Jump to content

Photo

The Avengers


  • Please log in to reply
188 replies to this topic

#51 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 October 2008 - 14:55

Slänger in nyheten här också.

Iron Man 2 and The Avengers Update - Marvel.com News
Get the latest news on two of Marvel's next blockbusters!

Posted: 2008-10-28 Updated: 2008-10-28 17:04:47

Robert Downey, Jr. and Jon Favreau Suit Up For Marvel Studios' "The Avengers" and "Iron Man 2"

As part of his four picture deal with Marvel Studios, Robert Downey Jr. is appearing as Tony Stark in "The Avengers" motion picture, as well as reprising his starring role as the larger-than-life leading character in "Iron Man 2." Jon Favreau will return to direct the sequel to the blockbuster "Iron Man," which to date has grossed over $578 million worldwide, as well as executive produce "The Avengers."

Academy Award® nominee Downey was most recently seen in the summer comedy blockbuster "Tropic Thunder" starring opposite Ben Stiller and Jack Black. Before "Iron Man," he was best known for his film roles in "Kiss Kiss Bang Bang," "Wonder Boys" and "Chaplin," the film for which he was nominated for an Oscar®.

In addition to directing the first "Iron Man," Favreau has previously directed "Elf," "Zathura: A Space Adventure" and "Made." He is also well known for writing and starring in "Swingers." He will next be seen acting in "Four Christmasses," "I Love You Man" and "Couples Retreat."

Don Cheadle Will Star as Rhodey in "Iron Man 2"

Marvel Studios is pleased today to confirm that an agreement has been finalized with award-winning actor Don Cheadle to take on the role of Colonel James "Rhodey" Rhodes in Marvel's "Iron Man 2" due in theaters on May 7, 2010. In casting Cheadle, Marvel replaces Terrence Howard who appeared in the role of Rhodey in Iron Man.

Cheadle is also signed on to perform the same role in "The Avengers" and subsequent installments of the "Iron Man" franchise.

"We are very excited about working with the extraordinarily talented Don Cheadle as we expand the role of Rhodey in 'Iron Man 2.' It has already become apparent as we prep the movie for production, that the dynamic between Robert and Don will take 'Iron Man 2' to new heights," said Kevin Feige, President of Marvel Studios.

Cheadle is best known for his Oscar® nominated lead performance in "Hotel Rwanda" as well as his role as Basher Tarr in the "Ocean's" franchise, "Crash" and "Swordfish."

Based on Marvel's iconic Super Hero, "Iron Man 2" continues the story of this summer's box office blockbuster IRON MAN, the first feature film produced independently by Marvel Studios. "Iron Man 2" will be produced by Marvel Studios' President, Kevin Feige, and executive produced by Louis D'Esposito, Jon Favreau, Stan Lee, David Maisel and Denis Stewart.

In a movie event, "The Avengers" will bring together the super hero team of Marvel Comics characters for the first time ever, including Iron Man, Captain America, Thor, the Hulk and more, as they are forced to band together to battle the biggest foe they've ever faced.

The highly anticipated sequel to "Iron Man" will be released in theatres on May 7, 2010 and "The Avengers" will be released July 15, 2011. Both films will be distributed by Paramount Pictures.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#52 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 October 2008 - 16:15

Official SciFiNow News Blog » Blog Archive » Favreau will be executive producer on Avengers
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#53 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 November 2008 - 19:16

Splash Page » Robert Downey Jr. On ‘Avengers’ Movie: ‘If We Don’t Get It Right, It’s Really Going To Suck.’
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#54 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 March 2009 - 20:47

Empire: Movie News - Thor, Cap & Avengers Get New Dates
/.../

The positioning of two members of The Avengers just a month apart is no accident, for Marvel has moved its most ambitious movie back a year, allowing momentum to build up with the intro of Cap and Thor.

The superhero mash-up, which will see Captain America, Iron Man, Thor, Hulk and maybe Black Widow, Nick Fury and previously unannounced hero come together, will now come out on May 4, 2012, ten months on from its original date of July 15, 2011.

/.../


Marvel Movie Update: New Release Schedule! - Marvel studios strengthens self-produced film release schedule through 2012 | Marvel.com News | Marvel.com

Edited by Georgia, 12 March 2009 - 20:52.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#55 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 June 2009 - 21:17

X-Men writer Zak Penn breaks his silence about adapting The Avengers | SCI FI Wire
Screenwriter Zak Penn is already scratching his head about how to piece together and overlap stories from three, maybe four or more movies as he sits down to write The Avengers this summer, based on the Marvel Comics superheroes.

