Jump to content

Photo

Färgglada Disney! ^^


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 30 August 2006 - 14:09

Jepp. Så har jag då faktiskt bestämt mig för att färglägga några disney-grejor. Och då kändes det motiverat med en ny tråd, för det här är väldigt långt bort från superhjälteriet hos Marvel/DC.

Eller kanske inte, för den första bilden jag bestämt mig för att färglägga, är av EVRON, stål-kalles ärkefiender Evronianernas urfader. :D

Posted Image

Efter den kommer det dock i framtiden att bli lite mer traditionellt. :) Två bilder av Don Rosa står på tur, omslag till Kalevala-sagan och The Sunken City.

#2 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 30 August 2006 - 21:10

Snyggt Predabot! :thumbsup:
gillar den kritliknande bakgrunden (påminner iaf mig om hur det blir när man ritar med krita)

riktigt snyggt och ser fram emot de andra bilderna :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 August 2006 - 08:18

:thumbsup: (Håller med Hoffe om bakgrunden.)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 31 August 2006 - 12:12

Tackar, Hoffe och XC. :D Jag ska se om jag kan ragga upp det luggslitna originalet, som är av ganska sketchig karaktär.

Lustigt nog kan du ha rätt om kritorna där, Hoffe, lustigt hur det blir. För jag använde en gouche-färg pensel för grundfärgerna, sen använde jag en stor mjuk vattenfärgspensel för ljus och skugga. Lustigt hur det blir då man använder datorn för att kombinera ibland. ;)

Inget mer Disney just än, men det blir nog snart nog. :)

PS: Energiststöten från hans hand är mer avancerad än man kan tro, åtminstone 5 lager av olika sort ovanpå varandra som utgör dess delar.

Edited by PredaBot, 31 August 2006 - 12:13.


#5 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 25 September 2006 - 15:15

BABABOOOOM!!!

Xadhom har sagt sitt! :D Ord och inga visor! Bara utbrända ruiner kvar. Denna eminenta tjej är en utomjording som är en hybrid mellan en organisk varelse och ren fusionsenergi. :) Evrons bane...

Detta är faktiskt nånting så ovanligt som en färgläggning av mig i Paint Shop Pro, där jag använde flera vanliga penslar, samt art-media lager och verktyg. Tycker det är trevligt att göra såna här mer lite galna experimentella målade grejor ibland. ^^

Posted Image

#6 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 25 September 2006 - 20:30

Värsta snyggt!

Tummen är uppe!
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#7 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 26 September 2006 - 14:49

Tackar Robban, tackar. :D

Har bara 2 Disney-bilder just nu förutom dessa två som uppfyller dom kriterier som attraherar mig att färglägga, men kanske det finns en marknad för att spåra upp fler, på detta forum? :)

#8 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 08 August 2007 - 18:50

En till Xadhoom. Den levande solens tårar. :)
Även denna är gjord i Paint Shop Pro.

Posted Image

Blev kanske inte riktigt som jag hade tänkt mig, ursprungligen skulle det vara lika ljust både i övre strålen som i den undre. Hmm.

#9 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 04 March 2008 - 18:12

SÅ...! Återupplivar denna gamla tråd som alla nog har glömt, eftersom jag faktiskt har nåt nytt i Disney-väg att visa. En av mina första lite mer "stygga" bilder. ;) Av ingen mindre än Jessica Rabbit från den legendariska "Vem satte dit Roger Rabbit?".

Posted Image

Det urblekta originalet som jag hittade online, såg ut så här för övrigt, om nån är nyfiken på en jämförelse.
http://img.photobuck..._77chester1.jpg

Vore jättekul om jag kunde få nån kommentar också, eftersom det just nu finns TRE multiposter av mig i den här tråden... :) Även om det bara är för att säga hur dum du tycker både jag och tråden är, eller kanske att du inte gillar det jag postat, etc.

Edited by PredaBot, 04 March 2008 - 18:50.


#10 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 March 2008 - 18:17

:thumbsup:

Vilka fina bilder. Kul att äldre trådar gör entré igen efter ett tag. Bild 2 på Xadhom var riktigt grym.

