Jump to content

Photo

Allt om 3D | Tekniken, bio, tv-apparater, blu-ray spelare...


  • Please log in to reply
137 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 03 September 2009 - 18:57

3D verkar vara hemskt inne just nu - inte bara filmerna som ska vara i 3D - nu ska även TV-apparaterna vara det :blink:

Men med allt nytt de hittar på så kommer det ju bli dyrt att årligen behöva uppgradera apparaturen här hemma :P


3D coming to living rooms
Sony, Panasonic to roll out big-screen HD sets next year


By Alex Ben Block

Sept 2, 2009, 09:56 PM ET
With 3D lighting up movie theaters worldwide, major consumer electronics manufacturers are rushing to roll out television sets that will bring three-dimensional digital images to the home.

"Today, 3D is clearly on its way to the mass market," Sony Corporation of America chairman and CEO Howard Stringer said Wednesday at the annual IFA technology trade show in Berlin. "The 3D train is on the track, and we at Sony are ready to drive it home."

Sony is not alone, as archcompetitor Panasonic also announced Wednesday that it is on the 3D bus, or more specifically the tractor-trailer truck. Bob Perry, executive vp of Panasonic Consumer Electronics, said a fleet of trucks built to carry HD 3D theaters that will accommodate 30 people will roll across the country in the fall to showcase 3D televisions and Blu-ray players.

"This really is the new frontier of television," Perry said in an interview. "Over the coming years, we expect consumers to migrate to this as the television-viewing experience changes from being something very passive to something that immerses you."

Sony and Panasonic plan to roll out large-screen, high-definition TV sets next year in the U.S. and Japan. Perry said 3D HD Blu-ray players and camcorders will come later.

There already is a cable channel offering 3D in Japan, and Stringer announced that the Sky Channel in the U.K. will launch one as well. Perry said Panasonic is in talks with U.S. cable operators and IPTV services that want to offer 3D in HD.

These initiatives have "the full support of the Hollywood studios," Stringer said.

Perry said Panasonic is in talks with studios as well and expects to announce a minimum of 50 3D movie titles that will be available on Blu-ray and/or standard DVD by the time the new TV sets are launched.

Wendy Aylsworth, vp engineering at the Society of Motion Picture and Television Engineers, said a task force of 200 execs from studios, manufacturers, display manufacturers and technology companies have recommended technical standards for movies and other software.

"It's how do you create a master image, subtitles and closed captions, as well as graphical overlays," Aylsworth said. "How do you package that with audio in order to get that to the television set."

The content for 3D TV won't come just from movies. ESPN is doing a 3D test with the Sept. 12 USC-Ohio State football game. The network will have eight Sony cameras and its own team of announcers broadcasting the game to select sites including the ESPN Zone in Los Angeles and the Galen Center on the USC campus.

"We're going to have researchers doing exit interviews, doing extensive research at each site," said Anthony Bailey, vp emerging technology at ESPN. "We're using this test to figure out how the production looked, how did consumers like it, would they come back, was it something they would (pay for) to see in a theater."

While Sony and Panasonic are rolling out the next generation of HD 3D, several manufacturers already have sets they bill as "3D ready" in retail stores.

Mitsubishi since April has been offering more than a half-dozen models. The largest, an 82-inch display, sells for $4,199; the least expensive, at 60 inches, goes for $1,499.

Sony and Panasonic have yet to price their sets or say how many models will be available. Sony will market its 3D HD TV sets as part of its Bravia line.


Någon som vet mer om nedanstående?


september 03, 2009
Too bad this article didn't mention anything about a new revolutionary Silicon Valley company , called HDI Ltd., that is about to blow the doors off the industry. They just introduced a new 3D technology that will deliver better than hi-def results in a package that uses 80% less electricity, will cost 60% less of similar 2D sets, and any big company licensing this technology can tool up and be producing sets in 9 months.


Edited by Synon, 25 February 2010 - 11:16.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 04 November 2009 - 22:07

3D - på bio eller DVD/Blu-ray? Vad säger ni?

