Jump to content

Photo

Johhny Mörk - En svensk Constantine


14 replies to this topic

#1 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 26 November 2006 - 13:35

Johnny Mörk är en svensk John Constantine.

Det är en svart serie om en man som efter att ha bevittnat mordet på sin höggravida hustru luras av en demon, i form av Kristian Luuk, om löftet att han kan "suga" upp all ondska i Sverige och kapsla in den i sin egen kropp. Johhny tror han befriar Sverige, men det enda han gör är att han får en sorts kopia av all ondska inom sig och lever i symbios med den. Demonens plan är att detta ska driva Johhny till självmord och att ondskan då ska släppas ut i koncentrerad form i Sverige. Johnny hejdas i sista ögonblicket av sin ofödda dotters ande som berättar om demonens plan. På något sätt har hennes ande fastnat bland alla demonerna Johnny bär inom sig, och som botgöring för sin dotters skull ger sig Johnny ut på jakt för att stoppa den svenska ondska han nu står i så nära kontakt med. En ondska han kan se, och som han kan använda sig av.

Johhny Mörk är min ventil där jag kan få ur mig all frustration och ilska över alla orättvisor och allt annat som är fel med vårt land.

Manus är helt klar och det är en serie på 18 sidor som fungerar som ett förstanummer, men även går att läsa utan fortsättning. De första åtta sidorna är klara, men jag behöver en tecknare till de 10 återstående. Killen som teckande de första åtta fick jobb i USA och var tvungen att avbryta samarbetet pga tidsbrist.

Jag bifogar här de två första sidorna för att ni ska få en känsla av känslan.

Posted Image

Posted Image

Edited by SuperJelcander, 18 December 2006 - 21:04.


#2 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 26 November 2006 - 17:15

Vilka orättvisor och fel tycker du att vi har i detta land?
"There once was a man from Nantucket..."

#3 MARVEL COMICS

MARVEL COMICS

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 133 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Posted 26 November 2006 - 17:19

Snygga och originella teckningar.
´´ Leve Stan Lee´´

#4 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 26 November 2006 - 20:17

Vilka orättvisor och fel tycker du att vi har i detta land?


Det handlar mer om hur folks inställning och attityd till sina medmänniskor har förändrats. Således är också de demoner som framförallt fyller Johnnys inre: Apati, Självgodhet, Förakt, Skadeglädje och Egoism.

#5 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 November 2006 - 20:28

Låter väldigt intressant. Vill läsa! :)
*Hockey och superhjältar*

#6 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 27 November 2006 - 00:05


Vilka orättvisor och fel tycker du att vi har i detta land?


Det handlar mer om hur folks inställning och attityd till sina medmänniskor har förändrats. Således är också de demoner som framförallt fyller Johnnys inre: Apati, Självgodhet, Förakt, Skadeglädje och Egoism.



Mycket intressant.
"There once was a man from Nantucket..."

#7 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 27 November 2006 - 20:15



Vilka orättvisor och fel tycker du att vi har i detta land?


Det handlar mer om hur folks inställning och attityd till sina medmänniskor har förändrats. Således är också de demoner som framförallt fyller Johnnys inre: Apati, Självgodhet, Förakt, Skadeglädje och Egoism.



Mycket intressant.


Tackar, det är ingen av er som kan tänka er teckna det också? :)

#8 Nicce Lemonsson

Nicce Lemonsson

    Ensign

  • Members
  • 47 posts

Posted 17 December 2006 - 20:27

Vilka orättvisor och fel tycker du att vi har i detta land?


Kristian Luuk som programledare för Melodifestivalen 07? :P

#9 Rasmus

Rasmus

    Cadet Second Year

  • Members
  • 10 posts
  • Location:visby

Posted 03 January 2007 - 19:06

vet du vad fredrik! jag blir faktiskt sugen på att teckna det här. Jag får mycket hellblazer känslor, en svensk constantine hehe, jo jag skulle vilja testa i alla fall.

#10 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:Cork, Irland
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 04 January 2007 - 08:21

Bahahah!!

HELT underbar! Det här MÅSTE jag läsa mer av! :D
Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#11 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 06 January 2007 - 19:48

vet du vad fredrik! jag blir faktiskt sugen på att teckna det här. Jag får mycket hellblazer känslor, en svensk constantine hehe, jo jag skulle vilja testa i alla fall.


Då får vi se till att förverkliga det. Du är som klippt och skuren för Johhny Mörk och jag är ett stort fan av dina teckningar. Du ska också veta att du på inget sätt behöver känna dig låst av hur de tidigare sidorna tecknats eller hur du tecknat Blaze. Vill du prova en annan stil så låter det också spännande. Jag mailar dig om manus och annat. Verkligen roligt!

#12 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 07 January 2007 - 13:44

Det där smakprovet lockar ju en att läsa fortsättningen, får jag säga...

#13 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 11 January 2007 - 20:39

Det där smakprovet lockar ju en att läsa fortsättningen, får jag säga...


Inte omöjligt att det kommer att bli verklighet. En duktig tecknare, välkänd här, har lovat ta sig en titt på projektet och det ser lovande ut.

#14 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 22 January 2007 - 22:11

Det där smakprovet lockar ju en att läsa fortsättningen, får jag säga...


Inte omöjligt att det kommer att bli verklighet. En duktig tecknare, välkänd här, har lovat ta sig en titt på projektet och det ser lovande ut.


och här kommer ett smakprov på hans tolkning av Johnny Mörk. Jag tycker själv att det är skitsköna bilder som verkligen fångar Johnnys slitna, men coola stil. Vem kan den begåvade tecknaren vara?

Posted Image

#15 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 06 September 2009 - 23:05

Vilka orättvisor och fel tycker du att vi har i detta land?


Kristian Luuk som programledare för Melodifestivalen 07? :P



Föreligger en koppling mellan detta inlägg och det faktum att det faktiskt är Kristian Luuk (eller någon som posar som honom) som är skurken i serien??



Reply to this topic