Jump to content

Photo

Recension av alla nummer


  • Please log in to reply
167 replies to this topic

#51 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 16 September 2010 - 21:19

Och jag som trodde att det var bristen på glasögon som var förvirrande. XD

Kan du helt ärligt säga att Gripen inte hade det svårt i början också som maskot? XD

Och jag TOG inte mer än en radavstånd mindre än typsnittet (Exempel: bokstäver 9, radavstånd 8) Så likväl, experimentet failade.

#52 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 17 September 2010 - 06:35

Major Gripen var bättre från start. Ni behöver få Spore att symbolisera något, så att det syns direkt även för en oinsatt.

Angående typsnittet. Om radavståndet bara är minskat med en storlek så är det ett ovanligt högt typsnitt. Vad synd. De flesta typsnitt är mycket lägre och behöver få sänkt radavstånd. Det kan ju rent av vara så att det typsnitt du använt redan är anpassat för serietextning och därför inte behöver justeras?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#53 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 17 September 2010 - 07:21

Jag håller verkligen med Tfels om att Gripen sade svensk symbol direkt, har för mig att armén hade en liknande designad hjälmgubbe ett tag på 80-talet.
Det är flera saker som gör det, det gula korset, och stiliseringen är en bra kombination. Spore har färgerna rätt.

Nu är det ju så att man inte måste ha stiliserat eller en blågul person (eller ens en maskot!). Hade jag bestämt så hade figuren varierat med varje nummer för att representera någon av serierna tidningen innehöll.

#54 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 September 2010 - 17:23

Okej, eftersom jag vann ett nummer så läste jag mitt första nummer av Svenska Superserier och Viktor tyckte jag skulle ta och dela med mig av mina intryck. Jag börjar med de negativa.

Omslaget (och baksidan) är i min mening hemska. De får mig att inte vilja öppna serietidningen: Lenneér (som jag är bekant med från rollspelsbranschen) har en stil som för mig känns mer hemmahörande i någon form av humortidning, inte superhjälte. Baksidan känns väldigt enkel och lite kluddig.

När jag sen väl slår upp tidningen möts jag av nästa negativa sak: texten. Den är svår att läsa för den är så ihoptryckt. Det bör finnas mer luft mellanraderna. Och varför textas Law for Hire med flera teckensnitt för?

Nu kanske det verkar som jag är enbart negativ, men så är inte fallet. Jag har positiva saker att säga också! Tidningen kändes väldigt professionell i sitt utseende och format. Sidorna var rejäla och bra kvalité på. Bättre kvalité än vad jag är van vid från andra serietidningar här i Sverige. Stort plus för det!

Intressant med Thollin-intervjun och även hur man presenterar en av deltagarna i numret. Det kändes häftigt. Lite kul med brölloppsgratulationen i slutet av tidningen också. Eller är det kommande reklam för en ny superhjälteserie? ;)

Så har vi serierna då, tidningens viktigaste faktor:

Ångestmannen är en rolig serie som är en bra fillerserie som lättar upp stämningen. Är det en sak som Lenneér är duktig på är det humor och det behärskar han klockrent, vilket han visar här. Nice touch med "Red Bull ger dig vingar!"-strippen. :D

Nordens stjärnor och hatets vän är okej, men den ger säkert mer för den som är insatt i alla personerna. För mig som stötte på dem för första gången kändes det alldeles för rörigt med för många olika personer och otydliga motiv. Var de (Tin och Spore) fångade och flydde? Det var min första tankar, men allt eftersom serien fortsatte var det tydligt att så inte var fallet. Men då frågan upp varför alla blev så nojiga över att de gick ut? Och vem är hatet? Det blir för mycket av allt, så det blir otydligt - i alla fall för en person som inte är insatt.

Law for Hire är väl serien som är tidningens skelett och stomme. Det är den som bär upp hela serietidningen. Där Ångestmannen mer är fillermaterial, och Nordens stjärnor och hatets vän är för de insatta, är Laws for Hire serien som vem som helst kan läsa och njuta. Orcher i huvudrollen som sparkar alv- och dvärgstjärt? Frakkin' awesome! Serien har ett tydligt narrativ, men inkluderar både skämt och värme i sig. Perfekt för oss oinsatta förstagångsläsare!

