Jump to content

Photo

Iron Sky: The Coming Race


  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 May 2013 - 09:00

Den finska science fiction-komedin Iron Sky kommer få sig en uppföljare! :hurrah:
 
Jag gillade den första Iron Sky som även om den inte var perfekt var både intressant och underhållande. Inte mycket är känt om filmen ännu mer än att regissören Timo Vuorensola verkar återvända.

  • »The Moon Nazis aren't done yet, apparently, as a sequel has been announced for Finnish scifi comedy Iron Sky. Titled Iron Sky: The Coming Race, and director Timo Vuorensola promises that the tone of this one will be "dark, crazier and more epic."« — [Källa]

Och en första teaser-poster har släppts:
IronSky2Poster-thumb-300xauto-38672.jpg
[via Twitch]

 

Det är så man faktiskt blir lite sugen att se om Iron Sky så här en gråmulen tisdag efter pingst.


Edited by XC, 21 May 2013 - 09:02.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 May 2013 - 21:09

Senast jag läste något om en framtida Iron Sky så var det något om att man ville göra en tv-serie. Vilket man fortfarande kanske avser att göra. Hur som haver så ser jag fram emot en till film. Den förra var klart underhållande och sevärd så jag har inget emot att man tar det hela ett varva till.

#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 May 2013 - 21:15

TV-Serie? Låter som om man har massor att berätta med andra ord? :D


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 21 May 2013 - 21:18

Intresserade kan läsa några intervjuer med honom som han delat med sig av på kära Facebook :)

 

http://www.sbs.com.a...unding-campaign

 

http://alienbee.net/?p=43092


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#5 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 May 2013 - 21:53

@XC: Jag hittar inte den exakta artikeln som jag läste, men den gick i stora drag ut på samma som nedanstående info. Infon är från slutet av maj 2012.

 

 

And, on the topic of Iron Sky - yes, there’s more where that came from, absolutely! We had so much fun with the Moon Nazis, that we want to make more stories on them! And the good news is that we are going to – and not just one, but two things! Iron Sky prequel and an Iron Sky sequel!


To begin with the prequel, it’s been bugging me that we were never able to tell exactly *how* did the Nazis end up on the Moon, and *what* they’ve been doing there all these 70 years. We’ve of course planned a lot of it, but to make it real and make it something really exciting, we’ve decided to begin to work with an Iron Sky prequel series that’s shedding light on these topics. It’s also introducing a bit of background for some of the characters, and will generally be one damn fun ride with the favorite villains from the Far Side.


The sequel itself is a much bigger production, and to assure you, it’s not something we came up after seeing how successful Iron Sky was, but an idea that had been there actually for quite a long time, from the early days of the script development for Iron Sky. We’re keeping a lid on this one quite tightly, but it takes place a bit after the events of Iron Sky, and will be one massive film once we get it to its feet. But with that one, we want to give it good amount of time to develop, so it won’t be hitting the theaters any time soon! --- Källa.

 

 

Samtidigt jobbar man vidare med flera uppföljare till Iron Sky, både i form av långfilm och tv-serie där bland annat frågan om hur nazisterna kunde gömma sig på månens baksida ska besvaras. Långfilmen Iron Sky 2 ska däremot ta vid där den första filmen slutade. --- Källa

 

 

*

 

@Synon: Tack för länkarna. En del visste jag reda om, en del var ny information. Klart intressant läsning var det i alla fall.



#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 May 2013 - 08:51

@Synon: Tack för länkarna. Intressant läsning. :) Jeremiah Harm och I Killed Adolf Hitler kan båda vara värda att hålla ögonen på. :)
 
@Garm: Måste säga att prequelen låter intressantare än sequelen... Men båda är ju klart av intresse.

 

*

 

Edit: Måste kolla av promotions-mappen lite noggrannare tror jag... Låg ju två mejl där om filmen:


Edited by XC, 22 May 2013 - 12:08.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 May 2013 - 22:51

Tack för länkarna XC.

Kan även tillägga att man i skrivande stund samlat in $14,016 av dom $150,000 som man behöver. Men det är hela 37 dagar kvar så ingen fara på taket än.

#8 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 June 2013 - 21:38

Väldigt tidig "concept art" kan nu beskådas. Jag tycker inte att den säger så mycket. Texten var ju dock intressant.
 
PjHakAh.jpg

Edited by Garm, 11 June 2013 - 22:12.


#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 June 2013 - 21:59

Bilden är snygg. Helt klart. :D


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 June 2013 - 22:16

Jag hittade en högupplöst bild i deras senaste uppdatering hos indiegogo och uppdaterade med den. Klicka för att se den ännu större. Jag kan för övrigt meddela att man i skrivande stund har dragit in $37,251 med 19 dagar kvar.

#11 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 23 June 2013 - 20:39

Sista veckan på insamlingen och summan är nu på $72,000. Inte illa.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#12 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 June 2013 - 15:05

En alternativ version av bilden i inlägg #8 finns nu att beskåda. Jag måste säga att bilden blev ännu bättre.