OK, som sagt var - 3D är den senaste tekniken som gäller verkar det som. Passar då på att slänga in en fråga här: Vad har ni för erfarenhet av dagens 3D filmer? Berätta gärna, jag är nyfiken vad ni tycker och har för erfarenhet/åsikt.

Själv såg jag häromdagen My Bloody Valentine 2009 (DVD) 3D-versionen. Eller gjorde ett försök... Konstaterade efter ca 10 min att bildkvaliteten fått ta stryk till förmån för vissa 3D effekter, tyvärr. Överlag usel bild: skiftande färgkvalitet, fruktansvärt suddigt emellanåt, dubbelseende :blink: ... Blev lite illamående faktiskt. Plus att man glömde ju bort själva handlingen :lol: Kom fram till att det är bäst att börja med den vanliga versionen för att sedan gå tillbaka till 3Dn och göra ett nytt försök. Denna gång med enbart fokus på effekterna (som faktiskt fanns där, ibland) och försöka nonchalera övriga delar.

Vet att de som sett film i 3D på bio är helt lyriska så i dagsläget så förmodar jag att det är det som gäller om man nu vill se 3D. Fått höra att det är stor skillnad på tekniken bio kontra DVD/Blu-ray så vi får väl se om de kan komma på en bättre lösning för oss hemmatittare :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#3 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 November 2009 - 22:42

My Bloody Valentine 3D version var ju en flopp som sagt, precis som Synon säger. Fast LionsGates logga med kugghjulen var ju riktigt snygg ^_^

Jag undrar då hur skillnaden är mellan vanlig spel film och animerade filmer? Någon som sett en animerad i 3D?
Någon som sett både ock kanske och kan jämföra?
Speciellt nyfiken på de som kommit i DVD, kan det vara så att 3D funkar bättre på animerat?


Sen undrar jag ju varför dom inte har fixat till 3D glasögonen? Var som en tidsresa tillbaka till 80-talet när man fick se dom som kom med filmen :lol:
Nu ingick det ju 4 par så går ett par sönder har man ju ett par reserver, antagligen för att det blir billigare att skicka med ett X antal pappers 3D-glasögonen än att satsa på kvalitet.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#4 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 05 November 2009 - 00:02

Såg Coraline i 3D på bio, och det var fantastiskt! Glasögonen störde jag mig inte på, var stor skillnad mot de där röd-gröna på 80-talet ^_^. Men som vanligt med teknik så räddar det ju inte en i övrigt dålig film. Tror att 3D är "grejen" som kommer att komma mer och mer.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#5 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 05 November 2009 - 00:16

Låter som ganska spännande grejor. Mycket ny teknik på gång. Jag undrar lite om det kommer påverka dom uppkommande skärmteknikerna dock? OLED, FED osv. Kommer 3D-teknik för LCD-skärmar vara kompatibel med dom nya? Kanske är det så att det inte kommer vara så stor skillnad, då det är digitala styrkretsar till alla.

#6 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 November 2009 - 00:27

Glasögonen störde jag mig inte på, var stor skillnad mot de där röd-gröna på 80-talet

Hur såg dom glasögonen ut som du hade när du såg Coraline då?
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#7 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 05 November 2009 - 01:45

Olika polarisation, som bl.a. på Euro-Disney?
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#8 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 05 November 2009 - 08:52

Olika polarisation, som bl.a. på Euro-Disney?

Precis den förklaringen jag fick varför det är sån skillnad på bio kontra hemmabio

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#9 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 November 2009 - 12:25

Glasögonen jag hade när jag åkte upp till sthlm för att se Coraline påminde lite om dom här.

Hur upplevelsen blir av en 3D-film beror nog lite på vilka förutsättningar man har hemma. Har man en 22 tums tv blir det kanske inte så effektfullt medans det kanske blir det om man har en egen projektor.

Posted Image

Edited by Cartman, 05 November 2009 - 12:26.


