Jump to content

Photo

Doctor Strange


  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 October 2008 - 18:34

Marvel Making Master of the Mystic Arts Movie

Stan Lee may get his wish! A few months back we reported that the venerable Marvel comics senior wanted to see a "Dr. Strange" movie next. Now, Kevin Feige says a Dr. Strange movie is likely among the next batch of films coming to theaters near you.
Dr. Strange is the Marvel Universe's "Master of the Mystic Arts," also called the Sorcerer Supreme, and while Stan Lee and Neil Gaiman have said that he is the character they'd most like to see on the big screen, other's worry that the character is "problematic."

But according to Marvel Studios President of Production Kevin Feige, he's next in line.

"Very much so," Feige said. "I'd say in the next year, year and a half, as we start putting together our film slate for 2012 and 2013, I would not be shocked if we saw Dr. Strange on those lists. I love the idea of taping into the magical realm of the Marvel Universe, which is fairly significant and hasn't yet seen life on screen.

"It's something I'm very, very interested in," he emphasized.

When asked if the good doctor was a bit obscure to most movie-goers, Feige laughed. "I remember two years ago at Comic Con the cover of the 'LA Times Calendar Section,' read 'Marvel calls out the B team' and there was a picture of Iron Man. We don't look at them as 'B team.' Dr. Strange? This is one of the best characters we have. [He represents] this amazing cosmic universe to Marvel that we haven't played with in films yet and I think could be amazing to play with."



When asked if the good doctor was a bit obscure to most movie-goers, Feige laughed. "I remember two years ago at Comic Con the cover of the 'LA Times Calendar Section,' read 'Marvel calls out the B team' and there was a picture of Iron Man.

laugh.gif


Edited by Garm, 29 January 2016 - 03:39.
Slog samman två trådar i samma ämne. Korrigerade trådtiteln. Lade till en tagg.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 21 October 2008 - 19:12

Hmm...! Skulle kunna bli en bra film faktiskt. Materialet finns ju faktiskt, för att dra inspiration från. :)

Sen har det ju länge ryktats att Guillermo Del Toro kanske är intresserad att göra film av den gode Doktorn, och det skulle ju kunna bli hur bra som helst.

#3 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 21 October 2008 - 20:16

Inte mig emot. Med alla science fiction-orienterade hjältar vi hittills fått se, vill jag gärna se fler åt fantasy-hållet, som Thor och Dr. Strange.

Få se vem dem castar. Jag undrar om inte Jeremy Irons skulle passa?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#4 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 October 2008 - 18:20

Bale getting STRANGE? | Mania.com
By: Rob M. Worley
Date: Tuesday, October 28, 2008
Source: Livenews.com.au

Is Christian Bale opening the eye of Agamotto for Marvel in the near future? That's the latest rumor according to an unsourced article from an Aussie news site.

LiveNews reports that Bale is "said to be the number one choice" for the lead role in 'Dr. Strange' for Marvel. The report uses no on-record sources, so take this story with a massive grain of Vishanti enchanted salt.

According to the unnamed sources a deal is expected in "coming weeks."

The 'Dr. Strange' movie has received quite a bit of buzz in recent weeks, with Neil Gaiman stating that he's talked about collaborating with Guillermo del Toro on such a film. More recently Marvel cheif Kevin Feige has said he views 'Dr. Strange' as a top priority for the post-'Avengers' lineup.

If a heavyweight director like Guillermo del Toro does, in fact, become officially attached to the movie, then it's quite easy to see Bale wanting to take on the part. Of course, the project would then have to wait for the twin 'Hobbit films to clear, not to mention the dozen or so other movies del Toro is attached to.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#5 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 October 2008 - 18:24

First Showing - Neil Gaiman Clarifies the Guillermo del Toro and Dr. Strange Rumors

October 25, 2008
Source: Premiere

This is how Hollywood works. Someone says something and it becomes the talk of the town. Earlier this week we reported a story about the Marvel Sorcerer Supreme Dr. Strange.

MTV had talked with Marvel's president of production Kevin Feige who had told them that "I would not be shocked if we saw Dr. Strange" on the Marvel feature film line-up for 2012 and 2013.

