Jump to content

Photo

Vad tittar/-de du på v4?


  • Please log in to reply
737 replies to this topic

#701 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 04 September 2012 - 10:00

Misstänker att jag har sett något enstaka avsnitt av den.

#702 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 25 October 2012 - 14:18

Hm... Jaa... Man kanske skulle skriva i den här tråden så man inte glömmer bort vad man har sett. För min del har jag nyligen blivit klar med första säsongen av The Real Ghostbusters.


Och nu har jag även tagit mig igenom alla syndikerade (eller vad det heter) avsnitt. De får väl betraktas som säsong 1½, fast de på vissa ställen tycks benämnas som säsong 2. Den absolut längsta säsongen är det i alla fall, vilket innebär att jag nu efter att ha sett de två första säsongerna har mindre än hälften kvar av hela serien.

Igår såg jag förresten en annan grej som berör Ghostbusters i förbifarten. Nisse vs Gustaf:

http://www.tjomega.org/2011/11/tj-tv-heathcliff-vs-garfield.html

Det som nämns är alltså Bill Murrays och Lorenzo Musics vana att ta varandras roller.

Edited by Den Gröne Hämnaren, 25 October 2012 - 14:21.


#703 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 29 January 2013 - 20:26

Nu börjar det för mig bli en vana att hälsa på ett herrskap jag känner och titta på Legend. Alltså tv-serien med Richard Dean Anderson. Är det någon av er som är bekant med den?



#704 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 29 January 2013 - 20:50

Nej, men har velat se den.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#705 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 30 January 2013 - 15:08

Gör!



#706 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 24 August 2013 - 00:22

Och nu även med första säsongen av Den lille riddaren Trenk (Der kleine Ritter Trenk) som har gått på SvT:s Sommarlov.

 

Och nu är också andra säsongen avklarad. En intressant grej är att näst sista avsnittet avslöjar att det , i motsats till vad som hela tiden antytts tidigare, faktiskt finns drakar .

 

Det verkar som att det utöver de två säsongerna även finns tre lite längre specialavsnitt, och att en långfilm också är på gång. Hur saker hänger ihop med varandra vet jag inte just något om.



#707 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 13 October 2013 - 12:03

 

Hm... Jaa... Man kanske skulle skriva i den här tråden så man inte glömmer bort vad man har sett. För min del har jag nyligen blivit klar med första säsongen av The Real Ghostbusters.


Och nu har jag även tagit mig igenom alla syndikerade (eller vad det heter) avsnitt. De får väl betraktas som säsong 1½, fast de på vissa ställen tycks benämnas som säsong 2. Den absolut längsta säsongen är det i alla fall, vilket innebär att jag nu efter att ha sett de två första säsongerna har mindre än hälften kvar av hela serien.

Igår såg jag förresten en annan grej som berör Ghostbusters i förbifarten. Nisse vs Gustaf:

http://www.tjomega.org/2011/11/tj-tv-heathcliff-vs-garfield.html

Det som nämns är alltså Bill Murrays och Lorenzo Musics vana att ta varandras roller.

 

 

Och nu tror jag mig ha sett alla avsnitt av The Real Ghostbusters. Dock inte Slimer! för det hittar jag inte i väven annat än dubbat till obegripliska. Så nu har jag börjat på att kolla på Extreme Ghostbusters. Verkar som att den försöker vara lite mer seriös än föregångaren. Det kanske är ett bra drag. Men vad är det här för sätt att hitta på en ny sorts spökfälla som ser helt annorlunda ut!?



#708 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 15 January 2014 - 00:22

Nu verkar det vara paus för en massa av alla de där programmen jag följde. Årerstår gör Girls på tisdagar och Äkta människor på söndagar.

 

Men så går nu också första och sedan andra säsongen av Sherlock i repris inför att tredje ska börja visas, så jag såg allra första avsnittet igår, eftersom jag missade det första gången.

