Jump to content

Photo

Lovecraft i film och tv


  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#26 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 November 2007 - 14:19

Samma här. Här finns lite mer info om filmen. :)


EDIT: Mera info om det projektet via ShockTillYouDrop.Com

For many years, del Toro has been associated with an adaptation of H.P. Lovecraft's At the Mountains of Madness, which was rumored to be his next movie, but he had nothing more to say about whether that's true. "I wish I knew, but Universal has acquired it, which is a great thing because it was in limbo, and I have, together with Michael, self-financed the designs and maquettes and everything, but we'll see. It's R-rated, it's expensive and it doesn't have a happy ending. I think that big-scale horror, big tentpole horror, which you used to have with 'Alien,' 'The Shining,' 'The Exorcist' before everyone thought horror needs to be this or that and pre-conceptualized, I think big tentpole like that should be back at some point in life, so I'm patiently waiting my turn."

"If I had the freedom to choose and the chance to hold it until its done, I'd do 'Mountains' right away," he continued, "but what I learned in the horrible years in between 'Cronos' and 'Mimic' and 'Mimic' and 'Devil's Backbone' is that if I did that, it takes me four years to get a movie off the ground, and it never happened in the order. I wrote 'Spanky: Mephisto's Bridge' right after 'Cronos' and it was a beautiful script, then I wrote 'Monte Cristo' then I wrote 'List of Seven.' None of them happened; they haven't happened yet, so what I understand now is that if I keep four or five things that I truly love in the fire, one of them becomes true." He does say that he's going to produce one of those scripts he wrote but never got to make with a first-time director for Miramax, but he couldn't announce which one just yet.


Edited by Cartman, 08 November 2007 - 16:05.


#27 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 July 2008 - 11:09

En film kallad Cthulhu dök upp i bland flöderna idag med en trailer. Lovecraft har tydligen skrivit boken som filmen baseras på. (Nu kan ju det ha postats om detta tidigare - har bara skummat igenom tråden). En ganska intressant story iaf, och trailern delger en känsla som jag tilltalas av.

Trailern finns på såväl Trailer Addict som Yahoo! Movies.


{Fullskärm}

Edited by XC, 17 July 2008 - 11:09.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#28 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 July 2008 - 11:22

Var kanske lite för ljus för att ha den där riktiga Cthulhu-känslan över sig. Såg även rätt annorlunda ut jämfört med det jag har sett inom genren tidigare. Dock känns det som en film jag gärna skulle vilja se mer av. :)

Edited by Cartman, 06 August 2008 - 12:33.


#29 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 August 2008 - 12:23

Carty hittade en poster:
Posted Image

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#30 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 August 2008 - 12:35

Samt den officiella hemsidan. Kom inte ihåg i vilken tråd vi hade diskussionen om denna film så det är bra att XC har koll på det iaf. :lol2:

Är fortfarande intresserad.

#31 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 August 2008 - 12:43

Förstod att det var något åt det hållet.

Postern är lite småtråkig ändå tycker jag - fast filmern är ju helt klart intressant. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#32 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 August 2008 - 18:57

Jag tycker postern är vacker. :)

Filmen är intressant men den har redan fått ganska mycket kraftig skit riktad emot sig. Varför? För att Tori Spelling är med i den och då är filmen automatisk dålig. :P

Sedan har jag hört att filmen intealls ska hmycket (om något) att göra med just Cthulhu mythoset, men jag vet för lite om filmen för att kunna säga något om det. Däremot vill jagse filmen. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#33 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 August 2008 - 20:13

Postern är vacker, men ganska intetsägande om filmen som sådan.

Tori Spelling? Ja, då är det inte mycket att se på ens under de bästa av omständigheter. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#34 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 August 2008 - 13:08

Bloody Disgusting - New H.P. Lovecraft Feature Unbirthen'd

Wednesday, August 27, 2008

A new indie horror film inspired by H.P. Lovecraft entitled UNBIRTHEN'D. While casting is almost finished, shooting should begin soon. We'll watch for updates.