Överlag ett bra nummer och på en betygsskala skulle jag placera numret på en solid trea av fem möjliga.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#55 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 17 September 2010 - 17:36

Väldigt kul och nyttigt att läsa ett omdöme av en mindre insatt läsare! Det blir tydligt att "Grefven talar" (en redaktionell sida som presenterar Nordens Stjärnor) alltid bör vara med. Hur som helst, klart kul att du uppfattar tidningen som professionell! Det ligger ju massor med jobb bakom den, som du säkert anar. Sentinel, det kanske är dags att inhandla några fler nummer? Kanske? ;)

En fråga till red, är det ett annat papper än vanligt? Det kändes mycket trevligt att blädrra i och titta på!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#56 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 September 2010 - 17:44

En "Grefven talar"-sida vore väldigt mycket hjälpsam, ja. Det hade troligen underlättat mycket för mig.

Jo, jag vet hur mycket arbete det ligger bakom sådant där. Jag är i rollspelsbranschen och befinner mig i en liknande situation som ni i seriebranschen, så jag vet hur mycket slit det ligger bakom det. (Och kan även instämma i Thollins råd som ges i intervjun.)

Vem vet? Det är mycket möjligt, för det är en positiv upplevelse jag fick. Fast jag brukar föredra att lägga överstående pengar som jag har på att få illustratörer att teckna det jag vill istället. :rambo:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#57 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 04 October 2010 - 13:11

Själva berättelsen är helt okej, en första pusselbit i ett världs- och karaktärsbyggande. För mig kommer det nog hänga på världen och karaktärerna om jag gillar fortsättningen för militäraction ligger inte så högt upp på min intresselista.

Ja, man blir lite nyfiken på förutsättningarna för den här världen. I flera avseenden liknar det vår egen och det kan tyckas konstigt när man blandar det med den typen av olikheter som förekommer i serien, men det kanske är meningen.



Det här är en sån där situation då jag själv känner att folk anstränger sig för mycket för att hitta fel i något som ser snyggt ut på första anblicken. Vi kan såklart inte göra alla nöjda hela tiden, det är en av livets sanningar.

Vi ska väl vara glada att folk berättar för oss hur dåliga vi är? Annars kan vi ju inte veta hur vi ska göra tidningen bättre nästa gång.



Jag tyckte personligen att jag gjort ett steg uppåt, då jag använde en engelsk font i Rush och nu använde en internationell font som jag slapp lägga till prickar på hela tiden i Law for Hire.

Låter klart som en god idé. Att använda ett teckensnitt utan svenska bokstäver är ju jättejobbigt. Kan möjligen funka på rubriker och så'nt som det inte är så mycket av. Problemet i Law for Hire är att texterna ofta är hyfsat rektangulära medan bubblorna är runda, vilket leder till att det blir en massa vitt i kanterna. Men det jag stör mig på mest är likväl valet av teckensnitt. Det finns gott om snitt med prickar och ringar i. Välj vilket som helst utom Comic Sans! Det ser så fantastiskt oproffsigt och obehagligt ut.



Maskotrutan blev helt klart lite mindre än brukligt, så det ska rättas till i fortsättningen. ( tror problemet bestod i svårigheter att hitta en högupplöst variant, men jag tror vi vector-tracear den helt enkelt, så löser vi det problemet.)

Fast det är ju inte alls garanterat att träjsning (Ja, jag har väldigt svårt för att böja ord som slutar på ljudlösa vokaler.) blir snygg. Särskilt om bilden är lågupplöst. Men det visar sig väl...



På de sidor där texten är större kunde den minskas så att det blev bakgrundsytor över.

Eller bilder. Bilder piggar alltid upp.



Ett problem med logon är att Lars håller fast vid stjärnan.

Att den ska se så där skev ut eller bara att det ska vara med en stjärna?



Och jag som trodde att det var bristen på glasögon som var förvirrande. XD

Ja, glasögon eller inte är en viktig skillnad i superhjältesammanhang.



