Jump to content

Photo

RoboCop [Remake]


  • Please log in to reply
101 replies to this topic

#51 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 July 2008 - 11:38

Mjo, jag såg det. Tror dock inte mycket på att det blir så, med all rätt då Aronofsky inte känns som rätt person för uppdraget och jag ser hellre att han fortsätter göra den typen av film som han hittills har gett sig på.

#52 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 10 July 2008 - 12:47

I så fall måste detta vara en reboot. I och med att Robocop blev omodern
och verksamheten för Robocop blev nedlagd i senate filmen.

Men dom fyra filmer tillhörde ju en tv-serie så dom kanske inte räknas trots att det är långa
filmer.

RoboCop: Prime Directives - Meltdown
RoboCop: Prime Directives - Crash and Burn
RoboCop: Prime Directives - Dark Justice
RoboCop: Prime Directives - Resurrection

Jag tycker i varje fall att filmerna har samma kvalitet som alla andra filmer.
I själva tv-serien så ser Robocop inte lika bekostad ut med en plastig yta inte alls metallaktigt
Det var nåt som saknades i tv-serien som gjorde att man tappade motivationen att se den.

Bortser man detta och utgår från Robocop 3 så verkar han ju inte lika populär.
Varför skickar man i så fall en annan robot för att försöka mörda Robbop?

Om detta är en fortsättning så vore det intressant att se om Delta City funkar så som det var tänkt.

#53 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 July 2008 - 13:05

I så fall måste detta vara en reboot.


På reklambladet som filmbolaget delat ut och som jag postade här beskriver dom filmen så här;

Now MGM is re-inventing its premier Sci-Fi movie franchise and has begun development of a big budget re-make for 2010 which will create a merchandising opportunity for a whole new RoboCop fan.



#54 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 10 July 2008 - 14:56

Hur kan det vara aktuellt att göra Robocop vilket idag inte representera samma moderniteter som fanns då på 80-talet?
En sådär klumpig robot som dessutom inte är så smidig.

På den tiden tyckte man väl att det var modernt och häftigt.
Inte klickar väl samma nisch med samma effekt idag som då?

Varför ska Robocop se ut som han alltid sett ut?

Man ska väl anpassa filmen efter hur man idag ser på utvecklingen och framtiden?
Något smidigare kunde väl Robocop vara för att vara en nutida reboot.

Varför göra en film med samma perspektiv på tekniken man hade på 80-talet?

Det finns väl tillräckligt med Robocopfilmer. Dags att ta det gamla bakom sig och göra en helt ny
version av Robocop baserad på hur framtida teknik kan se ut.

Edited by Supertreck, 10 July 2008 - 15:04.


#55 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 July 2008 - 12:02

/Film - RoboCop Remake is Actually a Sequel? Darren Aronofsky Still Tipped to Direct.

Hoppas att Darren Aronofsky tar sitt förnuft tillfånga och gör något vettigare än den här filmen.

#56 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 17 July 2008 - 20:33

Alltså "Darren Aronofsky gör Robocop uppföljare" låter till mig bättre än att ha typ Brett Ratner eller Michael Bay göra PG-13 Remake av Orginalet. Egentligen så skulle det bästa alternativet att inte göra någon film alls eftersom orginalet är så förbannat bra och de uppföljare som gjordes var rätt kassa...men ja jag vet att låter som en repig skiva här :) .

Aronofsky är ett såpass konstigt val (om han nu väljer att göra filmen) att det i allafall låter ambitiöst.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#57 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 July 2008 - 07:02

Aronofsky confirmed for RoboCop | Moviehole. Movie & Entertainment News

The press release just arrived….

Metro-Goldwyn-Mayer Pictures (MGM) has signed Darren Aronofsky to direct and David Self to write a new installment for its “RoboCop” franchise. Aronofsky, the director of The Fountain, and Self, the writer of Road to Perdition, make a formidable creative team, fast tracking the RoboCop motion picture and spotlighting it as one of the most anticipated new films for 2010.

The announcement was made today by Mary Parent, Chairman, Worldwide Motion Picture Group, MGM.

In making the announcement Parent said: “Darren is undeniably one of the most talented, original and visceral film makers, and David is one of the greatest writers in Hollywood. All of us at MGM couldn’t be more excited.”

Phoenix Pictures’ Mike Medavoy, Arnold Messer, Brad Fischer and David Thwaites will produce “RoboCop.” Cale Boyter, Executive Vice President Production at MGM will oversee the project for the studio.

