Jump to content

Photo

Eror


  • Please log in to reply
221 replies to this topic

#76 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 27 February 2008 - 18:59

Du kan fortfarande introducera äldre hjältar. Nordens Stjärnor är Nordens främsta superhjältegrupp, men det är inget som säger att de är de första, Vita Duvans föräldrar exempelvis var ju superhjältar ett bra tag innan henne, men bara modern är kvar i livet.

#77 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 11 March 2008 - 15:48

Inlägget har uppdaterats för att vara mer aktuellt.

Jag har nu uppdaterat och utökat seriebibeln.

Rubrikerna är nu:

Förord.
Skapare.
Allmänt om världen.
Allmänt om gruppen.
Kronologi.
Hjältarna.
Skurkarna.
Övriga personer.
Nordens stjärnors baser.
Publicerade serier.
Opublicerade serier.
Serier under produktion.
Väntande manus.
Ofärdiga idéer.
Ofärdiga personer.
Public Domainkaraktärer.
Övriga småidéer.
Svenska Superseriers arbetsgång och regler.

De sektioner som expanderats är Basen, kronologin. Ni får hemskt gärna glo genom sektionen (eller hela dokumentet) och se om det är nåt jag missat eller fått om bakfoten. Speciellt ni som tyckte att den levande basen var invecklad vill jag läser genom den sektionen och rapporterar om den fortfarande är komplicerad eller inte.

Mitt nästa steg är att gå genom allt vi skrivit för alla småidéer som är svåra att klämma in i de existerande sektionerna.

Ni hittar den här.

Edited by DanielSchenström, 13 October 2008 - 09:27.


#78 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 11 March 2008 - 16:03

Men vad trevlig läsning... :D Jag blev själv lite inspirerad av att sätta igång med karaktärsskapande faktiskt!

För övrigt så tror jag att det är enkelt att förklara bort att basen behöver superskurkenergi, utan att den framstår som ALLT för ondskefull.. :)

Jag har kommit på hur.

Basen behöver skurkenergi.. men vad är det bästa sättet att så den säd som skapar skurkar? Jo, det är att skapa EN STOR HJÄLTE!! :D Visserligen spär den på hela tiden, men den skapar en hjälte som blir fokus för superpotentialer, så att fler supervarelser kan skapas av denna person. Så länge denna person är superhjälte eller lever, så fortsätter processen.. tills det ibland barkar ur, och världen hamnar i en oåterkallelig katastrof. Har länge haft tanken att den förste stenålderssuperhjälten ( tänk: blandning mellan Conan och Black Bolt) slutligen inser detta mot slutet av sitt liv.. En stor sorg faller över honom då han inser att han levt såpass länge att hans värld nu kommer rasa under vikten av supermänniskor.

Superskurkarna kommer av sig självt, utan att basen behöver göra nånting, om det finns den store hjälten.

Det hela balanserar ut sig självt i slutänden, eller vad tror ni?

Jag är inte säker på vem som är den förste superhjälten i Golden Age? Men jag skulle gärna se att denne är katalysatorn till det hela. Om det är Superstjärnan, så ypperligt trevligt, om inte, så funkar det ändå, för då blir hon den nya katalysatorn, för den moderna åldern. :D

En stor tyngd skulle minst sagt hamna på Superstjärnans axlar om den teknomagiska artefakt som fungerade som livsnedtecknare åt Stenåldershjälten grävs upp, och avslöjar alla dolda hemligheter om supervarelser som Stenåldersmannen fann...

Edited by PredaBot, 11 March 2008 - 18:01.


#79 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 11 March 2008 - 16:11

Ska sätta mig och kolla igenom bibeln nu.. Namnet är f.ö. Tobias Hofling, trevligt att råkas ;)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#80 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 11 March 2008 - 18:07

Basen behöver skurkenergi.. men vad är det bästa sättet att så den säd som skapar skurkar? Jo, det är att skapa EN STOR HJÄLTE!! :D Visserligen spär den på hela tiden, men den skapar en hjälte som blir fokus för superpotentialer, så att fler supervarelser kan skapas av denna person. Så länge denna person är superhjälte eller lever, så fortsätter processen.. tills det ibland barkar ur, och världen hamnar i en oåterkallelig katastrof.

Jag är inte säker på vem som är den förste superhjälten i Golden Age? Men jag skulle gärna se att denne är katalysatorn till det hela. Om det är Superstjärnan, så ypperligt trevligt, om inte, så funkar det ändå, för då blir han den nya katalysatorn, för den moderna åldern. :D



Heh, du har en vurm för promiskuitet, eller menar du att den store hjälten skapar den andra potentialen på något annat sätt?