Penn was on a panel Tuesday night called "Graphic Explosion" at the Los Angeles Film Festival in the Westwood Village area of Los Angeles, along with History of Violence screenwriter Josh Olson and Radical Publishing co-founder Barry Levine. During the question-and-answer segment, Penn answered some questions he said "I might get in trouble for."

Penn said he ran into frustration while writing the last two X-Men movies because he wanted to include a few of the other characters—the Fantastic Four, for instance—but was prevented by studio executives. That, perhaps, led to the ho-hum response to his Incredible Hulk movie.

But Penn is aware that Marvel movies coming up—with Iron Man, Thor and Captain America—will precede his Avengers film (slated for 2012), so he has to figure out how all the movies fit together. Now that Marvel is itself producing movies as a company, Penn said, "It is a world of difference; it is a lot easier to do things like that, and they encourage it."

Penn said he is meeting this coming week with the team writing the other movies so they can piece together storylines and overlap some of the film plots.

"They're doing Captain American and Thor first, and then Avengers is coming out," Penn said. "They want to see that they're all connected, not like the Fantastic Four can't come into the X-Men world, like I was told. I'm taking a meeting next week with the Thor and Captain America people, and we are all going to get together, and I will see what is going to happen. I'll see where they are leaving the characters; it's pretty complicated. ... There's a board that is tracking what is happening. [We'll see] how this movie overlaps in that movie. ... Marvel is autonomous now. It is night and day: Everyone has read every comic. They know how to make a cool movie."

And although Penn holds the responsibility for bringing all the characters of the other films together, he remains insecure. "It's hard to make a good movie," he said. "We all have the best intentions, and it still might suck."


Splash Page » ‘Avengers’ Screenwriter Zak Penn Warns That Movie ‘Might Suck’ Despite Filmmakers’ Best Intentions
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#56 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 April 2010 - 17:45

Med tanke på vad det är för dag i dag så vet man ju aldrig

Rumor control: Joss Whedon to direct The Avengers?? | SCI FI Wire

There's a lot of bogus news going up today in honor of April Fool's Day, but our pals at IESB.net insists this is real, so we'll bite:

Among the contenders to direct the proposed Avengers movie for Marvel is cheerful atheist and Buffy the Vampire Slayer creator JOSS WHEDON!


The site reports that Whedon is edging out Clash of the Titans director Louis Leterrier:

Whedon, who was previously writing and directing WB's long gestating Wonder Woman film, has a history with the Marvel brand as a comic book writer. His run of the Astonishing X-Men was one of Marvel's best selling lines and was nominated for several Eisner Awards. He was also the second writer on the Runaways line for Marvel and wrote short stories for Stan Lee Meets Spider-Man. Whedon is currently working on Cabin in the Woods on which he is writing and producing starring Thor himself Chris Hemsworth directed by Cloverfield writer Drew Goddard.

Zak Penn is writing the Avengers screenplay.

Please please please let this be true!!



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#57 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 01 April 2010 - 23:15

Troligen ett aprilskämt som sagt men skulle vara kul om det stämde. Vore kul och se vad Joss skulle kunna göra med en superhjältefilm :)

Winter is Coming


#58 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 02 April 2010 - 02:33

Vore fantastiskt roligt om det var han, men det är ju trots allt 1a April idag, så antagligen är det väl bara trams.. :(

#59 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 April 2010 - 22:15

Verkar inte som om det var ett 1a april skämt

Joss Whedon in Final Negotiations to Direct The Avengers | /Film

On April Fool’s Day, IESB had the bad timing to report that Joss Whedon was on the shortlist to direct The Avengers for Marvel. Really bad timing for that scoop — while Whedon is the sort of guy a lot of fans would like to see on this film, there was too much reason to be skeptical when it ran on April 1. The LA Times confirmed that shortlist a few days later, but even then it was tough to tell if the studio was serious, or just spitballing in the same way it seemed to do with the Captain America casting.

Either way, things are evidently serious now, as there’s a report that Whedon is in final talks to direct the film.

Deadline has a piece on the deal, but doesn’t offer any more info.

Whedon is a ballsy choice, but will the identity of the director really matter from the perspective of the mainstream? Probably not. A great many people won’t think ‘this movie is from the guy behind Buffy and Firefly and that movie Serenity.’ They’ll hopefully think, ‘holy shit, this movie has Iron Man and Thor and Captain America? I’m so in!’ Making the film look like a good prospect has a lot more to do with the success of Thor and Captain America than it does the choice of director.