Upon further research, I found that Guillermo del Toro had mentioned back in February that he was trying to put together a script for a Dr. Strange movie with none other than well-known comic book author Neil Gaiman. Premiere finally caught up with Gaiman recently and got a clarification on all this news - and it doesn't look too promising yet.

"I would love to write Dr. Strange. It would be absolutely one of my dream jobs [to write] a Dr. Strange movie," Gaiman begins. He recalls a story where he visited the set of Hellboy II and talked with Guillermo about Dr. Strange.

Apparently Gaiman has been "in very, very early sort of 'I would to do this' talks with Marvel" and that Guillermo's reaction was "Neil, I want to direct it!" With Gaiman and del Toro on board, obviously, Marvel became quite excited, too. But as we all know, Guillermo took on the monumental task of directing The Hobbit.

"Anyway, the point is we're probably, we may be four years away from Guillermo being free to do it, and I'm not entirely sure I'd want to do it without him. So we'll see."

That explanation doesn't exactly debunk any rumors, either from Feige or del Toro. In fact, it sort of supports Feige's claim that we might see Dr. Strange by 2012 or 2013. Maybe they can convince del Toro to direct Dr. Strange after finishes The Hobbit and one of his other projects in development. If that were the case, it sounds like it would be something we'd see by 2013, since The Hobbit is supposed to be finished by 2011. Either way, don't hold your breath, this could all change at the drop of a dime, and considering this is Hollywood, it probably already has. I guess I'm just so excited at the prospect of seeing a Dr. Strange movie made by Neil Gaiman and Guillermo del Toro that I'm hoping all this turns out to be true.



#6 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 28 October 2008 - 18:58

Fan... det vore verkligen en dröm.. Christian Bale, Guillermo Del Toro och Neil Gaiman, på samma film!

Skulle kunna bli en ny klassiker bland seriefilmer. Hoppas det går igenom, men det verkar helt enkelt inte möjligt, bara för bra för att vara sant. :(

#7 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 June 2010 - 15:52

Nu verkar det vara en film på gång. Eller i alla fall ett manus.

Film news Dr. Strange gets writers | TotalFilm.com

Conan remake duo put pen to paper

Conan remake writers Thomas Donnelly and Joshua Oppenheimer have been hired to write a script adap of sorcerer supreme Dr. Strange.

The duo, who also recently did a pass on Cowboys & Aliens as well as Uncharted: Drake’s Fortune, have been hired by Marvel Man Kevin Feige.

Feige hinted about 18 months ago that Marvel’s 2012 and 2013 slate was likely to include Dr. Strange, the character having been stuck in development hell for years now.

Deadline report that the film will probably be “among the first Marvel films generated under the Disney banner”.

Could Dr. Strange be part of Marvels recent plans to create smaller budgeted superhero flicks for their lesser known heroes? In April it was reported that Marvel were looking to create $20-40m films for characters like Iron Fist and Dr. Strange.

Is it time for the doctor to make his grand post-millennial entrance? Stranger things have happened…

Source: [Deadline]


‘Conan’ Screenwriters Hired For ‘Doctor Strange’ Movie
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#8 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 August 2011 - 20:20

Ett år senare så dyker denna artikel upp

Rumor of the Day: That Dr. Strange film? It's finally happening | Blastr

Doctor Strange reigned for years over at Marvel Comics as Earth's Sorcerer Supreme. And if the rumors are true, it looks like Marvel is about to reward him for his years of loyal service with a movie of his own.

According to TwitchFilm, Thomas Donnelly and Joshua Oppenheimer, who wrote the upcoming Conan the Barbarian, were hired by Marvel in June 2010 to write a first draft of Doctor Strange, and:

Twitch has learned that Oppenheimer and Donnelly have now turned in their script and Marvel is pushing forward with the property. Marvel has drafted a short list of directors to approach on the title and is forwarding the current script to each to try and sign someone up to 'oversee continued development'.

TwitchFilm also writes that the signs point to a 2013 release.

