Jump to content

Photo

Haven - Säsong 2 (Stephen King)


  • Please log in to reply
78 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 May 2011 - 19:12

15 juli drar andra säsongen av "Haven" igång! hurrah.gif
Jason Priestley kommer att spela rollen som Chris Weekly, en intelligent men anti-social marinbiolog. Fyra episoder ska han vara med i.


Första säsongen på forumet


Edited by Garm, 04 March 2016 - 20:00.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 10 August 2011 - 21:59

Nu på fredag, 12 augusti, drar Haven igång även på Twitter. Kul grej och det ska bli intressant att se hur det tas emot av den stora massan. Vi får följa Vince och John (som jobbar på tidningen i Haven) som via Twitter får kontakt med någon som verkar veta mycket om vad som sker där... Positivt att detta är en bonus och inget som man blir lidande av om man inte följer det.

NEW YORK - August 10, 2011 - Syfy's popular series Haven will become the first television series to create a storyline that flows between the show itself and the micro-blogging service Twitter when it launches a special seven-episode arc beginning Friday, August 12, at 10PM (ET/PT).

"The Haven writers and producers have done an amazing job of crafting a story line that seamlessly moves between the TV show and Twitter," said Craig Engler, General Manager and Senior Vice President, Syfy Digital. "Although there have been simple integrations before, no one has fully and organically integrated Twitter into the fabric of the show in the way Haven is doing. If you watch Haven and use Twitter, you're in for a real treat."

In the story, Vince (Richard Donat) and Dave (John Dunsworth), who run the newspaper in Haven, join Twitter as newcomers to the medium. Viewers who follow their characters (@VinceHaven, @DaveHaven) will see them interact with a mysterious Twitter user (@ColdInHaven) who knows more about Haven - and Vince and Dave - than anyone should.

Said Executive Producer Lloyd Segan: "Although Twitter has been featured in TV shows before, this is the first time a storyline from a television series has been fully integrated with the popular online service. The story has been created in such a way that viewers who don't follow the Twitter plot can still enjoy the show. For those that do, there will be a special meaning to events in Haven during these seven episodes."

As the special plot unfolds on Twitter, viewers will catch glimpses of it in the show itself, where they'll be directed to follow the Twitter conversation through special promos. The outcome to the Twitter story will be revealed in the second-season finale on Friday, September 30.

"Twitter has become the default platform for TV fans to talk, in real-time, about the shows they love," said Robin Sloan, manager of media partnerships at Twitter. "Syfy has embraced that conversation, and now it's breaking new ground with this Haven storyline. It incorporates Twitter more deeply into the show's plot than anything we've ever seen before."

Viewers can follow the story on Twitter with the hashtag #HavenNews as well as on www.syfy.com/haven.

Hela artikeln på The Futon Critic

...

Jag har inte börjat se andra säsongen än, men kommer självklart göra det. Snart. Något att se fram emot!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#3 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 16 September 2011 - 21:54

Äntligen har jag sett första avsnittet på nya säsongen! Vilket underbart och kärt återseende det var. Har saknat dem. :) Direkt sögs jag in i stämningen och det kändes som om vi aldrig varit åtskilda så länge som vi varit. :)
Bra tempo direkt och hyfsad handling. Bäst var nog allt Audrey nummer 2 som gjorde sin entré redan i förra säsongen, i sista sekunden, i sista avsnittet. Mycket intressant. Vem är hon?

Höll på att glömma: den tydliga blinkningen till "Det" och hinten till "Carrie". Gillar det!

Edited by Synon, 16 September 2011 - 21:55.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#4 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 16 September 2011 - 21:56

Man får ganska tidigt känslan av att den andra Audery..hm Fauxdrey :D inte är troubled utan att det är något annat. Och nu börjar man ju undra vem som egentligen är vem.

Snygg "It" kopia där i början även fast det blev blodigt av fel anledning. Ja, jag vill se små barn dö. :P

Dukes fru. Zzzzz.... Hoppas det händer nåt intressant där i kommande avsnitt för det började inte bra. Både storyn och karaktären verkar trista.

Edited by Wylie Times, 16 September 2011 - 22:00.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#5 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 16 September 2011 - 22:01

Men.. men.. jag ser ju knappt vad du skrivit! Ljusgrå färg mot ljus bakgrund är det hos mig?!?! PEAK!