 

Och så har jag nyss utrustat mitt hem med en dvd-spelare på det att jag numera även medan datorn är avstängd (för det är den ibland) må beskåda rörliga bilder utan att behöva låta mig styras av tablåer. Så nu har jag kollat de första avsnitten av Snutarna.



#709 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 08 March 2014 - 23:48

Nu verkar det vara paus för en massa av alla de där programmen jag följde. Årerstår gör Girls på tisdagar och Äkta människor på söndagar.
 
Men så går nu också första och sedan andra säsongen av Sherlock i repris inför att tredje ska börja visas, så jag såg allra första avsnittet igår, eftersom jag missade det första gången.

Och nu har väl all de där slutat. Är nog faktiskt bara Game of thrones jag behöver hålla ordning på just nu.


 

Och så har jag nyss utrustat mitt hem med en dvd-spelare på det att jag numera även medan datorn är avstängd (för det är den ibland) må beskåda rörliga bilder utan att behöva låta mig styras av tablåer. Så nu har jag kollat de första avsnitten av Snutarna.

Nu har jag hunnit ta mig igenom alla avsnitt av Snutarna. Utan samt med kommentatorspår. Nästa tv-serie att stoppas i dvd-spelaren fick bli Jim Guldknapp. Första avsnittet bjuder lite blandat av snyggt och fult. I bilderna till exempel. Musiken är fin, men med sång till blir den inget vidare. I alla fall inte i den svenska dubbningen. Berättelsen inleds ur ett annat perspektiv än originalet. I stället för att få undra om hur huvudpersonen kom till Lummerland (eller Morgonlandet som det heter i den här versionen) får man redan från början veta en hel del om det. Sedan har de dessutom lite andra förklaringar till varför saker blev som de blev. Känns inte som helt motiverade ändringar alltid. Och så är det ju alltså det här med att detta är en svensk översättning av en kanadensisk tv-serie som bygger på en tysk bok (eller två). Det har konsekvensen att folk och saker inte heter vad jag är van vid att de heter. Det tycker jag inte riktigt om. I de flesta fall kan jag finna mig i det, men jag kan inte riktigt acceptera att kung Alfons den kvartitolfte kallas för kung Archibald av Kvartitolv.



#710 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 22 March 2014 - 00:20

 

 

Hm... Jaa... Man kanske skulle skriva i den här tråden så man inte glömmer bort vad man har sett. För min del har jag nyligen blivit klar med första säsongen av The Real Ghostbusters.


Och nu har jag även tagit mig igenom alla syndikerade (eller vad det heter) avsnitt. De får väl betraktas som säsong 1½, fast de på vissa ställen tycks benämnas som säsong 2. Den absolut längsta säsongen är det i alla fall, vilket innebär att jag nu efter att ha sett de två första säsongerna har mindre än hälften kvar av hela serien.

Igår såg jag förresten en annan grej som berör Ghostbusters i förbifarten. Nisse vs Gustaf:

http://www.tjomega.org/2011/11/tj-tv-heathcliff-vs-garfield.html

Det som nämns är alltså Bill Murrays och Lorenzo Musics vana att ta varandras roller.

 

 

Och nu tror jag mig ha sett alla avsnitt av The Real Ghostbusters. Dock inte Slimer! för det hittar jag inte i väven annat än dubbat till obegripliska. Så nu har jag börjat på att kolla på Extreme Ghostbusters. Verkar som att den försöker vara lite mer seriös än föregångaren. Det kanske är ett bra drag. Men vad är det här för sätt att hitta på en ny sorts spökfälla som ser helt annorlunda ut!?

 

 

Nu har jag tagit mig igenom Extreme Ghostbusters. Slimer! syns fortfarande inte till. Men nu har jag gett mig på att kolla diverse grejer där Ghostbusters förekommer mer i förbifarten. Jag har tagit mig igenom Cartoon all-star to the rescue (där Slimer är med) och påbörjat att kolla på The earth day special (där Harold Ramis är med som Elon Spengler (vilken påstås vara Egons bror)).



#711 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 09 April 2014 - 21:33

Hm... Har det blivit paus i både Game of Thrones och Arrow nu, tro?

 

Nå jag har i alla fall kollat igenom volym 1 av Jim Guldknapp, fortsatt kolla avsnitt 5 till och med 12 med engelskt tal på YouTube, konstaterat att avsnit 13 inte finns där, tänkt att då får jag väl skaffa volym 4 om jag får tillfälle till det, samt konstaterat att det verkar ha bara givits ut två volymer. Så det blir inget med det.

 

Nu har jag i stället börjar kolla på A very Potter musical. Den är kul så långt jag hunnit.

 

Och när det gäller dvd-tittning har jag nu avlägsnat plasten från de tv-serier jag nyss köpte. Tänkte egentligen börja med Dragons, men den skivan verkar inte komma överens med min spelare, så det fick bli första avsnittet av Tales from The neverending story i stället.

 

Varje avsnitt är enånhalv timme, visade det sig. Det visar sig också att Bastians mamma (som man faktiskt får se, vilket jag tror man aldrig fått förr) har en bil med registreringsnumret "MOON CHILD", att hon dör i en bilolycka som, av någon eller ingen anledning, är orsakad av en varelse som jag inte riktigt får klart för mig om det är Gmork eller en personifiering av Ingenting eller något annat, men som i alla fall skaffar sig anställning på Bastians skola under namnet mr Blank, mest i syfte att plåga Bastian, verkar det som. Som tur är har Bastian vänner i den här versionen. Så hans båda vänner Hermione och Ron Marley och Lucas hjälper honom att ta itu med den elake läraren Snape Blank. Detta kräver bland annat att de listar ut ett sedvanligt simpelt lösenord till skolans dator. Även Atréju (vars hudfärg de inte fått rätt den här gången heller) har fler människor kring sig än han haft i tidigare versioner. Jag uppskattar till exempel Quana som flyger runt i någon sorts steampunkaktig låtsasdrake. Kejsarinnan och Xayíde är visst systrar i den här versionen förresten. Och översättaren kan inte stava till AURYN.



#712 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 12 May 2014 - 20:12

I tittandet av Filmations Ghostbusters kom jag till elfte avsnittet. Tolfte verkar saknas på YouTube, så jag kollade första avsnittet av Yogi's treasure hunt i stället. Den har jag vaga minnen av från min barndom. Den kändes nog lite fantastiskare då än nu. Diverse olika hannabarberafigurer utgör besättningen på skeppet Jelly Roger. Top Cat skajpar dem ett uppdrag. Dick Dastardly och Muttley lägger sig i. Vet inte om jag missat någon relevant information genom att inte ha sett föregående serier eller om förklaringar till att det är som det är anses överflödiga.



#713 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 22 May 2014 - 22:19

På tal om missade avsnitt av tv-serier så såg jag Våra vänners liv när det gick på tv här om året, men jag missade sista avsnittet av någon anledning. Nu upptäckte jag att serien ligger på SvT Flow, så jag åtgärdade saken. Är här någon mer som sett den? Den hör ju inte till någon av de genrer forumet fokuserar på, men i avsnittet jag såg idag hade de i alla fall haft den goda smaken att slänga in ett par starwarsreferenser. Någon romcomklyscha får man också på köpet, men det får man ta. Det har visst varit prat om att göra en andra säsong, men för närvarande verkar det vara prat om att skita i det.



#714 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 26 May 2014 - 19:02

Och när det gäller dvd-tittning har jag nu avlägsnat plasten från de tv-serier jag nyss köpte. Tänkte egentligen börja med Dragons, men den skivan verkar inte komma överens med min spelare, så det fick bli första avsnittet av Tales from The neverending story i stället.
 