So why does Doctor Strange get his own movie? He's awesome, to be sure, but he hasn't had a running series since 1996 (although he's made appearances in limited series' and other titles). He also lost the title of Sorcerer Supreme to Brother Voodoo in 2009's Dark Reign storyline.

For one, fans love him and want more. And it can't hurt that popular TV star Patrick Dempsey (known to most of the world as McDreamy on Grey's Anatomy) has expressed interest in the part of the surgeon-turned-Sorcerer Supreme.

If it means anything, this isn't the first live-action movie based on Doctor Strange. That took place in 1978.

So if you ask yourelf, why Doctor Strange, the answer is why not? We haven't had a reboot of a movie based on a comic book in days.

(via Twitch Film)



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#9 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 02 August 2011 - 12:28

Jag säger som han du citerade, Georgia. Varför inte? Jag känner egentligen mest till Dr. Strange genom gästspel och kanske inte hans egna tidningar, men det är en klassisk hjälte skapad av Stan Lee och Steve Ditko, och det finns tillräckligt mycket coolt och djup i Stephen Stranges berättelse för att göra en sevärd film, så varför inte? Och även om det är ett väldigt löst rykte så kan jag absolut se Patrick Dempsey i rollen också.
*Hockey och superhjältar*

#10 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 October 2011 - 16:41

Verkar som om filmen kommer bli av.
Någon gång i framtiden.

Marvel exec confirms: That Doctor Strange movie will be happening | Blastr



Marvel's movie team spent most of their time this past weekend pushing The Avengers at New York Comic Con, but even with Earth's Mightiest Heroes on the scene, a little good news on that still very hazy Doctor Strange flick slipped through. According to Marvel movie exec Kevin Feige, we'll probably see it "sooner rather than later."


In a brief video interview on Marvel's movie lineup, Feige said he can "finally" begin to say the flick is coming soon in announcements, but remained vague on just how soon he's talking. It sounds like even he isn't sure exactly how fast a Doctor Strange movie could be made, but he did note that he "would love to see him be part of phase two," meaning the pack of films that includes Iron Man 3 and Thor 2 in a lead-up to a possible Avengers sequel.
But those two films are already in production for 2013 releases, and Doctor Strange—as far as anyone can tell—is not anywhere near that point yet.


http://www.ign.com/v...oner-than-later
More Doctor Strange Videos

Does this mean the Strange flick is finally picking up steam more than a year after screenwriters were hired? Does "sooner rather than later" mean 2013, or 2014? It's not clear, but at least this time the vague but encouraging news is coming from Marvel's movie guru.
(IGN via Geek Tyrant)


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#11 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 17 October 2011 - 18:47

Uppfattar jag det rätt att Dr. Strange eventuellt skulle vara med i en uppföljare till Avengers? Eller har jag fått det helt om bakfoten? Kollade upp honom online och såg att han är eller har varit medlem i New Avengers, så på sätt och vis skulle det vara troget serierna i alla fall. För min del får de gärna rekrytera honom, vore kul med en magiker i gänget.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#12 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 17 October 2011 - 19:52

Bra fråga? Verkar lite luddigt det där, men fas 2 skulle väl helt klart vara nya medlemmar till Avengers så klart.

En Ant-Man film skulle passa rätt bra där också... :)

Men jag skulle gissa att Ant-man, Dr Strange, Black Panther och möjligen Daredevil kommer att bli i en tredje våg, efter Avengers 2.

Måste säga att jag känner mig rätt så skeptisk till det faktum att dom här två herrarna som skrev nya conan har gjort manuset, nu. :\

Conan var ju trots allt en riktig kalkon nämligen... Förstår inte riktigt... Varför använder inte Marvel mer av sina egna serieförfattare till att skriva manus? Dom har ju jättebra talanger IN-HOUSE, så varför hålla på och tjata med dom här externa snubbarna, som allt som oftast inte har en aning om figurerna?

JMS var dock ett utmärkt val, han var ju en fusion av båda, och en respekterad genre-författare på alla nivåer. Mer sånt, mindre stolpskott.

Edited by PredaBot, 17 October 2011 - 19:52.