Start spoilers
While on a camping trip, a group of friends perform a forgotten ritual, half opening a doorway to another plane. Now they must try to survive as they navigate a world that is half there own and half something else. Strange creatures from beyond surround them as they slowly begin to realize that not only has the forest changed, but some of them may be changing as well, and not for the better. As the infection spreads, so does the horrifying truth of what they have done. "Do not with what you not know."
Slut spoilers

Source: Official Website


Edited by Cartman, 09 September 2008 - 11:58.


#35 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 August 2008 - 03:50

Nu har jag laddat ned lite Lovecraft filmer för jag blev hemskt sugen att se några såna. Så det blir väl ett par Lovecraft kvällar. :P

De jag laddat ned är:


Necronomicon (1993) (Baserade på "The Rats in the Walls", "Cool Air" och "The Whisperer in Darkness")
From Beyond (1986) (Baserad på berättelsen med samma namn)
The Dunwich Horror (1970) (Löst baserad på berättelsen med samma namn)
Die, Monster, Die! (1965) (Baserad på "The Colour Out of Space")
The Haunted Palace (1963) (Baserad på "The Case of Charles Dexter Ward")
Cast a Deadly Spell (1991) (Är bara inspirerat av Lovecrafts verk och fungerar mer som en parodi)
Witch Hunt (1994) (Uppföljaren på "Cast a Deadly Spell")

Sedan tidigare har jag:

The Call of Cthulhu (2005) (Svartvit Stummfilm version av "The Call of Cthulhu" berättelserna)
Dagon (2001) (Baserad på "Dagon" och "The Shadow Over Innsmouth")
The Real Ghostbusters: Collect Call from Cthulhu (Alltid kul att se Ghostbusters kämpa mot Cthulhu och andra Lovecraft monster.) :D

Sedan har jag även TV-spelet Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth till XBox som till största fdelen är baserat på "The Shadow Over Innsmouth" och ger en härlig Lovecraft kännsla. Hadfe tänkt spela lite på det också. :P

Edited by Crusader, 30 August 2008 - 03:53.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#36 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 September 2008 - 12:02

En ny version på From Beyond verkar vara på G för den som vill kolla närmare på den.

Bloody Disgusting - Shoreline Entertainment Revisits From Beyond

Tuesday, September 9, 2008

Shoreline Entertainment is working on a new From Beyond film, which is currently in pre-production. While no director or cast are revealed, the synopsis, a teaser poster and a piece of production art were available for the latest H.P. Lovecraft adaptation. Read on to check it all out and begin speculating what this is.

Start spoilers
Detective Davis Tillinghast is a modern day Sherlock Holmes, using his keen intellect and powers of deduction to solve the cases no one else can ... until now. A series of bizarre and seemingly impossible mutilations have him stumped, the only tenuous clue leading back to the laboratory of his estanged brother Crawford, a crazed genius obsessed with inter-dimensional physics. Crawford has invented an instrument that hyper-stimulates the pineal gland of the brain, making visible the many thousands of parallel universes that occupy our space/time continuum. But unbeknownst to him this machine is also empowering creatures from other realities, giving them the ability to "drift" - travel between dimensions. Davis discovers that a "drifter" has been causing the random mutilations and sets out to destroy his brother's machine. In the process, Davis is exposed to a vast amount of the machine's energy, turning him too into a drifter.
Slut spoilers

Posted Image

Posted Image


Edited by Cartman, 09 September 2008 - 12:03.


#37 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 April 2010 - 03:52

Ny trailer för HPLHS' The Whisperer in Darkness film!
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#38 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 May 2010 - 00:17

Jag kollar lite H.P. Lovecraft inspirerade kortfilmer.

An Imperfect Solution: Reanimator
En ung läkarstuderande Herbert West försöker återuppliva de döda, men märker att kropparna inte är färska nog.