Ok, markerar texten så ser jag liiite bättre...

Ja, jag håller med dig om frugan där, föga upphetsande. Hoppas det tar sig. Och att Duke INTE får för sig att börja jobba ihop med henne... :sleepy:

Edit: nu ser texten bra ut igen. Vad gjorde du? Hm.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#6 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 16 September 2011 - 22:05

Jag ändrade färg på texten när jag bytte skin.

Hinten till Carrie är nog lite wishful thinking av dig tror jag. :P

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#7 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 16 September 2011 - 22:25

Va? Fick du ändra färg manuellt eller menar du att du lekte med färgerna? :P

Carrie: inte då... Lite fantasi måste man ha! :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#8 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 16 September 2011 - 22:31

Nej jag fick ändra manuellt. När jag bytte skin från nacht till tag (luminous) så var texten vit även för mig så jag ändrade till svart.

Jag gillar förresten att Stephen McHattie är tillbaka i serien.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#9 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 16 September 2011 - 22:48

Ah, Stephen McHattie ja... Blev otroligt sugen på att se Kampen om Colorado nu. :) Minns när jag en gång i tiden såg den och tyckte han var sååå läcker där! Hihi.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#10 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 16 September 2011 - 22:52

Haha. Tror aldrig att jag såg den serien.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#11 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 16 September 2011 - 22:54

Snygg "It" kopia där i början även fast det blev blodigt av fel anledning. Ja, jag vill se små barn dö. :P

:o

:lol:

....

Meh. Inte sett Kampen om Colorado? Hrmf. Du får börja kolla på vanlig tv så du inte missar sådana här gamla klassiker. ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#12 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 16 September 2011 - 22:58

Eller så kan jag ladda ner den och se när jag vill. Dags att joina resten av oss i den digitala tidsåldern Synon. ;)



Snygg "It" kopia där i början även fast det blev blodigt av fel anledning. Ja, jag vill se små barn dö. :P

:o

:lol:



Alldeles för tam den här Stephen King filmatiseringen. :P

Edited by Wylie Times, 16 September 2011 - 22:59.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#13 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 17 September 2011 - 00:05

Dags att joina resten av oss i den digitala tidsåldern Synon. ;)

Vad menar du? Jag kör ju DVD/BR numera och inte VHS...

Pst. Vilken fin avatar du hittat!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#14 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 17 September 2011 - 00:58

Så du menar att du fortfarande förlitar dig på fysisk lagrings media? Pft.

Och tack, jag blev rätt nöjd med den. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#15 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 28 September 2011 - 20:21

Mysteriet tätnar: vem är hon, FBI-agenten egentligen? Spännande! Och jag gillade storyn med 'the troubled' och killen som utnyttjade deras 'gåvor'. Och stackars Nathan som fick uppleva en ljuv stund med att äntligen känna beröring... Men mest intressant är dock mysteriet med Audrisarna. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#16 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 28 September 2011 - 20:33

Jag undrar om inte den nya Audrey är den riktiga Audrey. Det verkar ju skumt med hennes boss och så.

Stackars Nathan som nog ångrar att han inte accepterade Dukes erbjudande. :P

Håller med om att Audrey mysteriet är det mest intressanta nu.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#17 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 28 September 2011 - 20:35

Jag funderade också på det tills de hittade pocketboken. Hm. Mycket intressant det här!

Duke... still going strong with the ladies! :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#18 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 28 September 2011 - 20:42

Undrar vad Nathan såg förresten. Audrey död kanske...?

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#19 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 28 September 2011 - 20:49

Just ja! Undrar om hans syn hade något med allt det övriga att göra? Kanske det som du är inne på? Intressant!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#20 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 29 September 2011 - 20:01

Oj, vilket bra avsnitt! Nummer två i ordningen. "Fear and Loathing". Smärta och kärlek... Storyn med maskinerna var välan ok, men det var Audrey 2:s story som verkligen grep mig an. Spännande när hon gick in i huset i skogen: vad såg hon egentligen där? Varför kommer hon inte ihåg någonting? Och varför är huset borta när Audrey och Nathan hittar det... "Samma hände med the Colorado Kid".. Mmm... Spännande indeed! Tycker verkligen de lyckas hålla samma känsla och stämning som i första säsongen, men här drar de åt det ytterligare några snäpp. Yay! Hoppas bara Audrey 2 återvänder... Gillar henne och personkemi mellan henne och Audrey 1.