Det är med all sannolikhet inte Superstjärnan som är den första superhjälten i Golden Age, då Vita Duvan II:s föräldrar också är före den perioden. Superstjärnan dyker upp i Framgångseran/Silver Age.
Johnny Boy, LOn, Pantern, Otroliga mannen, Orientens pärla, TIN och Nox är de av Nordens Stjärnor som finns då. Men den store superhjälten kan mycket väl vara någon som vi inte skapat än, som kom innan Vita Duvan II:s föräldrars tid. Hennes föräldrar bör ha varit aktiva på motsvarande ca 1955-1970 då fadern, Osynlige mannen dog bekämpandes någon skurk (kanske Doktorn).

#81 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 11 March 2008 - 21:53

Jag menar inte att den stora hjälten ynglar av sig... utan att han är en källa till en verklighetsförändring. Helt plötsligt då han varit i närheten eller räddat någon, så "råkar" denne ut för en olycka som ger superkrafter. Var lite så jag menade. :)

Sen så har ju en hjälte alltid en väldig massa fiender, så automatiskt blir det mer skurkar. ^^ Hans blotta existens driver fram dom, som ett naturligt svar.

Edited by PredaBot, 11 March 2008 - 22:04.


#82 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 13 March 2008 - 19:03

Det är en intressant idé, men då vill jag att den hjälten ska ligga en bra bit före Nordens Hjältar och vara död nu. Han kan vara en slags legend i mannaminne, typ som Elvis Presley. Det är viktigt att Nordens Hjältar på alla sätt är de främsta av superhjältarna i vår värld så att Superstjärnan verkligen får den genomslagskraft hon ska ha. (Och många kanske ser henne som den första att på allvar ta upp den första hjältens mantel.)

Hans eller hennes död är alltså inte en katastrof, och hans eller hennes uppgift är gjord så att säga. Och "alla" som levde när han eller hon levde minns var de var och vad de gjorde när de hörde om hjältens död.

Däremot så ser jag inte att det per automatik blir skurkar, utan jag tror verkligen på idén med att basens nemesis orsakar en del av dessa, eller att den kanske förvrider vissa möjligheter som hjälten skapat så att det blir skurkar. Som det står nu så blir det lite som att skurkarna, och basnemesisen är i underläge, och skurkarna måste i princip vara mäktigare än hjältarna för att det ska vara spännande.

Sen så ska det självklart vara så att inte alla hjältar eller skurkar kommer direkt från dessa källor utan att det finns andra sätt också som exempelvis Groteskos demondbrygd.

#83 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 13 March 2008 - 23:27

Hmm. Intressanta infall, dock måste jag säga att själva ideen med den centrala hjältefiguren ska vara ett batteri som till slut kan orsaka överladdning, är en ganska stor grundidé bakom jordend FÖRSTA superhjälte, Cro-mag ( preliminärt namn) Eld-manen. ( the Fire-mane)

Han ska till slut bli tvungen att göra slut på sig själv, och driva bort basen från Jorden tillfälligt, för att rädda den från att gå under av tyngden av allt fler supervarelser. Tanken är att det ska vara ett överhängande hot.. hur många hjältar är för många?

Dessvärre så kunde han inte kontrollera sina växande energikrafter i slutet, och utplånar sitt paradisliknande kungadöme vid nordpolen. Han är den sista att dö, efter att basen försvunnit.. där i det iskalla mörkret..

Det blir ju förstås ingen katastrof förränns det finns ruskigt många hjältar, så din idé är nog helt valid. Så fort den centrala hjälten dör, eller förlorar sina krafter slutar ju dock en period i Nordens Stjärnors eror.

Det är iallafall lite det som jag försöker fila fram det till, ingen av erorna får fortgå för länge, då måste till slut krafttag tas av hjälten själv för att sätta stopp för det hela.

Edited by PredaBot, 13 March 2008 - 23:30.


#84 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 14 March 2008 - 07:16

Det blir ju förstås ingen katastrof förränns det finns ruskigt många hjältar, så din idé är nog helt valid. Så fort den centrala hjälten dör, eller förlorar sina krafter slutar ju dock en period i Nordens Stjärnors eror.

Det är iallafall lite det som jag försöker fila fram det till, ingen av erorna får fortgå för länge, då måste till slut krafttag tas av hjälten själv för att sätta stopp för det hela.