Making it a good movie — that’s a different story. While Whedon has his shortcomings, there will be serious editorial oversight from Kevin Feige, Jon Favreau and others at Marvel. Furthermore, I think Whedon managed Serenity really well. That film was made on a relatively small budget, had many characters and a couple solid setpieces, and, in general, it worked. I came into it not having seen moment one of Firefly and the film turned me on to the series. I can see him going to town with The Avengers.



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#60 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 13 April 2010 - 22:37

Jäkligt vågat om han får jobbet. Han har ju klart en viss nörd-cred men är ett bra tag sen han gjorde nånting som blev riktigt framgångsrikt kommersiellt. Jag är nöjd och glad om han får jobbet, och mer än nöjd att man då nog får en stor superhjälte-film där de kvinnliga karaktärerna har något vettigt att göra.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#61 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 April 2010 - 05:35

Det var ett tag sen han gjorde något framgångsrikt, ja, och dessutom var det väl ett tag sen han slutförde någon film? Wonder Woman hoppade han t.ex. av. Hans relation med Hollywood är inte den bästa alla gånger.

Kanske får man se David Boreanaz i någon roll nu? Som Cap, Iron Man, Hulk och Wasp?
*Hockey och superhjältar*

#62 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 April 2010 - 10:43

Ah hehhe :), hur kunde jag inte säga något så uppenbart ;). Kanske kan man basera CGI-Hulken efter David Boreanaz?

Jag har inget emot att Whedon skulle göra Avengers, skulle göra tummen upp då, bara att det känns också lite udda att han skulle göra en sån har galet stor blockbuster med stor budget. Men finns ju givetvis andra regissörer som hoppat från mindre projekt till nånting betydligt större med lyckade resultat.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#63 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 April 2010 - 12:06

Håller helt med super85 - det känns väldigt vågat och väldigt udda val med tanke på att han inte har stora kommersiella framgångar. Styrkan ligger ju i små fanbaser istället. Så jag är förvånad över valet, men positivt överraskad om det skulle vara sant. Och jag skulle dessutom bli riktigt, riktigt intresserad av filmen då också. Troligen skulle det få mig att se de andra superhjältefilmerna som jag annars inte känt ett behov av heller. Så stor är Whedon för mig.

It's Really Happening - Joss Whedon to Direct The Avengers!

This a fanboy dream come true. I don't think anyone thought they'd ever wake up and read a headline saying that Joss Whedon, the geek creator of TV shows like "Buffy" and "Firefly", would be directing the first big superhero team-up movie to ever hit the big screen - The Avengers. Deadline has confirmed the big news of the day: "Marvel Studios is in final negotiations for Joss Whedon to direct Marvel Studios' The Avengers." Earlier this month, it was rumored that Whedon was on the shortlist to direct, but no one seemed to believe it would actually happen. Joss Whedon's The Avengers will hit theaters the first weekend of May in 2012.

Fleming lists a few confirmed superheroes that will be a part of the team: Iron Man ((Robert Downey Jr.), Captain America (Chris Evans), Thor (Chris Hemsworth), and SHIELD agent Nick Fury (Samuel Jackson). "Other signature superheroes" will be involved, but haven't been announced yet. Whedon's background is perfect for this movie, as he's worked at Marvel before, specifically on the Astonishing X-Men series and a number of other comics. This is most certainly surprising news, but definitely good news. If there's anyone who'll be able to handle an immense cast of superheroes, it's Joss Whedon. I just hope he doesn't cast Eliza Dushku in this. What do you think of this? Will Joss Whedon do a good job with The Avengers?


Källa.

Kanske får man se David Boreanaz i någon roll nu? Som Cap, Iron Man, Hulk och Wasp?


De flesta Whedoniterna verkar i alla fall skrika efter Nathan Fillion som Ant-man.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#64 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 April 2010 - 20:00

Hmm. Det skulle nog faktiskt inte vara en så dum idé. Han har lite rätt look, och skulle säkert funka bra som Hank Pym, en karaktär som är ganska komplex, och kanske inte alltid riktigt lika heroisk som dom andra hjältarna i filmen.

Dock är det nästan lite synd om vi får se Ant-Man i Avengers, för han har tydligen en riktigt kul action-komedi på G, som tyvärr kommmer ut efter Avengers...