Phoenix Pictures’ Chairman and CEO Mike Medavoy said: “After making the first ‘RoboCop’ at Orion more than 20 years ago, I’m thrilled to be helping to return this character to the screen with our partners at MGM and through the eyes of Darren Aronofsky and David Self.”

Phoenix co-presidents Brad Fischer and David Thwaites added: “With a filmmaker of Darren Aronofsky’s vision and imagination and a writer of David Self’s caliber, we are poised to bring to the screen an entertaining and provocative film, which will now be under the creative guidance of two of the best storytellers working in our industry today.”

The original RoboCop, which premiered in 1987, was “part man, part machine and all cop.” The film’s storyline focused on the future of law enforcement as a terminally wounded cop returns to the police force as a powerful cyborg haunted by submerged memories. The original film was nominated for two Academy Awards — Best Film Editing and Best Sound.


Edited by XC, 25 July 2008 - 07:13.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#58 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 July 2008 - 11:05

Blä, inte vad jag hade hoppats av honom. Tror jag passar på hela det här projektet om jag ska vara ärlig.

#59 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 July 2008 - 17:23

Robocop Reboot is a Reboot, Probably Rated R | BeyondHollywood.com | Asian, Foreign, Horror, and Genre Movie Reviews and News

MTV’s Movie Blog has been digging around the corpse of Robocop, which will now be revived by MGM with “The Fountain’s” Darren Aronofsky, of all people, behind the camera. Besides making it very clear that their reboot will not be a sequel, but instead an actual reboot in the lines of Christopher Nolan’s “Batman Begins”, producer Mike Medavoy (who also produced the original in ‘87), seems to indicate that the reboot will be Rated R, and not PG-13 as originally feared when the idea of a reboot surfaced many moons ago.

More from MTV about whether this is a reboot or a sequel:

And make no mistake, Fischer and his co-producer Mike Medavoy insisted: Their new “Robocop” is a reboot along the lines of “Batman Begins,” despite early online rumors to the contrary.

Asked where in the series the fourth film would fall, whether it would come after the first, second or third films in the series’ internal universe, Fischer and Medavoy were adamant that it would stand on its own, apart from the character’s earlier incarnations.

“None of [the earlier films are] going to be canonical, as a matter of fact,” Fischer revealed. “I wouldn’t say it’s a direct sequel.”

“Definitely not a sequel,” Medavoy added, saying he preferred the term “reimagining.”

And the question of R-Rated versus PG-13 Rated?

“Well I was involved with the original ‘Robocop,’ and it was an R, and the likelihood is that this will be an R,” producer Mike Medavoy told MTV News. “It’s likely to be an R unless the director cuts back on some of it.”

That director being Aronofsky, it’s unlikely he’ll pull any punches. Initial trepidation, in fact, didn’t center around his vision, but on the possibility the film would be in 3D. If it’s in 3D, the argument goes, that alone necessitates skewing younger.

Medavoy is adamant 3D hasn’t even been discussed.

“I don’t think that’s even come up,” he said.

You’ll notice he didn’t come right out and say that it wouldn’t be Rated PG-13. In fact, he seemed to be hedging his bets. Wink wink.
Posted Image

Mest för att bekräfta för de flesta här att det rör sig om en reboot och inte en uppföljare.

Edited by XC, 29 July 2008 - 17:23.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#60 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 July 2008 - 18:43

Nää, nu svalnade mitt intresse. Orginalet är redan så bra så den behöver ingen reboot eller remake. Det är totalt meningslöst. Gör en bra uppföljare istället.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#61 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 July 2010 - 09:31

DigitalSpy.co.uk meddelar att RoboCop-remaken nu officiellt läggs ned.

»"Gone. Kaput. Canceled. It was one of the first casualties", my Metro-Goldwyn Buddy said. "[Darren] has lost interest anyway, I believe. Think we're all just going to have to be happy with the three RoboCop movies that are out there".«[Källa]


Inte för att jag tror att någon lär sörja den här filmens bortfall, men MGM har ju en del annat på sitt bord som är av intresse - Hobbit-filmerna tex.