#13 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 October 2011 - 12:23

Just Daredevil är jag tveksam till att han skulle bli en Avenger (och jag hoppas verkligen inte det heller!), då Fox ju är på gång med en ny DD-film. Och...jag ser hellre ett nytt försök där än Matt som en Avenger, faktiskt.

Sen tror jag inte att det är så lätt, det är väl inte bara så att Marvel Comics har fullständig kontroll på filmerna nu heller. De har väl Paramount över sig, ungefär som att DC inte helt bestämmer allt, det gör Warner Brothers?
*Hockey och superhjältar*

#14 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 18 October 2011 - 20:47

DD joinade ju New Avengers i serierna förra månaden (ÄNTLIGEN om jag får säga det själv. Han passar helt enkelt förjäkla bra in där.), så det är ju det som skulle kunna tyda på det. XD

Annars så skulle förmodligen han och Doc Strange kunna introduceras i egna filmer men ändå vara med i en Avengers 2, om än bara som cameos/biroller.

Marvel har dock inte Paramount över sig på samma sätt som DC har WB, då dom äger figurerna och produktionshuset, Paramount är bara distributör.

Sen så är ju dealen med Paramount över nu också, Avengers t ex kommer distas' av Disney. =)

Där, har det nog dock, blivit lite mer som för DC... tyvärr, på senare tid. Så där har du nog en poäng ändå... :\

#15 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 19 October 2011 - 10:06

Nu är det ju så att Marvel sålde bort filmrättigheter till en massa karaktärer 90-talet när man hade stora ekonomiska problem. Vilket då gör att man "fått" många filmer gjorda när superhjältar/seriehjältar blev något Hollywood gick i gång på. När det gäller Daredevil så "äger" Fox den karaktären, på samma sätt som Sony äger Spider-Man. Så Spidde eller DD lär inte dyka upp i Avengers-filmer vilket jag tycker är en bra grej. När Fox och Sony gör "Marvelfilmer" så har de lika mycket makt som WB har över DCs. Sen har ju DC och Marvel dock egna "producenter" som ska jobba tilsammans med filmbolagen för att få input. Om vi går in på vad som vore möjligt för Marvel, så tror jag att de fick tillbaka live-action rättigheterna till "Punisher" efter senaste filmen floppade, så om nu någon hos Marvel skulle få en sån tanke att Punisher skulle vara med bland Iron Man, Thor och gänget så skulle det funka. Tror dock att Disney inte skulle vara så sugen på att ha med honom ;). Sen har vi ju tidigare snackat om hur noga det är med rättigheter, t ex att Daily Bugle kommer inte att vara en del av en Daredevil-film eftersom Sony "fick" Daily Bugle med Spidde-rättigheterna osv. Sen är inte det någon garanti att slutresultatet blir bra om serieförfattare gör film eller tvärtom.

Edited by super85, 19 October 2011 - 10:07.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#16 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 October 2011 - 16:18

Kan bara hålla med om allt du skriver här. Och precis, i fallet Spider-Man och Daredevil (om de nu lyckas göra en bra film med honom någon gång), så gör de sig helt enkelt bäst ensam. Jag kollade in numret där DD "joinar" Avengers, och det var väl inget särskilt, inte något som gjorde att just han "behövde" vara med heller. Det finns många fler passande figurer som skulle göra sig bra i Avengers mycket för att de ÄR och FÖRKNIPPAS med Avengers, Black Panther skulle kunna bli cool om han gjordes på rätt sätt, Wasp och Antman med (om de bortser ifrån Ultimates där Antman försökte mörda Wasp)...eller varför inte några mer kosmiska snubbar som Wonder Man eller varför inte Carol Danvers? Det finns många möjligheter bara man har lite fantasi.