Rätt OK. Lite stela statister men nogrant gjord när det gäller rekvesita, scenkläder, fordon osv.

5,5/10


Between the Stars

En ensam man bor i en liten lägenhet. Hans ända nöje är att titta på stjärnorna. Ju mer han tittar detu mer börjar han upptäcka ett mönster som återfinns på andra ställen om han bara tittar tillräkligt noga.

OK skruvad kortfilm baserad på en ofärdig H.P. Lovecraft berättelse.

5/10


Experiment 17

Efter år av sökande finner Hitler boken han har letat efter: Necronomicon. Han beordrar 16 expriment för att låsa upp bokens hemligheter men de misslyckas och Hitler beordrar att framtida expriment ska avaktas. Men en galen SS officerare vill göra ett 17:e expriment.

Imponerande blandning av verkliga bilder och nyinspelat. Rätt välgjord falsk dokumentär.

5,5/10


Experiment 18

Historien om Hitlers sista Witchhammer och ett försök att återuppväcka de döda.

Mycket välgjord. Men tillskillnad från föra kortfilmen så är den här inte gjord som en dokumentär och det är filmens svaghet.

5,5/10


Cool Air (1999)

Författaren Randolph Carter hyr ett rum i ett gammalt hus. En dag får han en hjärtattack och lyckas ta sig upp för trappan till sin granne, den mystiska Doktor Muñoz som bor i en mycket kall lägenhet.

En av Lovecraft's mäst minnesvärda historier av de få som saknar ondska. En rörande vänskap och ett sorgligt slut.
Jack Donner är, som alltid, mycket bra.
Filmen är skapad av världens mäst kända "Church of Satan" satanist präst (som gjorde världens första sataniska ritual för publik), Bryan Moore, som också spelar huvudrollen.
En av de bästa Lovecraft filmatiseringarna.

7/10


From Beyond

En man åker för att konfrontera sin bästa vän, vetenskapsmannen Crawford Tillinghast, för att stoppa hans galna expriment. Tillinghast har skapat en maskin som gör det möjligt att se saker som vanliga människor inte kan eller borde.

När huvudkaraktären kommer körandes i en gammal Folkvagn så fnissade jag en aning (säkert den älsta bil de kunde hitta) men senare blev jag faktiskt förvånad över filmens specialefekter. Visst, de var mycket billiga CGI effekter men ändå CGI.
En cool effekt var att den svartvita filmen blev färg när maskinen slogs på för att illustrera hur maskinen förstärker sinnet.

5/10


The Vault

En gammal kyrkogårdsvaktmästare är känd för att vanvårda kropparna av de döda, stjäla deras tillbehörligheter och begrava dem i fel gravar.

Datoranimerad. Inte så värst bra IMO.

3,5/10


My Necronomicon

En man kommer hem med sin nyfunna kopia av Necronomicon.

Lite intresant men aldeles för kort.

4/10


Nyarlathotep

I Egyptien väcks en urgammal Gud, Nyarlathotep, från sin sömn. Han vandrar runt världen och sammlar till sig en skara följare vart han än går. En dag kommer han till Arkham.

Obehaglig och intresant. Bra och påhittit filmad. Filmen är igentligen H.P. Lovecraft's dikt ord för ord, fast med rörliga bilder till.

6/10


The Hapless Antiquarian

En ABC berättelse om en man som får tag på en gammal bok som det vilar en förbannelse över.

Fjantig och lite smårolig.

4/10


The Hound

Två män som gillar att plundra gravar och forska i det okulta, hittar mer än de väntat sig när en mystisk bevingad hundliknande best börjar förfölja dem.

Precis som Nyarlathotep så är det här H.P. Lovecraft's berättelse ord för ord, bara med bilder till. Och det paddasr väldigt bra. Mycket kuslig och spännande. Kläder och utseende på de 2 karaktärerna kunde ha varit mer som i början på 1900-talet.

