Jump to content

Photo

Indiana Jones 5 (2019)


  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#26 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 June 2009 - 18:33

Enl Shia "Mutt Williams" LaBeouff så är en 5a nu på gång på allvar och att en story tydligen håller på och saxas ihop.

"Steven [Spielberg] just said that he cracked the story on it before I left and I think they're gearing that up,"Källa

...förhoppningsvis så kommer den bli bättre än 4an...

Edited by XC, 16 June 2009 - 18:34.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#27 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 June 2009 - 19:47

Tyckte om 4:an, så för mig får en 5:a gärna hålla likadan klass. Fast så många fler Indy-filmer kan det inte vara fråga om, mycket knöts samman i fyran trots allt.
*Hockey och superhjältar*

#28 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 16 June 2009 - 20:21

Jag tyckte också om fyran men femman får inte dröja för länge eftersom Harrison Ford knappast blir yngre.

Winter is Coming


#29 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 June 2009 - 20:37

Jag gillade Indy 4 i stort (även om det kanske inte lät så) men delar av storyn kändes som om den mått bra av lite mer arbete. Och vissa saker (rymdvarelserna tex) hade jag gärna sluppit.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#30 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 18 June 2009 - 20:43

Indiana Jones 5 Really Isn’t That Close

Earlier this week most of us gave a collective groan when Shia LaBeouf mentioned that Steven Spielberg had cracked the story for a fifth Indiana Jones film. So how far off is it, really? Empire’s headline today (”Indy 5 Is A Go!”) might lead you to think sooner rather than later, but that may not be the case. Producer Frank Marshall said things that Empire interpreted as meaning the film “could be approaching the pencil-chewing script development stage,” which means it isn’t anywhere close to happening.

“It’s really about the script,” Marshall said. “Once we see that, we’ll see. We’re not going to wait another 20 years. We’d all love to make another one. I’m anxious to hear the idea!” Translation: standard producer stuff. That line could mean anything. The one thing to take away from this is that, given the outrageous box office Indy 4 did worldwide, everyone involved won’t be as reluctant to give it another go. But how much of that $786m worldwide take was due to anticipation and interest built up over twenty years? After Crystal Skull, you can bet that audiences won’t be as quick to embrace another Indy movie just because Harrison Ford puts on a fedora.

And in case the situation still isn’t clear, Marshall weighs in again. “Until there’s a script, nothing’s definite. I haven’t heard the idea.” Last time settling on a script took years, as Spielberg, Lucas and Ford all have to approve the story and any draft. I’d like to think that after taking a long, hard look at the fourth film, Spielberg at least might be severely critical of any pages that cross his desk. Especially if they involve Indy Jr. in a serious capacity, which has to be part of the idea.


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#31 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 June 2010 - 21:01

Rykten om den femte filmen




In June of 2009, Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull co-star Shia LaBeouf told reporters that Steven Spielberg had "cracked" the story for Indiana Jones 5 and he thinks "they're gearing that up." But as far as I can tell, no screenwriter has been hired to turn that idea into a script.

Indiana Jones star Harrison Ford reiterated the first part of Shia's previous statement in March, stating that "Steven [Spielberg] and George [Lucas] and I are sort of agreed on a germ of an idea and we're seeing what comes of it." Ford went on to explain the process: "The process works like this… We come to some basic agreement and then George goes away for a long time and works on it. Then Steven and I get it in some form, some embryonic form. Then if we like it we start working with George on it and at some point down the line it's ready and we do it." We now might have more information about the possible sequel.



TheFilmStage has found a posting on a site called Music Rooms which claims to have more information about the sequel. Before we get to that, let me warn you that this information is unsubstantiated, and should be considered nothing more than pure rumor. But that isn't going to stop us from speculating and talking about the possibilities.

According the the story, Indiana Jones 5 is gearing up to start shooting next year, and Harrison Ford is on "stand-by" with Shia LaBeouf set to return in a "central role" as Mutt Williams, the son of Indy. According to the report, Steven Spielberg and George Lucas are almost done with the script, which involves a plot centered around the Bermuda Triangle. The source claims that it will be "an emotional and exciting conclusion to the franchise, with Indy facing his biggest challenge yet," and that it "will be a 'blockbuster made in the old fashioned way rather than the CGI efforts of the last movie."

Who knows if any of this is true, sounds rather gossipy to me. We learned about the story yesterday and we debating on if it was worth posting, if anything, for discussion. My good friend and neighbor Dan Trachtenberg suggested that the lost city of Atlantis could be at the center of the Bermuda Triangle, which is an interested idea.

Indy fans will remember that LucasArts released a CD-Rom graphical adventure game in 1992 titled Indiana Jones and the Fate of Atlantis, and Atlantis was long rumored to be the posisble focus of a fourth film, either that or Aliens and crystal skulls — and we all know how that turned out. It also has been rumored that the in development National Treasure 3 will lead to Atlantis.



Edited by Georgia, 08 June 2010 - 21:02.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#32 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 June 2010 - 21:06

Eh, var det inte Shia LaBeouf som snackade om att det var ett stort misstag att medverka i fyran? Att han ångrade det? :unsure:

Edit:
Hittade artikeln jag tänkte på: cinematical.com
Just det ja, han säger att han ångrar projektet och hans egen prestation. Så var det.