#65 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 April 2010 - 23:04

Coolt, trodde inte på Joss medverkan i Avengers! Jag är övertygad om att kommer göra ett kanonjobb!

Edited by Rick Hunter, 14 April 2010 - 23:04.

Winter is Coming


#66 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 April 2010 - 01:48

Tillskillnad från DC så verkar Marvel uppskatta Joss. Han rätt mycket räddade X-Men från nedläggning.
Hoppas att det här blir av och att vi kan se fram mot massor av Joss/Marvel sammarbeten så att DC kan ånga sig djupt för att de kickade bort Joss från Wonderwoman filmen efter allt jobb han lagt ned på manus och pre-produktion. Och resultatet? Var är Wonderwoman filmen nu?

Fast tillbakas till ämnet. Joss stor ju även på kö att regisera Runaways. Med tanke på att han älskar just Runaways och har skrivit ett arc av serierna så undrar jag vilket av dem han skulle välja om han hade chansen. Avengers eller Runaways? Jag tror faktiskt på det senare.

Edited by Crusader, 15 April 2010 - 01:56.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#67 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 April 2010 - 05:36

Det blir säkert bra med Joss Whedon som regissör - han är duktig och dessutom en serienörd. Men på senare tid känns det som att han haft lite för många projekt på en gång och att de alla inte har blivit av eller så långa som man hade velat? Hur räddade Joss Whedon X-Men från nedläggning? Visst, hans Astonishing X-Men var helt underbar läsning, men Grant Morrisons New X-Men hade varit en succé före det också. Och DC eller Joel Silver försökte väl verkligen charma till sig Joss till Wonder Woman, som herr Whedon själv hoppade av? Dessutom har han väl blivit erbjuden att regissera X-Men 3.

Alltså - fantastiskt kul om Joss Whedon ska göra Avengers. Absolut! Det kan bli riktigt, riktigt bra. Men jag oroar mig för att han ska upptäcka att han inte har tid/klarar av det, hoppa av och lämna Marvel i kaos. Och vi får väl se med Nathan Fillion. Det är Boreanaz man vill se! Överallt! Som alla! Jag tycker t.ex Nick Fury är alldeles för lite David Boreanaz-ig.
*Hockey och superhjältar*

#68 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 15 April 2010 - 10:55

Tillskillnad från DC så verkar Marvel uppskatta Joss. Han rätt mycket räddade X-Men från nedläggning.
Hoppas att det här blir av och att vi kan se fram mot massor av Joss/Marvel sammarbeten så att DC kan ånga sig djupt för att de kickade bort Joss från Wonderwoman filmen efter allt jobb han lagt ned på manus och pre-produktion. Och resultatet? Var är Wonderwoman filmen nu?


Att Whedon blev bortkickad från det projektet har inget att göra med om DC uppskattar eller inte uppskattar honom. Whedon blev en av många manusförfattare som dåvarande producent Joel Silver hade kickat bort. Sen blev ju Silver själv sparkad från det projektet eftersom han aldrig lyckades göra nånting och Warner Brothers tillsammans med DC (som numera har nånting att säga till om sina filmer) tröttnade på det. Sen tror jag inte att Whedon han göra mer än 2 drafts av Wonder Woman manuset, det blev aldrig någon riktig pre-production över det.

Alltså - fantastiskt kul om Joss Whedon ska göra Avengers. Absolut! Det kan bli riktigt, riktigt bra. Men jag oroar mig för att han ska upptäcka att han inte har tid/klarar av det, hoppa av och lämna Marvel i kaos. Och vi får väl se med Nathan Fillion. Det är Boreanaz man vill se! Överallt! Som alla! Jag tycker t.ex Nick Fury är alldeles för lite David Boreanaz-ig.



Japp, ersätt Samuel L Jackson nu med Boreanaz :).

Jag är också helt för att Whedon gör The Avengers, men jag ser det fortfarande som en rätt speciell grej att man väljer honom till en film som kommer vara en gigantiskt stor actionfilm.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#69 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 April 2010 - 14:27

Som sagt var, jag håller med. Känns udda - men roligt. Senaste nyheten jag såg berättade att han skulle omarbeta Zak Penns manus, men det var okänt hur mycket det skulle förändras ännu. Nåja, vi får väl se. Jag tror dock vi kan vara rätt säker på att vi inte kommer få se en massa skådisar från tidigare produktioner i alla fall.