Själva erorna i Nordens Stjärnor är ju dock inga eror i sig utan bara en benämning för att visa att en viss typ av berättelser fungerar där. Det har gått 6 år i deras värld ungefär från det de grundades tills "idag".

Jag skulle tänka mig att första svängen, i jordens forntid när basen först kom hit var det precis så det gick till, och att det var just det misstaget som fick basen att gå i exil, den insåg att dess metod var fel i att lägga allt ansvar på en hjältes axlar. I modern tid är den tillbaks, och den här gången är hjälten bara en första katalysator, men hans död orsakar inga problem.

Anledningen att jag insisterar på att det ska vara så är just att en supersuperhjälte som inte är med i gruppen tar bort lite av gruppens dragningskraft, och om en sån person är med i gruppen så vet läsaren att den är för viktig för att ta död på och att den då har ett slags get out of jail free-kort som inte nån annan i gruppen har.

Nu kan det förstås vara så att gruppen får reda på vad som hände i forntiden, tror att det kommer gå åt helskotta den här gången också, för att efter nåt lagom spännande ögonblick märker att nåt är annorlunda den här gången, eller att de kan göra nåt för att förhindra det.
En sån story i sig låter som den passar bäst i Söndringseran/Splittringseran/Stjärnfallseran/Bronze Age-eran men samtidigt så finns den moderna eran redan och man vet att alla lever.
Samtidigt är det en så pass stor story att den knappast kan berättas på mindre än kanske 40 sidor.

Sen om man tänker lite publicistiskt, hur många avsnitt av den reguljära serien kan det ta innan läsarna verkligen gillar huvudkaraktärerna så att de verkligen bryr sig vad som händer dem, hur lång tid tar det innan någon gör avsnittet där den levande basen introduceras, hur många avsnitt av urtidsstoryn krävs för att berätta storyn om Fire-Mane?
Det är därefter som en sådan story har bäst effekt.

#85 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 March 2008 - 16:17

Jaså? Så erorna ser ut lite på det sättet? Att gruppen funnits så kort tid.. det var som attans. Trodde mer att det var som JLA, som i deras tid kanske funnits i en 15 år eller så, och som JSA, som funnits i mer än 60 år.

Detta ställer ju sannerligen saker och ting i nytt perspektiv...

Förvisso, så som jag ser det, så har med andra ord, den nya hjälte-åldern bara just börjat? :) Det här lägger ju även en hel del möjligheter... Jag spånar vidare.

#86 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 14 March 2008 - 17:32

Ungefär så här tycker jag man att det ska betraktas: Serien har publicerats sen 40-50-talet och vi presenterar storys som skulle kunna ha gjorts från närsomhelst i utgivningen. Precis som andra serier som publicerats så länge har ständigt året/decenniet de grundades retconnats om, och som det står nu var det 80-talet (1983) som de grundades. I deras värld har det gått 6 år sen dess, men världen är fortfarande i modern tid lika modern som våran.

Erorna har därför plats för typ 15 år av storys var.

Den nya hjälteåldern har inte "precis" just börjat. Vita duvan II är strax över 20 år gammal när hon gick med för ca 2 år sedan. Hennes föräldrar var superhjältar innan. Säg att de var ca 25 när de skaffade henne, 1963, och de hade garanterat vart aktiva några år innan också. Inget säger att de heller var de första.

#87 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 14 March 2008 - 23:34

Den nya hjälteåldern har inte "precis" just börjat. Vita duvan II är strax över 20 år gammal när hon gick med för ca 2 år sedan. Hennes föräldrar var superhjältar innan. Säg att de var ca 25 när de skaffade henne, 1963, och de hade garanterat vart aktiva några år innan också. Inget säger att de heller var de första.


Har länge velat göra en hyllning till 40-talets superhjältar (lite av ett specialintresse) och man kanske kan få in en hjälte som jag har grunnat på i serien?

Hjälten var aktiv på 40-/50-talen men lade sedan av. I sken av en händelse som rapporteras i medierna (tänkte först på presskonferensen med den förste hjälten, Golden Gang, men det skulle kunna vara ett större hot mot NH) minns han tillbaka och bestämmer sig för att erbjuda sina talanger för att hjälpa till.

Vill inte gå in på alla detaljer än men grundidén är att han åldras väldigt långsamt och därför varit med i alla åren, och tecknas i de olika stilarna. (Tänkte först att han skulle varit aktiv t.o.m. 70-talet,men om senaste eran är 80-talet skulle det varit för nära in på.)
Han är bortglömd av allmänheten och avfärdad som en legend inom "superskrået". Han går in som en "rådgörande" medlem, lite typ Batman/Punisher.