Kan du helt ärligt säga att Gripen inte hade det svårt i början också som maskot? XD

Som maskot såg jag aldrig att Gripen hade det svårt. Jag tycker att han passade bättre som sådan än som seriefigur. Han är ju liksom nå'n sorts kaptennamerrickaparodi som jag första gången jag såg inte förväntade mig få läsa om i några serier, så jag blev lite förvånad när #4 dök upp med Spring för livet. Eftersom vi heter "Svenska Superserier" passar det väl bra att vi som maskot har en svensk superhjälte. Alltså inte någon som bara råkar vara superhjälte och svensk utan någon som har gjort en grej av att vara just en svensk superhjälte. Det vill säga Major Gripen och/eller Moder Svea. (Om det finns fler SSS-relaterade exempel har jag glömt bort dem, så påminn mig gärna!) Spore tycker jag om som karaktär, men att ha henne som maskot är jag tveksam till. Där emot är jag inte främmande för den redan yttrade idén om att man har olika ansikten i hörnet för varje nummer. Skulle i och för sig sakna Gripen liten då. Men han kanske kan smyga sig in som maskot någonstans i tidningen i alla fall. Det känns dumt att överge honom med argumentet att det är andra än Jelcander som gör tidningen. Man byter väl inte maskot varje gång man byter redaktion? Om det där emot skulle vara så att Fredrik har något emot att vi använder oss av majoren... Ja, då vore det en annan sak.



Nordens stjärnor och hatets vän är okej, men den ger säkert mer för den som är insatt i alla personerna. För mig som stötte på dem för första gången kändes det alldeles för rörigt med för många olika personer och otydliga motiv.

Saken är att om man har läst alla nummer så vet man ändå inte särskilt mycket. Men har man inte gjort det så vet man ju inte om det, och då kan man lätt tro att man har missat något, vilket kan leda till att man tappar intresset.

#58 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 04 October 2010 - 15:01

Likväl vill jag dock höra vad för fel det oundvikligen finns på den gamla loggon också. Får jag inget svar på det, så är det bara kritikerna som är konservativa. XD

Är jag den enda som inte ser något som helst fel med stjärnan? Den är inte skev, den är stiliserad. XD

Noterar surt att använda ett annat typsnitt för Förgöraren. Bara att leta då, men har ni några tips?

Jag kan faktiskt inte hjälpa det om Lars är väldigt långdragen men ändå skarpsinning i sina texter. Jag klippte så mycket som gick och försökte sen passa in det. Därför får Lars aldrig skriva intro igen. (Skojar Lars, inget illa ment!)

Sen är det lite såhär. Vi är redaktionen, våran maskot, vi bestämmer, vi röstade om det när vi fortfarande bara var tre, ny maskot. Slutdiskuterat. Fredrik ville inte låna ut Gripen till Förgöraren, så jag tänkte att han kanske ville att figuren skulle vara hans egna igen, därför gick jag med på Lars förslag på maskotbyte.

Sen så måste det alltid vara ett tal delbart med fyra som är det slutliga sidantalet i tidningen vid tryck. Jag fick nätt och jämnt plats med Daniel Thollin intervjun på 4 sidor. Sen hade jag själv paxat en sida för Förgöraren-teasern, och Nästa nummer sidan är tradition. Kanske ångrar lite våran hälsning till Daniel och Viktoria, då den sidan mycket väl kunde varit var vi satt I nästa nummer istället och fått plats med en NS-presentation. Men det var juni för tusan, vi var alla insvepta i bröllopsyrans magi. XD

Uppenbarligen vore jag en ganska bra gnällig advokat. XD

De viktigaste punkterna till nästa nummer är alltså:

- Greven Talar-sida (Kan kanske använda Daniel Schenströms och mitt omslag ifall det inte kommer in på de två toppplatserna, finns ju gott om plats för både NS logo högst upp och karaktärsprofiler längre ner)
- Maskoten kan uppdateras lite. Jag leker med idén om Spore med en svart t-shirt med svenska flaggan på i still med The Authority's Jenny Sparks/Quantum/Quark. Vore det något?

