Jump to content

Photo

deadline för nr 13?


  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 08 August 2010 - 14:14

När är deadline för SSS nr 13?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#2 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 08 August 2010 - 16:33

Nummer 13 är i stort sett fullbokad med License to Kill, Nordens Stjärnor - En Hobby För Alla del 1, Förgöraren prolog + del 1, och mer Ångestmannen. Som personlig deadline för mig själv har jag preliminärt satt det någonstans i september för att kunna få iväg tidningen och ha den tryckt i november.

#3 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 08 August 2010 - 16:51

Aha. I så fall ser det ut som om flera nummer framöver är fullbokade. För det är väl fortsättningsserier alltihop utom Ångestmannen?

Det är ju bra att det finns material, men jag hoppas verkligen att tidningen inte är fullpackad flera nummer framåt. Ni kan ju ha några extra tjocka nummer så att fler får vara med i och med att Kablam sänkt tryckpriset rejält för albumformatet. Hur resonerar ni kring allt detta?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#4 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 08 August 2010 - 17:25

Nej nej, det finns fortfarande plats i nummer 14 och framåt, det är bara NS-kvoten som får avvakta till nummer 16. License to Kill: Epilogue är ett kort fristående spoiler-fritt avsnitt satt efter Mikaels huvudserie, som kommer till Agent X9 under 2011.

Och nummer 13 är redan mycket tjockt i teorin. Det är några nya strippar Ångestmannen vi lyckats klämma dit med ett skohorn, vi väntar bara på Lennéer för att välja några.

Hurså förresten, har du någon ny serie på gång Thomas? Om det är ett NS-äventyr så bör du tänka på att vi lät dig gå före Elof och Mario just för att du inte skulle behöva vänta, vi vill alltid försöka vara så rättvisa som det går. Om det inte är ett NS-äventyr kan vi i för sig klämma lite mer om det är ett kort äventyr runt 10-15 sidor eller nåt.

Glömde nästan att fråga hur det går med Dolores-intervjun, någon uppdatering från Lasse?

Edited by Virtus, 08 August 2010 - 17:27.


#5 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 08 August 2010 - 18:22

Låter ju bra det! Kul att License kommer att gå i både X9 och SSS!

Vad jag har på gång? Tja, det är fortfarande Mutagen Talent del 2 som ska göras om. Jobbade med manuset i sommar, hoppas komma igång och teckna den de närmaste veckorna. Jag påbörjade även ett nytt NS-manus kallat "Smugglarna" (som arbetsnamn). Det är en två-delars serie där Vita Duvan II står i centrum, liksom Greven själv. Även Johnny Boy har en större roll, medan Pantern, Plågaren, Otroliga Mannen och Nox har mindre roller. Greven smugglar diamanter och Vita Duvan och Johnny Boy ska delta i en danstävling.

Vad jag tänker om detta med uppbokade nummer är att de kan stänga eventuella nya intressanta tecknare ute, så att de hinner tröttna. Men den situationen kanske inte uppstår nu vad jag förstår. Angående tjocka nummer, jo de är lite dyrare, men de är mycket trevliga och har hittills sålt bra, så jag ser gärna fler!

Har inte hört nåt från Lasse. Tänkte handla lite på Dolores imorgon, ska passa på och fråga igen då.

För övrigt ser jag fullständigt fram emot nr 12 nu!!!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#6 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 19 August 2010 - 12:38

Ledsen att det tog sån tid, jag var tvungen att klippa av all surfning för att avsluta en sak.

Jag är själv inte särskilt orolig för att vi inte ska kunna fiska nya serier och skapare. De senaste numren som kommer kan jag erkänna kan ha lite skralt om utrymme, men det är inofficiellt våran regel att det ska finnas plats för åtminstone en ny eller återvändande icke-NS serie i varje nummer.

Nordens Stjärnor - En Hobby För Alla (SSS #13-15)
Förgöraren (SSS #13-17)
Andra kandidater (License to Kill: Epilogue, Ångestmannen, Urban Queen m.fl)

När sen Förgöraren är över så är det ett fritt spelfält igen.

Så det är lite James Bond utblandat med Let's Dance? XD Skojar, skojar, Thomas! Det känns som att det kommer att bli en bra historia! Ser även fram emot Mutagen Talent, den har varit på gång ett tag va?

Jag gillar också tjocknumren, de blir både snygga och ser liksom lite extra proffsiga ut. Och ja, precis som du sa, de är lite dyrare men de säljer också bra.

Hur gick det hos Dolores?