Att han blev erbjuden X3 är jag rätt säker på att det inte stämmer, då borde jag hört talas om det med tanke på att alla RSS-feeds som jag följer som rapporterar in i minsta detaljer vad Wheodn gör ("Jaha, nu har klippt tånaglarna igen..." är ingen ovanlig nyhetsrapportering - eller jo just det kanske är det, men på den mikronivån håller hans fans koll på honom).
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#70 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 10 July 2010 - 07:39

Nu ser det ut som att Bruce Banner kommer vara med i Avengers, men inte spelad av Edward Norton. I alla fall om man ska tro på ryktet som HitFix rapporterar:

http://www.hitfix.co...he-d-like-to-be

I och för sig ryktades det att Samuel L. Jackson inte skulle spela Nick Fury fler gånger, vilket visade sig vara fel. Och jag själv skulle gärna se Norton som Banner i Avengers. Fast å andra sidan vill jag väldigt gärna se Hulk och om det inte skulle gå med honom och de inte har nåt annat val än att hitta en annan skådis, så får man väl leva med det.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#71 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 11 July 2010 - 02:18

Marvel har officiellt bekräftat att Norton inte är med i filmen

http://www.spinoffon...-be-an-avenger/

Är inte första gången man hör att Norton skulle vara svår att jobba med. Men sen har man också hört att Whedon(som man fortfarande inte helt bekräftat som regissör ) vill ha honom i rollen och att Norton t om gått med tidigare att ha en lägre lön. Ja man kanske får höra även hans sida av det här så småningom. Det att Marvel Studios vill spara pengar kan dock vara en del av det, trotts att Feige säger annorlunda. Det var ju tjafs med Jacksons och Rourkes löner innan Iron Man 2 skulle spelas in t ex. Tråkigt bara att det kommer att bli en tredje skådis att spela Banner/Hulk på rätt så kort tid.

Edited by super85, 11 July 2010 - 22:36.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#72 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 11 July 2010 - 14:31

NEEEEEJ!! :(

Norton var den bäste Banner hittills ju! Mycket tråkigt att höra...

Fanken också, att det ska skära ihop sig på det viset! Är verkligen pengarna ett såpass stort problem för Avengers?? Det kommer ju bli en av världens absolut största Action-filmer någonsin... kan man inte lägga en slant på att få bra skådisar då??

#73 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 July 2010 - 18:22

Man lägger allt krut på CGI och andra effekter istället för dugliga skådisar, känns igen från allt för många filmer <_<
I detta fall tror jag på ett bra resultat i vilket fall som helst dock.

Winter is Coming


#74 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 11 July 2010 - 23:54

Och Nortons agent har gett ett svar på Marvels beslut:

Brian Swardstrom of WME responds with the following:

"This offensive statement from Kevin Feige at Marvel is a purposefully misleading, inappropriate attempt to paint our client in a negative light. Here are the facts: two months ago, Kevin called me and said he wanted Edward to reprise the role of Bruce Banner in The Avengers. He told me it would be his fantasy to bring Edward on stage with the rest of the cast at ComiCon and make it the event of the convention. When I said that Edward was definitely open to this idea, Kevin was very excited and we agreed that Edward should meet with Joss Whedon to discuss the project. Edward and Joss had a very good meeting (confirmed by Feige to me) at which Edward said he was enthusiastic at the prospect of being a part of the ensemble cast. Marvel subsequently made him a financial offer to be in the film and both sides started negotiating in good faith. This past Wednesday, after several weeks of civil, uncontentious discussions, but before we had come to terms on a deal, a representative from Marvel called to say they had decided to go in another direction with the part. This seemed to us to be a financial decision but, whatever the case, it is completely their prerogative, and we accepted their decision with no hard feelings.

We know a lot of fans have voiced their public disappointment with this result, but this is no excuse for Feige's mean spirited, accusatory comments. Counter to what Kevin implies here, Edward was looking forward to the opportunity to work with Joss and the other actors in the Avengers cast, many of whom are personal friends of his. Feige's statement is unprofessional, disingenuous and clearly defamatory. Mr. Norton talent, tireless work ethic and professional integrity deserve more respect, and so do Marvel's fans.

Brian Swardstrom
WME"

Källa: hitfix.com

Får väl se om vi får höra mer på Comic Con som går av stapeln nu i slutet av juli.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#75 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 12 July 2010 - 08:40

Ouch. Verkligen tråkigt att en sån här shitstorm ska behöva blåsa upp över en film som man ser fram emot så mycket. Hoppas att det lugnar ner sig lagom till den kommer ut så att det inte överskuggas av den här soppan.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007