Och jag tror inte heller att just talangen som serieförfattarna besitter skulle vara så mycket bättre än manusskribenterna för filmerna, och det behöver inte direkt bli bra för det. Snarare tvärtom, att få manus och en vision "utifrån" kan ju ofta vara en fördel...
*Hockey och superhjältar*

#17 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 20 October 2011 - 18:44

Kan bara hålla med om allt du skriver här. Och precis, i fallet Spider-Man och Daredevil (om de nu lyckas göra en bra film med honom någon gång), så gör de sig helt enkelt bäst ensam. Jag kollade in numret där DD "joinar" Avengers, och det var väl inget särskilt, inte något som gjorde att just han "behövde" vara med heller. Det finns många fler passande figurer som skulle göra sig bra i Avengers mycket för att de ÄR och FÖRKNIPPAS med Avengers, Black Panther skulle kunna bli cool om han gjordes på rätt sätt, Wasp och Antman med (om de bortser ifrån Ultimates där Antman försökte mörda Wasp)...eller varför inte några mer kosmiska snubbar som Wonder Man eller varför inte Carol Danvers? Det finns många möjligheter bara man har lite fantasi.

Och jag tror inte heller att just talangen som serieförfattarna besitter skulle vara så mycket bättre än manusskribenterna för filmerna, och det behöver inte direkt bli bra för det. Snarare tvärtom, att få manus och en vision "utifrån" kan ju ofta vara en fördel...

Det skulle jag dock inte säga i Superhjälte-filmernas fall. Allt som oftast har det blivit icke-troget karaktären, eller helt enkelt bara taffligt gjort, då skribenterna inom filmindustrin allt som oftast inte brytt sig om genren alls.

Fast ett manus är iof inte allt, en films regissör och producent kan ofta vara lika, eller ännu mer, viktiga som manusförfattaren/manuset.

Ant-Man har ju haft en film på G länge, av Marvel Studios, men det har ju varit svårt att få ihop manuset där, tyvärr. Det kommer tydligen röra sig om Ant-Man II dock, Scott Lang, och inte Hank Pym som väl förmodligen är superseriernas kändaste hustrumisshandlare. ( inte nåt fan av Shooters story där, måste jag säga. Den förstörde karaktären till en viss del)

Om du menar i serierna, så används ju Ms Marvel/Danvers väldigt ofta nuförtiden, och hon är ju en medlem av NA. I filmens värld verkar det svårt att säga om hon kommer användas dock... Hon kommer däremot att vara med i Marvels uppkommande TV-serie: Aka Jessica Jones, tillsammans med just Jewel och Luke Cage. =)

Dr Strange och Black Panther känns väl som bra alternativ till Avengers, och filmer för övrigt. Men tycker DD skulle nog vara kul han med. Dock så är det en ganska unik situation i serierna just nu, som gör att han passar, ( han känner i princip alla på teamet, och är väldigt bra kompisar med flera) som inte känns särskilt troget att återskapas på duken.

Ett guest-appearance dock, kanske ett team-up men att han sen inte joinar utan går sin egen väg, känns helt överkomligt dock. =) Det är ju ett staple i serierna, så varför inte ta över konceptet till vita duken också?

Nu är det ju så att Marvel sålde bort filmrättigheter till en massa karaktärer 90-talet när man hade stora ekonomiska problem. Vilket då gör att man "fått" många filmer gjorda när superhjältar/seriehjältar blev något Hollywood gick i gång på. När det gäller Daredevil så "äger" Fox den karaktären, på samma sätt som Sony äger Spider-Man. Så Spidde eller DD lär inte dyka upp i Avengers-filmer vilket jag tycker är en bra grej. När Fox och Sony gör "Marvelfilmer" så har de lika mycket makt som WB har över DCs. Sen har ju DC och Marvel dock egna "producenter" som ska jobba tilsammans med filmbolagen för att få input. Om vi går in på vad som vore möjligt för Marvel, så tror jag att de fick tillbaka live-action rättigheterna till "Punisher" efter senaste filmen floppade, så om nu någon hos Marvel skulle få en sån tanke att Punisher skulle vara med bland Iron Man, Thor och gänget så skulle det funka. Tror dock att Disney inte skulle vara så sugen på att ha med honom ;). Sen har vi ju tidigare snackat om hur noga det är med rättigheter, t ex att Daily Bugle kommer inte att vara en del av en Daredevil-film eftersom Sony "fick" Daily Bugle med Spidde-rättigheterna osv. Sen är inte det någon garanti att slutresultatet blir bra om serieförfattare gör film eller tvärtom.