Resten är upp till debatt. Jag gillar personligen logon precis som den är. Det enda kruxet jag har är att det INTE är lätt att ändra färg på den för oss Photoshop användare i redaktionen. Plus att Lars är perfektionist och aldrig nöjd med mina försök att simplifiera färgsättningen. Ur min mun är det menat som både en komplimang och en kritik.

Edited by Virtus, 04 October 2010 - 21:40.


#59 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 04 October 2010 - 21:24

Angående loggan. Det sämsta med den gamla loggan var att den såg lite anonym ut. Lite väl enkel i utformningen. Men det var också dess styrka. Enkelheten gjorde att det inte uppstod en massa små skavanker. Angående stjärnan i den nuvarande loggan, så får det gärna vara en sådan. Men gärna en tightare och mer tydligt stjärnformad.

Bra typsnitt med prickar: Comic Book Commando, som jag använder till Nordens Stjärnor. Den har även använts i Svenska Spider-man.

Maskoten. Kan ni se till att den på ett övertygande sätt står för något så är det bra.

Daniel och Viktoria. Tiden får utvisa vad vi tycker om den sidan. :rambo: :P

Hm, nu börjar det bli tjatigt. Vill bara påpeka att tidningen som helhet numera känns mer livaktig, vilket är jätteviktigt! Och att den är BRA!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#60 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 04 October 2010 - 21:39

Anledningen att vi bytte maskot var, som jag minns det, att Fredrik uttryckte oro över det faktum att trots att han inte längre var med i redaktionen, och skulle ta en längre frånvaro från serieskapande helt, så hade SSS gjort hans figur till sin symbol.

Jag vill minnas att han inte riktigt kände sig helt bekväm med den situation som då uppstod. Jag har för mig vi pratade som hastigast om detta i Malmö när vi var på seriemässan där.

Nå, jag ska helt klart se över symbolen i hörnet, och det gäller ju att stilisera det hela på nåt klurigt vis.

Jag gillade att få beröm för inledaren, så jag tror jag ska erbjuda mina tjänster på det området IGEN! :D Moahahaha! Förhoppningsvis kan jag dra ihop det hela ännu mer. Helst skulle jag se att vi använde uttrymmet lite mer förståndigt dock, och sätter innehållsförteckningen på t ex första grå-sidan, och fyller ut det utrymmet som blir över från inledaren med lite annat material.

Grefven talar var en miss från vår sida, helt klart. Den måste vi försöka ha med som en liten uppfräschare för nykomlingar. Den skulle säkerligen kunna göras lite generell, så att samma text kan återanvändas ad infinitum, för att göra det enklare för oss i redaktionen.

Och vår SSS titel-logotyp är som sagt helt klart öppen för mer justeringar! =) Ska posta en liten tråd om dess design inom kort. Där gäller det ju att verkligen få fram en riktigt imponerande sådan.

#61 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 05 October 2010 - 10:54

Är jag den enda som inte ser något som helst fel med stjärnan? Den är inte skev, den är stiliserad. XD

Visst är den skev. Men det behöver inte vara fel. Just det kan ju leda till att alla människor i världen kommer att känna igen den som en SSS-stjärna. Å andra sidan skulle det också kunna leda till att ett välspritt stönande över vilka som inte ens kan rita en stjärna ordentligt. Det återstår väl att se...



Noterar surt att använda ett annat typsnitt för Förgöraren. Bara att leta då, men har ni några tips?

Visst hade mitt gnäll varit mer värt om jag hade haft det... Men det har jag tyvärr inte. Oftast är det ju mest fula teckensnitt man reagerar på och därför lägger man inte alltid de snygga på minnet. I min egen tidning (och så även i Internationell crossover) brukar jag använda Verdana till bubblor och Georgia till plattor. Jag har inte riktigt bestämt mig för hur bra det valet är, men det har vissa poänger. Men en del menar att pratbubblor bör fyllas av snitt som inte är så raka.



Jag gillar personligen logon precis som den är. Det enda kruxet jag har är att det INTE är lätt att ändra färg på den för oss Photoshop användare i redaktionen.

Vilket program är den gjord i? Illustrator?