Varje avsnitt är enånhalv timme, visade det sig. Det visar sig också att Bastians mamma (som man faktiskt får se, vilket jag tror man aldrig fått förr) har en bil med registreringsnumret "MOON CHILD", att hon dör i en bilolycka som, av någon eller ingen anledning, är orsakad av en varelse som jag inte riktigt får klart för mig om det är Gmork eller en personifiering av Ingenting eller något annat, men som i alla fall skaffar sig anställning på Bastians skola under namnet mr Blank, mest i syfte att plåga Bastian, verkar det som. Som tur är har Bastian vänner i den här versionen. Så hans båda vänner Hermione och Ron Marley och Lucas hjälper honom att ta itu med den elake läraren Snape Blank. Detta kräver bland annat att de listar ut ett sedvanligt simpelt lösenord till skolans dator. Även Atréju (vars hudfärg de inte fått rätt den här gången heller) har fler människor kring sig än han haft i tidigare versioner. Jag uppskattar till exempel Quana som flyger runt i någon sorts steampunkaktig låtsasdrake. Kejsarinnan och Xayíde är visst systrar i den här versionen förresten. Och översättaren kan inte stava till AURYN.


Och nu har jag sett sista avsnittet. Xayíde hann både dö och återuppstå, och allt under ganska konstiga omständigheter. Men, kort sagt: Det byggs lite upp för andra säsongen som aldrig blev av. Men jag kan ju alltid ge mig på att se den animerade serien frånn nittiotalet.



#715 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 12 August 2014 - 08:15

Tipset om Mother Goose rock 'n' rhyme fick jag här. På samma ställe tipsas jag också om Duck Dodgers. Men i rätt ordning ska saker göras, så nu har jag tittat på:

 

 

...och efter det har jag börjat på första säsongen av tv-serien. Så småningom ska jag väl komma fram till det berörda avsnittet.

 

Duck Dodgers lär även förekomma i Star Warners (1998) men den hittar jag tyvärr bara första halvan av, och Looney Tunes: Back in Action (2003) som jag också hittar ett klipp från.

 

Sedan vet jag inte om det finns något mer att se med Duck Dodgers.



#716 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 17 February 2015 - 22:39

Förra veckan hade jag besök av min systerson.

Och nu i helgen hälsade han på igen.


 

Tänkte egentligen börja med Dragons, men den skivan verkar inte komma överens med min spelare, så det fick bli första avsnittet av Tales from The neverending story i stället.

Och en egen datan hade han med sig. Med dvd-läsare i sig! Så vi passade på att kolla på denna annars osebara tv-serie. Hela första säsongen tog vi oss igenom. Men extramaterialet verkade bara finnas på engelska. Det tyckte han sig inte få ut så mycket av, så det lät vi vara.



#717 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 16 March 2015 - 21:24

Game of Thrones går in på säsong 4 i SVT2, onsdag 7 januari klockan 22.15.

Kollat.

 

Och där var den klar. Förstår jag det rätt väntar vi nu på samma säsong som det väntas på i Amerika. Annat är det med True Blood. Av den verkar sista säsongen redan vara avverkad i USA, medan SvT har två säsonger kvar att visa och ingen lust att berätta när de tänker göra det.

 

Nåja. Jag har ju annat att titta på. Förutom de veckoliga superhjältarna på Kanal 11, har jag nyss gett mig på att kika lite i SvT:s öppna arkiv, och hunnit med alla avsnitt av både Nils Poppe Show och den animerade versionen av Jan Lööfs Felix.



#718 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 21 March 2015 - 22:14

 

Och när det gäller dvd-tittning har jag nu avlägsnat plasten från de tv-serier jag nyss köpte. Tänkte egentligen börja med Dragons, men den skivan verkar inte komma överens med min spelare, så det fick bli första avsnittet av Tales from The neverending story i stället.
 