Edited by XC, 27 July 2010 - 09:32.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#62 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 March 2012 - 00:16

Verkar som det blir en svensk som blir nästa Robocob

Joel Kinnaman ska spela Robocop | Film | Nöjesbladet | Aftonbladet

Joel Kinnaman Confirmed for Robocop Reboot | WorstPreviews.com

Joel Kinnaman Confirmed as the Lead of ‘RoboCop’ | /Film

Joel Kinnaman Confirmed to Star in ROBOCOP Remake
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#63 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 05 March 2012 - 10:15

Tja, det låter som ett ganska naturligt val att låta någon som är till hälften robot spelas av en svensk skådespelare. :P
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#64 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 05 March 2012 - 18:57

Kul för Sverige att vi fortsätter att få skådespelare i stora filmer!

Fast det är fortfarande en fruktansvärt dålig idé att reboota/remaka Robocop

Winter is Coming


#65 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 05 March 2012 - 19:08

Kul, nu fick man i alla fall ett skäl att se re-maken. Men jag håller med om att det blir svårt att nå upp till samma nivå som Verhoevens original.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#66 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 07 March 2012 - 22:39

Remake av Robocop??

NEJ! Jag tillåter det ICKET!! >_<

Inte ens med Kinnaman i rollen som den gode herr Murphy...

#67 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 March 2012 - 07:08

Två inlägg direkt efter varann:

DigitalSpy.co.uk meddelar att RoboCop-remaken nu officiellt läggs ned.

Verkar som det blir en svensk som blir nästa Robocob

Filmen har lagts ner och en svensk har fått en roll i den nedlagda filmen... Stackars Kinnaman som inte fattar att han blivit lurad...

:lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#68 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 24 May 2012 - 06:42

Åh... Underbara Gary Oldman ska tydligen vara med!

http://www.firstshow...ake-of-robocop/

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#69 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 September 2012 - 12:59

Första bilderna på RoboCop! Väldigt... Nolan:ig design. Påminner inte lite om Batman-dräkten i Nolan's filmer.

Den officiella bilden ser dock snyggare ut... mäven om man inte precis ser så mycket av honom:
Posted Image

Edited by Crusader, 18 September 2012 - 16:39.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#70 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 September 2012 - 09:00

Ser ut som tråkig "generic" Hollywood-produktion. Känns som det här kan bli lika tråkigt som Total Recall remaken.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#71 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 21 September 2012 - 19:08

TR-remakens tråkighet berodde väl mycket på att mediokritetens mästarduo, Len Wiseman och Kurt Wimmer, var inblandade. Padilha vet nog mer vad han gör men som det låter försökte studion desvärre ständigt lägga krokben för vad han ville göra.

Angående designen så är det iaf bra att de inte bara apar efter 80-talets glänsande krom utan utgår som det ser ut ifrån vad som verkar häftigt futuristiskt idag. De verkar ha behållt kongruensen med ED-209 som en fläskigare motsvarighet till Robocop.

#72 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 24 September 2012 - 11:30

Jag gillar originalet, eftersom den först ser ut som en action-figur, sen när Murphy tar av masken så ser det ut som nånting betydligt hemskare, ett storföretag som gjort något väldigt omoraliskt. Tycker att man missar en del av poängen om det bara ska se "häftigt " ut.

Om det blir PG-13 som rating så gissar jag att de rykten att Padliha inte får bestämma någonting stämmer.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#73 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 29 September 2012 - 09:46

Visst men vi vet inte hur den nye ser ut under masken än. Vi vet bara att han har ett plastigare utseende, vilket inte känns så olämpligt i en iPhone/iPod/iPad/iAllting-förälskad tid (om Apple bytte namn till Omni Consumer Products så skulle inte det heller verka så olämpligt) och att det fortfarande är heltäckande, vilket har den dehumaniserande effekten som påminner om att en människa har gjorts om till en otänkande maskin. Det är väl den viktigaste detaljen och de skulle kunna ha gått på andra sätt att "cyborgifiera" honom som hade ignorerat den, t.ex:


Posted Image

#74 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 17 October 2012 - 15:44

Premiären har skjutits upp från 2013 till början av 2014.

http://www.superhero...l-february-2014

Om Joel Kinnaman hade räknat med royalties från den här filmen, blir det i så fall inga snabba cash.

http://instantrimsho.../?sound=rimshot
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#75 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 18 October 2012 - 14:10

Om Joel Kinnaman hade räknat med royalties från den här filmen, blir det i så fall inga snabba cash.

http://instantrimsho.../?sound=rimshot

Precis. Verkar som att han kan få vänta i minst 183 dagar.