Anledningen att vi bytte maskot var, som jag minns det, att Fredrik uttryckte oro över det faktum att trots att han inte längre var med i redaktionen, och skulle ta en längre frånvaro från serieskapande helt, så hade SSS gjort hans figur till sin symbol. =)

Du verkar osäker, men är det så att Fredrik vill ha Gripen för sig själv, ska han ju få det förstås. Själv är jag som sagt lite tveksam just till valet av Spore som maskot, men är vi bara envisa nog med det, kan det förstås utvecklas till en självklarhet.

#62 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 06 October 2010 - 17:56

Nu har jag beställt nummer 12 från Tidskriftbutiken å ser fram emot trevlig läsning

#63 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 10 October 2010 - 13:48

Mario, jag är nyfiken på vad du tyckte!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#64 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 10 October 2010 - 14:13

Jag med! Jag med!

#65 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 10 October 2010 - 19:53

Mario, jag är nyfiken på vad du tyckte!


Jag har då inte fått den än. Tar ca 3 vardagar, bestälde den i fredags... så på onsdag tror jag att jag får den. Då ska vi läsa å tycka till.

#66 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 02 November 2010 - 10:10

Dåså, då har jag tagit mig tid att läsa nr 12. Allt som allt så är det hela lättläst läsning som är riktigt underhållande.

Humorserien: Ångestmannen, tar för mycket plats i tidningen. Humor är bra som avbrott... tror att det räcker med det. Finns nog andra humorFanzine. Ser Sss som ett Superhjälte/sci-fi-fanzine. Missförstå mig rätt, gillar humorn men om jag skulle handla en skvallertidning så skulle jag nog inte vilja ha en massa politiskadebatter som tar upp en större del av tidningen (påpekar än en gång att jag gillar den lillegubben).

Law for hire: Gillar början! Tempot kunde till å från vara en aningens långsam. BRA med gråtoner att jag inte tänkt på d tidigare. Lättsmält underhållning vilket är det man egentligen begär och efterfrågar.

Hatets vän: Får en känsla av Astrocity. Kanske är det slutet som inte är en "happy ending" och det funkar, fick mig att hata Hatet än mer. Gillar karaktärerna vilket höjer storyn... kanske inte gör samma sak för de som inte är insatta i NS universum. Rena bilder och allmänt snyggt.

Bra med intervjuer. Uppmuntrar skaparna.

Framsidan: Ångestmannen skulle nog ha varit mer centrerad, han ramlar ur bild. Sedan kanske man skulle ha tagit ned loggan en aningens. Vet att det var en tävling men om man är sugen på att läsa en superhjälte tidning så tror jag att man hoppar över att köpa denna om omslaget påminner om Elvis eller dyl.

Allt annat mer än godkänt... Gillade inte Vickan å Danne, passade inte. Men d e väl smaksak.

Ser fram emot nästa nummer... =D

#67 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 04 November 2010 - 08:12

Ah, intressant att höra andras åsikter! Fler som vill skriva vad de tyckte?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#68 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 06 March 2011 - 06:02

Ska bli intressant vad folk säger om "En hobby för all", för jag ser deras åsikter om ett försök för mig att bli bättre. Om jag någonsin får tummen ut och köper alla numren, så kommer en riktigt kritiskt åsikt. Jag kan vara en riktig hård kritiker, för jag har sett Nina Hemmingsson serier (inte så svårt att vara hård mor hennes serier), och varit nära att få hjärnskador för det. Hon ses på aftonbladet som "kultur". Inte så svårt att vara riktig hård mot hennes stil då de karaktär som förekommer i hennes serier ser ut att höra hemma i Havsbergets Mentalsjukhus, mest för hennes karaktärernas utseenden sök inte upp dem. Till skillnad från hennes bilder så är de bilder jag har sett till den här formet så behöver ni bara bekymra er om handlingen, för det mesta då hennes serier verkar sakna alla typer av handling. Tro mig, ni kan höra riktigt hårda ord från mig om henne ifall ni vill.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#69 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 06 March 2011 - 19:49

He! Vi kanske skulle låta henne recensera nästa nummer...