Varje avsnitt är enånhalv timme, visade det sig. Det visar sig också att Bastians mamma (som man faktiskt får se, vilket jag tror man aldrig fått förr) har en bil med registreringsnumret "MOON CHILD", att hon dör i en bilolycka som, av någon eller ingen anledning, är orsakad av en varelse som jag inte riktigt får klart för mig om det är Gmork eller en personifiering av Ingenting eller något annat, men som i alla fall skaffar sig anställning på Bastians skola under namnet mr Blank, mest i syfte att plåga Bastian, verkar det som. Som tur är har Bastian vänner i den här versionen. Så hans båda vänner Hermione och Ron Marley och Lucas hjälper honom att ta itu med den elake läraren Snape Blank. Detta kräver bland annat att de listar ut ett sedvanligt simpelt lösenord till skolans dator. Även Atréju (vars hudfärg de inte fått rätt den här gången heller) har fler människor kring sig än han haft i tidigare versioner. Jag uppskattar till exempel Quana som flyger runt i någon sorts steampunkaktig låtsasdrake. Kejsarinnan och Xayíde är visst systrar i den här versionen förresten. Och översättaren kan inte stava till AURYN.


Och nu har jag sett sista avsnittet. Xayíde hann både dö och återuppstå, och allt under ganska konstiga omständigheter. Men, kort sagt: Det byggs lite upp för andra säsongen som aldrig blev av. Men jag kan ju alltid ge mig på att se den animerade serien frånn nittiotalet.

 

 

Och nu är jag igång med det. Återigen är det kanadensare som ligger bakom. Är det bara de som gör tv-serier av Endes grejer? Efter att nu ha sett några avsnitt kan jag säga: Helt okej, som barnprogram betraktat. Och ett pluspoäng för att de den här gången faktiskt har fått rätt på Atréjus hudfärg.



#719 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 22 May 2015 - 18:06

 

 

Och när det gäller dvd-tittning har jag nu avlägsnat plasten från de tv-serier jag nyss köpte. Tänkte egentligen börja med Dragons, men den skivan verkar inte komma överens med min spelare, så det fick bli första avsnittet av Tales from The neverending story i stället.
 
Varje avsnitt är enånhalv timme, visade det sig. Det visar sig också att Bastians mamma (som man faktiskt får se, vilket jag tror man aldrig fått förr) har en bil med registreringsnumret "MOON CHILD", att hon dör i en bilolycka som, av någon eller ingen anledning, är orsakad av en varelse som jag inte riktigt får klart för mig om det är Gmork eller en personifiering av Ingenting eller något annat, men som i alla fall skaffar sig anställning på Bastians skola under namnet mr Blank, mest i syfte att plåga Bastian, verkar det som. Som tur är har Bastian vänner i den här versionen. Så hans båda vänner Hermione och Ron Marley och Lucas hjälper honom att ta itu med den elake läraren Snape Blank. Detta kräver bland annat att de listar ut ett sedvanligt simpelt lösenord till skolans dator. Även Atréju (vars hudfärg de inte fått rätt den här gången heller) har fler människor kring sig än han haft i tidigare versioner. Jag uppskattar till exempel Quana som flyger runt i någon sorts steampunkaktig låtsasdrake. Kejsarinnan och Xayíde är visst systrar i den här versionen förresten. Och översättaren kan inte stava till AURYN.


Och nu har jag sett sista avsnittet. Xayíde hann både dö och återuppstå, och allt under ganska konstiga omständigheter. Men, kort sagt: Det byggs lite upp för andra säsongen som aldrig blev av. Men jag kan ju alltid ge mig på att se den animerade serien frånn nittiotalet.

 

 
Och nu är jag igång med det. Återigen är det kanadensare som ligger bakom. Är det bara de som gör tv-serier av Endes grejer? Efter att nu ha sett några avsnitt kan jag säga: Helt okej, som barnprogram betraktat. Och ett pluspoäng för att de den här gången faktiskt har fått rätt på Atréjus hudfärg.

 

Och nu har jag sett alla avsnitt av den. Då återstår väl bara att se Den oändliga historien 3. Ja, jag vet att alla är överens om att den är kass, men det kommer inte att stoppa mig från att se den om jag får tillfälle.
 
 
 

 

 

Annat är det med True Blood. Av den verkar sista säsongen redan vara avverkad i USA, medan SvT har två säsonger kvar att visa och ingen lust att berätta när de tänker göra det.