Edited by Synon, 08 June 2010 - 21:12.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#33 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 June 2010 - 11:12

Minns också att han sade så om 4an. Själv är jag mer pepp för The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec. Tydligen har det redan kommit ut en dementi för de där ryktena från LucasArt:

»Update: DEBUNKED - USA Today writer Anthony Breznican tweeted “Lucasfilm tells me flat-out: #IndianaJones 5 rumors, Bermuda Triangle, etc, are completely bogus. Not happening.”«[Källa]


Edited by XC, 09 June 2010 - 11:14.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#34 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 June 2010 - 21:23

Frank Marshall twittrade följande för ca 1 timme sen: "The rumor about INDY 5 is completely false. Nothing has changed, we are not shooting next year and still in the research phase..."

Källa: Cinematical

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#35 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 December 2013 - 01:27

Disney har nu köpt Indiana Jones rättigheterna. Så vänta er nyheter om filmen inom kort. ;)

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#36 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 December 2013 - 09:02

Väljer att se det som positivt, Disney vet hur man gör äventyrsfilmer.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#37 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 December 2013 - 06:28

Jag säger inte nej till en till Indy-film, men den här gången är det nog rätt mycket som ska klaffa för att den ens ska bli av och ännu mer för att den ska bli en framgång. För det är väl ungefär det enda som Disney bryr sig om. Eller så kanske det är precis vad denna franchise behöver; ett nytt hem. Och återkommande skådespelare, det kanske funkar att satsa på helt nya kort, men det skulle onekligen kännas tomt utan Harrison Ford att hålla uppe fedoran.

#38 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 December 2013 - 07:05

Harrison Ford blir de inte av med i första taget. :P Efter nästan 20 års väntan så har ahn inga planer på att låta serien dö eller lämna den. Han använde det som förhandlingskort för Star Wars Episode VII med ett "Vill ni ha Han Solo i Star Wars igen så får ni lova att ge en ny Indiana Jones film en chans om ett bra manus blir skrivet" så det ska stå i hans kontrakt. :D


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#39 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 December 2013 - 15:51

Jag läste också om det ryktet och helt osannolikt är det ju inte att han kan ha förhandlat sig till en sådan sak. För det känns lite som att Harrison Ford är mer pepp på att återvända som Indiana Jones än som Han Solo.



#40 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 March 2016 - 21:38

It's on!
 
Och jag kan inte annat än att se fram emot en till film, även om den senaste kanske inte var fullt lika bra som dom tre filmerna som föregick den.
 

Steven Spielberg will direct Harrison Ford in the untitled fifth installment in the action-adventure franchise, which will open July 19, 2019, Disney announced Tuesday.
 

“Indiana Jones is one of the greatest heroes in cinematic history, and we can’t wait to bring him back to the screen in 2019,” said Disney chairman Alan Horn. “It’s rare to have such a perfect combination of director, producers, actor and role, and we couldn’t be more excited to embark on this adventure with Harrison and Steven.”

 
Franchise veterans Kathleen Kennedy — who now is president of Lucasfilms, home of the series — and Frank Marshall will produce. [Källa]

 



#41 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 March 2016 - 17:05

Imponerande att han fortfarande orkar. Synd att samma bäst-före-datum inte lämnas till andra halvan av befolkningen.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#42 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 March 2016 - 02:29

Vi får hoppas att han orkar. Man vet ju aldrig och filmen ligger ju en bit in i framtiden som det är nu och det kan ju bli ändrat flera gånger om. Det ryktas (återigen) om att Kathleen Kennedy och Frank Marshall vill att piskan ska överlämnas till någon annan, vi får väl se hur det blir med den saken. Dom kanske kör en Star Wars och bootar om hela rasket. :rolleyes:


Edited by Garm, 19 March 2016 - 02:29.


#43 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 March 2016 - 16:04

Tja... Reboot ger oss ju fördelen att få tillbaka kriget och nazisterna in i leken igen. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#44 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 March 2016 - 03:20

Mja. Det är ju erkänt bra ingredienser i den här typen av filmer, men jag behöver nog inte någon reboot. Att någon tar över piskan efter Indy/Ford kanske kan fungera. Men jag vill nödvändigtvis inte se tidigare filmer igen, fast i en liten annorlunda skrud.

Spoiler


Om någon nödvändigtvis ska ta över efter Ford, låt det då gärna bli en kvinna. Det skulle göra det hela lite mer intressant.

Edited by Garm, 23 March 2016 - 07:05.


#45 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 March 2016 - 17:44

Beror mycket på vem som tar över piskan också. Helen Mirren kanske? Maggie Smith? Okej, den sistnämnda är faktiskt äldre än Ford -- men oj vad jag skulle vara pepp på den rebooten! :D


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#46 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 16 August 2019 - 03:30

Jag tycker det är orättvist att Harrison Ford inte outloadar sig i dom här filmerna men i Star Wars så ska han.


Edited by Supertreck, 16 August 2019 - 03:32.