Jump to content

Photo

The Simpsons


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 October 2007 - 20:05

TV6 visar helt nya avsnitt av The Simpsons med start NU! (Eller för 5 min. sedan)
Jag vet inte vilken säsong det är bara att det ska vara avsnitt som inte visats i Sverige tidigare.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 October 2007 - 20:10

Visas 29/10 20:00
I detta avsnitt
Lisa blir kompis med Michael, son till stadens maffiaboss Fat Tony. När Maffiabossens fiender får tag på Fat Tony blir det sonen Michael som måste ta över som chef. Michael inte är intresserad av jobbet, men det är Bert och Homer. Del 1:22
Originaltitel The Simpsons
Säsong 18
Kategori SERIER
Genre Tecknat/Komedi.
Ursprungsland USA
Från 2006


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 October 2007 - 20:59

Bra att veta, tack. :)

Första avsnittet var rätt frestligt även om det blev lite väl fjantigt i någon scen.
Kul med ett Gudfadern inspirerat avsnitt som i grunden följer filmen. :D

Och andra avsnittet. Så Homers fru dog av en överdos?
Även det här avsnittet led av att vara lite FÖR fjantigt och overkligt och i grunden inte var LIKA kul som Simpsons varit innan. Jag börjar förstå lite vad de menar när de klagar att serien har förlorat sin koll på humorn. Fast det kan ju också vara ett dåligt avsnitt, helt enkelt.
Men lite av det överdrivna var roligt som t ex trumjacktscenen. :D
Men lite mystik också. Vem var den andra högerarmen? :o
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 29 October 2007 - 21:18

Åh, så de har börjat köra nya avsnitt nu?!? Nice! :)

Jag har dock redan sett hela säsongen. Ganska medelmåttig måste jag tyvärr säga. Men Simpsons är alltid Simpsons! :) Och scenen med White Stripes som Crusader nämner är fan guld! :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 October 2007 - 20:56

Hahah, den där fäktningsscenen mellan Skinner och Bart var ju guld, med avslutningen att de båda ramlade ned i lava... eh, jag menar JordnöstsRäksås. :P
Hmm, kommer det här temat med filmspoofs att fortsätta i säsongen, tro?
Fortfarande lite för toonigt för min smak. Mer än serien varit innan iallafall. Men fortfarande har den en hel del roliga delar och även de tooniga delarna har vissa bra delar och vissa riktigt bra delar.


Treehouse avsnittet känner jag igen, jag såg det förra säsongen.
Första delen var lite sådär men Doktor Phil var klockren. :D Speciellt det med help me help you. :P
Andra delen var sådär. Väldigt kul ibland men... nja.
Tredje delen var helt underbar. Perfekt med tanke på att folk faktiskt gick på den där radioshown och trodde den var riktig. Och när själva invasionen börjar var coolt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 July 2013 - 13:40

Jag lånar den här tråden för följande information. Något som jag tycker låter intressant, även om jag inte är så förtjust i The Simpsons längre.
 

Fox is set to produce "The Simpsons Guy," a crossover episode of "Family Guy" that will see "The Simpsons" guest starring on the rival animated series.

In the episode, the Griffins travel to Springfield, where they’ll encounter the Simpsons characters. The episode is scheduled to air Fall 2014.


***
 

It seems "Family Guy" isn't the only animated series that "The Simpsons" will crossover with in 2014.

Executive producer Al Jean announced at Comic Con on Saturday that both "The Simpsons" and creator Matt Groening’s other baby "Futurama" will team for an episode of the former to be recorded next month.

The story involves Bender arriving in our present to kill Bart because something Bart is about to do will change the future for the worse.

It is currently slated to air on Fox next year and will either serve as the season 25 finale in May, or the season 26 premiere in September.

"Futurama" wraps up its seventh and final season on Comedy Central this September.



#7 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 25 July 2013 - 23:34

NICE!! =D Blir ju en trippel-crossover då. Och faktiskt ytterligare en episod som är en filmspoof.

Faktiskt första Simpsons-avsnittet på väldigt länge, som jag alls är intresserad av att titta på.



#8 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 July 2013 - 14:11

Nja, det rör sig ju om två olika crossover. Ett avsnitt med Simpsons och Family Guy och ett annat med Simpsons och Futurama. Jag var kanske lite otydlig med det.



#9 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 October 2013 - 21:01

R.I.P Marcia Wallace! The Simpsons kommer aldrig vara det samma igen utan dig som Edna Krabappel! :( Och de som gör serien känner samma sak och har därför beslutat sig för att pensionera karaktären.

Så R.I.P Marcia Wallace och Edna Krabappel!


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 May 2015 - 19:30

Harry Shearer, som gör rösten till Ned Flanders, Mr. Burns, Principal Skinner, Otto, Smithers med flera, lämnar serien. Det är fortfarande lite oklart men orsaken verkar vara ett nytt kontrakt som förbjuder röstskådespelarna att ta andra jobb vid sidan om men det kan ocksås ha med en omförhandling om att få en del av kakan då Harry Shearer med flera 2011 gick med på att få sänkt lön för att få stanna kvar. Rollerna kommer att få nya "proffsiga" (la de till för att förolämpa mer) röstskådespelare.

Källa

Jag har hört att Harry Shearer har tidigare fått en hel del negativ kritik från vissa högljuda tittare som anser att alla hans röster låter likadana vilket ska också ha tagit hårt på honom.

Med tanke på att FOX känar en halv förmögenhet på The Simpsons så tycker iallafall jag att det här är förjävligt att betala dem dåligt och tillochmed förbjuda dem att ta andra jobb!


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 July 2015 - 23:51

Och nu är Harry Shearer tillbaka för iallafall 2 säsonger efter hemlöiga förhandlingar. :P

 

Enligt de som gör serien så var det gammla kontraktet han erbjöds innan exakt likadant som de han skrivit på innan och hade inga hinder för honom att jonna med annat också så ingen verkar veta varför han först vägrade.

Källa


Edited by Crusader, 07 July 2015 - 23:53.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 dkliz85

dkliz85

    Cadet First Year

  • Members
  • 6 posts
  • Gender:Male
  • Interests:Det analoga & teknik i allmänhet

Posted 29 December 2015 - 06:41

Ingen som har Simpsons inspelat från TV3 1993


Edited by dkliz85, 30 December 2015 - 02:58.