*

"HOLLOW EARTH" artwork, by Bastien Grivet.

Super-Turbo-HD (88mb / 15000px wide)

http://www.ironsky.n...-WLS-Poster.jpg

#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 June 2013 - 15:51

Den bilden var inte att leka med. 84MB. :o

 

Helt klart blir man nyfiken på det kommande resultatet.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 June 2013 - 22:02

@XC: Jupp, det var en mäktig bild.

 

***

 

Lite nytt sedan senast. I skrivande stund så är man uppe i $96,042 med tre dagar kvar av kampanjen.

 

Och så har vi några uttalanden här nedan. ;)

 

 


Edited by Garm, 27 June 2013 - 22:02.


#15 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 June 2013 - 07:21

Man skulle kunna göra en rätt shysst spinnoff på amerikanska presidenten ... det är helt klart. Väldigt smidigt och klämma in Snowden i teasern, med den senaste avslöjande om Prism-programmet.

 

Nu är man f.ö. uppe i $98,000 så det stiger ändå rätt fort.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#16 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 28 June 2013 - 09:44

Ber om ursäkt om ni redan nämnt detta, men jag tycker det är lite kul med de olika "vinsterna" man får om man bidrar med vissa summor: http://www.indiegogo...the-coming-race


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 June 2013 - 10:10

Tror inte det nämnts men jag håller med om att det är rätt kuliga grejor de klurat ut, personlig tackvideo från presidenten och månfürern är ju en väldigt kul grej. Tycker f.ö. att det är trevligt att skådespelarna ställer upp på sådana här småvideos. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#18 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 June 2013 - 14:19

$102,258 med 66 timmar kvar.

 

Vad tror ni, klarar dom målet?



#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 June 2013 - 14:41

Kanske dem gör.

 

En snabbkoll visar att just fn. måste de få in ca 730:- timmen för att komma upp i den summan.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 June 2013 - 15:05

Jag tror att det kommer att bli vansinnigt tight. Vet dock inte hur IndieGoGo fungerar jämfört med Kickstarter. Här kanske man får pengarna som samlats in även om dom inte uppnår målet? En annan sak att tänka på är hur dom formulerade sig.

 

Iron Sky's budget was 10 million, and this time we might need to go bigger – the epic scale of the story demands it. We think 15 million is going to be quite close to what the budget ends up being.

Our intention is to finance the whole film ourselves, using crowdfunding and soft money and any money that allows us to be completely independent, allows us to make and distribute the film exactly the way we believe it needs to be made.

In the first phase, we are looking to raise $150 000. This money will be used to produce a full script for the film, a clear production plan including a budget, and a four to five minute promo reel to help us with further funding. In exchange, we'll let those who contribute to read the script, comment it, or even get a (small) speaking role in the upcoming promo.

 

Så det här är fas 1 av vad som verkar vara flera. Så det skulle inte förvåna mig om det blir flera insamlingar framöver och frågan är ju hur mycket pengar som folk är intresserade av att bidra med. Summan som man är ute efter för att ro hela projektet i land är rätt stor, för att inte säga väldigt stor, så jag hoppas att dom hittar finansiärer även på annat håll för man kan nog inte förlita sig helt på den här typen av kampanjer.



#21 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 June 2013 - 15:20

Man samlade ju pengar rätt länge till Iron Sky också, men jag tror det var väl "bara" 3M som kom från allmänheten? Eller minns jag fel nu igen?


Står följande på insamlingens hemsida:

  • »Flexible Funding campaign
    This campaign will receive all of the funds contributed by Sun 30 Jun 11:59PM PT.«
    [Källa]

Så det är tydligen oavsett vilket - 150K verkar mest vara en deadline.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#22 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 June 2013 - 22:42

Aha, jag missade det finstilta. Det stod ju klart och tydligt när man besöker sidan. :blush:

 

Angående första Iron Sky så har jag ingen direkt koll på hur mycket som allmänheten bidrog med. Jag hittade följande info, men jag vet inte om den är helt korrekt. Skulle onekligen vara intressant att veta hur mycket som dom totalt drog in förra gången.

 

För övrigt så har uppföljaren nu dragit in $103,877 med 55 timmar kvar.



#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 June 2013 - 07:55

Det där stämmer nog €7.5M är ca $9.8 , det gör €300K till $390K. På imdb står det att mer än 10% kom ifrån donationer, i runda slängar €750K/$976K, längst ned på sidan står det att de har säkrat €686270 ($892837). €300K =  2,613,990 SEK. Så när jag skrev 3M ovan så var det antagligen en siffra som konverterats till svenska kronor jag mindes.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 June 2013 - 23:45

Bra att den informationen gav svar på vår fråga. Och imponerande hur mycket pengar som allmänheten pumpade in i det projektet.

 

Som en liten notis kan jag säga att man nu fått in $109,652 med 32 timmar kvar.



#25 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 June 2013 - 07:24

Det var ju inte första gången heller, Star Wreck var väl helt crowdfoundad. Men båda gjorde det innan fenomenet blev populärt kan man säga.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)