#7 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 19 August 2010 - 17:54

Mutagen Talent del 2 har jag börjat teckna lite på nu. Tre sidor skissade. Tjocknumren är bara lite dyrare nu. Förr var de mycket dyrare. De är ju så snygga och trevliga, så snälla, gör nr 14 eller 15 tjockt. Jag ska vinna den omslagstävlingen (framsidan är nästan klar), det kommer att bli supersnyggt på tjockformatets blanka omslagspapper! :rambo: Inget nytt hos Dolores. Tror ej det blir nåt...
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#8 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 19 August 2010 - 20:48

Jag har känn på mig att det kommer bli ett par tjocka nummer framöver efter tolvan, så visst, varför inte? Allt för gammelredax, men vi kan behöva tillskjutning i kassan om nåt går galet. Fast då INSISTERAR jag på att det ska finnas med en ruta antingen där fram eller där bak där det står "Detta nummer är sponsrat av Thomas Fels" :)

#9 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 19 August 2010 - 21:29

Låter som en deal! :popcorn:
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#10 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 01 September 2010 - 14:29

Ändrade planer. Skall öppna omslagstävlingen nu, men det blir inte Förgöraren-temat då jag bara hinner få klart prologen till nummer 13. Så nu hade du tur, Thomas, ditt omslag kan bli aktuellt!

#11 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 29 October 2010 - 18:37

Jag är ju alltid en nyfiken själ, så nu undrar jag hur arbetet med SSS nr 13 går. Hur går det? När kommer det? :)
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#12 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 30 October 2010 - 01:43

Lite trögt går det, men vi siktar på att ha det iväg till tryck åtminstone i mitten av november.

#13 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 30 October 2010 - 12:10

Säg till om ni vill ha hjälp med nåt!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#14 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 31 October 2010 - 11:52

Ditt ekonomiska stöd räcker, och din butiksguide-expertis i dina trakter har redan varit till stor hjälp. ^^
Har du kanske något förslag på vad det ska stå på din sponsorbanner på framsidan/baksidan eller duger det med "Detta nummers första tryckupplaga sponsras av den generösa Thomas Fels"? ^^ Numret blir på runt 70 sidor, så grattis, det blir en hardcover precis som du hoppades. ^^

#15 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 31 October 2010 - 17:23

Hardcover? Menar du kanske tpb-format? Strunt samma, det blir ju fint vilket som! :thumbsup:

Vet inte om jag vill ha nåt sponsormeddelande så tydligt. Hellre då i redaktionsrutan eller liknande. Och inget om "generös". Jag är himla glad att ni driver tidningen vidare! :rambo:
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#16 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 14 November 2010 - 03:26

Så fort det numret har släppts så ska jag nog skaffa alla tidigare nummer som finns. Endast framtiden kan ge svar om jag gör det eller ej.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#17 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 21 January 2011 - 19:22

Hur går det med nr 13? Några konkreta framsteg? När kommer den?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#18 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 21 January 2011 - 19:27

Vi siktar på att skicka den till tryck innan januaris slut.

#19 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 22 January 2011 - 11:20

:D :popcorn: ^_^
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#20 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 28 January 2011 - 21:29

Well?
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#21 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 29 January 2011 - 13:32

Well... Jag försåg Sebbe med tre sidor här om dagen, och enligt vad jag förstår av hans svar, så var det de sista. Så nu ska jag bara rätta ett par grejer och skicka honom sidorna igen, i rätt format (vilket jag skulle gissa på att jag gör imorgon, eftersom det inte blev av igår) och därefter är det dags att skicka alltihop till tryckeriet. Eftersom det nästan är februari nu, har vi sagt att utgivningsmånaden blir mars.

#22 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 10 April 2011 - 14:24

Finns det några tankar kring nr 14? Deadline, innehåll, omslag, utgivning och annat?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#23 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 10 April 2011 - 16:21

Just nu har vi arbetat fram idéer för ca 4 st temanummer, som vi håller på att fundera ut hur vi ska placera dom i utgivningen. Blir en tråd angående dessa nummer inom kort. =)

Annars har vi nog faktiskt inte så mycket där, vad gäller konkreta planer för #14. Viktor, Sebbe? Vad har vi fått in för serier?

#24 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 10 April 2011 - 19:11

Annars har vi nog faktiskt inte så mycket där, vad gäller konkreta planer för #14. Viktor, Sebbe? Vad har vi fått in för serier?

Förutom Toros del två av NS: En hobby för alla, så har vi ett par kanditater iform av The Urban Queen, Sebbes Förgöraren del ett, "List och Styrka" av Perf Lövgren som har gjort serien Lilla DeLila som postas på serieforum. SJälv försöker jag bestämma om jag ska göra en ny Law for Hire, för att jag är inet klar med Ragnarök när det gäller storyboard.

#25 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 10 April 2011 - 20:33

Det låter ju jättebra att det finns material (eller är på gång) till nr 14. Och mer Law for Hire måste det ju bli, sätt igång! B)
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier