Jump to content

Photo

Wheel of Time kommer äntligen på TV (hoppas vi)


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Sci-Fi Nytt

Sci-Fi Nytt

    Senior Commander

  • Admin
  • 297 posts

Posted 01 May 2016 - 09:22

Uppenbarligen så har det arbetats på att få igång den där TV-serien som många WOT-fans har längtat efter.

Sedan hur bra den kommer att bli är en helt annan fråga. Om ni minns så släpptes ju en sorts "pilot" på betald reklamtid mitt i natten för ett tag sedan, i ett försök av Red Eagle Entertainment att behålla licensen, men jag är inte riktigt säker på att det är dem bakom detta eller någon annan.

Läs mer här



Originalartikeln

#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 May 2016 - 09:53

Låter lovande, skall bli intressant att få höra mer om det hela och hur tvisten löstes.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 15 May 2016 - 11:02

Jüste! Då slipper jag läsa de sista böckerna.

 

Eller så blir tv-serien populär nog för att någon ska orka översätta dem. Då kanske jag måste skaffa de böckerna också. Bokhyllan är lite asymmetrisk nu.



#4 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 15 May 2016 - 21:58

Är det de tre oöveratta du inte läst? Ett litet råd: LÄS! Brandon knöt ihop säcken på ett helt underbart sätt i de tre sista böckerna. Redan i bok 12 finns det en riktigt badass-sekvens som bara måste läsas. 


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#5 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 16 May 2016 - 04:41

Jag har några av de översatta olästa också. Hur förtjust jag än var i dessa böcker, blev jag lite trött på't efter ett tag och bestämde mig för att växla med lite andra böcker, men när jag sedan skulle återgå till WoT hade jag glömt vilken bok jag var på, så det blev inte av att jag återupptog det. När jag sedan väl bestämde mig för att det skulle var dags, fick jag precis veta att de sista böckerna inte skulle översättas, och då kändes det lite meningslöst att fortsätta läsa dem på svenska. Kan ju läsa dem på engelska, för all del, men har jag börjat läsa på ett språk vill jag helst läsa hela på det språket. Och det finns ju andra böcker i världen. Och inte minst i den del av världen som utgörs av min bokhylla.

 

Men vi får se... Kanske blir av att jag läser dem någon gång i livet, men just nu känns det inte högprioriterat.



#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 May 2016 - 10:39

WoT har ju alltid varit lite tunga böcker mer mylljarder av karaktärer och intriger. Dessutom hade serien en svacka i ett par böcker där jag kände att det inte hände någonting.

 

Jag har dock varit sugen på att läsa om den ett tag skall erkännas, och funderar isf på att läsa dem på engelska och hoppas man mäktar med ända till slutet.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 16 May 2016 - 20:33

Senaste "omläsningen" (vilket gjordes i väntan på sista boken) så lyssnade jag på serien. Det tog ett bra tag, måste medges.


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#8 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 11 January 2019 - 22:38

Det ryktas att det är New spring de ska börja med. Kanske ett bra drag.

 

Nåväl, i väntan på att det ska bli något, vad som helst, så kan man ju kika på vad fansen har åstadkommit:



#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 January 2019 - 13:46

Hmm. Att gå ut med New Spring först är om inte annat ett intressant drag.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)