Säsong 6 av True Blood börjar att sändas på SVT2, måndag 20 april, klockan 22:45.

http://www.svt.se/tv...la//2015-04-20/

 

 
D'oh! Just när jag ska lämna landet för ett par veckor. Nåja, får väl se om jag lyckas kolla in de missade avsnitten när jag kommer hem, eller om den här säsongen är körd... Hur som helst, tack för tipset!

Nä, mina halvdana försök att se på de missade avsnitten av True Blood gav inget resultat, så jag får väl spara säsong 6 till någon annan gång. Mina halvdana försök att se på de missade avsnitten av The Flash gick det där emot bättre med, så nu har jag kommit ifatt Kanal 11:s sändningar.

 

Och i övrigt har jag börjat på att se på tecknade Police Academy.

 

Dessutom har Povel Ramels Funny Boy lagts upp på Öppet arkiv, så den har jag också kollat in. Tips till er som är nyfikna på vad det skrattades åt här i landet för ett drygt halvsekel sedan.



#720 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 25 May 2015 - 19:24

Och i övrigt har jag börjat på att se på tecknade Police Academy.

 

...vilket blev besvärligt efter tre avsnitt, så jag har gett upp tills vidare, och i stället börjat kolla på Captain N. Får se om jag återgår till Polisskolan senare...



#721 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 May 2015 - 02:23

Captain N är en guldserie. :thumbsup: Jag minns att jag såg den på tv när jag växte upp. Jag tror att det var på The Children's Channel men jag är inte helt säker på det. Fick ett par välfyllda kartonger med VHS av en riktigt god vän där bland andra Captain N fanns med på en eller två kassetter av Video Pocket Klubben. Det fick mig till att köpa den här vid ett senare tillfälle.



#722 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 28 May 2015 - 13:21

Trevligt att någon annan än jag skriver i den här tråden.

 

Ja, Captain N är fin på sitt vis. Väldigt märklig logik gäller i den. Vissa saker är typiskt tv-spel, vilket känns totalt rätt, men andra saker är mest konstiga. Som hur han kan använda sin nintendokontroll för att styra sig själv och omgivningen.

 

Själv har jag i stort sett inte sett på tv-serien tidigare. Där emot känner jag Captain N från Nintendo-Magasinet. Tror att serie-versionen var baserad på den animerade varianten. Men det kan för all del ha varit tvärtom också. I alla fall så föreligger vissa skillnader dem emellan.

 

För övrigt så påminns jag om att jag borde titta på Press Start som är en parodifilm med ett liknande upplägg. Det har gjorts ett gäng animerade avsnitt som en spinoff till den med. Första säsongen utspelar sig före filmen, så de avsnitten har jag sett. Andra säsongen utspelas efter filmen, så de avsnitten har jag sparat på. Sedan finns det dessutom en uppföljare. Den heter givetvis Press Start 2 Continue.

 

 



#723 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 May 2015 - 19:37

Press Start får jag lov att kolla upp. :)

Har en stor hög med Nintendo Magasinet men minns ärligt inte att Captain N var med där. Måste helt klart bläddra igenom mina exemplar och läsa lite.

#724 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 06 July 2015 - 01:46

Nu har jag tagit mig igenom alla avsnitt av Captain N, och därefter kollat lite grejer på Öppet Arkiv. Jag började med revyn Dax igen från 1963, klickade mig vidare till några aprilskämt, och började sedan kolla igenom Partaj, vilket jag håller på med nu. Och då pratar jag alltså inte om Christine Meltzer och Johan Petersson, utan om Lars Ekborg och Carl-Gustaf Lindstedt.



#725 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 28 August 2015 - 21:43

I Plastpodden försöker jag hetsa de andra pratarna att titta på leksaksprogram från åttiotalet. Men jag tror bara jag lyckas lura i mig själv att göra det. Har nu knaprat i mig alla avsnitt av Lady LovelyLocks and the Pixietails, och sedan tagit mig en bit in i Visionaries: Knights of the Magical Light.

 

Och så började ju Arrow igår på Kanal 11, vilket jag förstås också kollar.

 

Hm... Tror jag har spanat lite grejer på SvT Play också, sedan senast...