleyes:

Vilket löjligt namn på serien.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#71 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 27 January 2008 - 15:57

Skulle ha passat bättre till Lost in Space...

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#72 Mollari

Mollari

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 24 posts

Posted 27 January 2008 - 16:05

Varför visa Star Trek: Voyager när hela den seien redan gått i Svt? Bättre om dom köpt in och visat Star Trek: Enterprise som misshandlades svårt av Svt när dom hade sändningsrättigheterna.

Star Trek: Deep Space Nine ska bli intressant att få se då jag bara sett några avsnitt och alla talar sig så varma om att det är den bästa serien. För mig som inte har Star Trek som främsta intresse vill/vågar inte köpa en serie på dvd när man inte vet om man kommer gilla det man får se. Att se serier på tv är betydligt billigare.

Hoppas att dom blandar sitt utbud med inte bara serier utan även filmer samt kanske intressanta dokumentärer rörande sci-fi.

Jag tror att vi fans av genren kan påverka utbudet. Jag tänkte mejla några förslag till Tv4, men vart ska jag vända mig? Är det någon som har en bra mejladress man kan använda sig av?



Andra serier som jag gärna ser på Tv4 sci-fi i framtiden är.


Farscape

Jag har bara sett några få avsnitt när serien visades på Canal+ och gillade det jag såg. Har inte råd att köpa hela serien på dvd och eftersom den ännu inte (?) visats på en icke betalkanal tycker jag att den passar bra på denna kanal.

Babylon 5

Jag har sett hela serien men har inte haft möjlighet att se om den sedan Kanal 5 visade den. Skulle mer än gärna vilja se om den igen.

Star Trek: The Original Series - Remastered

Säkert inte billigt att köpa in men skulle passa perfekt på kanalen.

Star Trek: The Animated Series

Vill inte köpa den på dvd då jag troligen bara kommer bli besviken på det jag ser. Att se den på tv gör att jag i alla fall inte förlorar några direkta pengar.

Star Wars: The Clone Wars (animerade serien)

När den väl blir aktuell hoppas jag att Tv4 köper in serien.

Star Wars: Live Action Series

Samma sak här som med The Clone Wars.


Alla som gillar science fiction och B5 kommer att gilla detta-
TV4 Science Fiction har köpt in Babylon 5, - Vi har köpt hela 90-talsproduktionen av serien, med serier och TV-filmer, och tänker visa dem i den ordning de ska visas, säger Bo Thörnwall, programchef för TV4 Science Fiction. Ännu inget startdatum bestämt, klicka http://www.babylon-fem.com en helsvensk sida för denna serie, för dom senaste nyheterna. :thumbsup:

#73 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 January 2008 - 22:09

Mollari: har redan nämnts i tråden. ;)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#74 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 January 2008 - 16:24

Jag drar iväg ett välformulerat mail till Com Hem idag med en förfrågan om dom kommer ta in kanalen i deras utbud.

Återkommer när jag får svar. :)

#75 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 28 January 2008 - 16:46

Men efterfrågan på andra kanaler var tydligtvis viktigare för tele2. Dom har massvis med nya kanaler nu
Min favoritkanal Hallmark är tillbaks. Så vitt jag vet så sa dom att det inte var så många tittare. Märkligt va hmmm :o

Hur kan tittare ha ökat utan att folk kunnat ha Hallmark är frågan?