6/10


The Music of Erich Zann

En ung man hyr ett rum i en del av staden som han aldrig har varit i förut. På nätterna hör han mystisk overklig musik från rummet ovanför där den stumme musikern Erich Zann bor.

Helt OK även den här. Bättre kvalitet än de andra.

5,5/10


The Outsider

Trött på att vara inlåst i källaren på ett gammalt slott med bara sina böcker som sällskap, ger han sig ut för att söka lycka och mänsklig kontakt.

Så jag uppfattar det, väldigt löst baserad på Lovecrafts berättelse. Bra smink och gåtr att se en gång.

5/10

Edited by Crusader, 05 May 2010 - 02:17.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#39 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 05 May 2010 - 08:39

Kortfilmer säger du? Finns de tillgängliga på Youtube kanske? Eller någon annanstans?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#40 Bones

Bones

    Ensign

  • Members
  • 34 posts

Posted 05 May 2010 - 10:36

Det är inte mycket att tillägga i den här tråden... kanske att Alien har lite lösa referenser till Cthulhu mythos: i originalmanuset är det nödanrop Nostromo tar emot i början av filmen längre och innehåller några direkta referenser. Lurker Films utbud kan varmt rekommenderas.

Dessutom så vill jag, även om jag är inne i filmtråden, rekommendera Anders Fagers Svenska kulter till alla Lovecraft-fans.

#41 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 May 2010 - 15:38

Kortfilmer säger du? Finns de tillgängliga på Youtube kanske? Eller någon annanstans?

Jag vet faktiskt inte. Just de här är Lurker Films H.P. Lovecraft Collection 1-4 som jag skamligt nog har laddat ned. :blush: (Till mitt försvar så trodde jag inte att de skulle vara bra)
Några av kortfilmerna är strax under 20 minuter långa dessutom så jag vet inte om det finns så långa på Youtube. Sedan så är frågan om Cool Air kan kallas kortfilm. Den är trots allt 44 minuter lång. :P


Någon som har sett den Svenska Lovecraft långfilmen Kammaren? Jag har hört att den ska vara kuslig. Är den bra?

Edited by Crusader, 05 May 2010 - 15:39.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#42 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 May 2010 - 16:32


Kortfilmer säger du? Finns de tillgängliga på Youtube kanske? Eller någon annanstans?

Jag vet faktiskt inte. Just de här är Lurker Films H.P. Lovecraft Collection 1-4 som jag skamligt nog har laddat ned. :blush: (Till mitt försvar så trodde jag inte att de skulle vara bra)


Här är mitt tips till Synon. Och alla andra med för den delen. Nu är det ju "ett tag" sedan jag gav det tipset, men det är ju inte helt omöjligt att dom går att få tag på ifrån dom eller varför inte ifrån ett annat inköpsställe om man så önskar. :)

Jag kan rekommendera dig och alla andra som har intresse av Lovecraft att ta er en närmare titt på Lurker Films och deras utgivning av bland annat The H. P. Lovecraft Collection (hittills fyra riktigt bra volymer). Finns t.ex. att köpa via SF-Bokhandeln för 169:- per volym.


Edited by Cartman, 05 May 2010 - 16:33.


#43 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 May 2010 - 22:00

Jag har lyssnat på min ena radioteater nu. Skriver om det här också eftersom jag tycker det är onödigt att starta en ny tråd någonannanbstanns bara för det här.

At the Mountains of Madness

Det här är en typisk H.P. Lovecraft berättelse så jag tänker mig dem. Forskare på en Sydpolsexpidition hittar mystiska kvarlever som inte borde finnas där.