#10 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 November 2009 - 12:48

Ja, dom såg ju bra mycket bättre ut än de vi hade i helgen. Orättvist :(
;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#11 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 November 2009 - 15:16

Jag har resan till jordens medelpunkt 3D (blu-ray) med Brendan Fraser. Fick också med 2 st billiga 3D glasögon i papp, de satt väldigt dåligt.

skiftande färgkvalitet, fruktansvärt suddigt emellanåt, dubbelseende.

Så där var min upplevelse också. Skiftandes i röd/gröna färger.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#12 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 05 November 2009 - 20:44

Ja, dom såg ju bra mycket bättre ut än de vi hade i helgen. Orättvist :(
;)

Riktigt så coola fick inte jag: såg ut som såna den där gubben i "Upp" har :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#13 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 05 November 2009 - 21:13

Tvungen att kolla upp det här :)
Ok, vill man se det "på riktigt" så är det nog bara att pallra sig iväg till en biograf som installerat nedanstående:

3D - Wikipedia

Polarisering
Cirkulärt polariserade glasögon

En modernare variant bygger på att glasögonens linser (och filter framför projektorn) innehåller minimala raster som har olika vinklar för de olika ögonen. Effekten är klart överlägsen, men systemet kräver antingen att man har två projektorer som kör varsin film exakt synkroniserat (med en polarisering på varje projektor), eller att man har en projektor med ett synkroniserat filter som växlar mellan två polariseringar. Real D Cinema fungerar på det sistnämnda sättet och används nu över stora delar av världen. Vidare kräver metoden att betraktaren håller huvudet rakt så glasögonens polarisering och projektorns polarisering har samma vinkel. Blir vinkeln fel börjar den "rätta" bilden bli mörkare medan den "felaktiga" bilden börjar läcka igenom.

SF Bio har under våren 2009 utrustat åtta biografer i Sverige för att kunna visa film i digitalt 3D-format (Real D Cinema) då flera av de stora amerikanska filmbolagen (bl.a. Buena Vista) har lanserat filmer i 3D och ett stort antal filmer är planerade för premiär framöver.



Tolkar som att det faktiskt hänger på glasögona, se nedan. På denna sajt kan man även läsa lite mer om tekniken och filmandet.

How a 3-D Stereoscopic Movie is made - 3-D Revolution Productions

/../

The 3-D Glasses themselves
3D glasses come in different quality and prices. As with the different systems, the better the quality, the more expensive the goods. Limited-time projections like festivals will include the cheap cardboard glasses with plastic filters, whereas a permanent show like in a theme park will invest in hard plastic glasses with hard plastic or semi-glass filters.

A very important factor in this budgetary consideration is the issue of ghosting; when using cheap glasses (of poor quality), separation of the left and right image is not going to work as well as with decent glasses. Hence, the left eye will see some of the image meant for the right eye, and the right eye will see some of the image meant for the left eye. This is exactly what should never happen with 3-D. Also, bad filtering means a failing of objects that come out of the screen in very close proximity to the viewer. The viewer's eyes will lose focus, the brain won't combine the two images anymore and two separate images will appear in front of the viewer.

/../


Edited by Synon, 05 November 2009 - 21:34.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#14 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 November 2009 - 21:44

Uppdrag till Synon; Ge dig ut på stan och hitta ett par ordentliga 3D glasögon så att vi kan se filmen 'ordentligt'.
:P

:lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#15 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 05 November 2009 - 21:49

Synon accepterar stolt sitt nya uppdrag. :cool2:
Väntar dock tills mörkret ger vika innan hon ger sig ut på stan...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#16 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 06 November 2009 - 16:36

Den här sidan verkar ha allt: http://www.3dglasses.net

Dom har till och med en kul sektion där dom låter en få ett par billiga papp & plast -glasögon gratis..? :)

http://www.3dglasses.net/Free 3D Glasses.htm

Edited by PredaBot, 06 November 2009 - 16:37.


#17 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 06 November 2009 - 17:47

Jag så Up i 3D och det var faktiskt riktigt mäktigt. Men jag misstänker att det gör sig bäst i animerad film än då länge. Dom visade även trailers i 3D för Avatar och A Christmas Carol. Den senare såg riktigt läcker ut. Avatar däremot vet jag inte riktigt.

