Jump to content

Photo

Bara Bröst!


  • Please log in to reply
54 replies to this topic

Poll: Toppless på badhusen?

Bara Bröst?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#51 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 29 June 2009 - 23:05

Detta är bara en naturlig del av samhällsutväcklingen. För ca 100 år sedan var det skandal att män och kvinnor badade på samma plats, och det var trots att de nästan var fullt påklädda..... prata inte om när bikinin kom skandal......

De kommer alltid att finnas folk som tycker att de nya badmodet innebär ett allvarligt hot mot sammhället och den rådande ordningen om ca 50 år kommer vi säkert skratta åt allt detta....

Det enda vi kan konstatera är att den nya badmomdet alltid kommer att leda till skandal.....

Edited by rehnvall, 29 June 2009 - 23:08.


#52 Snusmumriken

Snusmumriken

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:En stad omgärdad av värmländska tallar

Posted 30 June 2009 - 07:47

I Tonight Show med Conan O´Brien som sändes den 25:e tror jag det var uppmärksammades detta i monologen, där var skämtet att de som röstade igenom förslaget antingen röstade "yes" eller "hell yes!" :P

Förvånar mig inte alls, nog den mest förväntade reaktion på detta (alltså att folk skämtar om det på lite mans grisiga sätt). Undrar om initiativtagarna till kampanjen tänkte på det? Och ja, jag smålog lite åt det, hade säkert skrattat om jag sett det på Tonight Show :P

#53 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 September 2009 - 19:19

Visst finns det folk med "annan religion" som tar illa upp. Då är frågan vart man ska dra gränsen? Badhus anpassar ju på sina ställen öppetiderna för de med "annan religion" Då man kan bada med heltäckande form av badräkt, som i Malmö kommit att kallas burkini om jag inte är fel ute. Helt plötsligt gäller alltså inte de krav på hygien i bassängerna som alltid annars gäller. Men det är ju en annan diskussion, som jag lovar att hålla mig utanför i den här tråden.

Detta var nyhet för mej. Låter intressant intressan diskussion eller början ialla fall.
Antar de är bara att söka runt på nätet ang denna info? Eller var det på nån speciel sida detta står om ,Spacer ?
Blev som sagt nyfiken att titta närmare.


Ursäkta det något sena svaret, var inte inne på sidan på ett tag. :)
Här är ett färskt exempel...
http://helahalsingla...rhamn/1.1320810

#54 Darth Wiggy

Darth Wiggy

    Captain

  • Members
  • 458 posts
  • Location:Helsingborg
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 30 September 2009 - 11:52

Nån som sett nån bada topless i badhus än?
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#55 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 30 September 2009 - 14:21

Nope. Men jag vet inte om det beror på att folk inte vågar eller för att jag inte besöker badhus. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«