Skulle något sådant fungera?

#88 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 15 March 2008 - 01:01

Har länge velat göra en hyllning till 40-talets superhjältar (lite av ett specialintresse) och man kanske kan få in en hjälte som jag har grunnat på i serien?

Hjälten var aktiv på 40-/50-talen men lade sedan av. I sken av en händelse som rapporteras i medierna (tänkte först på presskonferensen med den förste hjälten, Golden Gang, men det skulle kunna vara ett större hot mot NH) minns han tillbaka och bestämmer sig för att erbjuda sina talanger för att hjälpa till.

Vill inte gå in på alla detaljer än men grundidén är att han åldras väldigt långsamt och därför varit med i alla åren, och tecknas i de olika stilarna. (Tänkte först att han skulle varit aktiv t.o.m. 70-talet,men om senaste eran är 80-talet skulle det varit för nära in på.)
Han är bortglömd av allmänheten och avfärdad som en legend inom "superskrået". Han går in som en "rådgörande" medlem, lite typ Batman/Punisher.

Skulle något sådant fungera?


Tänker du på de senare pulphjältarna?
Som det låter nu ser i alla fall jag inga hinder.

Det huvudsakliga problemet med folk som ligger utanför Nordens Hjältar och deras aktiva perioder är hur man ska introducera dem på ett bra sätt i Nordens Hjältars storys. Inte bara att man ska förklara deras bakgrund utan också hur man ska få läsarna att få samma wowkänsla som om det var mer etablerade universum. Samtidigt ska fokus för berättelserna vara just Nordens Hjältar.

Tänk dock på att det går att berätta oneshots som utspelar sig i Nordens Stjärnors värld om man vill som knyter an till gruppen. Jag tror dock att det är bra om vi kan få iväg ett par Nordens Stjärnor-berättelser innan vi bygger ut den omkringliggande mytolgin i serieform. En bra story är alltid en bra story oavsett, och det går före nästan allt annat när vi i redaktionen går genom serier för varje nummer vi ska ge ut.

Golden Gang, och berättelsen om Den förste superhjälten utspelar sig i ett helt separat universum från Nordens Stjärnor. (De flesta SSS serier som publicerats existerar i sina egna universum. Till och med Spring för livet och STHLM Utopia är olika världar trots att de bägge använder Major Gripen. Om jag förstått det rätt så utspelar sig Avatar och Revolution i samma universum, och Ut ur tunneln och in i mörkret och STHLM Utopia i samma. Det kommer komma fler serier som utspelar sig i redan etablerade universum.)

Redigering: Flera serier innehåller små vinkar, och ibland stora, till andra serier dock. I mitt första manus till Nordens Stjärnor så nämns att en av Golden Gangs medlemmar lånat ut ett skepp till dem. Hur det hänger ihop avslöjas inte, men man kan tänka sig flera varianter. Antingen har GG eller Nordens Stjärnor ett sätt att hoppa mellan olika universum, eller så finns det ett annat GG i Nordens Stjärnors värld.
I Den första superhjälten finns en ruta med folk från alla andra serier som varit med i SSS, men det är bara för att knyta en gemenskap till alla andra skapare och deras figurer.

Edited by DanielSchenström, 18 March 2008 - 09:26.


#89 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 13 April 2008 - 09:03

Jag och Tobias Hofling har ett avsnitt (ca 16 sidor) på gång. Nordens Stjärnor vs Vengence. Vengence är en mycket våldsam superhjälte skapad av Tobias i ett tidigare sammanhang. Nordens Stjärnor anser att han med sina våldsamma metoder går över gränsen och beslutar sig för att göra något åt saken. Det går förstås inte som de har tänkt. Från Nordens Stjärnor deltar Plågaren, Nox, Tin, Superstjärnan och Lynx (Lon). Serien utspelar sig i nutid i en ganska modern stil.

Manusets 6 första sidor är klara och resten under arbete. Tobias har börjat skissa lite karaktärer på prov. Vi får se om han lägger upp någon bild här. Manus av Fels, co-plot och bild av Hofling.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#90 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 13 April 2008 - 12:13

Nejmen, det där låter ju jättetrevligt! :) Spännande faktiskt, ska bli roligt att få se dom första skisserna.