Reservation dock för Dukes fru som inte gjort något större intryck fastän hon fick chansen i detta avsnitt.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#21 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 29 September 2011 - 20:08

Mystiken tätnar.... Vem vet vad Audrey såg och kommer ihåg? Ja, hon kommer ju inte ihåg någonting men var hon den riktiga Audrey? Den riktiga Audrey kan inte spela piano men det kan Audrey 1. Någon eller något i den där ladan kan radera minnen? Eller? Hm....

Levande maskiner storyn var trist och hade ett ologiskt slut. Varför lämnade han inte bara stan? Hade maskinerna fortsatt löpa amok tills han kom tillbaka eller? Konstigt var det iaf.

Jag fattar inte riktigt grejen med Dukes ex än. Och vad var det i akten som Audrey 2 hade? En karta? Eh....

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#22 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 29 September 2011 - 20:14

Jag tror ju att Audrey är Audrey, men att hon har Lucy minnen eller nåt. Men vem sjuttsingen är den nya Audrey? Åh, älskar detta mysterium! Och ja, ladan (bättre benämning än hus, tack) vad är det för magiskt med den? Började Audrisarna sina nya liv där kanske? Hm. *Tänker högt* Och hur kommer det sig att det Audrey 2 minns är Brad - som hörde till livet utanför Haven... Som Audrey 1 och hon inte hade gemensamma minnen från... Hm, något luktar fisk här! :P

Håller med om maskinstoryn: abrupt och konstigt slut. Kändes som att manusförfattaren bara ville avsluta den delen och fokusera på den mer intressanta.

Ja! Akten med kartan! What?!

Edited by Synon, 29 September 2011 - 20:17.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#23 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 29 September 2011 - 21:12

Eller så är A1 Lucy med minnena borta. Hm, man kanske skulle ha läst The Colorado Kid ändå....

Haven skulle helt klart må bra av lite mer arc tänkande. Det märks ju tydligt i dom här avsnitten i början av säsongen. Jag hoppas att dom inte återgår till standard CotW nu. Attans att A2 skulle försvinna.

Glömde förresten nämna Stephen King referenser i förra avsnittet. Clownen var ju rätt uppenbar men jag noterade även att tjejen som fick alla att se sina rädslor flydde till Bangor, Maine där King bor.

I det här avsnittet vet jag inte om det var nåt.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#24 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 03 October 2011 - 21:14

4 Sparks and Recreation

Avsnittet blixtrar det om bildligt talat då en invånare som är "troubled" ger utlopp för sina känslor genom elektricitet. Snyggt gjort btw. Jag tycker det är riktigt roligt med scenerna där alla utom Audrey ser med tindrande ögon på borgmästaren, och när han dör, hans son. Och kontakten hon får med sonen. Hm, något vi kommer att få se mer av månntro? Är ju ingen mindre än Brandon, förlåt, menar ju Jason Priestley som spelar sonen. :P

Annars ett godkänt avsnitt med en stor parentes runt Duke och hans ex. Suck, tyvärr verkar hon vara här för att stanna.

...


Förra avsnittet: ja, det var ju svårt att missa clown-referensen till King. :lol:

Edited by Synon, 03 October 2011 - 21:15.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#25 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 03 October 2011 - 21:29

Som jag trodde. Ingenting om Audrey 2 eller det arcet i det här avsnittet. :( Istället blev vi introducerade till Mr Brandon Walsh :) som verkar vara Audreys nya love interest. Passande nog en som Nathan omöjligt kan bli sotis på också. Ha. Klurigt att pussla ihop veckans fall med Brandons som verkar ska vara med i ett par avsnitt.

Dukes treasure hunt skulle kunna vara mycket mer intressant men det är den inte och mycket tack vare Dukes fru. (Urk!) som hanar mer i fokus än själva skattjakten. Vilket förstås är meningen för att vi ska lära känna henne. Men jag vill inte!

Den väldigt långe Dwight the Cleaner är annars mest känd som...

:D

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter