Jump to content

Photo

Fråga om Spidde-pocketen (om nån vet)


  • Please log in to reply
66 replies to this topic

#51 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 21 July 2004 - 11:59

Gillar både Alvglans och SF-bokhandeln, även om deras priser är i värsta laget...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#52 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 July 2004 - 14:37

Varför inte få nytt blod till superhjälteserier (som är det viktigaste) genom att publicera gamla mästerverk, som är bland det bästa som har getts ut i genren?
*Hockey och superhjältar*

#53 Silversword

Silversword

    Marsian

  • Members
  • 491 posts
  • Location:Kalmar
  • Interests:Fantasy & Sf, historia, böcker, dator/tv-spel och serier.

Posted 21 July 2004 - 16:42

Varför skulle superhjältegenren vara det viktigaste? Desutom finns det redan tidningar för superhjältar så det är en ojämn fördelning, därför skulle jag vilja se andra serier. Serier som kan intressera fler än som nu dras till serieläsandet.
Posted Image

#54 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 July 2004 - 17:00

För mig är det iaf det. Hur det går med andra serier är oviktigt. För mig. Visst läser jag massor av andra serier också, men det känns som att de genrena har mer respekt också.
*Hockey och superhjältar*

#55 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 22 July 2004 - 09:49

Bryr mig också mest om superhjältarnas välfärd, fast serier som medium är alltid viktigt!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#56 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 22 July 2004 - 10:12

Varför skulle superhjältegenren vara det viktigaste? Desutom finns det redan tidningar för superhjältar så det är en ojämn fördelning, därför skulle jag vilja se andra serier. Serier som kan intressera fler än som nu dras till serieläsandet.

Du har en poäng, finns många andra serier vid sidan av "superhjältarna" som jag gärna skulle vilja se i tryck i Sverige..
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#57 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 23 July 2004 - 09:02

Men inte som utbyte mot superhjältarna, väl?
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#58 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 23 July 2004 - 09:05

Om det är enda sättet att få lite nytt byter jag gärna bort "superhjältarna"...
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#59 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 July 2004 - 09:06

Tur att inte du får bestämma sånt, Mara. ;)
*Hockey och superhjältar*

#60 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 23 July 2004 - 09:11

Det ska ni vara glad över.. :P
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#61 DarkBeast

DarkBeast

    Commander

  • Members
  • 255 posts
  • Location:Risliden

Posted 23 July 2004 - 15:37

Såg pocketen i den lokala kiosken så det blev ett impulsköp direkt :D

Har själv läst dom gamla Amazing-serierna mest i svartvitt (i Semics gamla pocketserie och Essential) så det var helt okej tyckte jag. Trycket var dock lite sisådär, tycker det ser väldigt "pixligt" ut på vissa ställen <_<

Det är just själva teckningarna det gäller, inte textningen, så det kanske beror på dålig kvalla på materialet man fått från USA?

Hursomhelst, strålande läsning. Jag kommer köpa alla såna här pockets som Egmont lyckas ge ut! :thumbsup:
Jag tycker inte om att prata om tvångstankar men jag kan inte låta bli.

#62 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 26 July 2004 - 12:55

Jag med! :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#63 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 26 July 2004 - 14:21

Jag måste säga att denna Spidde-pocket var oerhört bra! Enkel men fiffig läsning! Och teckningarna! Vilken klarhet! Vilken skärpa!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#64 spidercrazy

spidercrazy

    Commander

  • Members
  • 176 posts

Posted 26 July 2004 - 22:12

Trycket var dock lite sisådär, tycker det ser väldigt "pixligt" ut på vissa ställen 

Det är just själva teckningarna det gäller, inte textningen, så det kanske beror på dålig kvalla på materialet man fått från USA?


Materialet är det nog inget större fel på, men när man förminskar sidorna från vanligt tidningsformat till pocketformat så kan resultatet bli av skiftande kvalitet. Jag antar att det finns olika metoder att göra detta, eftersom det ju *går* att förminska med bibehållen skärpa utan 'pixlar'... fast det kanske tar längre tid? Tidsbrist är ju något som Janne ständigt brukar klaga över i sina ledare...

#65 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 27 July 2004 - 08:41

Tycker Janne gör ett skapligt jobb i alla fall :) Fast, det är väl ingen risk att de släpper en svensk pocket med X-Men? :(
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#66 Professor Decevio

Professor Decevio

    Senior Commander

  • Members
  • 332 posts

Posted 23 December 2004 - 15:07

Jag har inga problem med svartvita serier heller. Jag älskar också Essential-volymerna.  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Jag föredrar sv/v framför färg. Det är mer stilfullt.

Var det bara jag som reagerade på översättningen i pocketen? När Gwen Stacy och Peter Parker återförenas så säger Gwen "Peter jag är åter!". Vad tusan är det för svenska egentligen? <_< Jag tar för givet att Gwen i originalet sa något i stil med "I'm back" eller "I've returned" vilket ju blir "Jag har återvänt/ är tillbaka". Slarvigt, Egmont!

I övrigt var pocketen väl värd priset :thumbsup:
Professor Decevio är en av karaktärerna i den komiska äventyrsserien "Lonchons Äventyr".

Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.

Väntar på: Skurkturneringen

#67 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 25 January 2005 - 10:12

Billiga det ska de var med att tanke på att en bocket kostar ca 3kr att trycka (anat att egmont kan få mer rabat)