#91 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 13 April 2008 - 12:37

Vengeance... Är han också en "V-temad" antihjälte?

Låter kul. Ska bli intressant och se vad ni kokar upp.

#92 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 14 April 2008 - 22:03

Han är något "V-temad", ja :) Vitt "V" över masken samt bältet, men annars ser han ganska så "vanlig" ut, för en superhjälte.
här och här har du bilder, om du är nyfiken på hans design

Han skapades för lite mer än ett år sen, så ta inte bion ordagrant, vissa saker har ändrats :)

Edited by Hofling, 14 April 2008 - 22:04.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#93 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 15 April 2008 - 08:25

Han är något "V-temad", ja :) Vitt "V" över masken samt bältet, men annars ser han ganska så "vanlig" ut, för en superhjälte.
här och här har du bilder, om du är nyfiken på hans design

Han skapades för lite mer än ett år sen, så ta inte bion ordagrant, vissa saker har ändrats :)


Jösses! Man skulle nästan kunna ta honom för min egna karaktär Virtus onda tvilling/klon/alternativa universum/elak framtidaversion! XD (På något sätt så känns det problematiskt...A)

#94 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 15 April 2008 - 09:44

haha, jadu, se upp. Om Virtus börjar styrketräna, och utveckla nya krafter som att flyga och skjuta blixtar, så har du problem ;)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#95 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 15 April 2008 - 10:55

haha, jadu, se upp. Om Virtus börjar styrketräna, och utveckla nya krafter som att flyga och skjuta blixtar, så har du problem ;)


SPOILER! Han kommer att utveckla nya krafter allteftersom historien går, men det är allt jag tänker säga... XD Ska bli kul att höra alla nykomlingar fråga "Vad hände med Vengeance's mantel" eller "Varför har Virtus mantel" när dom inte kan se skillnaden på dem. XD

#96 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 14 September 2008 - 13:07

Nästa nummer är ju på skräcktema så fundera på om ni kan komma på nån sjysst Noredens Hjältar-story med det temat. Jag har själv två skräckkomedistrippar på gång som blir kanske vanligt seriestripformat eller upp till 2 sidor. Den ena heter Splatter och har Jeanne Nocturne i huvudrollen. Den andra heter Bwains och vilka som är med i den är inte bestämt än.

#97 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 14 September 2008 - 13:58

Tja, jag har ju oxå ett par storyn men lite skräcktema som "Nox vs Zombies" eller "Nordens Stjärnor vs Werewolves", men sen har jag en story som kan räknas som en psykologiskt skräckdrama... Jag får se hur det blir, är det nån speciell deadline?

Och kör du Jeanne Nocturne i en av dina storyn, Daniel? :D Wheee, jag blir så glad när folk använder mina figurer i sina storyn ^^

Edited by DarkPaladin300, 14 September 2008 - 14:00.


#98 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 14 September 2008 - 14:24

Deadline kommer ligga nånstans runt årsskiftet, det blir ju i princip så att deadlines kommer ungefär när det senaste numret släpps.

#99 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 17 September 2008 - 16:26

Här är en sån sak jag kommer att lägga till den andra versionen av skaparguiden, en tidslinje som gör det mer överskådligt än när man läser texten.

Posted Image

#100 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 17 September 2008 - 17:47

Ser jävligt bra detaljerat ut, mycket lovande. Men det är en detalj som stör mig, och jag vet att det gär listan är säkert bara en liten preview innan du fixar till, men jag vill bara vara klar med saken så att d u inte blir panikslagen på sista dagen eller nåt.

Okej, Jeanne Nocturne dyker egentligen upp på Silver Age och håller sig där tills syftelsen på Splittrings Era eller Bronze Age. Där beslutar hon, Pantern och Nox att ta det lugnt i Märsta vilket resulterar i "spinoffserien" Random. Men ifall nån har några planer att ha med Nocturne eller Nox eller Pantern under Bronze Age, då är det lika bra att fråga och då kan man göra det i nån slags crossover som man traditionellt gör när andra figurer gör en spinoff (se X-Men eller Justice League).
Hursomhelst, det är just i Random franchisen då Jeanne Nocturne begår dådet som inte är överenskommet med andra i gruppen och det är reserverat av mig enbart.

Sen i Modern Age, är Jeanne Nocturne som ett finne under en nageltrång på en noshörning tills ett avsnitt som jag och Moonis gör ett manus på och jag tecknare på då Moose dyker upp.

Så Moose och Moder Svea dyker också upp på Modern Age, då du vet det. ^^