#70 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 06 March 2011 - 22:24

Ja, snälla försök få henne till det. Om ni tar och kollar upp hennes stil så förstår ni nog mina åsikter om hennes serier.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#71 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 07 March 2011 - 03:10

Dåså, då har jag tagit mig tid att läsa nr 12. Allt som allt så är det hela lättläst läsning som är riktigt underhållande.

Humorserien: Ångestmannen, tar för mycket plats i tidningen. Humor är bra som avbrott... tror att det räcker med det. Finns nog andra humorFanzine. Ser Sss som ett Superhjälte/sci-fi-fanzine. Missförstå mig rätt, gillar humorn men om jag skulle handla en skvallertidning så skulle jag nog inte vilja ha en massa politiskadebatter som tar upp en större del av tidningen (påpekar än en gång att jag gillar den lillegubben).

Law for hire: Gillar början! Tempot kunde till å från vara en aningens långsam. BRA med gråtoner att jag inte tänkt på d tidigare. Lättsmält underhållning vilket är det man egentligen begär och efterfrågar.

Hatets vän: Får en känsla av Astrocity. Kanske är det slutet som inte är en "happy ending" och det funkar, fick mig att hata Hatet än mer. Gillar karaktärerna vilket höjer storyn... kanske inte gör samma sak för de som inte är insatta i NS universum. Rena bilder och allmänt snyggt.

Bra med intervjuer. Uppmuntrar skaparna.

Framsidan: Ångestmannen skulle nog ha varit mer centrerad, han ramlar ur bild. Sedan kanske man skulle ha tagit ned loggan en aningens. Vet att det var en tävling men om man är sugen på att läsa en superhjälte tidning så tror jag att man hoppar över att köpa denna om omslaget påminner om Elvis eller dyl.

Allt annat mer än godkänt... Gillade inte Vickan å Danne, passade inte. Men d e väl smaksak.

Ser fram emot nästa nummer... =D

HEJ! Du sa aldrig vad du tycke om min och Willes baksida, med snöstormen... ;)

Nån som har hennes kontaktinformation? Jag tror faktiskt vi gärna skickar ut lite provex till välkända aktörer inom serievärlden i Sverige just nu, för att få höra vad dom tycker om oss.

ROCKY - the Martin Kellerman vore förresten en riktigt tuff kille att skicka några ex till! :thumbsup:

Nina Hemingsson var förresten riktigt, riktigt söt... men säg inte att jag sa det, då får jag skämmas... :blush:

#72 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 07 March 2011 - 08:41

Hennes utseende är inte ursäkt nog för de mentala ärr hennes så kallade "parodi serier" har gett mig.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#73 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 07 March 2011 - 15:28

Ja, snälla försök få henne till det. Om ni tar och kollar upp hennes stil så förstår ni nog mina åsikter om hennes serier.

Hennes stil är välkänd, och visst är det väl lätt att förstå att den inte uppskattas om man tycker att alla serier ska göras av Alex Ross :)



Nån som har hennes kontaktinformation?

Njae, men hon finns i alla fall på Twitter.



Hennes utseende är inte ursäkt nog för de mentala ärr hennes så kallade "parodi serier" har gett mig.

Parodiserier? Jag kan inte erinra mig att jag har sett att hon har gjort några parodier. Fast jag har säkert missat mycket som hon har gjort...

#74 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 07 March 2011 - 16:30

Alex Ross? Vem är det? Vet det säkert men har för tillfället glömt det. Får ta och kolla upp det tror jag.

Missat eller undvikit? Hon har gjort en antirojalistisk "parodi"serie när kronprinsessan skulle gifta sig. Det är väl mer att det är en parodi att se hennes verk som serier.

Edited by Sret, 07 March 2011 - 16:31.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#75 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 07 March 2011 - 22:05

Alex Ross? Vem är det? Vet det säkert men har för tillfället glömt det. Får ta och kolla upp det tror jag.

Tillåt mig, käre Sret. :D Titta länge och noga på bilden, för det är inte helt lätt att förstå alltihop annars. ;)
Posted Image

Och här har vi mannen i fråga själv:
Posted Image