Den senaste på Jessica Rabbit är riktigt fin. Bra val av färger. Påminner starkt om den typen av vattenfärger som man hade i skolan.

Btw, länken till orginalet är inte rätt. Den leder bara till bilden du precis postade.

Edited by Cartman, 04 March 2008 - 18:29.


#11 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 04 March 2008 - 18:24

Lite creepy att vi båda återupplivar våra trådar på samma dag med bara ett par minuters mellanrum.. :blink: :ph34r:

Sen är Jessica härligt färglagd, men jag tror du gjort nåt fel i länken till originalet, för såvitt jag kan se är det samma bild

Edited by Hofling, 04 March 2008 - 18:25.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#12 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 04 March 2008 - 18:53

Cartman: Trevligt att det fått rätt look då, försökte mig på att få det att stämma in med stämningen i bilden, vilket är en gammal pulp-roman från 40-talet. :D Det lustiga är att grunden är faktiskt gjord i oljefärg i photoshop, och det är bara ljust och skuggor som är gjorda i photoshops variant på vattenfärg. :)

Och OOOOPS! Jag gjorde tydligen ett fel där, men nu är länken åtgärdad. ;)

Hofling: Gjorde vi?? 0_o Det var som attans... märkte jag inte. Får gå och kolla på din tråd då. :D

#13 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 March 2008 - 19:46

Intressant att man kan få oljefärg att se så lik ut som vattenfärg, riktigt trevlig detalj. Ju mer jag ser på bilden ju mer vackrare tycker jag att den är. Den påminner om hur bilder såg ut förr i tiden utan att du har gjort den modernare.

Wow säger jag bara, vilken skillnad det var på din bild och orginalbilden. Den var ju inte ens snygg till att börja med, sedan tycker jag att du utöver din färgläggning verkligen förhöjt intrycket avsevärt och att bilden har blivit mer detaljerad och fått ett eget liv som orginalbilden inte ens haft tidigare.

Hoppas få se fler bilder framöver. :)

#14 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 05 March 2008 - 16:39

Du får mig att rodna, Cartman.. :blush:

Självfallet får ni se mer bilder framöver, men kanske inte så särskilt många med Disney-tema, även om det finns några jag vill ge några lager målarfärg.

#15 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 March 2008 - 16:44

Nä det behöver du inte göra, tycker att du ska suga åt dig den positiva feedback du får. Du är utan tvekan värd det med tanke på vilket jobb du gjort. :)

Ser fram emot fler bilder från dig oavsett vad det rör sig om, man blir klart nyfiken på att se vad du har mer i bakfickan med tanke på bilderna i denna tråd.

#16 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 20 November 2008 - 20:58

Sisådärjan. Här har vi en bild som är i princip färdig, kanske bara nån sista detalj som ska justeras i ansiktet ( är nåt där som inte känns 100 än). :)

Den här bilden gjorde jag faktiskt i ett byte med en kille som ägde en annan av dessa Jessica Rabbit bilder som denna tecknare gjorde.
Jag får ha det roligt med högupplösta bilder med bra motiv, och han får en skaplig poster.

Posted Image

#17 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 November 2008 - 16:09

Mycket stilig. Fina mjuka färger och skuggningen likaså. Snygga detaljer i bilden, som t.ex. "penseldragen" i bakgrunden/himlen.

#18 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 21 November 2008 - 22:21

Kan bara instämma med Carty. Personligen gillar jag starkt den lite korniga texturen du använt i skuggningen

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#19 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 22 November 2008 - 01:27

Aww... tackar gossar. ^^

Den lite korniga texturen kommer mycket från teckningen dock, och sen lite då från den digitala oljepenseln jag använde på dom grundläggande färgerna.

Kom just på att jag tror jag ska ta och signera den här, när jag ändå håller på.

#20 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 December 2008 - 19:06

Snyggt PredaBot - gillar verkligen tonen i Jessica Rabbit bilden.

Edited by XC, 04 December 2008 - 19:07.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)