Jag vet självfallet att Fox/Sony har närmast total makt över Marvel-filmerna dom gör, men nu pratade vi vällan om förhållandet Marvel/Paramount/Disney, och inte Fox/Sony?

Och det är nog inte så troligt att Marvel skulle använda Punisher i en Avengers-film om dom själva fick bestämma heller... -_x

Hade fått för mig att DD's rättigheter kommit tillbaka till Marvel nu, var därför jag föreslog han i en 3e Marvel-våg. Dock så ser jag ju nu att det bara var ett envist rykte som florerade för några månader sen. I själva fallet så verkar rättigheterna vara lite luddiga just nu, man vet inte hur länge Fox kan ha rättigheterna utan att göra en film, verkar det som. Förhoppningsvis blir det ingen fler Fox-film och Marvel kan få tillbaka rättigheterna inom kort! ^^

#18 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 October 2011 - 19:03

Fox håller ju som sagt på med en ny Daredevil, och även om den förra inte var så förtroendeingivande så är jag ändå försiktigt optimistisk med den här. Och jag föredrar också Spidde och DD för sig själva, så det är bra som det är. "Mardrömmen" vore ett slags "Avengers" på film med Spidde, Wolverine och DD som några av medlemmarna. Usch säger jag där.

Det finns garanterat massor av coola typer som skulle kunna bli bra som Avengers i kommande filmer, bara man är lite kreativ och inte bara tussar ihop alla "big guns" som Marvel gör i serierna nu så kan det säkert bli bra.

Jag menade t. ex Ms. Marvel och Black Panther till kommande film, mycket för att det vore kul med en färgad hjälte och fler starka kvinnor behövs alltid.
*Hockey och superhjältar*

#19 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 October 2014 - 03:35

2:a filmen i Marvel's Phase 3 blir ingen överaskning.
 
os3rjan63exfycmnbrpk.jpg
 
 
 Den magiska doktorn kommer till den stora skärmen och ryktet är att Benedict Cumberbatch är i förhandling om rollen.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#20 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 05 November 2014 - 09:30

Undrar just om dr Strange kommer att ha något att göra med The Defenders. Det har han ju traditionellt haft i serierna.



#21 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 December 2014 - 00:13

Nu är det klart och det blev som många fans ville: Doctor Strange kommer att spelas av Benedict Cumberbatch!

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#22 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 06 December 2014 - 22:07

Utmärkt casting! Men visst kan man drömma lite om hur det hade blivit med Joaquin Phoenix som Dr Strange som det ryktades om ett tag.


Winter is Coming


#23 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 December 2015 - 19:00

Jag var lite tveksam efter de läkta bilderna som visade en mycket skäggig och vildvuxen Strange men jag blev minst sagt imponerad när jag nu fick se hur han kommer att se ut i filmen!

 

doctor-strange-benedict-cumberbatch.jpg

 

Fler bilder kan ses HÄR!


Edited by Crusader, 28 December 2015 - 19:28.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#24 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 26 May 2018 - 20:12

Grannen kom på besök igen. Vi väntar på nya säsonger av Preacher, Castlevania och Black Mirror, så den här gången fick det bli en film kollad i stället. Nämligen Green Lantern. Den var okej.

Egentligen verkade hon hellre ha sett på Doctor Strange än på andra halvan av Green Lantern, men en film i taget, tyckte jag. Likväl, nu har vi hunnit se Doctor Strange också.

 

Den var snygg. Men det kändes som att hans utveckling till magimästare gick väl snabbt. Kanske inte var menat, men kändes så gjorde det. Och så kör han supermanthemoviedraget i slutet. Fast på ett något intressantare vis. Får dock inte riktigt klart för mig varför Dormammu inte kan ta sig runt doktorns trick om han nu ska vara så mäktig.

 

Vad jag förstått så har Strange dykt upp i fler filmer efter denna. Ska bli intressant att se hur han gör sig tillsammans med övriga superhjältar...