Däremot störde det mig att ha på sig glasögon hela filmen. Jag har inga synfel i normala fall så jag har aldrig haft glasögon heller och jag misstänker att det är en del av problemet. Men jag tyckte att man fick begränsat synfält också. Visst, man ser hela duken och så men jag hade velat ha större glasögon eller varför inte 3D linser. ;) Det tror jag skulle höja upplevelsen ytterligare. Dom glasögonen jag fick så f.ö. ut som vanliga solglasögon med lite funky glas på.

Så här närmare bestämt:

Posted Image

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#18 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 06 November 2009 - 18:32

Däremot störde det mig att ha på sig glasögon hela filmen. Jag har inga synfel i normala fall så jag har aldrig haft glasögon heller och jag misstänker att det är en del av problemet.

Använder du inte ens solbrillor?

Men jag tyckte att man fick begränsat synfält också. Visst, man ser hela duken och så men jag hade velat ha större glasögon eller varför inte 3D linser. ;)

:lol2: Det skulle vara värt inträdet bara för att se alla normal-seende peta ut ögonen när de ska försöka sätta in linserna. :lol:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#19 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 November 2009 - 19:44

Håller med K ang. linserna :lol2:
Jag vet ju till och med folk med synfel som inte klarar av linser pga att man måste peta sig i ögonen.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#20 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 November 2009 - 13:52

Jag har glasögon så det där med 3D Glasögon har jag svårt för. Ska jag sätta dem under glasögonen eller skippa glasögonen och se allt suddit? *suck* :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#21 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 07 November 2009 - 14:02

Crusader.

Både Georgia och jag körde glasögon (vi ides inte ta på oss linserna för det här hehe) och det funkade faktiskt att ha dem på utsidan så att säga. Testa!
Ps. Ja, det var ju pappersvarianten iaf som funkade... De mer avancerad kanske blir svårare att få plats med...

Edited by Synon, 07 November 2009 - 14:03.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#22 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 November 2009 - 14:37

Erkänn Synon, du ville slösa på ett par av dina linser :lol:
Men annars funkade det bra att ha 3D glasögonen över de vanliga glasögonen, men som sagt, det var ju pappersvarianten.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#23 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 07 November 2009 - 14:51


Däremot störde det mig att ha på sig glasögon hela filmen. Jag har inga synfel i normala fall så jag har aldrig haft glasögon heller och jag misstänker att det är en del av problemet.

Använder du inte ens solbrillor?

Inte när jag ser på film.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#24 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 07 November 2009 - 14:54



Däremot störde det mig att ha på sig glasögon hela filmen. Jag har inga synfel i normala fall så jag har aldrig haft glasögon heller och jag misstänker att det är en del av problemet.

Använder du inte ens solbrillor?

Inte när jag ser på film.

:lol2:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#25 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 17 November 2009 - 13:13

Ska bli kul att se om det här kommer att bli något att ha i framtiden. Tillverkarna kanske kunde fixa en specialskärm där man slipper glasögona...Fast då måste man ju ha två skärmar, en för vanligt bruk oxå ju :lol:

3D-skärmar från Hyundai
17 november 2009

Koreanska allt-i-allo-jätten Hyundai slår sig in på den europeiska marknaden med två nya 3D-skärmar.
De i Europa nylanserade modellerna heter W220S samt W240S och har storlekarna 22 respektive 24 tum. Upplösningen är 1680x1050 pixlar för den mindre modellen och 1920x1200 pixlar för den stora varianten.

Övriga prestanda är 1000:1 i kontrastförhållande, 300 cd/m2 i ljusstyrka och inbyggda högtalare med en effekt på 3 watt. Responstiden anges till 6 millisekunder och anslutning till dator sker via VGA, DVI eller HDMI.

Med skärmarna följer ett par polariserade glasögon som behövs för 3D-effekterna. Priserna beräknas bli motsvarande cirka 5 000 kronor för W220S och hela 14 000 kronor för W240S.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.