Mycket spännande och bra. Lite svårt att höra vad de säger på nyhetssändningarna ibland.
Berättelsen är också en typiskt exempel på att alla varelser i H.P. Lovecraft's berättelser inte är onda, något som jag vet att många verkar tro. Medans han givetvis skriver mycket om ondska så skriver han också en hel del om varelser som är som oss människor bara totalt "alien", totalt främmande för oss med sitt eget sätt att existera som vi har svårt att förstå. Det är en av de saker jag gillar med hans berättelser och förklaringar av utomjordiskt liv, att medans han noga visar att de är totalt olika oss både på utseende och sätt att vara och tänka så är de ändå väldigt lika oss.
Det hela har blivit mycket diskuterat och ofta är det uppdelat i 2 grupper: Hardcore Lovecraftianer som anser att Lovecraft bara handlar om ondska, ensamhet och allas kommande förgörelse som ingen kan stoppa. Och de som anser att Lovecraft också handlar om att vi bara är ett i mängden och att vi igentligen inte är unika utan det finns mängder av varelser precis som oss som är både äldre och intelligentare.

Jaja, jag säger bara tack och lov för att allt är påhittat... eller är det? :skull:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#44 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 April 2011 - 21:19

Ny trailer för HPLHS' The Whisperer in Darkness film!

Nu är filmen äntligen klar och börjar visas på olika filmfestivaler. Men tyvärr så kommer den inte släppas på DVD fören mot slutet av året.

Källa


Men jag kan glädja alla Lovecraft fans i eller runt Köpenhamn: "And if you're in Copenhagen, come to the Hutsets Biograf on the 18th at 22:30 or the 20th at 22:30 and enjoy a screening of The Whisperer in Darkness."

Edited by Crusader, 14 April 2011 - 21:59.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#45 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 May 2011 - 22:00

HPLHS ("H. P. Lovecraft Historical Society") håller på med en ny Lovecraft radioteater i deras "Dark Adventure Radio Theatre" serie. Den här gången blir det en 2-parter av "The Case of Charles Dexter Ward".

Tidigare har de gjort:

Dark Adventure Radio Theatre: At the Mountains of Madness (2006)
Dark Adventure Radio Theatre: The Dunwich Horror (2008)
Dark Adventure Radio Theatre: The Shadow Out of Time (2008)
Dark Adventure Radio Theatre: The Shadow Over Innsmouth (2008)


Deras radioteater är något av det kusligaste jag har hört så jag ser verkligen fram emot det här. :) Eftersom de inte har gjort några nya sedan 2008 så trodde jag att det var ett avslutat kapitel så jag är verkligen glad att så inte var fallet. Förhoppningsvis så är planerna att göra ännu fler.

De postade det här på Facebook:

"a two-parter of Charles Dexter Ward is in the works."


Edited by Crusader, 07 May 2011 - 22:00.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#46 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 August 2012 - 15:00

Njutafilms släpper nu "The Whisperer in Darkness". 9 september är det visst som gäller. Har inte sett den men blir sugen på att både göra det och köpa utgåvan. Jag gillade verkligen den tidigare filmen som HPLHS gjorde, "The Call of Cthulhu".

@Crusader: Har du sett "The Whisperer in Darkness"? Något du i sådant fall kan rekommendera? :)

#47 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 August 2012 - 20:44

Tyvärr inte. Jag väntar på möjligheten att köpa den i Sverige då The Call of Cthulhu släptes här. Sist importerade jag från hemsidan och det blev kostsamt när det fastnade i tullen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#48 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 August 2012 - 16:03

Då får vi köpa oss varsitt exemplar när Njutafilms nu släpper den i en fin utgåva. Det är en 2-Disc så man kan ju alltid hoppas på lite intressant extramaterial.

#49 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 01 September 2012 - 03:38

Jag såg den på bluray vilket gav en riktigt skarp och fin bild men som kanske också avslöjade mer skavanker i specialeffekterna. (svårt att säga)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#50 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 September 2012 - 14:03

Mmm. Dom kan ju också vara gjorda på det sättet. Fast i och för sig så brukar man se skillnad på effekter som medvetet är sämre gjorda och dom som är det av helt andra orsaker.